• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

onderzoeken op de wereldkaart

Ik zie nu al een tijd dat na blauw er groen kwam maar al snel erna die provincies oranje werden zit dit in het spel of kan je er iets aan doen vroeg ik me af?
 
Rustiger aan doen met verkennen. Je verkent dan meer zeg maar, dan hoever je in je hoofdstuk zit. Het wordt dan ook duur/ moeilijk om te vechten of onderhandelen. Ik zorg zelf altijd dat ik in het blauw blijf.
 
Ik heb nooit anders dan rood gehad heb altijd moeten onderhandelen van de eerste dag dat ik begon te spelen, hoe komt dat?
 
Inno geeft als richtlijn het aantal provinices wat je voor het volgende hoofdstuk nodig hebt. Een beetje vooruit is niet erg, maar het wordt dan duurder in veroveren.
 
Ik kan zelfs melden dat het onbetaalbaar wordt ;) , er komt een omslagpunt waarbij je gewoonweg niet voldoende goud in bezit kan hebben om een volgende verkenning te betalen zonder eerst weer je stadhuis te verhogen.
 

Aeva

Chef
Oranje of rood betekent gewoon dat je te veel hebt verkend. Aanzienlijk meer dan je echt nodig hebt om het spel goed te kunnen spelen. Het is wijsheid om eerst heel kritisch fors op te ruimen voordat je weer gaat scouten

En ik voeg even het volgende toe: je kunt zelfs in hoofdstuk 20 volop spelen én blauwe of groene provincies hebben :)
Meer grond maakt je stad niet sterker, heel kritisch kijken naar wat je echt wilt plaatsen wel.
 
Bij mij staan ze altijd rood. Alleen de laatste 2 hoofdstukken werden ze ineens blauw en groen. Al zit ik al weer op geel tegen oranje aan.
Maar dat komt omdat je ook meer moet veroveren voor het volgende hoofdstuk.
Maar als ze rood zijn is helemaal niet erg. Gewoon afkopen en doorgaan met verkennen/veroveren.
Zo duur zijn die provincies nu ook weer niet met afkopen. Maar goed ik heb ook van alle standaard goederen 100M ieder en 15M orks dus ik merk het niet eens.
En als je ergens in H11 of 12 zit en je kan met veroveren niet afkopen door te weinig goederen doe je iets niet goed.
 
THX voor de info. Ik zelf zit in hoofdstuk 18 en heb 16 prov. over om naar 19 te gaan maar ik stop met verkennen nu zal wel zien of ze weer groen of blauw worden. Ik heb de plaats niet nodig om verder te komen. Ik heb door info die ik hier haalde veel gebouwen kunnen weg zetten. Ik heb nog 14 woongebouwen, 3 werkplaatsen en 1 T1 fabriek staan waar ik nu nog steeds meer dan genoeg goederen uit haal. Dank je wel spelers op dit forum om steeds zeer nuttige info te delen
 
THX voor de info. Ik zelf zit in hoofdstuk 18 en heb 16 prov. over om naar 19 te gaan maar ik stop met verkennen nu zal wel zien of ze weer groen of blauw worden. Ik heb de plaats niet nodig om verder te komen. Ik heb door info die ik hier haalde veel gebouwen kunnen weg zetten. Ik heb nog 14 woongebouwen, 3 werkplaatsen en 1 T1 fabriek staan waar ik nu nog steeds meer dan genoeg goederen uit haal. Dank je wel spelers op dit forum om steeds zeer nuttige info te delen
Dan heb je voor H20 nog 24 provincies nodig á 4 dagen verkentijd misschien iets meer.
Dat is dus ruim 3 maand + wat loze uren zit je bij elkaar toch echt wel op 4 maand.
En het hoofdstuk daarna heb je weer 40 provincies nodig á 4 dagen verkentijd en dat zijn toch 160 dagen zeg maar gerust bijna een half jaar.
Ik zou als ik jou was doorgaan met verkennen al is het op een rustige manier.
 
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Het is allemaal een moeilijke evenwicht oefening maar dat maakt het dan ook mooi. THX Yogi ;)
 

Aeva

Chef
Tijdens de evenementen kun je deze provincies gemakkelijk inzetten voor de gevraagde ontmoetingen. Deze zijn gemakkelijker dan die in het toernooi of toren. En, ze tellen meteen lekker op. Tip :)
 
Bovenaan