• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Keuze vechtstad of handelsstad

Mountaindew, als je een andere BS zoekt, dan ben je bij ons, "four seasons" van harte welkom. We halen iedere week zeker10 kistjes met het toernooi.
Hartelijk dank voor de uitnodiging, echter heb ik zelf ook altijd gestaan achter geen verplichting op toernooi en daarmee de consequenties accepteren dat groeien langzamer gaat.

Tuurlijk als je toernooi doet levert het meer op en gezien ik altijd achter de keuze ben blijven staan van " het is een spel geen verplichting dus toernooi ook niet verplicht, maar doe je toernooi wel min x aantal punten" begrijp ik ook goed dat dit op latere hfst blijkbaar voor problemen kan zorgen die je destijds niet wist.

Nu is toren natuurlijk een optie voor magische woongebouwen en dergelijken alleen zou je daar voor gaan en niet voor toernooi kom je uiteindelijk ergens een keer bewoners tekort gezien je ze niet kan uitbreiden.

Ik begrijp heel goed dat elvenar gratis is en er moet ergens geld verdiend worden wat zeer begrijpelijk is en sta ik volledig achter. Alleen is het wel zo wat yogi zegt alleen haalbaar mits je magische woongebouwen gekocht hebt ( of verdiend uit toren) en altijd 10 kisten haalt voor het uitbreiden ervan.

Eerder zal iemand die dat niet doet en free to play wil blijven ten alle tijden lastiger om toernooi zover te doen als yogi zegt ivm ruimte gebrek.
 

Aeva

Chef
Je kunt een toernooi gemakkelijk spelen zonder magische gebouwen, dat is een kwestie van je beschikbare ruimte goed indelen plus goede keuzes maken (bijvoorbeeld niet alle oude wonderen plaatsen en die je hebt wel blijven upgraden) en niet alles maar in je stad willen plempen. Het is ook een kwestie van zorgen dat al je gebouwen, je munten en voorraden, je troepen maximaal (ge-upgrade) zijn. En vooral geen haast hebben.

Mijn eerste en grootste stad heeft hoofdstuk 20 uitgespeeld. Ik heb daar uitsluitend magische woongebouwen (10) en magische werkplaatsen (3) staan. Die zijn geen van allen gekocht met diamanten (nooit diamanten uitgeven behalve aan uitbreidingen van je grondgebied), die heb ik namelijk nog nooit gekocht (en dat zou ik wel een keer moeten doen voor de devs). Ik heb ze gewoon in vijf jaar spelen bij elkaar gespaard. Ik ga nooit naar een volgend hoofdstuk voordat ik alle magische gebouwen in een keer kan upgraden en daar dus voldoende blauwdrukken voor heb gespaard. Ik heb altijd bewoners ruim over (100K+) en ik koop me gek bij de groothandelaar om hamers/voorraden te slijten (met 3 werkplaatsen loopt de balk dus vol). In mijn inventaris staan nog veel meer magische woongebouwen en werkplaatsen die ik gewoon over heb.

Uiteraard speel ik volop toernooi (10 kisten BS) en toren (altijd goud omdat iedereen naar de top klimt), maar dat doet iedereen in mijn BS. Ook de kleine (hfd 9) spelers en die hebben daar geen hulp bij nodig.

Toernooi spelen hoeft niet heel moeilijk te zijn als je zowel vecht als onderhandelt en als je het toernooi regelmatig indeelt. Als je dagelijks speelt haal je met 8 provincies 5 keer 1680 punten en als je drie keer in de week speelt haal je met 15 provincies 1620 punten. De 'magische' grens van 1600 punten halen, is gebaseerd op het benodigde aantal van de hele BS voor 10 kisten gedeeld door het maximale aantal van 25 leden. Bij mij in de BS halen de meeste leden duizenden punten meer.
 
In onze bs zijn we van mening dat toernooi niet verplicht is en dus is 10 kisten elke week niet haalbaar.

Zolang je niet alle woningen magisch hebt kan je dus nooit meer fabrieken bij bouwen of vecht wonderen door ruimte gebrek ivm ook nog gastrassen.
Als je blauwdrukken wilt halen zal je een BS moeten opzoeken die elke week 10 kistjes met toernooi haalt.
En je speelt toernooi niet alleen voor de BS maar voornamelijk ook voor jezelf.
Wil je magische huizen zal je echt toren moeten spelen. Elke week kans op een magisch huis en bovenal met een gouden toren BS elke week 275 dia + wat je onderweg nog kan oppikken. Van die dia kan je ook magische huizen kopen en/of uppen.
Als je wat wilt zal je er wat voor moeten doen zo simpel is het. Als iets niet rechtsom kan ga je kijken of het linksom kan.
Niets kunnen bestaat niet en niets willen denken er helaas nog teveel spelers aan. Het komt niet vanzelf.
Als je op Winy zit zou zeggen kom bij mij in de BS en kan je alle kneepjes van het spel leren mits voldoende geduld want een sterke stad heb je niet in 1 dag.
 
In onze bs zijn we van mening dat toernooi niet verplicht is en dus is 10 kisten elke week niet haalbaar.
In YoSis (Winyandor) is deelname aan het toernooi niet verplicht, we hebben alleen als voorwaarde dat - als je wel meedoet - je minimaal 1400 punten inbrengt. Desondanks halen we elke week 10 kistjes (of meer)...
 

Aeva

Chef
Het is sowieso het beste om in een BS te zitten die als team functioneert en waar iedereen ongeveer op dezelfde manier speelt. Niet omdat het moet, maar omdat dat prettiger is.
 
Bovenaan