• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Herindicatie squadsize (troepenomvang) in BSA

Aeva

Chef
Vrijwel alle badges zijn in gevraagde hoeveelheden aangepast aan de 'normale' manier van spelen, behalve de Elvariaanse beschermersbadge.
Daarvoor is de vraag belachelijk laag. Concreet: in onze BS spelen we met 22 spelers met normale productie en een paar met een level 1 veld. Desondanks zijn er nu (een volle dag voor het einde) ruim 1500 beschermersbadges kant-en-klaar terwijl we moeite hebben om aan een paar esoterische restanten, armbanden of smidsbadges te komen.
Voorstel: verhoog de omvang van de gevraagde troepen minimaal met een factor 3, dus drie keer zoveel nodig voor een badge.
 
Tja, wij zijn met 5 en hadden ook moeite om voldoende esotorisch restant aan te komen. Ook de druide staf was niet makkelijk (voor ons).
Maar we hebben de eindstreep wel gehaald en ook nog met een dag over. Wij houden overigens wel rekening met een BSA en houden gemiddeld 3 uitbreidingen daarvoor vrij.

Laat er nou een paar makkelijke badges tussen zitten, die gaan het verschil niet bepalen. Het blijft gaan om plannen en samenwerken.
Wij hadden ook veel beschermbadges over, maar voornamelijk omdat ik die vrij makkelijk scoor. Mijn boederschapgenoten, zitten met lagere levels van de kazerne, soms nog geen huurlingenkamp en soms ingericht op handel. Dus helemaal weinig productie.
Als het hele broederschap zo is, heb je een uitdaging als het een factor 3 wordt.
 
Er zijn badges die lastiger worden naarmate je hoger in de hoofdstukken komt.
Als simpel voorbeeld:
Gouden armbanden: hier heb je gewoon je T1 bonus gebouwen voor nodig op hoofdstuk niveau.
In de eerste 11 hoofdstukken heb je er 4 tot 8 van staan maar daarna worden het er minder om op H18 en 19 terug te vallen tot maar 1.
Meestal is dit gewoon van wegen ruimte gebrek en omdat je veel minder T1 goederen nodig hebt.
Maar de BSA vraagt nog steeds de productie van 10x je T1 fabriek.
Troepen en munten zijn vergelijkbaar maar mensen die een D222-z 'Simia Sapiens' hebben staan en veel wapenkamers + andere wonder bonussen om hun productie te vergroten krijgen daar door gewoon teveel.

Zoals @Aeva zegt, troepen badges krijg je in hogere hoofdstukken te gemakkelijk en dat geld ook voor munten.
Gouden armbanden woorden daar in tegen weer een heel stuk moeilijker als je midden in een hoog hoofdstuk zit.
Hier moet dan ook eens goed naar gekeken worden om een goede variabele formule te vinden voor de variabele productie badges (Gouden armbanden, valoriaanse beschermers en zakken met munten)
 

Aeva

Chef
Gouden armbanden is nog op te krikken door voor een week fabrieken om te ruilen. Zo heb ik nu drie grote T1 in plaats van eentje staan en dat scheelt een slok op een borrel :)
 
klopt maar als je of midden in een hoofdstuk zit of heel veel klein grut hebt staan dan zet dat ook geen zoden aan de dijk.

En voor het gemak, ik sta al weer ruim 70 dagen bij de eindmuur rond te snuffelen.
Dus ja ik heb nu 3 max level T1 fabrieken staan, en misschien moest ik er maar eens 5 van maken.
 

Aeva

Chef
klopt maar als je of midden in een hoofdstuk zit of heel veel klein grut hebt staan dan zet dat ook geen zoden aan de dijk.

En voor het gemak, ik sta al weer ruim 70 dagen bij de eindmuur rond te snuffelen.
Dus ja ik heb nu 3 max level T1 fabrieken staan, en misschien moest ik er maar eens 5 van maken.
Ik heb de unurium gebruikende fabriek in opslag gezet en ik produceer deze week zaden, da's twee vliegen in een klap.
En ik heb een tweede spirituele (denk T5) in omgeruild. Allebei voor een weekje vervangen door T1 voor de armbanden.
 
Als een broederschap bestaat uit spelers die in verschillende hoofstukken zitten is er geen probleem lijkt me; ieder doet wat hij/zij kan. De een wat meer van dit en de ander wat meer van dat.
Lijkt me een slecht idee om te gaan sleutelen aan de BSA omdat het te makkelijk (of te moeilijk) is voor een Broederschap met allemaal spelers die rond hetzelfde hoofdstuk spelen.
 
Heb je ook veel onderhandelaars in het BS?
Als spelers geen behoefte hebben om te vechten zal de leger eenheid badge nog best wel pittig zijn denk ik.
 
Een groot gedeelte voor een goede BSA (hoog op de ranglijst) of een minder goede staat en valt met een goede coördinator.
Iemand die aangeeft op welke producties de verschillende leden zich kunnen richten.
ook in de BS waar in ik zit hebben we spelers van uit verschillende hoofdstukken dus die richten zich op andere dingen ten opzichte van hen die bij de eindmuur staan te wachten.
En dan blijkt het tot in de laatste minuten spannend te wezen of we nog wel of net niet in de top 20 komen.

Kaarten vol krijgen is is niet altijd een probleem maar om daarna nog veel over te houden voor een hoge put score is een heel ander verhaal.
Juist omdat je niet weet hoe andere BSsen het geregeld hebben en of jullie voorraad beheer goed wordt bij gehouden of niet.
Zelfs leden die niet zo veel om een BSA geven vonden het op het einde wel spannend en dat geeft dan een goed gevoel binnen de hele BS.
Ik vermoed dat Aeva ondanks de overschotten die ze op het einde hadden toch wel leuk heeft gevonden om te blijven strijden tot de laatste minuut.
 
We hebben toernooi en torenspelers, dat kan alleen als je zowel vecht als onderhandelt.
Ik bedoelde spelers die uitsluitend onderhandelen.

Die hebben geen stapel wapen kamers, geen sluwe paddestoelen, geen bolwerken, geen bruine beren, en geen kazernes die 24/7 draaien.
Onder die omstandigheden is een leger badge vullen aanmerkelijk ingewikkelder lijkt me.
 
Een groot gedeelte voor een goede BSA (hoog op de ranglijst) of een minder goede staat en valt met een goede coördinator.
Iemand die aangeeft op welke producties de verschillende leden zich kunnen richten.
ook in de BS waar in ik zit hebben we spelers van uit verschillende hoofdstukken dus die richten zich op andere dingen ten opzichte van hen die bij de eindmuur staan te wachten.
En dan blijkt het tot in de laatste minuten spannend te wezen of we nog wel of net niet in de top 20 komen.

Kaarten vol krijgen is is niet altijd een probleem maar om daarna nog veel over te houden voor een hoge put score is een heel ander verhaal.
Juist omdat je niet weet hoe andere BSsen het geregeld hebben en of jullie voorraad beheer goed wordt bij gehouden of niet.
Zelfs leden die niet zo veel om een BSA geven vonden het op het einde wel spannend en dat geeft dan een goed gevoel binnen de hele BS.
Ik vermoed dat Aeva ondanks de overschotten die ze op het einde hadden toch wel leuk heeft gevonden om te blijven strijden tot de laatste minuut.
Plekje 21 zonder echt coordinatie.

coordinatie is pas nodig als je voor plekje 1 wilt gaan, iig voor ons. en daar hebben we geen zin in. enige reden dat we tegenwoordig meedoen is dat het leuke perkpuntjes zijn. en het niet heel veel meer moeite kost dan de korste route naar het einde.

Maar over een jaar of 2 zijn die ook gemaxed en hebben we weer niet veel meer te doen.
 
Vrijwel alle badges zijn in gevraagde hoeveelheden aangepast aan de 'normale' manier van spelen, behalve de Elvariaanse beschermersbadge.
Daarvoor is de vraag belachelijk laag. Concreet: in onze BS spelen we met 22 spelers met normale productie en een paar met een level 1 veld. Desondanks zijn er nu (een volle dag voor het einde) ruim 1500 beschermersbadges kant-en-klaar terwijl we moeite hebben om aan een paar esoterische restanten, armbanden of smidsbadges te komen.
Voorstel: verhoog de omvang van de gevraagde troepen minimaal met een factor 3, dus drie keer zoveel nodig voor een badge.
laat ik je een keer gelijk geven. al heb ik er geen probleem mee met de esoterische restanten die haal ik altijd heb er zelfs mer dan 50 over maar het is maar hoe je het spel speeld, ik gebruik handwerken heel voor en dan kan het.
 
Bovenaan