• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Mening: Kanttekeningen

DeletedUser2578

Guest
Het Elvenar spel is een leuk spel, heeft prachtig grafische gebouwen, maar na bijna 2 jaar het spel te hebben gespeeld wil ik toch hier een paar kanttekeningen plaatsen en verzoeken om in de toekomst wat dingen te veranderen:

1) Het moet afgelopen zijn met het constante geklik om de juiste opdracht te vinden! Mensen krijgen last van hun hand/arm en sommige zijn zelfs bang om een RSI arm van te krijgen waardoor ze ook overwegen om met het spel te stoppen, wat ik heel goed begrijp! Dit is een punt wat constant op het Forum terugkomt, maar het lijkt erop alsof er geen begrip is vanuit Innogames. Er zou bijv. een menu kunnen worden gemaakt waar de speler in één keer alle opdrachten ziet en direct de opdracht aanvinkt. Zo moeilijk is het toch niet om een menu met daarin alle opdrachten te maken?
2) Bij een avontuur of event moet er meer rekening worden gehouden met alle levels van spelers (hoog en laag). Mocht dat niet kunnen dan moet er een knop komen waarmee je bijv. een event (persoonlijk) uit kan zetten. Dit geldt ook voor het avontuur; als een BS in zijn geheel uiteindelijk besluit om niet mee te doen aan een avontuur dan zou bijv. alleen de Aartsmagiër het uitzetknop kunnen gebruiken. Uiteindelijk moet ieder toch de vrijheid hebben om te kiezen wat hij/zij wil spelen?
3) De communicatie tussen de grote jongens van Innogames in Duitsland en het Elvenars Team in Nederland (en wereldwijd) moet worden verbeterd, niet dat we elke keer verschillende informatie krijgen over een topic; de ene dag is het zo, over twee dagen is het anders en dan weer zo. Dat moet toch beter kunnen? Het gaat uiteindelijk om een miljoenen bedrijf. Innogames mag best wel wat meer geld investeren in het verbeteren van de communicatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@SparklyElf Met alle 3 de kanttekeningen helemaal eens.

Behalve de knop voor het BSA uitzetten alleen in handen geven van de Aartsmagier en magiers. Dat gaat mij eerlijk gezegd iets te ver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
@SparklyElf Met alle 3 de kanttekeningen helemaal eens. Behalve de knop voor het BSA uitzetten alleen in handen geven van de Aartsmagier en magiers. Dat gaat mij eerlijk gezegd iets te ver.

Hoi Didi, bedankt voor je antwoord. Wat is de reden dat je het te ver vind gaan? Heb je mss een ander optie voor een BS die besluit om helemaal niet aan het avontuur mee te doen?

De bedoeling is wel dat de Aartsmagiër de uitzetknop vinkt nadat er met het hele BS is besloten dat er aan het avontuur niet wordt meegedaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat het een hele opgave kan zijn om 25 meningen binnen te krijgen. Mss is het toch een beter idee dat ieder speler de mogelijkheid heeft om zelf uit of aan te vinken. Degene die niet meedoen zijn dan ook niet 6 dagen opgescheept met de opdrachten in hun scherm.
Maar ben benieuwd naar jou idee? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1592

Guest
Ik wil er op wijzen dat er al een idee topic is gestart omtrent het aan of uit zetten van events of het avontuur. Het lijkt me dan ook beter om de discussie daar voort te zetten, zodat er geen twee discussies over hetzelfde onderwerp ontstaan.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik wil er op wijzen dat er al een idee topic is gestart omtrent het aan of uit zetten van events of het avontuur. Het lijkt me dan ook beter om de discussie daar voort te zetten, zodat er geen twee discussies over hetzelfde onderwerp ontstaan.

Hoi Beldroth, deze discussie gaat niet enkel over het aan of uit zetten van de events. Er staan nog andere 2 kanttekeningen bij. Dus ik vind het niet gepast als je mijn bericht daar naar toe verhuist of de discussie stop zet. Uiteindelijk is het een discussie over kanttekeningen en mijn bericht staat onder discussies, dus goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1592

Guest
Hoi Beldroth, deze discussie gaat niet enkel over het aan of uit zetten van de events. Er staan nog andere 2 kanttekeningen bij. Dus ik vind het niet gepast als je mijn bericht daar naar toe verhuist of de discussie stop zet. Uiteindelijk is het een discussie over kanttekeningen en mijn bericht staat onder discussies, dus goed.
Volgens mij heb ik het ook niet over verhuizen of stopzetten van je topic, maar doe ik alleen het verzoek om de discussie over het onderdeel "het aan of uit zetten van evenementen of avonturen" te voeren in het ideeen topic wat hiervoor is gestart. Dat houd het voor iedereen overzichtelijk.
 

DeletedUser2578

Guest
Volgens mij heb ik het ook niet over verhuizen van je topic, maar doe ik alleen het verzoek om de discussie over het onderdeel "het aan of uit zetten van evenementen of avonturen" te voeren in het ideeen topic wat hiervoor is gestart. Dat houd het voor iedereen overzichtelijk.

Ok nu is het wat concreter wat je bedoelde. Hoe zit het dan met de discussie van de andere twee kanttekeningen, moeten we voor die andere twee punten ook in een andere topic bespreken?
 

DeletedUser1592

Guest
De andere twee kanttekeningen heb ik niet genoemd dus die kun je hier uiteraard bespreken. Nogmaals het gaat er om dat we geen 2 verschillende discussies krijgen over een onderwerp waarover iemand al een idee topic is gestart,
 

DeletedUser2578

Guest
De andere twee kanttekeningen heb ik niet genoemd dus die kun je hier uiteraard bespreken. Nogmaals het gaat er om dat we geen 2 verschillende discussies krijgen over een onderwerp waarover iemand al een idee topic is gestart,

Ok, duidelijk hoe het werkt.
 
Ik heb wel moeite heb met het 'moeten' in jouw post. Inno moet namelijk niets. het is in principe een gratis spel, dus ja in hoeverre kun je als gebruiken dan 'eisen' gaan stellen. We kunnen slecht signaleren, feedback geven en verbeteringen voorstellen. Maar misschien lees ik het 'moeten' in jouw post veel te zwaar.

Kwa communicatie heb je echt wel een punt. Ik heb alleen het idee dat dat toch vooral komt door het niet of weinig communiceren van onze eigen Nederlandse community manager is (ik heb het niet over de mods, die reageren echt wel op tijd). Dus vooral een Nederlands probleem. Vandaag kregen we dus toch nog een melding op het forum en via het hoorntje over de gewijzigde privacy wetgeving die de 25e van kracht is gegaan. Het is vandaag de 27e, beetje aan de late kant... Ik kan me dus toch niet aan de indruk onttrekken dat er toch nog reageer is om dat jij dit hier nog aankaart. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Ik zou daar toch graag wel een reactie van het team op willen zien en dan niet van de mods maar dan van Desi.

Punt 2 ben ik het niet mee eens (zie mijn commentaar in het andere topic), punt 1 is al vaker voorgesteld en ja ik hoop ook dat die verbetering er komt. Want van dat klikkerdeklik word ik ook een beetje gek...
 

DeletedUser

Guest
@Raafke Wat communicatie betreft heb je helemaal gelijk vind ik. Onze moderators doen hun uiterste best, en daar heb ik veel waardering voor. Als ik lees wat sommige hier op het forum posten erger ik me dood, en ben ik ook opgelucht dat ik nooit moderator ben geworden want ik was al lang ontploft. Ik heb daarom veel bewondering voor het geduld en tact die onze moderators hebben.

Maar naar wat ik begrepen heb heeft InnoGames een zeer hierarchische structuur wat communicatie betreft. Vanuit Duitsland wordt alles alleen gecommuniceerd naar de CM en die moet het dan weer doorgeven aan de mods en aankondigingen/wijzigingen posten op het forum. En ja, dat loopt hier helaas nogal eens spaak. Informatie komt te laat, onvolledig, of met een niet goed vertaalde aankondiging die weer tot verwarring leidt. Dit zou echt beter "moeten" gaan. En ja, ik gebruik hier het woord "moeten". Ik speel nu 3 jaar en dit probleem loopt al zeker 2 jaar. Het is vaak genoeg gemeld hier en gevraagd of dit verbeterd kan worden. Tot nu toe niet veel meer response dan loze beloftes.
 

DeletedUser1427

Guest
Het Elvenar spel is een leuk spel, heeft prachtig grafische gebouwen, maar na bijna 2 jaar het spel te hebben gespeeld wil ik toch hier een paar kanttekeningen plaatsen en verzoeken om in de toekomst wat dingen te veranderen:

1) Het moet afgelopen zijn met het constante geklik om de juiste opdracht te vinden! Mensen krijgen last van hun hand/arm en sommige zijn zelfs bang om een RSI arm van te krijgen waardoor ze ook overwegen om met het spel te stoppen, wat ik heel goed begrijp! Dit is een punt wat constant op het Forum terugkomt, maar het lijkt erop alsof er geen begrip is vanuit Innogames. Er zou bijv. een menu kunnen worden gemaakt waar de speler in één keer alle opdrachten ziet en direct de opdracht aanvinkt. Zo moeilijk is het toch niet om een menu met daarin alle opdrachten te maken?

Om even op dit punt te komen, er zijn inderdaad veel spelers geweest die aangegeven hebben een verandering te willen zien in de opdrachten, ongeacht wellicht de redenaties hebben we hier ook stemmingen gehad bij de volgende ideeën:

Broederschaps avontuur opdrachten anders aanbieden
bevestigingsscherm ook voor andere opdrachten mannen deleten aub!

Dit zijn ideeën die door de poll zijn gekomen en doorgegeven zijn aan de ontwikkelaars. Voordat een idee wordt opgepakt wordt wel gekeken naar de ontwikkeltijd en of dit in de planning kan vallen van de ontwikkelaars. Het is dan onzeker wanneer deze ideeën opgepakt worden. Toch bedankt voor het attenderen ook.

3) De communicatie tussen de grote jongens van Innogames in Duitsland en het Elvenars Team in Nederland (en wereldwijd) moet worden verbeterd, niet dat we elke keer verschillende informatie krijgen over een topic; de ene dag is het zo, over twee dagen is het anders en dan weer zo. Dat moet toch beter kunnen? Het gaat uiteindelijk om een miljoenen bedrijf. Innogames mag best wel wat meer geld investeren in het verbeteren van de communicatie.

Bedankt voor de feedback, wij nemen dit mee en zullen dit in het team bespreken.
 

DeletedUser1592

Guest
. Vandaag kregen we dus toch nog een melding op het forum en via het hoorntje over de gewijzigde privacy wetgeving die de 25e van kracht is gegaan. Het is vandaag de 27e, beetje aan de late kant....

Op dit stukje ga ik toch even reageren. Aangezien Inno de tekst omtrent de Privacywetgeving nog niet helemaal correct had aangepast, heeft Desi vandaag pas groen licht gekregen om dit ook op het forum te publiceren. Ook een CM is afhankelijk van het feit, of een taak wel of niet kan worden voltooid.cq gepubliceerd.
 
Op dit stukje ga ik toch even reageren. Aangezien Inno de tekst omtrent de Privacywetgeving nog niet helemaal correct had aangepast, heeft Desi vandaag pas groen licht gekregen om dit ook op het forum te publiceren. Ook een CM is afhankelijk van het feit, of een taak wel of niet kan worden voltooid.cq gepubliceerd.

Goed om te horen dat de reden was. Dat verklaart een hoop.
 

DeletedUser2578

Guest
Om even op dit punt te komen, er zijn inderdaad veel spelers geweest die aangegeven hebben een verandering te willen zien in de opdrachten, ongeacht wellicht de redenaties hebben we hier ook stemmingen gehad bij de volgende ideeën:
Broederschaps avontuur opdrachten anders aanbieden bevestigingsscherm ook voor andere opdrachten mannen deleten aub!
Dit zijn ideeën die door de poll zijn gekomen en doorgegeven zijn aan de ontwikkelaars. Voordat een idee wordt opgepakt wordt wel gekeken naar de ontwikkeltijd en of dit in de planning kan vallen van de ontwikkelaars. Het is dan onzeker wanneer deze ideeën opgepakt worden. Toch bedankt voor het attenderen ook.

Bedankt voor de feedback, wij nemen dit mee en zullen dit in het team bespreken.

Beste Lionell, bedankt voor je reactie! Vanuit je bericht begrijp ik wat betreft kanttekening 1 dat Innogames de boodschap binnen heeft, en dat het nu afwachten is wanneer het wordt opgepakt. Ik heb geen idee hoelang de ontwikkelaars er over zullen doen. Zoals je ook zelf schrijft zijn er veel spelers geweest die hebben aangegeven een verandering te willen zien. Hierbij wil ik ook aan toevoegen dat er ook buiten het Forum spelers zijn en ook deze punt bezig houdt. Hopelijk zal Innogames in een niet te lange termijn gehoor geven aan het verzoek van de spelers.

Wat betreft kanttekening 3 over "communicatie", fijn dat jullie deze punt meenemen en in het Elvenar Team zullen bespreken!

Groet, Sparkly
 

DeletedUser2578

Guest
Ik heb wel moeite heb met het 'moeten' in jouw post. Inno moet namelijk niets. het is in principe een gratis spel, dus ja in hoeverre kun je als gebruiken dan 'eisen' gaan stellen. We kunnen slecht signaleren, feedback geven en verbeteringen voorstellen. Maar misschien lees ik het 'moeten' in jouw post veel te zwaar. Kwa communicatie heb je echt wel een punt. Ik heb alleen het idee dat dat toch vooral komt door het niet of weinig communiceren van onze eigen Nederlandse community manager is (ik heb het niet over de mods, die reageren echt wel op tijd). Dus vooral een Nederlands probleem. Vandaag kregen we dus toch nog een melding op het forum en via het hoorntje over de gewijzigde privacy wetgeving die de 25e van kracht is gegaan. Het is vandaag de 27e, beetje aan de late kant... Ik kan me dus toch niet aan de indruk onttrekken dat er toch nog reageer is om dat jij dit hier nog aankaart. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Ik zou daar toch graag wel een reactie van het team op willen zien en dan niet van de mods maar dan van Desi. Punt 2 ben ik het niet mee eens (zie mijn commentaar in het andere topic), punt 1 is al vaker voorgesteld en ja ik hoop ook dat die verbetering er komt. Want van dat klikkerdeklik word ik ook een beetje gek...

Hoi Raafke, ik weet dat uiteindelijk elke beslissing over een verandering of niet bij Inno ligt. Maar als er door Inno aan de spelers wordt gevraagd om feedback te geven dan is het fijn wanneer Inno zelf ook wat meer informatie over een bepaalde topic geeft of over communiceert. ik denk dat het dan een hoop zal schelen.
 
Op dit stukje ga ik toch even reageren. Aangezien Inno de tekst omtrent de Privacywetgeving nog niet helemaal correct had aangepast, heeft Desi vandaag pas groen licht gekregen om dit ook op het forum te publiceren. Ook een CM is afhankelijk van het feit, of een taak wel of niet kan worden voltooid.cq gepubliceerd.
Allereerst ben ik het met Didi eens dat jullie je best doen en ook zeer waardeer. Blijft wel dat de communicatie gewoon slecht is en dat dit geen technische achtergrond heeft en niet kostbaar hoeft te zijn om op te lossen. Ik heb wel eens eerder gezegd mensen hebben meer begrip voor dingen als de communicatie regelmatig en goed verloopt. Een belangrijk onderdeel is namelijk het gevoel dat men gehoord wordt en vooral serieus genomen. Het is mij volkomen onduidelijk hoe het kan dat we zeer regelmatig meer en sneller informatie krijgen/vinden via andere kanalen inclusief officiele forums uit andere landen. In de gevallen is de bron, namelijk Inno hetzelfde.
 
Bovenaan