• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Niet reproduceerbaar Laden van spel blijft hangen op 12

DeletedUser

Guest
Spelversie: v1.76.4-(1126ddb) (2019-04-12 13:02)
Spelwereld: Arendyll
Browser + version: Chrome: 73.0.3683.103 (Official Build) (64-bit)
Flash Player version: 32.0.0.171 (64-bit)
Besturingssysteem: Windows 10 Enterprise (UK edition)
Schermresolutie: 2048 x 1152
Spelersnaam: Didi1
Mensen of Elfen: Elf

Reproduceerbaarheid: 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd

Huidige Situatie:
Het spel blijft tijdens het laden vaak hangen op 12. Vaak zijn er meedere pogingen nodig om het spel geladen te krijgen.
Pogingen omvatten o.a.
- Refresh
- Browser afsluiten en opnieuw opstarten
- Flash player leegmaken
- Browser geschiedenis wissen.

Op verzoek van @DonFrank
Loading problem.gif
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Zou je nu nogmaals je console willen openen, maar dan daarna op de F5 knop (herladen) willen klikken? Als het goed is moeten er dan allerlei meldingen in de console tevoorschijn komen.
 

DeletedUser

Guest
Zou je nu nogmaals je console willen openen, maar dan daarna op de F5 knop (herladen) willen klikken? Als het goed is moeten er dan allerlei meldingen in de console tevoorschijn komen.

Geprobeerd, maar ik krijg geen extra meldingen
 

DeletedUser2945

Guest
idem dito, en het "trucje" met de F5 knop werkt ook hier niet...:confused:
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Geprobeerd, maar ik krijg geen extra meldingen
Hmm, dat maakt het heel lastig.

Daar ben ik weer met mijn technische verhalen. In de achtergrond is Elvenar heel veel verschillende bestanden aan het opvragen. Bijvoorbeeld de spelbestanden die iedereen heeft, maar ook specifieke spelbestanden voor jouw ras en hoofdstuk. Daardoor kan het soms korter of langer duren bij een volgend hoofdstuk (afhankelijk van hoe grafisch dat hoofdstuk is). Op elk laadpunt (van 1 t/m 26) worden er bepaalde bestanden ingeladen.

Nu komt het soms voor dat een bestand niet ingeladen kan worden, waardoor de balk vastloopt of er een foutmelding in de balk komt te staan. In de console staan alle verzoeken die mislukt zijn. Een foutmelding geeft voor ons de mogelijkheid om het probleem te achterhalen en op te lossen. Zonder foutmelding is het zoeken naar een naald in een hooiberg wat er precies mis gaat (zeker omdat het niet altijd mis gaat en het reproduceren moeilijk is).

Standaard geeft de console enkel foutmeldingen weer. Zou je deze eens willen instellen dat je alle meldingen te zien krijgt (inclusief alles wat er wél lukt)? Dat kan je als volgt doen:

1. Klik op "Custom levels" (naast "Filter" in de console)
2. Zorg ervoor dat "Info", "Warnings" en "Errors" aangevinkt staan
3. Herlaad de pagina

Als je het resultaat zou willen kopiëren en plakken (bij voorkeur in een spoiler), kunnen we wellicht iets verder komen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dat maakt de hooiberg misschien een hooibaal?

We hebben bij voorkeur toch liever specifiekere informatie om gerichter te kunnen zoeken. Uiteindelijk is het namelijk zo dat er 3 programmeurs het proberen te reproduceren, mochten die het probleem niet ervaren, dan wordt een bugmelding gesloten. Met een specifieke foutmelding of bestand is er een grotere kans dat we het kunnen reproduceren en dus ook kunnen oplossen.
 
ik bevestig hangen van het spel laden op punt 12....
dat is sinds de update het wordt wel steeds erger
met 1keer refresh kom je er nu meestal niet meer doorheen
 

DeletedUser

Guest
Hmm, dat maakt het heel lastig.

Daar ben ik weer met mijn technische verhalen. In de achtergrond is Elvenar heel veel verschillende bestanden aan het opvragen. Bijvoorbeeld de spelbestanden die iedereen heeft, maar ook specifieke spelbestanden voor jouw ras en hoofdstuk. Daardoor kan het soms korter of langer duren bij een volgend hoofdstuk (afhankelijk van hoe grafisch dat hoofdstuk is). Op elk laadpunt (van 1 t/m 26) worden er bepaalde bestanden ingeladen.

Nu komt het soms voor dat een bestand niet ingeladen kan worden, waardoor de balk vastloopt of er een foutmelding in de balk komt te staan. In de console staan alle verzoeken die mislukt zijn. Een foutmelding geeft voor ons de mogelijkheid om het probleem te achterhalen en op te lossen. Zonder foutmelding is het zoeken naar een naald in een hooiberg wat er precies mis gaat (zeker omdat het niet altijd mis gaat en het reproduceren moeilijk is).

Standaard geeft de console enkel foutmeldingen weer. Zou je deze eens willen instellen dat je alle meldingen te zien krijgt (inclusief alles wat er wél lukt)? Dat kan je als volgt doen:

1. Klik op "Custom levels" (naast "Filter" in de console)
2. Zorg ervoor dat "Info", "Warnings" en "Errors" aangevinkt staan
3. Herlaad de pagina

Als je het resultaat zou willen kopiëren en plakken (bij voorkeur in een spoiler), kunnen we wellicht iets verder komen.

Gecontroleerd DonFrank en dat staat bij mij aangevinkt, maar geen extra info :(
Ik zou het erg fijn vinden als iemand anders dit zou willen proberen.....
 
@PeeP Dat het probleem bestaat is al wel duidelijk denk ik.
DonFrank is vooral op zoek naar meer details wat er aan fouten gerapporteerd wordt als het probleem optreedt.

Misschien kun je de dingen die hij schrijft ook even proberen, en kijken of je wel nuttige uitvoer krijgt?
 

DeletedUser234

Guest
@DonFrank Het was goed bedoeld, sorry dat het niet nuttig was. Ik zou wel specifiekere info willen geven, maar geen idee hoe? De instructies die je geeft zijn voor een 'console', maar die heb ik niet.

Ik zie nergens 'foutmeldingen' en verder dan op re-muisknop klikken kom ik niet en dat geeft geen enkele info.

Als je een stappenplan hebt voor desktop (Chrome) met wat ik moet doen bij hangen op 12, dan zal ik het uitvoeren en hopelijk meer info kunnen geven.
 
Weet niet of ik de goede console heb, maar het ding heet iig "Console" :)

Vanaf de balk uiterst rechts, drop-down -> more tools -> developer tools.
Screenshot_20190423_170305.png

Dan krijg je rechts een window met bovenaan een tab "Console" (2e van links). Je kunt nog even de "verbose" aanzetten in het filter als je standaard geen fouten krijgt:
Screenshot_20190423_171023.png


en ja, die fout in het plaatje is standaard bij mij, die komt elke zoveel minuten voorbij, maar heeft niets te maken met laadstap 12


[2024:2024:0423/161133.648279:ERROR:gles2_cmd_decoder.cc(9891)] [.PPAPIContext]GL ERROR :GL_INVALID_VALUE : glTexParameteri: unknown texture
[2024:2024:0423/170210.334598:ERROR:buffer_manager.cc(488)] [.DisplayCompositor]GL ERROR :GL_INVALID_OPERATION : glBufferData: <- error from previous GL command
 
het maakt niet uit welke Browser je gebruikt, maar voor dat de balk groen is in het spel al verdwenen en kan je een nieuw tabblad open en weer op nieuw begingen.
 

DeletedUser4359

Guest
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem. Wellicht nadat ik nieuwsgierig heb geklikt op "Speel direct met HTML5"
Krijg onderstaande melding in console. (Weet niet hoe ik een screenshot moet maken dus dan maar zo)

Groetjes Maerthynea




5 hidden


preloader-hx-d7b6ab8…580446404f.js:11404 The AudioContext was not allowed to start. It must be resumed (or created) after a user gesture on the page. https://goo.gl/7K7WLu
game:1 Cross-origin plugin content from must have a visible size larger than 400 x 300 pixels, or it will be blocked. Invisible content is always blocked.
preloader-hx-d7b6ab8…1580446404f.js:3996 Big
elvenar-hx-63409b5f8…953a3cdfd.js:471239 The AudioContext was not allowed to start. It must be resumed (or created) after a user gesture on the page. https://goo.gl/7K7WLu
 

DeletedUser64

Guest
Ik had dit op beta al en heb het hier ook. Maar nadat ie blijft hangen gaat het laadscherm weg en wordt het helemaal blauw. f5 staat bij mij niet goed ingesteld denk ik, het herlaadt niet en ik zie ook geen meldingen.
 

DeletedUser2578

Guest
Gebeurde bij mij net ook; werdt bij 12 drie x uitgegooid maar ben nu weer ingelogd.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
We kunnen het helaas niet reproduceren.

Komt dit nog steeds voor? Let op: Het spel kan enkel laden als je het tabblad actief hebt staan in de browser (tot het spel volledig geladen is). Wanneer je tussendoor op een tweede monitor acties uitvoert of van tabblad wisselt, is er een grote kans dat het spel stopt met laden.
 
Bovenaan