• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Manueel vechten in Toren, meer nodig maar wel meer belonend?

Voor het verhogen van de SSV is het noodzakelijk om geen eenheden te verliezen, het aantal troepen maakt niet uit zolang je maar met 5 eenheden het gevecht eindigt.

Had ik eerst het idee dat er specifiek door AI gelet werd op eenheden met een laag aantal troepen zodat deze makkelijk "vernietigd" konden worden, lijkt het er nu in de toren er ineens op dat er weer gekeken wordt naar maximaal haalbare schade aan het totaal.

Dus, of er zit wel degelijk een meer willekeurige afwerking in de gevechtshandelingen van de AI dan ik eerst dacht of Beta heeft ervoor gezorgd dat de gevechten meer in ons voordeel uitpakken.

Ik ga zeker niet klagen want ik heb tot nu toe veel minder troepen hoeven te "herrijzen" dan ik verwacht had.

Wat is jullie ervaring tot nu toe in de "nieuwe" toren?

Kom zonder al teveel problemen automatisch vechtend boven...

Ik vind het tot nu toe ook meevallen, maar ik heb wel 2x2 boost gebouwen nodig en een gevoerde vuurfeniks om niet teveel verliezen te lijden.

Af en toe heb ik op automatisch toch ondanks de boosters dat ik een complete eenheid verlies maar het blijft nog steeds binnen de perken en prima aan te vullen voordat ik het gevecht af sluit.

Maar als de SSV blijft oplopen, zoals het nu gaat omdat we nog steeds de top bereiken zonder verlies aan eenheden, komt er een punt dat ook met boosters in aanval en verhoging van levenspunten het om kleine verschillen zal gaan en je met automatisch meer eenheden verlies dan met manueel vechten.

Niet in de laatste plaats voor mij omdat ik bij automatisch nooit eerst naar het terrein kijk maar meteen de troepen selecteer op basis van het rijtje tegenstanders, bij manueel doe ik altijd eerst even kijken voordat ik de troepenkeuze maak.

Heb tot nu toe altijd toren gevochten met vuurfeniks en schemering…
Sinds de invoering van de nieuwe toren heb ik alles kunnen vechten terwijl ik daarvoor toch gemiddeld 1 a 2 geesten per toren moest onderhandelen. Het is dus zeker niet moeilijker geworden.
Wat SSV betreft alles torens naar boven en geen verloren gevechten (weet niet hoeveel verloren troepen) geeft blijkbaar ongeveer een score van 978 ptn.

Heb tot nu toe altijd toren gevochten met vuurfeniks en schemering…

Ik gebruik de schemeringsfeniks momenteel niet omdat deze niet meer (voorheen wel) werkt als je eenheid tot 0 gebracht is en dan moet je toch speciale effecten gaan gebruiken om je SSV hoog te houden. ( Je SSV wordt lager als je een complete eenheid verliest.)

De toren is zeker niet moeilijker geworden, we zijn allemaal gestart met een SSV van 800 wat betekent dat tegenstanders slechts 80% zijn t.o.v. hoe het was voordat de toren aangepast werd. Met een SSV van 978 zit je dus nog steeds onder de 100% van hoe het was.

Vanaf SSV 1000 worden de tegenstanders dus pas sterker dan hoe het was voordat de toren aangepast werd.

Ik denk dat je na de laatste toren een hogere SSV zou moeten hebben dan 978, succesvol onderhandelen geeft niet dezelfde SSV verhoging als een gevecht winnen zonder een complete eenheid te verliezen. Een gevecht winnen met 5 eenheden die overblijven op 1 troep sterkte is voldoende, maar als je 4 eenheden overhoud die helemaal vol zitten zonder verliezen en je mist een complete eenheid dan verlies je SSV punten.

Het is best lastig, want ook als je de top van de toren haalt is er dus geen garantie dat je het maximale eruit haalt met de SSV en de bijbehorende stijging van de beloningen ( en tegenstand ! ).

Heb deze toren gespeeld met SSV van 1010. Was een vrij gemakkelijke toren nu.
I.i.g. de veranderingen hebben blijkbaar gewerkt want meer medespelers proberen nu de toren uit te spelen.

I.i.g. de veranderingen hebben blijkbaar gewerkt want meer medespelers proberen nu de toren uit te spelen.

Mee eens, en ik vind dat de veranderingen de toren toch ook weer wat leuker hebben gemaakt.

En als je meer uit de toren kan winnen door een hogere SSV te behalen heb je ook een doel, en het is niet zo dat als je eenmaal een hoge SSV hebt dat deze gelijk weer helemaal wegzakt als het eens een keer wat minder gaat.

Edit: Ik heb net de toren betreden en mijn SSV is nu 1231 , in het eerste gevecht start ik met 8900 troepenomvang tegen 9642 troepenomvang.

Laatst bewerkt:
En wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat je niet terug naar de toren moet aanklikken voordat je je verloren eenheid weer aangevuld hebt met een effectje als het maar om 1 gevecht gaat :oops:.

Ik voer mijn schemeringsfeniks maar toch voel ik een afstand ......

Edit: en om van mijn fouten te kunnen leren doe ik het eerst nog 1 keer :rolleyes:.

Edit 2: En jawel hoor ik druk voor de verandering gewoon weer op 'keer terug naar de toren' voordat ik de eenheid die ik verloren heb weer aanvul :(.

Misschien moet ik voorstellen dat we eerst een "Weet je zeker dat je naar de toren terug wil keren?" vraag gesteld krijgen dan gaat het vast beter met mijn SSV :p.

Laatst bewerkt:
Kom zonder al teveel problemen automatisch vechtend boven...

En hoe gaat het nu?

We zijn al weer wat verder in de SSV gestegen (ik zit nu ondanks wat schoonheidsfouten op 1377) en ik zie nog geen echte problemen.

Wat ik wel merk is in het allereerste gevecht is het verschil al 20% in troepenomvang en met alle bonussen is het nu nog makkelijk, maar ik denk niet dat ik een SSV van 2000 ga ( wil ) halen want ik heb nu al problemen om genoeg bonus 2x2 gebouwen op tijd te kunnen verzamelen en nu met assepoester en 50% bonus op alle troepen is het me wel duidelijk dat bij een hogere SSV je meer dan 1 bonus gebouw nodig gaat hebben van elk.

Neemt niet weg dat het verschil in te behalen gloeiende stenen echt wel de moeite waard is tot nu toe.

Laatste aanvulling van mijn kant op dit onderwerp want het reactie niveau op ons forum is nu inderdaad gedaald tot het te verwachten 0 punt ;)

Met een SSV van 1448 is de toren nog steeds goed te doen, maar dan heb ik wel alle 2x2 boosters uit staan en een gevoerde vuur en schemeringsfeniks. Nog steeds regelmatig eenheden die bij automatisch vechten op 0 eindigen maar dat is met 5% prima te verhelpen.

Manueel is het goed te voorkomen dat er een eenheid op 0 eindigt dus al met al zie ik dit wel als een goede grens rond de 1500 SSV.

Ik zie niet in hoe je een stijgende lijn kan blijven vast houden zonder dat het erop aankomt hoeveel geluk je hebt met het vergaren van bonusgebouwtjes en dierenvoeding want zonder de juiste combo in zowel je mogelijkheid van aanvullen van troepen als de benodigde aanvalsbonus en verhoogde levenspunten van je troepen wordt de toren te "duur" om naast al je andere benodigde uitgaven te doen om progressie te houden in je hoofdstuk.

Terug
Bovenaan