• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

@Snowflake Ik speel het als een strategische bouwgame met rpg-elementen. Toernooi spelen is geen schietwerk hoor. Handmatig vechtend vind ik gewoon de schutters en de tovenaars erg leuk (dat is een stukje schietwerk), maar de treants een stuk minder, zoiets.
De klap wordt voor mij ook heel hard, want ik ben een top 50 toernooi- en gouden torenspeler.
Vooralsnog ga ik eerst op beta kijken hoe het gaat en wat de grote spelers daar zeggen als we een paar weken verder zijn. Mijn stad daar is niet vergelijkbaar met die op NL en dat is jammer want je speelt anders met een dwerg dan met de Elvenar.
Ik ben ook een goud in de toren speler, ga iedere week naar de top.
mijn gemiddelde toernooi score is 4287 punten.
waar je zo te lezen ook op afgerekend wordt.
we zitten met velen dus in het zelfde schuitje, nu hopen dat het desondanks de goede richting uit gaat varen
p.s ik heb geen pc dus speel alles automatisch wat nu heel goed gaat. Gewoon alles goed berekenen en dan lukt zelfs ronde 6
met de tijdsboosters van de toren maak ik de troepen
als ze dit doorzetten mogen ze ook wel rekening gaan houden met de app spelers want die zijn dan zwaar benadeeld t.o.v de pc spelers . App spelers kunnen niet handmatig vechten. Vaarwel Elvenar . Ik wacht af.
 
@Snowflake Ik speel het als een strategische bouwgame met rpg-elementen. Toernooi spelen is geen schietwerk hoor. Handmatig vechtend vind ik gewoon de schutters en de tovenaars erg leuk (dat is een stukje schietwerk), maar de treants een stuk minder, zoiets.
De klap wordt voor mij ook heel hard, want ik ben een top 50 toernooi- en gouden torenspeler.
Vooralsnog ga ik eerst op beta kijken hoe het gaat en wat de grote spelers daar zeggen als we een paar weken verder zijn. Mijn stad daar is niet vergelijkbaar met die op NL en dat is jammer want je speelt anders met een dwerg dan met de Elvenar.

Dat zal voor jouw nog reuze mevallen met 279 wonderlevels zit je in de toren nog onder de factor 2, als het toernooi enigszinds vergelijkbaar is zit je daar ook nog best redelijk. ik zit bv op een factor 3.5, alles kost bij mij dus alleen op basis van wonderen bijna 2x zoveel.

Ik kan niet zien hoeveel (premium) uitbreidingen en onderzoeken je bezit dus ik kan het niet precies uitrekenen. als ik een ruwe schatting maak
dan zou je jouw huidige torenkosten * 2.5-3x moeten doen en dan heb je mijn torenkosten.

Als de toernooiformule enige vergelijking heeft met de toren dan zouden mijn toernooikosten dus ook ongeveer 2.5-3x zo hoog liggen.
 

Aeva

Chef
@CrazyWizard 488 provincies, Elvenar direct na verkenning, ben een beetje kritisch met OW's dus heb ze niet allemaal maar wel de 'vecht' OW's. Als alles wat jij zegt (en anderen) dan ga ik straks geen 7000+ punten meer halen in het toernooi.
 
Dat zal voor jouw nog reuze mevallen met 279 wonderlevels zit je in de toren nog onder de factor 2, als het toernooi enigszinds vergelijkbaar is zit je daar ook nog best redelijk. ik zit bv op een factor 3.5, alles kost bij mij dus alleen op basis van wonderen bijna 2x zoveel.

Ik kan niet zien hoeveel (premium) uitbreidingen en onderzoeken je bezit dus ik kan het niet precies uitrekenen. als ik een ruwe schatting maak
dan zou je jouw huidige torenkosten * 2.5-3x moeten doen en dan heb je mijn torenkosten.

Als de toernooiformule enige vergelijking heeft met de toren dan zouden mijn toernooikosten dus ook ongeveer 2.5-3x zo hoog liggen.
Ik heb ook alles wat ze schrijven op het beta forum eens door gelezen. Je hebt dus gelijk met wat je zegt
De wereld op zijn kop want je wordt eigenlijk afgestraft op progressie
Progressie in een spel zou juist beloond moeten worden
Als premium uitbreidingen ook mee tellen, ik heb er zelf niet veel. Klopt dit aan geen kanten. Waarom gaat een Gaming bedrijf zijn betalende klanten afstraffen dat is zo zot
 
Wij zitten beide in het ambassade hoofdstuk maar als toernooi straks voor jouw 2- 4x zo makkelijk is dan voor mij tja dan....
Met 10% verschil kan ik best leven, maar honderden procenten?

Ik heb inderdaad maar 162 wonderlevels ipv jou ca 750. Dat scheelt enorm in de toren. Ik hobbel makkelijk 3 x 80-90% vechtend de toren op, terwijl dat voor jou totaal onmogelijk is en dus gigantische bakken van alles kost. Als ze dat ook nog eens bij toernooien doen, snap ik dat je pijp aan Maarten geeft. Dan wordt je te hard gestraft voor alles wat je in jaren met veel hard werken opgebouwd hebt. Je gaat natuurlijk geen wonderen lvl 30 weg doen. Ik heb nog de luxe om als er een magische WP uit de toren valt, de torens van welvaart lvl 11 er af te mikken want die doen in 3 uur ongeveer hetzelfde. Zo zou er nog wel meer weg kunnen. Handelscentrum en gouden afgrond, bijvoorbeeld. Ik kan dat ook anders oplossen en zonder kom ik er ook wel. Maar dat is toch wel een rare manier van denken: waardevolle dingen weg moeten gooien, omdat ze de wegingen en balans niet op een redelijk manier voor elkaar krijgen. Moet toch kunnen om de rekenfactoren zo in te stellen dat de effecten binnen de perken blijven en een toernooi nog te doen is. Ik hoop maar dat ze een beetje naar alle ideeën en meningen op het beta forum luisteren.
 
@CrazyWizard 488 provincies, Elvenar direct na verkenning, ben een beetje kritisch met OW's dus heb ze niet allemaal maar wel de 'vecht' OW's. Als alles wat jij zegt (en anderen) dan ga ik straks geen 7000+ punten meer halen in het toernooi.

Als het alleen vecht wonderen zijn zul je er netto wel op vooruit gaan met die aantallen.
Het grote probleem is nu dus dat je niet meer kan vertrouwen op de cijfers van wonderen.

Je krijgt er 0.25% hp bij bv bij een vechtwonder maar 0.125% daarvan wordt dan gecompenseerd door het moeilijker te maken?
Wat is dan nog de waarde van een wonder, iig geen 0.25?

als ik lees dat ik er 0.25% bij krijg verwacht ik ook netto 0.25% erbij te krijgen en niet 1 of andere "onzichtbare" offset, want dan kan ik die getallen niet meer vertrouwen.
 

Aeva

Chef
Gelukkig mogen we morgen om 15.00 uur al beginnen met het toernooi op beta, dan is het hele team nog beschikbaar voor het geval het mis gaat :cool:
 

DeletedUser4585

Guest
Ziet er niet goed uit als ik het Beta forum moet geloven. Niks makkelijker, wordt al heel snel veel en veel moeilijker. :(
Maar ja, wat hadden we anders verwacht van Inno. :mad:
 
Hmmm, snap ik niet goed. Totaal ranking points wonderen is nagenoeg gelijk dus lijkt me totaal aan levels dan min of meer ook. Ik heb het wat anders verdeelt dan jij, maar grotendeels hebben we dezelfde dingen staan. Ik ben wel een stuk verder met uitbreidingen, maar dat zou ik jouw voordeel moeten zijn. @CrazyWizard enig idee waar het verschil tussen Ayaina en mij zit? Of kan het zijn dat ik minder troepen in toernooien spendeer en meer in toren?
 
Laten jullie wel even weten hoe het gaat....ik ben geen beta speler...voordat ik zover ben is het al live...:rolleyes:
graag ook ...hoe het gaat met de app spelers?
 

DeletedUser4164

Guest
Ik heb eergisteren account gestart op beta maar slaag er niet in om op forum daar te registreren, dus als iemand mijn opmerkingen kan doorgeven daar
Ik had 2 provincies, eerste gevecht op auto al verloren , nochtans gevecht dat ik normaal had moeten winnen met maar 1 slechte tegenstander. Als dat de nieuwe spelers moet helpen, geen idee hoe dat motiverend werkt, en dan heb ik al stevige ervaring met vechten dus ken ik het systeem al.
2de gevecht gewonnen op auto maar met helft troepen verlies. Onderhandelen was uiteraard wel haalbaar, maar wou het vechten proberen, vooral omdat het aangekondigd werd als makkelijke voor beginnende spelers. Niet dus
 
kosten van de toren vallen mee

Het blijft wel oppassen geblazen. Ik zat net opeens zonder zaden, omdat ik ff niet opgelet had. Dat is ook wel een dingetje. Dat dingen op zo veel plekken verdwijnen dat je het overzicht af en toe een beetje kwijt bent.

ik denk het laatste ik gebruik veel troepen in het toernooi. Mijn gemiddelde toernooi score is erg hoog.

Dat zal het dan zeker zijn. Wij doen om de week 10 kistjes en dat is een eitje. Ik doe nu in H16 elke week 30 provincies 2 x en dan 9,8,7 wat me behoorlijk wat KP oplevert zonder bizarre verliezen. Dat is een beetje de balans tussen behoorlijk wat en nog goed te doen. Ik heb net 50 gedaan en moest met tijdboosters wat troepen bijtikken. Kan ook, maar zo wil ik eigenlijk niet spelen. Het liefst heb ik mijn stad goed in balans zodat alles in de juiste verhoudingen doorloopt. Dat is eigenlijk wel de grootste uitdaging van dit spel.

Ik vecht ook alles automatisch. 1. Handmatig is heel veel meer geklik. Elke unit 2 x voor elke beweging (als je ze zelf laat lopen, blokkeren ze elkaar om de haverklap, dat is ook zoiets doms dat ze in Hamburg maar niet willen begrijpen en oplossen) telt rap op. 2. Handmatig is niet altijd beter. Dat hangt van de kaart met obstakels af die we niet van te voren kunnen zien en dus ook niet op kunnen anticiperen. Ook zo lekker handig.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Laten jullie wel even weten hoe het gaat....ik ben geen beta speler...
Spannend, ben ook benieuwd wat uiteindelijk de bevindingen zullen zijn. Heb op het Beta Forum alvast wat reacties gelezen; veel spelers zijn idd. niet blij met de veranderingen, anderen spelers proberen te achterhalen waardoor het komt dat het zo moeilijk is en andere proberen een oplossing te vinden. Wie weet wat het uiteindelijk zal worden.
 
Ik heb eergisteren account gestart op beta maar slaag er niet in om op forum daar te registreren, dus als iemand mijn opmerkingen kan doorgeven daar
Ik had 2 provincies, eerste gevecht op auto al verloren , nochtans gevecht dat ik normaal had moeten winnen met maar 1 slechte tegenstander. Als dat de nieuwe spelers moet helpen, geen idee hoe dat motiverend werkt, en dan heb ik al stevige ervaring met vechten dus ken ik het systeem al.
2de gevecht gewonnen op auto maar met helft troepen verlies. Onderhandelen was uiteraard wel haalbaar, maar wou het vechten proberen, vooral omdat het aangekondigd werd als makkelijke voor beginnende spelers. Niet dus

Om live is je minimale troepenomvang 6.
Als jij nu zelf troepenomvang 2 hebt en je tegenstander troepenomvang 1 maar de tegenstander zet een eenheid in met troepensterkte van 3-6. dan krijgt hij toch 1 eenheid.(net als jij) het kan dan jouw troepemomvang 2 tegen zijn 6 zijn wegens afrondingen naar boven.

dit komt alleen voor bij spelers die net begonnen zijn en hebben ze al doorgegeven.
 
Hmmm, snap ik niet goed. Totaal ranking points wonderen is nagenoeg gelijk dus lijkt me totaal aan levels dan min of meer ook. Ik heb het wat anders verdeelt dan jij, maar grotendeels hebben we dezelfde dingen staan. Ik ben wel een stuk verder met uitbreidingen, maar dat zou ik jouw voordeel moeten zijn. @CrazyWizard enig idee waar het verschil tussen Ayaina en mij zit? Of kan het zijn dat ik minder troepen in toernooien spendeer en meer in toren?

Auto vs handmatig, geluk, combat boosts en perceptie en doelstellingen

@Ayaina heeft duidelijk een andere doelstelling dan jouw in de toernooien, bij jouw is dat 300-2000 punten per toernooi voor haar is het 5000-10000 punten per toernooi, dit betekend dat bijna alles wat jij in de toren bij elkaar harkt en produceerd in je kazernes de toren in gepompt kan worden, waar bij haar de doelstelling meer op het toernooi ligt en ze al die verloren eenheden uit de toren missen in het toernooi.

Voor jouw is een verloren gevecht in de toren jammer en ga je onderhandelen voor haar is een verloren gevecht in de toren 20, 30 mischien wel 50kp uit het toernooi.
Waar leg je de prioriteit?
 
Bovenaan