• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Numerieke sneltoetsen gebruiken voor selectie legers gevechten

DeletedUser2542

Guest
Hi allemaal,

Ik heb een kleine maar volgens mij erg handige suggestie: bij het selecteren van legers voor gevechten gebruik maken van sneltoetsen, namelijk 1-5, waarbij je dan het respectievelijke leger selecteert (zie bijgevoegd plaatje).

Dit verandert uiteraard inhoudelijk niks aan het spel, maar waarom dan deze optie? Ik ben een regelmatig toernooispeler, en speel dan meestal pakweg 8 provincies weg. Dat betekent 8 provincies x 6 rondes x 4 gevechten x 5 legers = 960 muisklikken. Dat zijn vaak klikken op dezelfde knop en snel achter elkaar dus best een aanslag op je pols en wijsvinger.

Dus om de pols en vinger te sparen zou het heel handig zijn als je ook de numerieke toetsen zou kunnen gebruiken.

Oh ja: nadeel: zie ik niet, behalve dan dat het ontwikkeltijd kost - al zal die beperkt zijn, tijd die niet aan andere dingen kan worden besteed.

Groet

Neez


Elvenar.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Als je op de sneltoetsen moet klikken, doe je dat toch ook met je pols/hand neem ik aan? Dus dit verandert niks aan het aantal benodigde klikken.
 

DeletedUser2542

Guest
Als je op de sneltoetsen moet klikken, doe je dat toch ook met je pols/hand neem ik aan? Dus dit verandert niks aan het aantal benodigde klikken.
Ja maar wel met de andere hand! En het is een minder belastende beweging om een toets aan te klikken dan de muis te gebruiken
 
Kun je niet de laatste opstelling opnieuw gebruiken? Elke provincie zal subtiel anders zijn, maar de aanpassingen zijn over het algemeen minder werk dan een nieuw leger vanaf scratch selecteren.
 

DeletedUser2542

Guest
Kun je niet de laatste opstelling opnieuw gebruiken? Elke provincie zal subtiel anders zijn, maar de aanpassingen zijn over het algemeen minder werk dan een nieuw leger vanaf scratch selecteren.

Zou een mooie volgende verbetering zijn, ik gebruik ook vaak achter elkaar hetzelfde. Bij huidige toernooi steeds 5 treants bijv.
 

DeletedUser1427

Guest
Hi allemaal,

Ik heb een kleine maar volgens mij erg handige suggestie: bij het selecteren van legers voor gevechten gebruik maken van sneltoetsen, namelijk 1-5, waarbij je dan het respectievelijke leger selecteert (zie bijgevoegd plaatje).

Dit verandert uiteraard inhoudelijk niks aan het spel, maar waarom dan deze optie? Ik ben een regelmatig toernooispeler, en speel dan meestal pakweg 8 provincies weg. Dat betekent 8 provincies x 6 rondes x 4 gevechten x 5 legers = 960 muisklikken. Dat zijn vaak klikken op dezelfde knop en snel achter elkaar dus best een aanslag op je pols en wijsvinger.

Dus om de pols en vinger te sparen zou het heel handig zijn als je ook de numerieke toetsen zou kunnen gebruiken.

Oh ja: nadeel: zie ik niet, behalve dan dat het ontwikkeltijd kost - al zal die beperkt zijn, tijd die niet aan andere dingen kan worden besteed.

Groet

Neez


Bekijk bijlage 3265

Bedankt voor je idee, het idee is duidelijk omschreven. Zelf zie ik hier wel een nadeel in, ook al gebruik je een sneltoets om een leger in te zetten zit hier geen ongedaan knop bij, hiermee bedoel ik om bijvoorbeeld de betreffende eenheid die geselecteerd is ongedaan te maken of te wijzigen naar toch een andere eenheid. Uiteraard zou dit handmatig gedaan kunnen worden.
 
wat ik doe om al het muisklikken te vermijden. In windows zet ik toegankelijkheids opties voor de muis aan.
Dan kan ik mijn numeriek pad gebruiken om de muis te bewegen. Nu gebruik ik nog steeds de muis om mijn cursor te verplaatsen, maar ipv te klikken kan ik dan op 5 drukken(op het numerieke pad). Dat spaart me heel vaak een pijnlijke pols uit.

Sneltoetsen zouden natuurlijk nog beter zijn, maar vind dat muisklikken via numeriek pad toch ook wel al een verbetering.

Zelf zie ik hier wel een nadeel in, ook al gebruik je een sneltoets om een leger in te zetten zit hier geen ongedaan knop bij, hiermee bedoel ik om bijvoorbeeld de betreffende eenheid die geselecteerd is ongedaan te maken of te wijzigen naar toch een andere eenheid.
Dit is toch ook zo bij de bestaande sneltoesten voor het starten van producites in je fabrieken of werkplaatsen? of vergis ik me hierin en kan je ook een productie met een bepaalde sneltoets annuleren?
 

DeletedUser1427

Guest
Dit is toch ook zo bij de bestaande sneltoesten voor het starten van producites in je fabrieken of werkplaatsen? of vergis ik me hierin en kan je ook een productie met een bepaalde sneltoets annuleren?

Je kunt deze niet met een sneltoets annuleren, maar een productie heeft na gebruik van een sneltoets de betreffende productie wel aangezet. Het is een ander proces dan bij gevechten waarbij je eerste de betreffende eenheden selecteert en vervolgens op de vechtknop (handmatig of automatisch) klikt om het gevecht te starten. Het kan wat omslachtig te werk gaan als je keuze maakt van eenheden en deze niet wilt inzetten of juist gebruik wilt maken van eenheden van een ander gevechtsgebouw etc, al zie ik verder ook geen problemen met dit idee.
 

DeletedUser3381

Guest
Aangezien je niet in 1 overzicht al je legereenheden ziet, vind ik het idee van albertdewijze (om de laatst gebruikte combi te kunnen kiezen) eigenlijk heel praktisch. In de meeste toernooien zit er bar weinig variatie in de gebruikte eenheden en binnen 1 provincie zijn ze veelal gelijk. als je volledig met het toetsenbord te werk zou kunnen gaan; dus pijltjestoetsen om van gebouw te kunnen wisselen en numerieke toetsen om de troepen te kiezen zou het heel behulpzaam zijn. Als je dan ook nog met de A automatisch en de H handmatig (of zoiets dergelijks) kan kiezen ben ik helemaal dik tevreden :p.
 

DeletedUser2542

Guest
Aangezien je niet in 1 overzicht al je legereenheden ziet, vind ik het idee van albertdewijze (om de laatst gebruikte combi te kunnen kiezen) eigenlijk heel praktisch. In de meeste toernooien zit er bar weinig variatie in de gebruikte eenheden en binnen 1 provincie zijn ze veelal gelijk. als je volledig met het toetsenbord te werk zou kunnen gaan; dus pijltjestoetsen om van gebouw te kunnen wisselen en numerieke toetsen om de troepen te kiezen zou het heel behulpzaam zijn. Als je dan ook nog met de A automatisch en de H handmatig (of zoiets dergelijks) kan kiezen ben ik helemaal dik tevreden :p.

Goede aanvullingen Ingrid!
 
Bovenaan