• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Halloween zonder hoofd

@CrazyWizard : Vandaar dus mijn opmerking (helemaal bovenaan) over de nieuwe OF opdrachten. Er wordt zeker geluisterd naar wat er op het forum het afgelopen allemaal geschreven is over dit soort evenementen. Veel OF opdrachten zijn er gekomen.
MAAR voor de wat kleinere spelers (die nog geen gebouwen naar lvl 12 kunnen uppen) is die keus er niet echt. Ook de GROTE hoeveelheid te kopen KP met alle provincies die gedaan moeten worden (of toernooi gevechten) is pittig.
En dan is het extra jammer dat de hoofdprijs niet meegroeit naar het volgende hoofdstuk,

Ik klaag niet, ik merk op. :cool: En ik merk ook op dat er wel geluisterd wordt naar opmerkingen op het forum. :rolleyes: dus wie weet krijgen we later toch nog ALLE opdrachten hoofdstuk gerelateerd !! :D

Ik snap niet helemaal waarom je het idee hebt dat de opdrachten te moeilijk zouden zijn voor kleine spelers, sterker nog hoe kleiner hoe makkelijker.
De opdrachten zijn waar nodig al geschaald naar hoofdstuk. zo wordt je in hoofdstuk 1 bv maar gevraagd om 20 munten te verzamelen ipv duizenden of meer, idem voor voorraden en troepen.
Alle andere opdrachten zijn "hoofdstuk neutraal", zo schalen bv het kopen van kennispunten mee omdat je stadhuis groter worden en dus meer munten kan bevatten, en je meer buren hebt om ze te verzamelen. en relics / ontmoetingen omdat je scout steeds trager wordt. en het moment dat toernooien nog te lastig voor je is voor de relics blaas je blind door de ene na de andere provincie heen omdat je dan heel klein bent.

Hoe zou je de opdrachten "meer" hoofdstuk gerelateerd willen maken?, en waarom is die opdracht dan "moeilijker"?

De "OF" opdrachten zijn er niet om het "makkelijker" te maken voor grote spelers maar bedoeld as veiligheidsmaatregel zodat spelers altijd verder kunnen in het spel. denk hierbij aan:

Voltooi x ontmoetingen OF x toernooi ontmoetingen
Een speler die 222 provincies heeft gescout maar nog geen orks kan produceren kan deze opdracht onmogelijk voltooien. hij/zij kan echter wel meedoen aan de toernooien

Verken x provincie(s) OF Breid x gebouw(en) naar uit naar nivo x
Sommige spelers hebben scouts die er meer dan 4 dagen over doen, hierdoor kan een event onmogelijk worden om af te ronden, door een gebouw te laten groeien boven een bepaald nivo kunnen deze spelers toch meedoen. voor een kleine speler kost een scout ergens tussen een paar seconden en een paar uur.

Ontwikkel 1 technologie OF Breid x gebouw(en) naar uit naar nivo x
Elke speler die niet verder kan omdat ze bv nog vastzitten op rasgoederen, of omdat er nog niet voldoende provincies zijn vrijgespeeld om naar het volgende hoofdstuk te gaan of omdat ze simpelweg geen onderzoeken meer hebben zouden het event niet kunnen afronden. hiervoor is de alternatieve opdracht


M.u.v. de bovenstaande problemen ben ik tot nu toe ben ik nog nooit een speler tegengekomen hoe klein dan ook die niet in staat is gebleken een evenement binnen de gegeven tijd af te ronden. (vanuit gaande dat ze niet halverwege event zijn gestart met het spel)
Alleen bij de hele lange events zie je wel spelers die er voor kiezen halverwege te stoppen omdat ze het de energie niet waard vinden.
Zij hebben dan iig altijd nog een hele lading leuke eventprijsjes uit kistjes.

Een event hoeft niet afgerond te worden in 24h, al is dat voor sommigen een hele mooie hobby:D.
Je krijgt er afhankelijk van het event 7-30+ dagen voor wat normaal gezien meer dan lang genoeg moet zijn om al je opdrachten af te ronden ongeacht in welk hoofdstuk je jezelf bevind en of je heel actief speelt of lekker op je gemak.

@yamar Ben jij al eens een "kleine" speler tegengekomen die het niet is gelukt om een kort evenement af te ronden terwijl die wel enige moeite voor deed?
En wat was de reden dat het niet lukte?

ps. als ik een opdracht zou willen noemen die ik graag aangepast zou zien dan zijn die de "lange" productie opdrachten.
Voor een echt beginnende speler is bv x keer 1+ dagproductie in de fabriek of werkplaats graag sterk verlaagd zien worden.

Dit is niet omdat het event niet te doen zou zijn door de speler, dat is prima te doen.
Maar het is voor een net gestarte speler erg spel vertragend als je 1+ dag niets kan doen.
1+ dag lang komen er geen goederen en/of voorraden binnen. dat is dus geen provincies onderhandelen, geen gebouwen upgraden geen goederen voor onderzoeken ect.
Hun stad kan dan zoveel vertraging oplopen dan spelers er maar weer de brui aan geven (saai spel, veel wachten, niets te doen)

Deze zouden in hoofdstuk 1-2 best verlaagd mogen worden naar 1 fabriek of werkplaats zodat de rest van de stad kan doorgaan met hun ding en de spelers dus kan blijven groeien.

Voor alle andere opdrachten kan ik momenteel weinig beren op de weg vinden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3012

Guest
Omdat je dan geen orks hebt om te onderhandelen, en de tegenstanders heel moeilijk zijn omdat je "te ver" vooruit gescout hebt.
Oké, ik was even in de war, omdat ik ook al orks moet betalen, maar toen zag ik dat ik inderdaad ook nog orkvrije provincies had:)
 

DeletedUser3012

Guest
Klopt, maar als iemand vraagt of ik van dezelfde grootte ben, is ranglijstpunten volgens mij de gemakkelijkste vergelijk.
Mocht je een andere manier weten, hoor ik het graag.

mwa, als je veel cultuur plaatst, kun je ook groot zijn, maar dat geeft niet zo veel klassement. Je zou het hoofdstuk kunnen noemen. Of het hoofdstuk én je klassement. Dan weet ik denk ik precies hoe groot je bent (of ik kijk even, kan natuurlijk ook;))
 

DeletedUser1888

Guest
Voltooi x ontmoetingen OF x toernooi ontmoetingen
Een speler die 222 provincies heeft gescout maar nog geen orks kan produceren kan deze opdracht onmogelijk voltooien. hij/zij kan echter wel meedoen aan de toernooien

Niet helemaal juist. Lastig? Absoluut, maar niet onmogelijk.
Ik herinner mij nog dat ik van de een op de andere dag ineens geen provincies kon vrijspelen met onderhandelen, omdat ze toen de orks bedachten en invoerden. Echter, met vechten gelukte het mij wel om een provincie vrij te spelen.
 

DeletedUser3722

Guest
mwa, als je veel cultuur plaatst, kun je ook groot zijn, maar dat geeft niet zo veel klassement. Je zou het hoofdstuk kunnen noemen. Of het hoofdstuk én je klassement. Dan weet ik denk ik precies hoe groot je bent (of ik kijk even, kan natuurlijk ook;))

Cultuur geeft toch helemaal geen klassementspunten? Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Momenteel H5, voor de voordeur van H6.
Even ter verificatie klassement is toch de ranking (klassementspunten)?

Anders kijk maar even, en dan hoor ik het graag terug :)

Zelf ben ik nogal van de cijfertjes, dus zodoende zal ik daar als eerste naar kijken.
Maar jullie hebben gelijk dat je ook zonder veel klassementspunten toch al in een hoog hoofdstuk kunt zijn.
Ik leer nog dagelijks hier ;)
 

DeletedUser3012

Guest
Cultuur geeft toch helemaal geen klassementspunten? Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Ik bedoelde dat je met veel cultuur niet zoveel klassement kreeg, doordat je dan weinig wel-klassement-gevende-gebouwen krijgt
 

DeletedUser3722

Guest
Ik bedoelde dat je met veel cultuur niet zoveel klassement kreeg, doordat je dan weinig wel-klassement-gevende-gebouwen krijgt

Ah oke duidelijk.
Voordeel is dat iedereen het spel kan spelen zoals ze willen.
Nadeel is dat er geen eenduidig vergelijk is ;)
 
Bovenaan