• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe toernooien opzet

@CrazyWizard Ik meen uit een reactie van jou op beta te begrijpen dat afkopen gigantisch veel orks gaat kosten, ook bij de eerste provincies in de latere rondes. Begrijp ik dat goed?
Als dat zo is stop ik met toernooien.

Zal totaal afhangen van je stad, hoe ver ben je, hoeveel wonderen en expansies bezit je zijn een belangrijke factor.
Je krijgt ze ook niet elke keer, net als in de toren worden ze @random gekozen, maar het lijkt er wel op dat als je mana of orcs krijgt die niet zo goedkoop zullen zijn.

Dan stijgt het toch veel harder? (Je hebt het ooit wel eens gepost, maar dat heb ik niet meer paraat, sorry)

Volgens dony zwakt de stijging af als je verder komt, hij heeft deze tabel gepost
1594741555952.png
Nog steeds erg pitting maar niet zo erg als ik in de eerste paar provincies zag vorobijkomen.
 
Als ik de meeste reacties zo lees op beta mag je blij zijn dat je in de eerste ronde 20 provincies kan spelen en als je heel veel geluk hebt zou je 25 kunnen halen. Er daarna vanuit gaande dat elke ronde erna iets minder provincies word.
Las geloof ik bij 1 dat je al blij mag zijn als je uberhaupt 1600 punten haalt afhankelijk welk hoofdstuk je zit.

Nou als 1600 punten knap lastig gaat worden zijn die 10 kistjes voor welke bs dan ook niet meer zo vanzelfsprekend.

De week is nog niet om dus ben echt benieuwd wat het nog gaat worden en probeer mij voorlopig nog niet de bibbers te geven.
 
Trouwens iets snap ik niet.
Als het al zou lukken om 19 kistjes te halen wat voorlopig een utopie lijkt. Dan zou je iets van 146k of iets meer aan punten bij elkaar moeten spelen.
Er zijn maar zeer weinig bs die dat ooit is gelukt. Nu helemaal omdat de moeilijkheidsfactor per ronde behoorlijk omhoog gaat.
Om het te behalen zou je met een volle bs dus 6k punten per lid moeten spelen. Door de moeilijkheidsgraad ben je vrij snel uitgespeeld doordat vechten al vrij snel niet meer gaat lukken en onderhandelen te duur gaat worden.
Dan zou het huidige puntensysteem dat nu nog steeds gehanteerd word ook aangepast moet worden.
Dat gebeurd niet en op die manier word dan wel de prikkel weg gehaald die je misschien als speler nodig hebt.
 
Als ik de meeste reacties zo lees op beta mag je blij zijn dat je in de eerste ronde 20 provincies kan spelen en als je heel veel geluk hebt zou je 25 kunnen halen. Er daarna vanuit gaande dat elke ronde erna iets minder provincies word.
Las geloof ik bij 1 dat je al blij mag zijn als je uberhaupt 1600 punten haalt afhankelijk welk hoofdstuk je zit.

Nou als 1600 punten knap lastig gaat worden zijn die 10 kistjes voor welke bs dan ook niet meer zo vanzelfsprekend.

De week is nog niet om dus ben echt benieuwd wat het nog gaat worden en probeer mij voorlopig nog niet de bibbers te geven.

Die 1600 punten lijken wel goed haalbaar te zijn. mischien zelfs wel een beetje makkelijker.

1 van de grootste problemen is natuurlijk het schokeffect dat komt met zeer grote troepemomvangen en dat spelers ook ervaren in de toren, zij die vechten, verliezen en ineens al hun eenheden zien verdampen. als beginnende speler heb je maar 1 z'n ervaring nodig om er de brui aan te geven en nooit meer terug te kijken
 
1 van de grootste problemen is natuurlijk het schokeffect dat komt met zeer grote troepemomvangen en dat spelers ook ervaren in de toren, zij die vechten, verliezen en ineens al hun eenheden zien verdampen. als beginnende speler heb je maar 1 z'n ervaring nodig om er de brui aan te geven en nooit meer terug te kijken
Dat is nu net iets waar ik bang voor ben. Niet alleen voor de beginnende speler maar ook voor de iets gevorderde.
Een paar keer vrij snel verliezen en je troepenmacht dan behoorlijk zien slinken of vrij snel veel goederen kwijt zijn weerhoud spelers om toch net die paar provincies extra te doen.
Als iedere speler bij mij in de bs plots de helft minder punten gaat halen mogen we blij zijn als we zelfs ook maar 9 kistjes halen.
En uit ervaring weet iedereen dat dan vaak de voorkeur gegeven word aan minder toernooi spelen omdat de stad ook nog moet groeien en je die goederen voor onderzoek en uppen nodig hebt.
 
Zal totaal afhangen van je stad, hoe ver ben je, hoeveel wonderen en expansies bezit je zijn een belangrijke factor.
Je krijgt ze ook niet elke keer, net als in de toren worden ze @random gekozen, maar het lijkt er wel op dat als je mana of orcs krijgt die niet zo goedkoop zullen zijn.
In dat geval vrees ik het ergste. Het lijkt er wel op dat inno er de laatste tijd alles aan doet om de spelers het plezier in Elvenar te vergallen. Maar we zullen zien hoe het uitpakt als het live gaat.
 
Ja, die veranderen (gelukkig nog) niet.
Ja. Die zijn er gewoon.

Dat is nou net mijn zorg. Het is veel moeilijker is om veel provincies 2 keer te doen en in plaats daarvan minder provincies meer rondes. Dan haal je dus wel de toernooipunten, maar bij lange na niet zo veel KP. Dit zitten weinig bij de eerste 9 prijzen. Spreuken zullen de meesten van ons wel genoeg hebben en runescherven ook. Om het verlies enigszins te compenseren zouden er meer KP in de eerste moeten komen van mijn part in de rondes 3,4,5 en 6 alles 5 KP.

Volgens dony zwakt de stijging af als je verder komt, hij heeft deze tabel gepost

Dat is aardig van Inno, maar maakt weinig uit als je er sowieso niet meer doorheen komt.
Hoe heeft hij trouwens die tabel zo snel voor elkaar? In een paar uur tijd 35 provincies 6 rondes gedaan??? :eek:

Ik geloof dat we de komende weken tot deze ellende ook bij ons komt maar beter nog even een heleboel provincies 2 x kunnen doen zolang we de KP nog kunnen krijgen. Tenzij ze tot hun verstand komen en die 12.3% terugbrengen tot 4-6% of zoiets.
 
Dat snap ik wel. Nooit zin in gehad trouwens, lol.

oh die 70-80 doe ik wel maar niet meer in 4 uurtjes, na 2 uurtjes ben je echt klikgaar en heb je geen gevoel meer in je muisvinger. ja kan dan geen onderscheid meer maken tussen 4x klikken of 8 keer klikken. ik spreid het nu wat beter over de dag.
 
Elixer zijn mijn MA relics dus deze week nog maar even all out en een stuk of 1000 pakken. Kan ik een tijdje vooruit.
Zal de laatste keer wel zijn vrees ik.
 
Nieuwe toernooi opzet is niet gunstig voor de liefhebbers die graag BSA spelen.
Als je net zoveel spreuken moet verzamelen als voorheen gaat het knap lastig worden om ze dan uit het toernooi te halen.
Je zal er dan behoorlijk wat moeten maken uit je MA.
Ook de wonderbadges zouden een stuk lastiger kunnen worden als je niet veel op voorraad hebt.
 
Nieuwe toernooi opzet is niet gunstig voor de liefhebbers die graag BSA spelen.
Als je net zoveel spreuken moet verzamelen als voorheen gaat het knap lastig worden om ze dan uit het toernooi te halen.

Goed punt. Maar ja, daar sleutelen ze ook steeds aan wat het niet altijd beter maakt. Beste zou zijn de aantallen mutsen, stokken en drankjes flink te reduceren. Wonderinstants van 10 kp en lager hou ik allemaal vast tussen BSA's. Het is en blijft Inno dus we weten maar nooit...
 
Bovenaan