• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Mail correspondentie niet altijd helemaal leesbaar

Spelversie: __ v1.140.2-(46f8cbf) - html5 (2021-10-28 10:52)
Spelwereld: __ Arendyll
Flash of HTML5: __ Geheel overbodige vraag, zie versie nummer
Flash Speler versie: __
Spelersnaam: __ AlbertDeWijze
Mensen of Elfen: __ Mens

Browser + versie: __ Firefox, 94.0 (mint distributie)
Besturingssysteem: __ Linux mint 20.2 LTS
Schermresolutie: __ desktop

Reproduceerbaarheid: __4/5 (1/5 = eenmaal voorgekomen; 2/5 = gebeurt willekeurig; 3/5 = gebeurt regelmatig; 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd; 5/5 = gebeurt altijd)

Huidige Situatie:
__ Ik heb al lange tijd last van het feit dat ik mail correspondentie niet helemaal tot/met het eerste bericht kon lezen. Is niet altijd, maar kon er niet echt een vinger achter krijgen wat het nu was. (Dus de "firefox versie" van hierboven is waarschijnlijk een lange reeks, en niet specifiek de genoemde versie.)

__ Vanmorgen had ik eindelijk een duidelijk voorbeeld:
nonreadable-mail.png


__ Deze mail correspondentie heeft 3 berichten.
__ Er was blijkbaar onduidelijkheid over het einde van het event en iemand heeft een mailtje rondgestuurd met een vraag die niet zichtbaar is om 07:32.
__ Iemand anders reageerde daar op om 9:19.
__ De vraagsteller gaf daar waar een antwoord op om 9:20.

__ Het punt is nu dat ik het 1e mail bericht (de onderste dus) niet kan lezen. Ik zie de afzender en het tijdstip, maar kan niet naar beneden scrollen voor de tekst.

__ Er is geen groene sleepbalk, en als ik op het onderste knopje druk dan gebeurt er hemaal niets (behalve dat het knopje even ingedrukt wordt getekend).

Verwachte Situatie:
__ Ik kan alle berichten in een correspondentie helemaal lezen.
__

Reproductiestappen
__ Geen idee wat precies de eisen zijn waar op het mis gaat. Met name het 1e bericht is onduidelijk. Mijn gok is als volgt:

1. __ Maak een kort bericht en stuur dat naar iedereen (onder de aanname dat dat bericht niet lang was).
2. __ Laat iemand anders 1 regel tekst terug sturen
3. __ Geef zelf een kort antwoord
4. __ Laat een ander persoon de mail correspondentie openen.
5. __

Voeg gerust meer stappen toe indien nodig. Wel slechts EEN actie per stap benoemen!

Screenshots van de bug:
Zie plaatje
 
Vaak een nog simpelere oplossing: sluit dit bericht en je hele berichten stukje.
Open je berichten stukje opnieuw en open het bewuste bericht en vaak verschijnt er nu wel een schuifbalk.

Ik herken het probleem meer als een stuk niet kunnen lezen omdat de schuifbalk niet meer verder naar beneden kan komen.
 
Ik herken het probleem meer als een stuk niet kunnen lezen omdat de schuifbalk niet meer verder naar beneden kan komen.
Die heb ik ook regelmatig, wat ik dan doe is sluiten, opnbieuw openen, en dan de pijl omlaag vasthouden, dan scrolt het bericht meestal verder en kun je het wel lezen. (bij veel berichten kost het wel veel tijd!)

Als je dat gedaan hebt kun je ineens wel met de balk over het hele bericht scrollen.
 
Bovenaan