• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad (Inactieve) Arbeiders

Goedendag allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik ontzettend veel plezier beleef aan dit spel, ik speel nog niet heel lang maar zie mezelf nog wel heel lang spelen.
Ik ben actief op Winyandor en op Arendyl.
Op beide werelden heb ik mijn arbeidershut naar lvl 5 uitgebreid en heb hier zeker geen spijt van.
Winyandor zit ik in het orks hoofdstuk en om al die kleine fabriekjes 5 per keer uit te kunnen breiden maakt het leven een stuk makkelijker.
Echter op Arendyl zit ik in het einde van het Feeën Hoofdstuk waardoor er niet zo heel veel meer uit te breiden valt qua gebouwen.
Met andere woorden, Het ene moment maken mijn arbeiders overuren en op een ander moment staan ze volledig stil.
Mijn vraag/voorstel/idee:
Zou het een toevoeging zijn om een mogelijkheid te bieden in het spel om een (inactieve) arbeider (tijdelijk) toe te wijzen aan een gebouw/fabriek als een soort van supervisor.
Waarmee je dit gebouw of fabriek een (kleine) bonus geeft, dus een iets snellere trainingssnelheid voor kazerne/oefenplaats bijvoorbeeld of een kleine boost aan goederen productie voor een fabriek.
Op deze manier kunnen stilstaande arbeiders toch nog iets betekenen voor je stad.
Arbeiders die op deze manier aan een gebouw toegewezen zijn kunnen natuurlijk geen nieuw gebouw bouwen of bestaand gebouw uitbreiden aangezien ze al druk zat zijn met het toegewezen gebouw. Je zult ze dan eerst weer moeten loskoppelen waardoor het betreffende gebouw of fabriek deze (kleine) bonus dan ook weer verliest.

Ik hoop dat ik mijn idee/voorstel een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden op deze manier, mocht dit al eerder geopperd zijn of voorbij gekomen mijn excuses maar ik had het nog niet gezien.

Groetjes,
Guus
 
in de hogere hoofdstukken zullen je arbeiders continue in de weer zijn want dan zijn de uren voor bouw ook veel groter , zeker voor wonders op hogere lvls.
 
Dit is op zich zelf nog niet zo'n gek idee.
Zelfs spelers in hogere hoofdstukken hebben er wat aan.
Ja sommige wonderen duren wat langer om te maken maar de KPs er voor worden ook meer dus dat compenseert elkaar weer.
En zoals @iCon al aan gaf, per hoofdstuk zijn er momenten dat je arbeiders zonder werk zitten dus je kunt ze dan heel goed nuttig inzetten in een ondersteunings functie
 
Dit is op zich zelf nog niet zo'n gek idee.
Zelfs spelers in hogere hoofdstukken hebben er wat aan.
Ja sommige wonderen duren wat langer om te maken maar de KPs er voor worden ook meer dus dat compenseert elkaar weer.
En zoals @iCon al aan gaf, per hoofdstuk zijn er momenten dat je arbeiders zonder werk zitten dus je kunt ze dan heel goed nuttig inzetten in een ondersteunings functie
Dank voor je feedback!
Uiteraard zou dit idee verder uitgewerkt kunnen worden en misschien vinden mensen met meer ervaring in dit spel het leuk om daarover mee te denken maar dit was iets waar ik aan moest denken omdat ik nu merk dat mijn arbeiders regelmatig stil staan
 
Heb ook 5 arbeiders en ben eindspeler maar kom arbeiders tekort om al die OW en nieuwe fabrieken te uppen.
Sinds er runen voor kp in OW kunnen, staan er 15 in de wachtrij met bouwtijden van ruim boven de 60 uur. Up er 2 telkens en als die klaar zijn dan zijn de volgende 2 al weer vol met kp/runen. De overige arbeiders zijn voor mijn fabrieken en wapenkamers die ik er extra bij wil hebben. Zo lang ik al op Winyandor speel hebben mijn arbeiders maar weinig stil gestaan. Gebruik er alleen boosters voor als het echt even nodig is. Maar heb de tijd, duurt nog iets van 3 maand eer het nieuwe hoofdstuk komt en dan is het gewoon bouwen bouwen en nog eens bouwen.

Kan je wel een tip geven voor als ze stil staan. Vanaf H12 elementalen krijg je T4, T5 enz. Begin daar alvast mee en als ze op max staan zet je ze even in inventaris. Staan je arbeiders niet stil en bij elk hoofdstuk als ze even stil staan up je ze steeds even verder om vervolgens weer in inventaris te zetten. Scheelt je een hoop tijd op dat moment als je ze moet bouwen en kan je de arbeiders voor iets anders gebruiken want je bouwtijden gaan behoorlijk langer worden zoals een stadhuis die richting 100 uur gaat.
 
@Yogi69 dankjewel voor je reactie!
Ben blij dat ik mijn arbeiders nu alvast kan vertellen dat ze over een stuk of 10/12 hoofdstukken verder niet meer stil hoeven te staan! :)
Maar ondertussen staan ze nog altijd stil.. Dit idee/voorstel is dan ook meer voor spelers in de vroegere hoofdstukken al denk ik nog steeds dat je er in een later hoofdstuk voordeel uit kunt halen als je dat zou willen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je wel een tip geven voor als ze stil staan. Vanaf H12 elementalen krijg je T4, T5 enz. Begin daar alvast mee en als ze op max staan zet je ze even in inventaris. Staan je arbeiders niet stil en bij elk hoofdstuk als ze even stil staan up je ze steeds even verder om vervolgens weer in inventaris te zetten. Scheelt je een hoop tijd op dat moment als je ze moet bouwen en kan je de arbeiders voor iets anders gebruiken want je bouwtijden gaan behoorlijk langer worden zoals een stadhuis die richting 100 uur gaat.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, kun je dit verder toelichten?
 
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, kun je dit verder toelichten?
Je zegt dat je in feeën zit en dat is hoofdstuk 7. Over 5 hoofdstukken krijg je namelijk voor jou een nieuw soort goedje erbij genaamd spirituele goederen. Op dit moment heb je 3 verschillende Tiers ofwel T1/2/3. Vanaf dat hoofdstuk krijg je T4 en weer een hoofdstuk later T5. T4 is je bonus T1+1 en T5 is je bonus T2+1. Als je die fabrieken in dat betreffende hoofdstuk van de grond af aan moet opbouwen kost dat zeer veel tijd want ze moeten naar level 23 om die goederen te verkrijgen. Ik neem aan dat je ook toren speelt en in de toren zijn teleportspreuken te verdienen en met die spreuken kan je gebouwen in je inventaris opslaan. Als je dan een gebouw gaat uppen naar max van het hoofdstuk waar je in zit kan je die zolang opslaan in je inventaris en elk hoofdstuk waar je arbeiders een tijdje stil staan kan je ze uit je inventaris halen en weer verder uppen tot zover mogelijk om tenslotte weer even op te slaan met die spreuken. Elk level die je upt word ook de bouwtijd langer en zo kan je je arbeiders aan het werk houden. Als je ook nog eens veel toernooi speelt verdien je daar een hoop kp-instants en runen mee. Die kan je in je OW stoppen en vooral door die runen gaan je OW sneller vol met de benodigde kp. Dus kan je die ook vaker uppen en ook hier lopen de bouwtijden flink van op.
Je kan je arbeiders op deze manier veel meer over een langere periode spreiden om ze op een normale manier aan het werk te houden.
Jij hebt nu nog relatieve korte bouwtijden maar er komt een moment dat iets uppen minimaal 24 uur gaat duren en gaat oplopen tot 60 uur of langer. En soms is het helemaal niet erg dat je arbeiders even pauze hebben. Tis net real life ook wij hebben soms vakantie nodig.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, kun je dit verder toelichten?
Kortgezegd, van de 9 fabrieken heb je er nu 3 nodig (je bonus fabrieken), en de rest handel je op de markt.
Vanaf hoofdstuk 12 tot/met hoofdstuk 14 komt er elk hoofdstuk 1 nieuwe bij. Vanaf hoofdstuk 18 krijg je er weer steeds 1 bij. Hoofdstuk 20 bestaat nog niet, maar ik verwacht dat we dan de 9e fabriek erbij krijgen.

Al die extra fabrieken moet je naar het maximum uppen. In hoofdstuk 12 is dat een week, in 13 zo ongeveer 2 weken, en in hoofdstuk 14 is dat ruwweg 4 weken. Ongeveer hetzelfde krijg je vanaf hoofdstuk 18 nogmaals, maar dan nog 8 levels extra er bovenop voor elke fabriek. Wellicht wil je er zelfs 2 fabrieken van op een gegeven moment in een hoofdstuk.

Nu kun je wachten met het bouwen van die fabrieken tot een adviseur er om vraagt in een opdracht. Maar wat Yogi zegt is dat je dat ook al vantevoren kunt doen. Dus als je arbeiders stil staan en je hebt wat ruimte in hoofdstuk 11 bijvoorbeeld, dan kun je die fabriek al gaan bouwen, en is het klaar als je de fabriek nodig hebt. Desnoods kun je deze fabriek even parkeren in de inventaris met een teleporteerspreuk.


Wat betreft je inactieve arbeiders suggestie, het is een leuke suggestie. Ikzelf heb dat grotendeels opgelost door maar 3 arbeiders te hebben. Kost minder diamanten en ik heb meer werk voor elke arbeider.
 
als je actief bent in de toren kan je terugroepspels verdienen die je kan gebruiken om gebouwen tijdelijk naar je inventaris te verhuizen.
als je die hebt en je hebt arbeiders op rust kan je altijd fabrieken of werkplaatsen of wapenkamers extra maken voor later als je er meer nodig gaat hebben.
je leveld ze tot maximum dat ze op het ogenblik kunnen en steekt ze dan in stock.
als je ze later nodig hebt kan je ze er weer uithalen en dan verder levelen bespaar je veel tijd mee.
 
Bovenaan