• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe toernooien opzet

Ik vind dit wel zo'n grote verandering, dat het wel een eigen onderwerp mag zijn.

Ik zet in normale letters wat ze in het filmpje zeggen en dan in italic wat mijn eerste indruk is.
Ik zal vast ergens wat verkeerd begrepen hebben waarvoor vast excuses. Aanvulling en verbeteringen zijn altijd welkom :)

1. Elke toernooiprovincie gaat terug van 4 naar 1 confrontaties. Die ene is meteen vanaf de kaart te doen ipv dat we steeds elke provincie in en uit moeten. De totale kosten in aantal tegenstanders of goederen om te onderhandelen blijven hetzelfde maw die van de 4 zijn in de ene opgeteld.
Ik ben heel blij met de reductie van de aantallen keren moeten klikken. Daardoor had ik de schurft aan toernooien en zit ik met een RSI. Het aantal kliks per provincie gaat terug van ongeveer 27 naar 6-7. Als je 2 x 30 +9+8+7 stuks doet, is dat zo'n 1600-1700 kliks minder. Dat vind ik een gigantisch verbetering en superhappy mee.
Als de aantallen tegenstanders inderdaad hetzelfde zijn, zou dat niet moeten uitmaken in de verliezen. Dit zullen we moeten zien. Indien nodig zou het niet moeilijk moeten zijn de aantallen wat naar beneden te brengen. Dat zijn vast getallen in de software code.
Een vraag is nog wel of we na een provincie meteen doorschuiven naar de volgende net als bij de app of dat we die op de kaart moeten zoeken dan wel via het tentje. Ook dat scheelt nutteloos geklik.


2. We kunnen makkelijker de wachttijden afkopen, omdat het direct in de tent kan.
Maakt me eerlijk gezegd geen bal uit, want dat doe ik nooit. Zet dan de Tijdsprong neer zou ik zeggen.

3. De moeilijkheid van de toernooien gaat niet meer afhangen van het aantal onderzoeken troepenomvang, maar van een combinatie van hoofdstuk, uitbreidingen, onderzoeken, wonderen en toernooien.
Op zich vind ik dit wel eerlijker. Als je verder bent, kun je meer. Alleen hangt het er totaal van af hoe ze dit gaan invullen en wegen.
Hoofdstuk en onderzoeken liggen vast afhankelijk van hoe ver je bent. Dat is niet zo heel veel anders dan bij het oude systeem al konden we een deel van de onderzoeken troepenomvang negeren.
Uitbreidingen liggen tot 500 provincies open ook redelijk vast. We hebben steeds meer ruimte nodig dus moeten ze wel gedaan worden.
Wonderen wordt een ander verhaal. Als vechter kun je dan dus het beste alleen de militaire wonderen neerzetten en de rest laten zitten, omdat die het vechten moeilijker maken. Als onderhandelaar precies andersom: alleen de wonderen die volk geven en/of producties van munten, goederen, orks en mana verhogen. Voor mixers (beetje vechten, beetje onderhandelen) wordt het echt een heel ingewikkelde puzzel. Ik weet het niet, maar heb zo'n vermoeden dat die laatste groep wel eens de meerderheid van de spelers kon zijn. Ander punt is dat deze enorme verandering in het spel alles mbt tot wonderen totaal kan veranderen. Als zo blijkt, dat ik allerlei wonderen in de afgelopen 15 hoofdstukken heb zitten uppen wat massa's KP's gekost heeft, die ik na deze verandering beter niet had kunnen neerzetten, kon ik best wel eens een beetje heel chagrijnig worden. Het is niet grappig wonderen van lvl 10-20 weg te moeten doen, omdat ze weer eens wat nieuws bedacht hebben.
Hoe toernooien meegewogen gaan worden, snap ik niet. Het zal er vanaf hangen waarop deze score gebaseerd wordt. Zou kunnen op het toernooi deel in de ranking points, maar kan ook op basis van wat we de vorige week behaald hebben. Hoe dan ook zou het heel vreemd zijn als ze moeilijker worden, omdat we het de vorige keer of keren goed gedaan hebben. Dan worden we dus gestraft voor goed spelen. Te bizar voor woorden uiteraard.
Ook al worden toernooien "maar" 5% moeilijker als je ergens 10% verder of beter mee bent, ik moet nog zien hoe dit uitpakt in de praktijk.
Enige positieve noot is dat ook die 5% makkelijk te verlagen is indien blijkt dat ze het te gortig gemaakt hebben.


4. Onderhandelen wordt 50% goedkoper, terwijl niet meer alleen standaard goederen en orks vereist zijn, maar ook munten, voorraden en mana (als je zo ver bent in het spel).
Dat de belachelijke hoeveelheden die we nu moeten inleveren gehalveerd worden, zal niemand bezwaarlijk vinden. Dat was allang hoog tijd. Hoe het voor de munten, voorraden en mana gaat uitpakken hangt ook weer van de hoeveelheden af. Ook zal bepalend zijn waar je in de voortgang bent. Als net een smak huizen en/of werkplaatsen aan het uppen bent, verdampen munten en voorraden als sneeuw voor de zon. In H16 zijn er onderzoeken waarbij zo ongeveer de hele max in ene ingeleverd moet worden. Dan kan het dus heel goed zijn dat die week even geen toernooi mogelijk is. Ook in combinatie met de toren. Aan de andere kant vallen er veel instants dus is het dan daarmee misschien even op te lossen. Mana is in sommige hoofdstukken soms moeilijk om voldoende op te bouwen en stadhuis uitbreidingen eisen soms heel veel. Ook daar kan iemand tijdelijk hartstikke vast lopen en dan is er geen oplossing met instants, maar zijn de opties meer gebouwen neerzetten of afwachten. In ieder geval zijn ze niet zo dom geweest om ook zaden toe te voegen, omdat er daarvoor geen standaard gebouwen het menu neer te zetten zijn. Dat valt dan weer mee.

5. Altijd 5 groepen tegenstanders ipv steeds wisselend.
Dit vind ik een goed idee. Nu hoefde ik ze na jaren oefening niet meer om te rekenen, maar voor beginners maakt dit het inderdaad een stuk simpeler.

6. De moeilijkheidsgraad van provincies in een toernooi gaat anders toenemen. Nu wordt elke provincie moeilijker dan de vorige en worden ze elke ronde moeilijker. Dat blijft ook wel zo alleen wordt het anders gewogen en verdeeld. Het idee lijkt dat 4 x 10 stuks dan makkelijk is dan 2 x 20 als ik het goed snap (sorry, vond dit nogal een wazig stuk in het filmpje).
Dit staat of valt ermee wat ze met de prijzen gaan doen en daar wordt niets over gezegd. Ik doe nu 2 x 30 en dan andere 3 dagen 9, 8 en 7 provincies (84 stuks), omdat dat me dat flink wat KP's oplevert, terwijl de kosten binnen de perken blijven. Dat is zo'n 2800 punten en dus ruim voldoende als mijn bijdrage aan de 10 kistjes (1600 pp). Als het zo blijft, dat elke provincie vanaf de 10de in de 2e ronde 5 KP geeft, vind ik dit een zeer ongewenste ontwikkeling. Dan wordt het een stuk moeilijk om aan hetzelfde aan KP te komen en dus een stuk duurder. Als echter de prijzen herzien worden, zodat ik met 5 x 17 provinces (85 ipv 84 stuks) hetzelfde aantal KP haal, vind ik best. De rest van de beloningen zijn voor een eindspeler niet zo relevant, omdat we daar over het algemeen toch al wel massa's van hebben. Voor beginners in de eerste hoofdstukken zijn vooral relikwien en runescherven belangrijk dus die moeten er ook minstens evenveel in blijven zitten. Ik heb wel het idee dat het voor beginners makkelijker wordt als de eerste provincies veel minder vergen.

7. Er komen 9 extra kisten bij.
Ik vind een 10KP instant per kist nou niet echt overdonderend voor de extra moeite. Het lijkt me beter als er elke kist 10 bijkomen. Of 20 meer per kist is eigenlijk wel zo reëel als ze echt veel moeilijker worden om te halen. Restauratiespreuken zijn altijd welkom. Al zal het afhankelijk van de goederenvereisten en je speelstijl wel een nog moeilijkere puzzel zijn waaraan ze (het eerst) aan te besteden.

8. Oproep om op de beta te gaan spelen om de vernieuwing zelf te ervaren.
Ik snap best dat die lui bij Inno hun werk en hun best doen, maar dit is natuurlijk gewoon helemaal niet doordacht. Als ik nu met een nieuwe stad in H1 begin, zegt me dat totaal compleet helemaal niets hoe de veranderingen in een stad in H16 vol wonderen, met veel uitbreidingen, hoofdstukken, allerlei gebouwen, enz. uitpakken. Dat is op geen enkele manier te vergelijken en/of te ervaren, tenzij ik in een week tijd 15 hoofdstukken doe :eek: . Hiermee versterken ze vooral het vermoeden, dat er bij Inno helemaal niemand het spel zelf echt serieus speelt en ervaart zoals wij. Als ze meer beta spelers nodig hebben, lijkt het me beter daartoe gewoon een oproep te doen. Al vind ik dat het beta forum nu al zo vol staat, dat er vaak geen touw meer aan vast te knopen is.

Al met al. Op zich ben ik blij, dat ze de toernooien die al jaren doodsaai zijn, aanpakken en proberen met een beter alternatief proberen te komen. Een deel van de wijzigingen is denk ik ook wel beter (aantal kliks zeker!) of daar kunnen we ons aan aanpassen. Maar de devil is the details. Alles staat en valt ermee hoe de aantallen, wegingen, factoren, verhoudingen en balansen met alle andere dingen in het spel uit gaan pakken. Die zijn indien nodig gelukkig nog wel aan te passen als de nieuwe structuur eenmaal staat. We zullen het moeten beleven en terugkoppelen wat echt niet goed is en aangepast moet worden.


En, nee, ik ga niet ook nog op de beta spelen. Aerendyll en Winyandor is voor mij genoeg. Ik vertrouw er geheel op dat @Crazy Wizard alles tot op 100 cijfers achter de komma doorrekent en dat dan, zoals al jaren, met ons deelt waarvoor mijn continue en eindeloze dank!
 
2. We kunnen makkelijker de wachttijden afkopen, omdat het direct in de tent kan.
Maakt me eerlijk gezegd geen bal uit, want dat doe ik nooit. Zet dan de Tijdsprong neer zou ik zeggen.
Je moet toch wel een redelijk gevorderde speler zijn, wil je de tijdsprong op een bruikbaar niveau hebben. (Zelf heb ik hem en vind hem ideaal: het hele toernooi kan ik spelen met 2 porties voer voor de vuurfeniks.)
 

Aeva

Chef
Als ik nu met een nieuwe stad in H1 begin, zegt me dat totaal compleet helemaal niets hoe de veranderingen in een stad in H16 vol wonderen, met veel uitbreidingen, hoofdstukken, allerlei gebouwen, enz. uitpakken.
Ik snap dus de spelers ook niet die nu ineens komen opdagen op beta met stadjes met een paar honderd punten. Die doen niets in een toernooi.
 
Worden de goddelijke zaden niet als nieuwe goederen aan het toernooi toegevoegd? Mana overleef ik nog wel, maar als die er bij komen is het voor mij einde oefening. Ik heb op beta inderdaad alleen mana gelezen, maar ik vraag met of of Inno niet stiekum ook de goddelijke zaden heeft toegevoegd. Spiri goederen blijven gelukkig wel buiten beschouwing.
 

Aeva

Chef
Goeie vraag. Gezien het staatje op beta is het volgende vakje zaden, maar dat is er niet omdat het staatje bij mana ophoudt. Ik zie ze overal voor aan...
 
Worden de goddelijke zaden niet als nieuwe goederen aan het toernooi toegevoegd?

Op het plaatje in de film staan geen zaden. Alleen tot en met mana en dan 1 hoofdstuk later dan ze in het spel verschijnen.
Ik denk dat ze zelf ook wel beseffen dat het genoeg is die dingen in de toren te eisen. Je kunt in events gebouwen winnen die zaden produceren en die maken over het algemeen niet al te veel. Verder alleen de festivalkraam handwerken. Gezien de eisen aan zaden zou het inderdaad niet meer te doen zijn. Ik hoop dat ze het uit hun hoofd laten zaden ook nog toe te voegen.
 
Ik speel op Winy elke week minimaal 30 provincies tot het eind en als het even kan 40. Dit levert mij enorm veel op met de huidige opzet.
Ook de toren speel ik elke week helemaal tot het eind. Door die vele boosters die ik daarmee verdien kan ik daarmee een behoorlijke troepenmacht voor elkaar krijgen met toernooi. Het hele toernooi speel ik dan ook op de automatische piloot. Verlies wel veel troepen maar win ze ook allemaal.
Elke week weet ik welke troepen ik nodig heb voor het volgende toernooi en kan ik die weer tot een dikke 500 aanvullen.
Zo kan ik dus elke week vechten in toernooi en met de toren eerste level vechten en de rest onderhandelen.
Nu gaan ze gevechten in het toernooi random maken dus je weet nooit in voren waar je mee moet vechten. Dus moet je ineens van alles veel hebben. De moeilijkheidsgraad gaat veel sneller omhoog zodat al heel snel automatisch vechten geen optie meer is. Dan zou ik dus handmatig moeten of onderhandelen. Handmatig kost mij teveel tijd en moet ook steeds uitzoeken met welke troepen ik moet vechten. Onderhandelen is ook geen optie aangezien ik in elementalen zit en voor dat hoofdstuk in toernooi dus mana en orks kunnen worden gevraagd. Mana heb je vanaf tovenaars 3 hoofdstukken lang hard nodig. Dat ga je niet in een toernooi stoppen terwijl je het hard nodig hebt voor je gastras en je onderzoeken. Orks wil je liever ook niet gebruiken want in iets latere hoofdstukken vraagt het om enorme hoeveelheden en duurt zeer lang voor je dat hebt gemaakt. Komt er ook nog eens bij dat ik behoorlijk wat wonderlevels heb en ook behoorlijk uitbreidingen. Daar word ik nu voor gestraft en vele anderen met mij. Zelfs de wonderen die niks met vechten te maken hebben worden meegewogen. Ook voor de premium uitbreidingen word je gestraft. Alles wat je hebt neergezet en opgebouwd hebt om een stad zo rendabel mogelijk te maken word in 1 klap teniet gedaan.

Ook staat men te weinig stil bij het feit dat een beginnende speler of iets verder bijv. H4 helemaal nog niet zulke grote legers heeft laat staan goederen. Nu kan een beginnende speler troepen trainen voor het toernooi van de week er op maar dat kan niet meer want het is random en moet die dus nu alles evenveel hebben. Ik denk juist dat een beginnende speler juist minder toernooi gaat spelen ook omdat die vaak nog niet weet welke troepen die precies moet inzetten. Dus vaker verlies. Bij een beginnende speler zijn de voorraden nog niet hoog en zal ook lastig worden om van zijn niet bonus voldoende te krijgen. Die beginnende speler gaat minder relics verzamelen omdat die minder toernooi gaat spelen en gaat langer duren voor zijn bonus op max is. Normaal sponsorden de grote spelers de kleine spelers altijd maar die hebben de goederen nu zelf nodig omdat er vaker onderhandeld zal worden.

Zelfs mijn H4 account die puur gebouwd is voor toernooi en wekelijks 12 tot 16 provincies mee speel kan ik straks weinig meer mee.
Ben daar nu alleen maar T1 hamertjes en muntjes mee kwijt omdat ik daarmee alles afkoop. Maar met de nieuwe opzet heb ik dus plots ook T2 nodig en misschien zelfs T3. Dat betekent dus fors meer fabrieken en werkplaatsen om te kunnen blijven afkopen. Dat gaat niet lukken want kom dan ruimte tekort en uitbreiden is geen optie want dan word het toernooi weer duurder.

Ik heb het idee dat ze bij Inno denken dat we dag en nacht achter de pc zitten maar de meesten hebben ook nog een baan of social life ernaast.
Ik wacht de reacties nog even af als het toernooi start op Beta maar denk dat de kritiek niet van de lucht is en dat het flink tegen zal vallen.
En als het dan ook op Live doorgezet word kan het wel eens op een enorme teleurstelling voor Inno uitdraaien en heel veel spelers gaan kosten.
En spelers die stoppen komen niet gauw terug. En daar zitten ongetwijfeld betalende spelers bij.
Heb op de US server al gelezen dat daar veel betalende spelers gaan stoppen.
Er word totaal niet geluisterd naar spelers als CW, Dony, MinMax en nog een paar die behoorlijk veel verstand van het spel hebben.
Die hebben hier al voor gewaarschuwd. Ben bang dat zij deze keer gelijk gaan krijgen.
 
Kspeel dit spel sinds eind januari en op de W world zit ik het verst met dat ik ook uitbreidingen enzo heb gekocht , de toren is enorm lastig voor me en moet vooral alles afkopen omdat ik anders teveel troepen verlies , daarom vind ik het toernooi in deze formatie handig want als mijn troepen met automatisch vechten verlies tegen bepaalde troepen weet ik al dat als ik die troepen terug tegenkom dat ik ze beter gewoon afkoop inplaats van vechten. zit nu in ork hoofdstuk en heb elke troepenopvang genomen met dat ik nog niet veel afwist van toernooien en heb amper 50 troepen van elk. als toernooi van 4 x vechten naar 1 gaat verlies je ook 4 keer zoveel troepen wat het enorm lastig zal maken voor mij om nog automatisch te gaan vechten met dat ik teveel troepen zal verliezen.


maar ik zie weinig hoop want als ik de video bekijk zie ik nergens logica van de makers. investeer je in het spel of bouw je oude wonderen voor de bonussen omdat die je zullen helpen dan word je benadeeld... toernooien is nu iets dat ik graag doe in dit formaat maar als alles gaat veranderen heb ik er minder en minder zin in. het is te kostelijk voor toren en toernooi samen te doen als ze het gaan aanpassen.
 
Nu gaan ze gevechten in het toernooi random maken dus je weet nooit in voren waar je mee moet vechten. Dus moet je ineens van alles veel hebben.

Ik heb op Aerendyll van alles minstens 200 setjes troepen. Daar kan ik op interen wat nodig is en die dan weer aanvullen. Op Winyandor kost het me moeite om ze boven de 30 setjes te houden. Verschil zit hem voor in de wonderen, die ik daar nog niet heb. En er zijn veel meer troepen nodig voor de kaart. Je kunt ze maar 1 x uitgeven uiteraard. De gevechten zullen dus echt veel makkelijker moeten worden voor de eerste provincies.

Handmatig kost mij teveel tijd en moet ook steeds uitzoeken met welke troepen ik moet vechten.

Dat kost inderdaad veel tijd. Ander punt is dat we dan weer net zoveel aan het klikken zijn. Je moet elke unit 2 x klikken. Eerst op de goede plek zetten en dan schieten of hakken. Ze in 1 keer zelf laten lopen, is geen plan. Dan gaan ze te vaak zo staan, dat ze de rest blokkeren en die niks kunnen. Dat is ook zoiets wat nooit doordacht en opgelost is. Bij handmatig klikken zitten we zo weer op 50-100 kliks per gevecht en zijn we dus met de hele verandering geen bal opgeschoten.

Mana heb je vanaf tovenaars 3 hoofdstukken lang hard nodig.

Ja, precies, dat is al moeilijk genoeg. Daar komen dan de stadhuis uitbreidingen in de hoofdstukken daarna van iets van een miljoen nog bij. Dat blijft dus nog langer een probleem.

Komt er ook nog eens bij dat ik behoorlijk wat wonderlevels heb en ook behoorlijk uitbreidingen. Daar word ik nu voor gestraft en vele anderen met mij. Zelfs de wonderen die niks met vechten te maken hebben worden meegewogen. Ook voor de premium uitbreidingen word je gestraft. Alles wat je hebt neergezet en opgebouwd hebt om een stad zo rendabel mogelijk te maken word in 1 klap teniet gedaan.

Daar ben ik ook bang voor. Tenzij ze de weging naar beneden schroeven. Dus niet 5% moeilijker maar iets van 2%.
 
Ik vind het maar niets dat Inno met deze wijziging voor heel veel getallen gaat liegen.

Ik up mijn heiligdom voor tegen de 1000 kp, ze beloven mij 0.75% extra gezondheid, maar zodra ik het wonder up, dan pikken ze minstens de helft weer in (meer als je ook nog veel andere "ver ontwikkelde" zaken in je stad hebt staan).

Als je vindt dat wonderen te sterk zijn, fix de getallen van het wonder, in plaats van via achterdeurtjes die nergens genoemd worden al je moeite tevergeefs te maken.

Kortom, je kunt geen enkel getal meer vertrouwen op vertellen van de waarheid.
Als het zo moet dan hoeft het van mij niet meer.
 
Ik vind het maar niets dat Inno met deze wijziging voor heel veel getallen gaat liegen.

Ik up mijn heiligdom voor tegen de 1000 kp, ze beloven mij 0.75% extra gezondheid, maar zodra ik het wonder up, dan pikken ze minstens de helft weer in (meer als je ook nog veel andere "ver ontwikkelde" zaken in je stad hebt staan).

Als je vindt dat wonderen te sterk zijn, fix de getallen van het wonder, in plaats van via achterdeurtjes die nergens genoemd worden al je moeite tevergeefs te maken.

Kortom, je kunt geen enkel getal meer vertrouwen op vertellen van de waarheid.
Als het zo moet dan hoeft het van mij niet meer.

Heb toevallig gisteren exact hetzelfde geschreven op beta, us of en forum (weet het niet meer)
De advocaat van de duivel zal natuurlijk zeggen maar je eenheden krijgen er ook 0.75 blij.

Maar het blijft erg vreemd dat je inderdaad indirect via een andere factor weer een stuk van die verbetering wordt weggenomen.
Ik ben het roerend met je eens dat het beter zou zijn om de bonus van de wonderen direct aan te pakken, dat zal extreem onpopulair zijn maar dan weet je iig waar je aan toe bent.
 
Het blijft altijd een 'en en' verhaal met veel ditjes datjes als het gaat om redenaties van een balans.. Het probleem is dat elementen zo moeten veranderen om een ander punt duidelijk te maken of om iets eruit te halen.. misschien komt er wel een blijvend eenheden pakket in het betaalmenu of juist dat de volgende sleuteling weer gebouw gerelateerd wordt.. (Dit zullen we wel zien uiteindelijk) het is flut en hopelijk dat er een rectificatie komt van de benoemde verandering.. hopen mag altijd..

Ik blijf wel spelen, maar de vraag zal altijd blijven of ik mezelf kan vermaken..
 

Aeva

Chef
Eerst toernooi nieuwe stijl op beta gespeeld. Ik ben daar net dwerg, dus wel klein. Veertien provincies gespeeld, meer had ik er niet en het is wat ik altijd zo'n beetje doe. Een keer vechten bevalt wel, is minder van hetzelfde geklik. Vechten is wel anders door de andere tegenstanders. Ik kies nu meer voor verschillende troepen, ipv allemaal dezelfde. Het wordt dus inderdaad balansen bij het trainen. Vijf tegenstanders betekent dat je niet zo hoeft te kijken naar de zwaarte, er zitten geen superstrijders tegenover je. Je moet wel anders gaan trainen, want je gebruikt duidelijk niet de troepen die je van oudsher in bepaalde toernooien verwacht. Elixer is bijvoorbeeld voor golems (ben een elf), maar die heb ik helemaal niet ingezet.
 
iig in het begin zijn de tegenstanders heeeeeel veel zwakker dan jezelf, ipv tegen 100% speel je tegen een tegenstander die slechts 40% ofzo van je kracht is

Het is kijken hoe die verhouding doortrekt als je verder gaan.
btw als mijn stad in dit toernooi zou moeten spelen is de troepenomvang ongeveer 18x zo hoog
 
wow net even terug
Eerst toernooi nieuwe stijl op beta gespeeld. Ik ben daar net dwerg, dus wel klein. Veertien provincies gespeeld, meer had ik er niet en het is wat ik altijd zo'n beetje doe. Een keer vechten bevalt wel, is minder van hetzelfde geklik. Vechten is wel anders door de andere tegenstanders. Ik kies nu meer voor verschillende troepen, ipv allemaal dezelfde. Het wordt dus inderdaad balansen bij het trainen. Vijf tegenstanders betekent dat je niet zo hoeft te kijken naar de zwaarte, er zitten geen superstrijders tegenover je. Je moet wel anders gaan trainen, want je gebruikt duidelijk niet de troepen die je van oudsher in bepaalde toernooien verwacht. Elixer is bijvoorbeeld voor golems (ben een elf), maar die heb ik helemaal niet ingezet.


Hmm net even de cijfers die ik observeerde tot me moeten nemen en bedenken wat dit inhoud.
Die provincie 14 moet ongeveer even zwaar zijn geweest als normaal ronde 6 (ietsje zwaarder) te tegenstander daar was ~173% van je eigen troepenomvang, voor morgen geld dit voor provincie 13, in ronde 3 provincie 12 in ronde 4 provincie 11 en in ronde 6 provincie 9.

Bij elke provincie en ronde ronde word de tegenstand ~12.3% sterker
In provincie 20 vecht je dus tegen tegenstanders is 260-321% sterker zijn dan jezelf.

Je vecht dan met een troepenomvang van 60.000(x5) tegen om en nabij de 180.000(*5) afhankelijk van de ronde.

we gaan dus echt 4 jaar terug in de tijd en die softcap is wel erg bruut.
 
@CrazyWizard Ik meen uit een reactie van jou op beta te begrijpen dat afkopen gigantisch veel orks gaat kosten, ook bij de eerste provincies in de latere rondes. Begrijp ik dat goed?
Als dat zo is stop ik met toernooien.
 
Bovenaan