• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Op beta is op 14-11 het kerst event begonnen.
Waarschijnlijk op live 2 week later dus op 28-11.

Begin al vast maar wp en T1 fabrieken te uppen want is weer hoofdstuk gebonden. Magische wp telt dubbel.
Ook zijn de roulerende kistjes verdwenen. Daarvoor in de plaats een scherm met 16 keuze mogelijkheden waar je uit kan kiezen.
Word kort zichtbaar gegeven en dan verdwijnen ze en mag je onthouden waar het zat.
Alles staat na elke keer weer op een andere plek.
Ook kan je petfood winnen uit het scherm.
En je hebt kans op verdubbelaars. Kan je iets 2x in het scherm winnen wat je gekozen hebt.
Dag 1 kan je al wensputten winnen.
Eerste 29 quest is voor ieder gelijk en zelfde volgorde (mag met level 1) daarna random en hoofdstuk gebonden.
Je krijgt nooit 2x dezelfde quest achter elkaar.
Er is weer een evoluerend gebouw te winnen die deze keer T2 goederen geeft en kp.
Hoe meer quest je doet des te groter is de kans dat er ook T2 en T3 opdrachten tussen kunnen zitten.
 

DeletedUser2578

Guest
Op beta is op 14-11 het kerst event begonnen.
Waarschijnlijk op live 2 week later dus op 28-11.

Begin al vast maar wp en T1 fabrieken te uppen want is weer hoofdstuk gebonden. Magische wp telt dubbel.
Ook zijn de roulerende kistjes verdwenen. Daarvoor in de plaats een scherm met 16 keuze mogelijkheden waar je uit kan kiezen.
Word kort zichtbaar gegeven en dan verdwijnen ze en mag je onthouden waar het zat.
Alles staat na elke keer weer op een andere plek.
Ook kan je petfood winnen uit het scherm.
En je hebt kans op verdubbelaars. Kan je iets 2x in het scherm winnen wat je gekozen hebt.
Dag 1 kan je al wensputten winnen.
Eerste 29 quest is voor ieder gelijk en zelfde volgorde (mag met level 1) daarna random en hoofdstuk gebonden.
Je krijgt nooit 2x dezelfde quest achter elkaar.
Er is weer een evoluerend gebouw te winnen die deze keer T2 goederen geeft en kp.
Hoe meer quest je doet des te groter is de kans dat er ook T2 en T3 opdrachten tussen kunnen zitten.
Bedankt voor de info! :)
Jammer dat T1 fabrieken weer hoofdstuk gebonden zijn maar ja hierover hebben we vorige keer al een hele discussie over gehad dus het is nu eenmaal zo, ik denk niet dat Elvenar dit zal veranderen. Wel fijn dat de wensputten weer tussen de prijzen zit!
 

DeletedUser2989

Guest
Zoals ik het begrijp zijn de eerste 180 opdrachten met level 1 fabrieken /werkplaatsen te doen en verandert het daarna naar hoofdstukgebonden fabrieken. De mensen uit H15 die hun extra wp's geteleporteerd hebben, zullen deze dan eerst moeten upgraden.......
 

DeletedUser2578

Guest
zijn de eerste 180 opdrachten met level 1 fabrieken /werkplaatsen te doen en verandert het daarna naar hoofdstukgebonden fabrieken.
Als dat zo is dan lijkt het erop alsof er na het laatste event toch wel ergens een aanpassing is gedaan naar 180 opdrachten met level 1 fabrieken /werkplaatsen. Klinkt in ieder geval beter! :)
 

Deleted User - 147694

Guest
https://elvengems.com/winter-magic-2019/quests zei:
Het zoeksysteem is vergelijkbaar met het laatste evenement, met enkele verschillen, zoals beschreven in de aankondiging van het evenementforum:

Op basis van je feedback van de Mermaids en Autumn Zodiac-evenementen hebben we ook de volgende wijzigingen aangebracht met betrekking tot de evenementmissies:
  • Er zullen twee verschillende delen van de zoektocht van het evenement zijn. Het eerste deel bestaat uit reguliere evenementmissies voor iedereen, het tweede deel is een bonusgedeelte.
  • De reguliere sectie bevat gerandomiseerde missies, maar is minder repetitief dan voorheen. Deze sectie is eindig en zal op een bepaald punt eindigen.
  • De bonussectie volgt meteen en zal aanzienlijk moeilijkere missies bevatten, terwijl een relatief kleine beloning wordt toegekend. Dit is bedoeld voor de spelers die erin geslaagd zijn om de quest line te voltooien en nog steeds willen doorwerken en nog meer rode lintjes willen krijgen tot het evenement eindigt.
  • Het normale gedeelte van de quest-lijn vereist geen producties van een gebouw van een specifiek niveau. Deze queeste blijft echter in de game voor toekomstig gebruik. Bovendien zullen deze missies nog steeds plaatsvinden in het bonusgedeelte.
  • Quests die eerder om een specifieke basisgoederen (tier 1) vroegen, werden gedeeltelijk vervangen door quests die ook vervaardigde (tier 2) of soms zelfs magische goederen (tier 3) accepteren.
  • Het is niet meer mogelijk om exact dezelfde quest twee keer achter elkaar te laten verschijnen.

Dus de opdrachten na de 1e 180 zijn speciaal voor de Elfanatics. ;) :cool:
 
De eerste 29 opdrachten kunnen met level 1 daarna zal je toch echt met huidige level moeten doen.
Schrale troost weinig wp en T1 opdrachten bij de eerste 29 opdrachten:confused:
 

DeletedUser2989

Guest
Dus de opdrachten na de 1e 180 zijn speciaal voor de Elfanatics. ;) :cool:
[/QUOTE]

Handig voor als je net dat laatste artefact nog binnen wilt halen. Jjammer dat de hoofdprijs, zoals ie nu is, mij niet fanatiek zal laten rennen. Ik zal waarschijnlijk een slowfanar worden bij het winterevent.
 
Zoals ik het begrijp zijn de eerste 180 opdrachten met level 1 fabrieken /werkplaatsen te doen en verandert het daarna naar hoofdstukgebonden fabrieken. De mensen uit H15 die hun extra wp's geteleporteerd hebben, zullen deze dan eerst moeten upgraden.......

Nee hoor, die heb ik eerst 2 upgrades gedaan en daarna geteleporteerd :)
 
Dus de opdrachten na de 1e 180 zijn speciaal voor de Elfanatics. ;) :cool:

Handig voor als je net dat laatste artefact nog binnen wilt halen. Jjammer dat de hoofdprijs, zoals ie nu is, mij niet fanatiek zal laten rennen. Ik zal waarschijnlijk een slowfanar worden bij het winterevent.
[/QUOTE]
Nou ik wil wel 4 van die evoluerende gebouwen hebben. Elke dag gratis meer dan 3x 30k T2 + kp om in wonderen te stoppen.
 

DeletedUser2578

Guest
Zijn het 180 of 29 opdrachten die we met level 1 fabrieken /werkplaatsen kunnen doen? een beetje verwarrend met verschillende informatie lol
 
Nou ik wil wel 4 van die evoluerende gebouwen hebben. Elke dag gratis meer dan 3x 30k T2 + kp om in wonderen te stoppen.

1574025896437.png


T2... heb nog 1 zijdevlinder staan... heb die beer de vorige keer ook al links laten liggen.... nog zo'n ding??? Ik had liever T6 gehad met de enorme hoeveelheden die in hoofdstuk 15 vereist zijn.
 

DeletedUser4217

Guest
Eerste 29 quest is voor ieder gelijk en zelfde volgorde (mag met level 1) daarna random en hoofdstuk gebonden.
Dacht dat het er duidelijk genoeg stond.
Uit het bericht op elvengems maak ik toch echt op dat hoofdstukgebonden fabrieken en werkplaatsen pas gevraagd worden in het bonusgedeelte, dus vanaf quest 182.
 

DeletedUser2989

Guest
Klopt Missmo, zo staat het overduidelijk op Gems. Wel is het zo dat je vanaf opdracht 30 weinig meer hebt aan level 1 gebouwen, omdat overal grote hoeveelheden gevraagd worden ipv aantallen produkties. Maar het is tot einde vaste opdrachten, ergens rond 180, niet nodig om op de precieze upgrades te letten en dat is belangrijk te weten. De upgrade tabel staat overigens ook op Gems per hoofdstuk, da's handig voor wie dat even wil uitzoeken. Is te vinden onder het kopje; quests
 
Bekijk bijlage 4532

T2... heb nog 1 zijdevlinder staan... heb die beer de vorige keer ook al links laten liggen.... nog zo'n ding??? Ik had liever T6 gehad met de enorme hoeveelheden die in hoofdstuk 15 vereist zijn.

Paar toernooien ben je er zo doorheen ;) , geen enkel probleem om er een 3-4m in een toernooi doorheen te jagen :cool:

Vind het evolutiegebouw in komend event dan ook best wel goed, als ik geen toegang had tot me huidige sets die natuurlijk nog veel beter zijn.
Maar omdat ik vermoed dat niet veel spelers de winter / kirit & karat set nog hebben is het denk ik wel een heel mooi gebouw.

Voordeel is natuurlijk ook dat itt mermaids event dit gebouw geen ruzie maakt met events, het vervangt namelijk geen T1 fabrieken die je nodig hebt tijdens deze evenementen maar T2, en die heb je helemaal niet nodig. daarnaast krijg je een meer dan solide hoeveelheid inwoners erbij.

Stats voor het laatste hoofdstuk:
1575287277095.png

Combineer dit eens met

1575287333195.png


En voor de gemiddelde speler wint deze:

Voordeel:
  • 8 vakjes aan ruimte (16 vs 24)
  • 14198 inwoners (10968+3230)
  • 9959 cultuur (6460+3499)
Nadeel:
  • Gebouw kan niet worden geboost met magische productie
  • Je kan maximaal +-5 3 uurs productie uit het gebouw per dag halen
  • Deze gebouwen leveren niet direct ranking punten op.
Al met al een meer dan leuk gebouw.
 

DeletedUser2989

Guest
Mooi overzichtje crazy wizard. Voor mij wordt langzamerhand ook wel een overweging dat ik mijn hele stad niet vol wil zetten met gebouwen waar ik KR ( koninklijke restauratie) voor nodig heb, omdat ik daar niet genoeg van heb om de gebouwen up to date te houden. Als ik rondkijk in mijn stad zijn er een aantal die ik niet ga slopen. Denk aan feniks, carnavalsset, beren. Eventgebouwen kan ik ook niet teleporteren om ruimte voor iets anders te maken.Om die reden wil ik mijn T2 niet afhankelijk van eventgebouwen maken. Ik heb 3 meerminnen en die zijn bij de huidige eventstijl wel handig, wanneer hoeveelheden goederen gevraagd worden en dat lijkt toch de richting te zijn waar het naartoe gaat met de event opdrachten. De dagelijkse extra kp van die gebouwen is natuurlijk wel superfijn. Ik ga daarom rustig spelen voor max 1 artefactgebouw of wat leuke bijprijzen.
 
Bovenaan