• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Huisdiervoer komt te weinig voor

het is mij opgevallen dat er bijna geen huisdiervoer gemaakt kan worden. een van de laatste opdrachten bij wintermagie is maak er twee.
heb ook al vijf keer m.b.v. 50 diamanten nieuwe reeks gedraaid en toch verschijnen ze niet. volgens mij vind het systeem het leuk als je nooit het einde van een quest kan halen. vraag mij af of andere spelers dit ook gemerkt hebben.
 

Aeva

Chef
Ik denk dat je het over de opdracht 'gebruik twee dierenvoer' hebt. Je hoeft ze dus niet te maken. Je gebruikt ze of op een van je dieren (dat mag ook de uil uit het huidige evenement zijn) of je kunt in je inventaris dierenvoer 'verbreken'. En daarom is deze quest heel gemakkelijk te halen.
 
De opdracht is niet dat je er 2 moet maken, maar dat je 2 moet gebruiken. dit doe je door Evoluerende gebouwen te voeren ;)
 
als je ze niet hebt omdat ze eerder gebruikt zijn bij het vechten in de toren, zal je ze eerst moeten maken. ik wacht hieral twee dagen en kan ze nog steeds niet maken
 
zover ik weet kan deze alleen gemaakt worden in de magische academie, en hier verschijnt huisdiervoer niet
 
het is mij opgevallen dat er bijna geen huisdiervoer gemaakt kan worden. ...
heb ook al vijf keer m.b.v. 50 diamanten nieuwe reeks gedraaid en toch verschijnen ze niet.
Ik kijk elke 6 uur naar de nieuwe recepten, en zie het voer regelmatig voorbij komen.

Ik gebruik er 2 per week, en heb een tijdje elke dierenvoer die voorbij kwam gemaakt, maar ben daar mee opgehouden toen ik 50 voer in voorraad had. Mijn "regelmatig" is dus meer dan 2 per week, laten we zeggen 3.

In een week heb je 7 dagen van 4x6 uur, dus 28 keer nieuwe recepten per week. Kans dat je bij rotatie een voer krijgt (bij oneindig aantal trekkingen) is 3/28 dan. De kans dat je bij 5 pogingen een dierevoer treft = 1 - (de kans dat je er geen treft bij 5 pogingen) = 1 - (25/28)^5 = 43%. Dat is slechts een beetje beter dan 50%. Kortom, je 5 pogingen zonder voer ligt ruim binnen wat je als uitkomst mag verwachten.
Als we er 4 per week krijgen gemiddeld wordt het 53%, als we 8 per week krijgen is het 81%, nog steeds 1 op 5 dat je 5 pogingen geen resultaat geeft. Kortom, we moeten omkomen in het dierevoer voordat je met de 5 pogingen vrijwel zeker een voer gaat opleveren.


Wat je hier parten speelt is onze perceptie. We zijn erg selectief in wat we zien. Wat we niet zoeken of mee bezig zijn missen we compleet.
Als dierenvoer voorbij komt maar je hebt geen dierenvoer nodig, dan slaat je brein het gewoon over als zijnde niet-relevante informatie.

Als je het dan ineens wel nodig hebt probeer je terug te kijken naar het verleden, en dan zegt je brein dat je het niet gezien hebt in het verleden. Dat is juist, behalve dat de echte oorzaak is dat je ogen het wel gezien hebben, maar dat je brein die informatie heeft weggegooid.
 
het is mij opgevallen dat er bijna geen huisdiervoer gemaakt kan worden. een van de laatste opdrachten bij wintermagie is maak er twee.
heb ook al vijf keer m.b.v. 50 diamanten nieuwe reeks gedraaid en toch verschijnen ze niet. volgens mij vind het systeem het leuk als je nooit het einde van een quest kan halen. vraag mij af of andere spelers dit ook gemerkt hebben.

Dierenvoer komt ongeveer 5-7 keer per week voorbij, als je alle 28 recepten cycles volgt.
Zoals albert al zei zijn er nieuwe recepten elke 6 uur.
Als je met diamanten een nieuwe groep recepten aanvraagt wordt deze timer gereset naar 6 uur.

Idealiter krijg je nieuwe recepten voor je gaan slapen, en verdwijnt de 2de groep recepten die tijdens je slaap komt niet voor je wakker wordt en tijd hebt voor elvenar.

Bijvoorbeeld je slaapt van 10 tot 7, en hebt pas om 7:30 yijf voor elvenar:
Als om 10:30 er nieuwe recepten komen, dan is de vogende switch om 4:40 en mis je een volle groep recepten, door eenmalig met diamanten de tijd op 9:00 te zetten zorgt er dan voor dat je die gemiste groep recepten wel ziet.

Verder zien we steeds vaker de vraag naar dierenvoer verschijnen. het is dus zeer verstandig en voorraadje van deze aan te leggen en niet meteen uit te geven zodra je ze krijgt.
Als je bewust bent van hoeveel dierenvoer jij gemiddeld krijgt en je jezelf daar aan houd dan blijft je voorraadje stabiel of groeit licht.
Het laat je nadenken waar je het voor wilt gebruiken, dierenvoer is zeldzaam goedje op een bepaalde manier.
Een extra voordeel van een voorraadje is dat als de RNG je ff tegenzit dan heb je wat voorraad om dit op te vangen en heb je er geen last van, in goede tijden compenseer je dat en vul je het weer aan.
Dit voorkomt ook het gevoel dat je nooit dierenvoer krijgt omdat het altijd op is als je het wilt gebruiken/nodig hebt.
En elke groep nieuwe recepten waar het dan niet bijzit wordt dan z'n grote bron van frustratie wat het gevoel extreem versterkt.

Een voorraadje aanleggen is dus zeer verstandig.
 
dan komt dierenvoer bij mij altijd als ik slaap☺️☺️☺️ want verder ben ik overdags zeker 6 keer online. om al mijn goederenproductie op pijl te houden. ik ga het verder bijhouden. bedankt voor de uitleg
 
Ik denk dat het wel iets te weinig voor komt. Ik maak het direct als het recept voorbij komt, maar mijn vuurfeniks heeft ieder toernooi toch weer honger genoeg zodat je nauwelijks een voorraadje kan opbouwen. De andere dieren zijn bij mij dan ook al verhongerd om zo maar te zeggen. Diervoer komt te weinig langs in de academie om die weer eens te voeren en van het effect gebruik te maken. En ik ga toch echt niet de wekker zetten om iedere zes uur even in de academie te kijken of er weer een voertje is.
 
mss int vervolg de opdrachten bekijken en wat dierenvoeding aan de kant houden.

Ik heb altijd wel een voorraadje, hoe klein ook. Ik vind het zonde om diervoer te verspillen door ze aan een dier te geven dat ik nooit voer (effect is het niet waard) of aan de vuurfeniks zonder dat het nodig is omdat bijvoorbeeld de 10 kistjes al binnen zijn in het toernooi.
 
En ik ga toch echt niet de wekker zetten om iedere zes uur even in de academie te kijken of er weer een voertje is.
Dat hoeft niet. Ik heb 1x dias gebruikt om de wisseltijd op 8:00 uur te zetten. Daarmee krijg ik nieuwe recepten om 8, 14, 20, en 2 uur. Ik kijk na 20 uur in de avond, en voor 8 uur in de ochtend en daarmee zie ik beide recepten rondom de nacht en kan toch 9 uur slapen.
Afhankelijk van je dag/nacht ritme is een ander tijdstip beter. De "nacht" wissel moet ongeveer halverwege je slaap periode uitkomen, dan heb je de meeste tijd aan beide kanten om even te kijken.
 
Ik denk dat het wel iets te weinig voor komt. Ik maak het direct als het recept voorbij komt, maar mijn vuurfeniks heeft ieder toernooi toch weer honger genoeg zodat je nauwelijks een voorraadje kan opbouwen. De andere dieren zijn bij mij dan ook al verhongerd om zo maar te zeggen. Diervoer komt te weinig langs in de academie om die weer eens te voeren en van het effect gebruik te maken. En ik ga toch echt niet de wekker zetten om iedere zes uur even in de academie te kijken of er weer een voertje is.

Het leuke is toen wij 9 ipv 4 recepten hadden klaagden heel erg veel spelers dat er "teveel" dierenvoer in de academie zat en dat ze ziek werden van al dat nutteloze dierenvoer dat maar steeds voorbij kwam.

Nu die wens is ingewilligt klagen mensen dat er te weinig is lol.

Het is een kwestie van keuzes maken. ik weiger gewoon meer dan 5 a 6 dierenvoer per week te gebruiken. ik plan dus ook uitdrukkelijk het gebruik.
Mijn stad is dus ook ingericht om minder dierenvoer nodig te hebben.

De combinatie ijsbeer + tijdsprong kan bijvoorbeeld zorgen dat je kan toernooien met 1 of 2x je vuurfeniks te voeren.
als je toernooi kan terugbrengen naar 1x je vuurfeniks te voeren dan is 1 ijsbeer + 1 vuurfeniks goedkoper dan 3x je vuurfeniks voeren.

enkelen zullen 5x hun feniks voeren, maar met een beetje puzzelen kan je dat al terugbrengen naar 3x door 2 ronden per dierenvoer te doen.

Voor zij die 5 ronden doen, die kunnen er voor kiezen ronde 1 zonder de feniks te doen en 2x 2 ronden met 2 dierenvoer.

Zet jezelf gewoon op een max van 5 per week (zodra je een kleine buffer hebt om slechte tijden op te vangen) en ga puzzelen naar hoe je het beste die 5 kan invullen. wijk daar ook niet vanaf in goede tijden dat er meer dierenvoer binnenkomt, dat is namelijk reserve voor de slechte weken waar er minder dan 5 dierenvoer binnenkomt.

Als voor de opdracht van dit event, ik heb dus gewacht tot ik vandaah me beertjes kon voeren, zo heb ik plezier van me dierenvoer.
 
Laatst bewerkt:
dan komt dierenvoer bij mij altijd als ik slaap☺☺☺ want verder ben ik overdags zeker 6 keer online. om al mijn goederenproductie op pijl te houden. ik ga het verder bijhouden. bedankt voor de uitleg

reset je timer zo dat er geen recepten verloren gaan in de nacht, het is 1x een 50 diamanten investering. als het moet kan je die 50 diamantjes uit de toren peuren.
 
Bovenaan