• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geluks- of ongeluksfactor

Hallo,
Ik weet niet helemaal zeker of dit op de juiste plaats staat maar anders mag het worden verplaatst.

Binnen ons gezin spelen we met meerdere accounts. Daar zit een dikke top 50 account bij een top 500 account en nog een kleintje, en dat ben ik. :)
Het gaat me even over de eerste twee accounts: Deze worden door twee mensen gespeeld; wat me daaraan opvalt is het volgende: de geluksfactor in het spel wordt m.i. niet naar evenredigheid waargemaakt op lange termijn.
Daarmee bedoel ik het volgende:
*We vechten met deze accounts flink in de toernooien en met onze broederschap halen we wekelijks de torentop. Beide accounts zetten wekelijks hetzelfde aantal vechtgebouwen in en het verbruik daarvan gaat dus gelijkmatig. Echter, de beloningen in de toren zijn voor beide spelers heel erg divers. Ik weet dat hier een random factor in zit maar vraag me ondertussen serieus af of bij het verstrekken van prijzen op de lange termijn echt wel naar evenredigheid gebeurd. Over één account worden we overstelpt met mini wapenkamers , magische woongebouwen. De andere account staat al zeker een maand droog qua al het bovengenoemde. Deze krijgt veel onbenullige prijzen en de artefacten van peperkoeklandhuizen geven me een muisarm om e.e.a. in het inventaris te plaatsen. Neem verder een blik in mijn inventaris en ontdek de verschillen. Dit is geen toeval meer en ben dan ook serieus bang dat er ergens in de achtergrond iets fout gaat. Ervaren anderen ook een dergelijke scheve verstrekking van prijzen over de lange termijn??
*Daarnaast is er de willekeurigheid van het verstrekken van items in de magische academie. Ook hier heeft de ene account een overvloed van aanbiedingen van vechtgebouwen en de andere krijgt al een maand niets. (toevallig vandaag weer één! (Jihaaaa!)
We zijn fanatieke spelers maar op deze manier verdwijnt de lol wel als er nooit iets leuks tegenover alle inspanningen staat. Het is ook steeds dezelfde account die zwaar wordt achtergesteld. Hier is zeker geen spraken van "random". Via PM kan ik aan de moderators @DonFrank de namen van de accounts desgewenst kenbaar maken.

Groet,
Decay

P.S. bij beide accounts is de MA dusdanig ingesteld dat er geen (nachtelijke) prijsjes worden gemist.
E.e.a. is ook bij supportteam gemeld maar deze verzochten me een bericht hierover op het forum te plaatsen. Bij dezen. :cool:
 
Er zijn 2 factoren die hier een rol spelen.

De eerste en belangrijkste factor is dat vrijwel iedereen schromelijk onderschat hoe willekeurig "random" is.

De tweede factor is dat ons geheugen aanmerkelijk minder precies is dan we denken.

Wat het 1e punt betreft:
Er worden altijd percentages gegeven voor de kansen, maar die gelden eigenlijk pas als je het oneindig vaak probeert. Nu is dat wat lastig in de praktijk, dus wordt het "vaak genoeg". De (zo uit mijn hoofd) 10% op een magische woning per week zal voor Inno wel ongeveer goed uitkomen elke week met de paar miljoen spelers die dat elke week proberen.

Voor een individu ligt dat heel anders. De toren komt 1x per week langs, je hebt 1 poging om de woning te winnen, kans is 10%. In een maand heb je dan 4 pogingen. De kans dat je in die maand steeds misgrijpt is 4x 90% = 0.9**4 = 0.66 = 66%, dus 2 van de 3 maanden.

Laten we dat even simuleren (het is standaard Python, als je het zelf wilt proberen, op python.org kun je het programma vinden die dit kan uitvoeren):
Python:
import random

aantal_per_speler = []
for speler in range(20):

    num_woningen = 0
    for poging in range(4):
        if random.random() <= 0.1:
            num_woningen = num_woningen + 1

    aantal_per_speler.append(num_woningen)

print(aantal_per_speler)
We hebben 20 spelers, en elke speler doet 4 pogingen, en we tellen hoe vaak de speler een woning wint, al die aantallen plakken we in een lijst, en op het einde drukken we die 20 getallen af. Het 1e getal is dus het aantal woningen in een maand voor de 1e speler, het 2e getal het aantal woningen in de maand voor de 2e speler, enzovoort.

Mijn 1e keer proberen gaf: [0, 2, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 2, 3, 0, 1, 0, 0]
Zoals je ziet vaak 0 (13 keer van de 20, wat best goed in de 66% uit komt). Je ziet echter ook uitschieters met 2 en zelfs 3! woningen die maand.
Drie spelers hebben veel geluk deze maand.

Ik heb de volgende 5 maanden ook nog even geprobeerd voor die 20 spelers:
Code:
[0, 0, 0, 0, 2, 2, 1, 0, 2, 2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0]
[1, 1, 1, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 0]
[1, 0, 2, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 0, 0]
[0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 0, 1, 0, 1]
[0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 0, 0, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 0]
Hier en daar 2 woningen, verder veel 1x een woning in een maand.
Er zijn echter ook meerdere spelers die na 6 maanden nog 0 woningen hebben, bijvoorbeeld de 4e speler in het lijstje.

Duidelijk is er na 6 maanden nog geen sprake van dat de 20 spelers ongeveer evenveel woningen hebben. Ik heb het niet uitgerekend, maar in mijn ervaring begint de balans tussen spelers ergens in de duizenden pogingen, en als je echt nauwkeurig wilt zijn loopt dat snel in de 100-duizenden of langer.


Het 2e punt wat ik noemde is dat je al begonnen bent met een scheve hypothese. Je zegt (de academie tekst is wat korter dus die heb ik gepakt)
Ook hier heeft de ene account een overvloed van aanbiedingen van vechtgebouwen en de andere krijgt al een maand niets. (toevallig vandaag weer één! (Jihaaaa!)
Ik lees dit als de hypothese "1 account krijgt alles, een andere krijgt niets."

Omdat je jezelf al in de mode hebt gezet dat het kleine account niets krijgt, tel je niet meer eerlijk. Je schrijft "(toevallig vandaag weer één!)", maar je telt deze niet mee om een reden.

Sorry als je je aangevallen voelt, dat is niet mijn bedoeling. Het punt hier is dat wij als mens (iedereen doet dit dus, niet alleen jij!) een zeer selectief geheugen hebben. We denken een patroon te zien (1 account alles, de andere niets), en vervolgens proberen we onbewust(!!) bevestiging te krijgen van dat patroon.
Zeker bij zaken die onregelmatig gebeuren gooien we al heel snel tegen-bewijs weg omdat we zoeken naar bevestiging en niet ontkrachting van de hypothese. [Ik weet het, het klinkt gek, maar zo zitten we allemaal in elkaar.]

Als je dit goed wilt onderzoeken, dan moet je op papier exact gaan bijhouden wat je elke week krijgt (dat is de enige manier om te voorkomen dat je dingen onbewust vergeet), en je moet het over een veel langere periode doen. Zoals hierboven gedemonstreerd, random geeft geen stabiel patroon na 6 maanden, als je dat wilt kijk je tegen een paar duizend pogingen aan, met 1 per week dus zeg 1000 weken oftewel minstens 20 jaar.

Als je dan nog steeds niets hebt en het andere account komt om in de woningen, dan kun je eens aan Inno gaan vragen hoe het zit.


Meer praktisch:
Je hebt deze maand gewoon pech, en het andere account heeft geluk. Dat kan elke week veranderen en dan ben jij de gelukkige. Ikzelf heb een 1,5 jaar gewacht op mijn 1e maansteen bibliotheek gebouw. Ondertussen heb ik er nu 9. Uiteindelijk komt jouw dag ook, heb geduld.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel AlbertDeWijze voor je uitvoerige uitleg. En waarom zou ik me aangevallen voelen? Je hebt toch een keurig betoog? ;)
Uiteraard gaat mijn opmerking niet over één nacht ijs. De verschillen van items (m.n. de vechtgebouwen) die in de magische academie worden aangeboden zijn enorm. Ik heb teruggekeken naar een looptijd van meer dan een jaar. Met als gevolg dat de ene (grote) account bijna zonder vechtgebouwen zit en de andere er van over loopt. Door over een behoorlijk lange termijn terug te kijken zie ik juist de enorme scheefgroei ontstaan. Je hebt zeker gelijk dat een individu geneigd is willekeur naar eigen inzicht te hanteren. Echter, de verschillen in beide accounts is zo groot dat ik bang ben dat er een algoritme in de achtergrond wellicht invloed heeft op de manier waarop bepaalde items zich in de MA manifesteren. Geen idee van hoe of wat maar het verzoek van support was om het hier te melden zodat DonFrank het mee kon nemen naar spelmakers om er eens naar te laten kijken. Bij support heb ik in de afgelopen tijd er ook meerdere meldingen van gemaakt maar zij konden er verder niets mee (wat ik dan ook wel weer snap)
Persoonlijk ben ik in een game niet zo voor willekeurige prijzen of items. Die discussie is hier menigmaal gevoerd en wil die niet opnieuw oprakelen maar ik ben meer voor 100% gelijke beloningen en aanbiedingen. Tenzij willekeurige prijzen en items echt willekeurig zijn. Maar dat zou ik dus graag willen laten bezien door de spelmakers.
 
Laatst bewerkt:
Een jaar is ook nog maar 52 pogingen, als je wat gaat spelen met simulaties hiervan zul je ook nog grote verschillen zien tussen verschillende spelers. Net als dat je na 6 maanden spelers hebt met 0 en andere met >= 3 woningen, heb je dat soort extreme verschillen ook na een jaar of langer.

"Willekeurig" is echt ordes meer grilliger dan je je kunt voorstellen.
Het probleem in deze is dat wij overal patronen zien, zelfs in data die geen patroon bevat.

Voor je bij statistisch significante verschillen bent, (met andere woorden, echt bewijs dat het niet klopt) moet je minstens 20-50 jaar alles gaan bijhouden, en dan concluderen dat er zeer grote verschillen zijn.

Tevens:
Als Inno 1 ding goed heeft zitten is het wel de random generator. Daar zit van alles aan vast, tot/met diamanten en dus echt geld. Ongetwijfeld delen zie die tussen al hun spellen. Er hangt teveel van af om daar mee te prutsen.
Bovendien zitten ze in Duitsland, het land met de beste bescherming voor consumenten. Als je zou kunnen aantonen dat ze dit manipuleren dan gaat het hele bedrijf ten onder vermoed ik. Dat gaan ze niet riskeren voor een beetje extra winst.

[ Je een huis of diamanten geven is gratis voor Inno, het is geld wat alleen binnen het spel bestaat, dus verdienen ze er niets mee om jou te benadelen tov anderen. ]

De reden dat er random in zit is het "Jippee!" effect. Als je elke 4 weken een woning wint is er niets aan, als je die willekeurig krijgt is het ineens een grote en leuke prijs die week. Inno zal er niet vanaf stappen om die reden.
 
moet je minstens 20-50 jaar alles gaan bijhouden, en dan concluderen dat er zeer grote verschillen zijn.
Uhm, ik zal hier over 20 jaar op terug komen. :D

Als je zou kunnen aantonen dat ze dit manipuleren dan gaat het hele bedrijf ten onder vermoed ik. Dat gaan ze niet riskeren voor een beetje extra winst.
Ik uit geen beschuldiging hoor. Er kan ook in het script een foutje zijn geslopen. Een parameter in de code niet helemaal juist zijn toegepast.

Feit blijft dat, door de random factor, ik nu niet mee kan draaien zoals ik graag zou willen. Maar wie weet, keert over 20 jaar het tij zich ten goede van de nu onfortuinlijke account. Ik blijf hopen....
 
Dank je wel AlbertDeWijze voor je uitvoerige uitleg. En waarom zou ik me aangevallen voelen? Je hebt toch een keurig betoog? ;)
Uiteraard gaat mijn opmerking niet over één nacht ijs. De verschillen van items (m.n. de vechtgebouwen) die in de magische academie worden aangeboden zijn enorm. Ik heb teruggekeken naar een looptijd van meer dan een jaar. Met als gevolg dat de ene (grote) account bijna zonder vechtgebouwen zit en de andere er van over loopt. Door over een behoorlijk lange termijn terug te kijken zie ik juist de enorme scheefgroei ontstaan. Je hebt zeker gelijk dat een individu geneigd is willekeur naar eigen inzicht te hanteren. Echter, de verschillen in beide accounts is zo groot dat ik bang ben dat er een algoritme in de achtergrond wellicht invloed heeft op de manier waarop bepaalde items zich in de MA manifesteren. Geen idee van hoe of wat maar het verzoek van support was om het hier te melden zodat DonFrank het mee kon nemen naar spelmakers om er eens naar te laten kijken. Bij support heb ik in de afgelopen tijd er ook meerdere meldingen van gemaakt maar zij konden er verder niets mee (wat ik dan ook wel weer snap)
Persoonlijk ben ik in een game niet zo voor willekeurige prijzen of items. Die discussie is hier menigmaal gevoerd en wil die niet opnieuw oprakelen maar ik ben meer voor 100% gelijke beloningen en aanbiedingen. Tenzij willekeurige prijzen en items echt willekeurig zijn. Maar dat zou ik dus graag willen laten bezien door de spelmakers.

Heb je een jaar lang alle rotaties gezien en een jaar lang alles bijgehouden?

Ik heb het namelijk bijna 2 jaar echt bijgehouden, met een excel sheetje enzo.
onderweg is er wel wat veranderd sinds verandering dat elke academie slot vaste prijzen heeft, hierdoor zijn rewards wat stabieler geworden.

Het probleem is dat als we uitgaan van ons geheugen dat worden we enorm gefopt. goede momenten worden heel snel weggedrukt door slechte momenten. en je geeft zelf al aan dat er grote en klein accounts zijn, dergelijke accounts hebben een verschillend verbruikspatroon. het wordt ook gespeeld door meerdere spelers die andere keuzes kunnen maken. zonder excelsheetjes is het gewoon niet te doen.

Er is een groot verschil tussen hoe vaak je mag rollen, de toren is daarmee dus veel meer random, je krijgt namelijk maar 52 "dobbelstenen" de prijzen voor magische huizen en werkplaatsen zijn daarmee relatief random en hierbij kan je best wel geluk of pech hebben.
Het duurt namelijk veel langer voor een een groat genoeg aantal dobbelstenen hebt om de random te kunnen negeren.

Dwergen wapenkamers, geesten, enzo zijn al weer minder random omdat door de kistjes je meer kansen krijgt maar ook daar heb je goede en slechte tijden en dat kan heel lastig zijn.
Zo ben ik van 13 dwergen wapenkamers (gebruik er 1 per 2 weken) naar 1 wapenkamer en momenteel weer terug naar 12 gegaan.
Als ik toen ik er 13 had er meer was gaan gebruiken dan 1 per 2 weken en toen die maanden droogte had gehad had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd, het was namelijk behoorlijk frustrerend om steeds de voorraad omlaag te zien gaan met geen einde in zicht, maar dat einde kwam.

Je hebt dus echt een voorraad nodig om slechte tijden te overleven, en dat kan je enkel doen door te sparen in goede tijden (of echt te sparen om een start te hebben) en noteren noteren noteren. meten is weten. je je moet dus ook heel strikt omgaat met gebruik op basis van deze gegevens.

En dan die in de academie, die zijn echt stabiel en verbeterd sinds de aanpassing naar vaste slots.
Maar ook hier geld goede en slechte tijden. je krijgt hier 28 dobbelstenen per week oftewel 1456 dobbelstenen per jaar. dit is genoeg om de meeste random uit te kunnen sluiten. er zal wat variatie zijn maar die is niet heel groot.

Wat mensen echter onderschatten is dat als zij de receptepten timer zo hebben staan dat zij niet alles zien.
Je kan je eigen random introduceren in de random door delen te missen. zo komt er gemiddeld ~1 petfood per dag voorbij maar er is 25% kans dat deze valt in het moment dat je slaapt als je recepten timer zo slecht staat dat je een set mist tijdens de nacht.
Hierdoor kan je hele grote schommelingen zien in wat je wel of niet krijgt.

Zorg dus dat je recepten wisselen voordat je naar bed gaat, zodat er nieuwe recepten klaarstaan als je weer wakker wordt. dit geeft je 12 uur om te slapen. door de timer goed te zetten kan je voorkomen dat je recepten msist, pas de timer dus aan aan je RL schema zodat niet het spel bepaald maar jij bepaald wanneer je recepten moet bekijken.

Voor combat gebouwen in mijn ervaring van het afgelopen 1+ jaar kan je bij een wekelijks maximale toren en het zien van alle recepten ongeveer wekelijk het volgende gebruiken.

0.5 dwergen wapenkamer per week
1.5 licht afstand per week
1.5 magnifieke toververmenigvuldiger per week
1 ontkendende eenheden per week
7-8 petfood per week (iets minder tijdens paas/herfst event)

Je zal hierbij perioden zien dat 1 goedje flink wegzakt en andere verbeteren. ik ben begonnen met 10 stuks ofzo van elke MA gebouwen uit events voor voor de academie. over de jaren is dat gegroeid naar 34 LR 26 MM 38 ontketende. mijn magiers waren ooit 36 dus die zitten momenteel in een slump en vallen gewoon even niet, ontkentende vallen momenteel bij bosjes, uiteindelijk zullen ook de MM weer gaan vallen en weer boven de 30 eindigen, de vraag is niet of, maar wanneer.
Ik heb jaren alles bijgehouden in sheets met schema's voor gebruik op basis van conservatieve prognoses wat ik binnenkreeg. dit strikt bijhouden analyseren en uitvoeren op basis van analyse heeft ervoor gezorgd dat ik een redelijk goed zicht heb gekregen op wat je gemiddeld uit de academie bij elkaar kan rapen. en door altijd een fractie minder te gebruiken dat wat ik binnenkrijg heb ik een leuke voorraad kunnen opbouwen.

Artefacten zijn op 6 weken schaal totaal random, op jaarschaal gaat het wel. 6 weken is veel te kort om genoeg kansen te krijgen voor een stabiel resultaat en je ziet dus gigantische variaties waar de 1 er 2 krijgt bij 6 volle torens en de andere er 9.

Event kansen zijn op event schaal relatief random en op jaarschaal stabiel. bij events heb je invloed op de kans door keuzes te maken maar voor een topresultaat moet je geluk hebben dat je geluk valt op het moment dat je dat wilt en pech op een goed moment dat het je niet uitmaakt.
Overal op jaarbasis zal het niet veel uitmaken maar ook daar heb je momenten 1 moment 1 time en dan is random gewoon random.
Zo heb ik de tovenaar portret kunnen halen door mijn keuzen en het geluk dat alles goed viel in dat ene event waardoor het portret te halen was met niet al te veel diamanten. dat was dus puur geluk. die ander portretten boeien me niet dus als ik daar pech heb so be it. maar het was dus totaal random dat ik dat portret kon krijgen dat ik graag wilde hebben. Ik had ook toen pech kunnen hebben en nu geluk dan had ik een mislukte geit gehad.
Als ik echter elk event dezelfde keuzes maak, zal ik vanzelf ergens een portret winnen met gelimiteerde diamanten input. de vraag is wil ik dat portret hebben?
Ook maakt het wat meer random omdat je afhankelijk bent van de keuzes van je medespelers, je kan al het geluk hebben maar als ineens iedereen daarvoor gaat en ladingen diamanten erin pompt dan helpt geluk ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
@Decay
Ik heb er tijdens een wandeling nog een keer over nagedacht, en er zijn natuurlijk nog meer variabelen die meespelen.

[Even aangenomen dat de random goed is.]

- Benut je alle kansen om recepten te bekijken? (dwz kijk je echt elke 6 uur, elke dag van het jaar, en zorg je ervoor dat je het gebouw-recept niet vasthoudt bij wisselen?
- Spelen de beide account echt precies hetzeflde? Elke week evenveel wapenkamers en dergelijke, even veel weken?

Zelfs de kleinste verschillen hier kunnen grote verschillen veroorzaken, omdat ze over een langere perdiode werken. Als je bijv 1 avond in de week 1x niet kijkt dan zijn dat 52 gemiste kansen per jaar. Als je in een extra week vakantie om wat voor reden dan ook even niet kunt/wilt kijken dan ontstaan er ook verschillen. Ergens vertalen dat soort verschillen zich in een ander aantal gebouwtjes enzovoort.
 
blijkbaar is geluk/pech aan mijn zijde dit jaar, blijkbaar is die lelijke geit boos na mijn opmerking eerder en wil die het tegendeel bewijzen,
Ik kreeg weinig dagprijzen die ik wilde voor omzetten naar spelfragmenten(pech), maar jeetje ik bleef maar returns krijgen (geluk), ik ben pas op 2/3 van de opdrachten geen asfeniksen, matig rond de stad geraapt en de mail nog niet geopend en zit superdik in het goud nu :(
Gevalletje geluk op het verkeerde moment.
 
Heb je een jaar lang alle rotaties gezien en een jaar lang alles bijgehouden?
Nagenoeg alle rotaties. De MA is ook zo ingesteld dat ik geen nachtelijke aanbiedingen misloop

Dwergen wapenkamers, geesten, enzo zijn al weer minder random omdat door de kistjes je meer kansen krijgt maar ook daar heb je goede en slechte tijden en dat kan heel lastig zijn.
Juist deze krijgt de grotere account nauwelijks. Ook ik had een buffer maar daar ben ik geruime tijd doorheen. Echter!!! Vandaag weer één gewonnen! Gouden tijden zijn mogelijk aangebroken.

Voor combat gebouwen in mijn ervaring van het afgelopen 1+ jaar kan je bij een wekelijks maximale toren en het zien van alle recepten ongeveer wekelijk het volgende gebruiken.

0.5 dwergen wapenkamer per week
1.5 licht afstand per week
1.5 magnifieke toververmenigvuldiger per week
1 ontkendende eenheden per week
7-8 petfood per week (iets minder tijdens paas/herfst event)
Ik gebruik van iedere soort vechtgebouwen één per toernooi. De dwergenwapenkamer 1 per twee weken en petfood 3 a 4 per week.

- Benut je alle kansen om recepten te bekijken? (dwz kijk je echt elke 6 uur, elke dag van het jaar, en zorg je ervoor dat je het gebouw-recept niet vasthoudt bij wisselen?
- Spelen de beide account echt precies hetzeflde? Elke week evenveel wapenkamers en dergelijke, even veel weken?
Ja (zie hierboven) en Ja

Allemaal bedankt voor het meedenken. Heb afgelopen week met twee vechtgebouwen meer gewonnen dan in afgelopen 1,5 maand.
Pssssttttt ik heb een zijde van de dobbelstenen een beetje verzwaard. Niet verder vertellen he.
 
Ik gebruik van iedere soort vechtgebouwen één per toernooi. De dwergenwapenkamer 1 per twee weken en petfood 3 a 4 per week.
Dat is iig meer dan ik volgens mijn prognose haalbaar zou zijn.

Dwergenkamers zijn gewoon hit en mis, zoals gezegd ik ben ook van 13 naar 1 naar 12 gegaan (nu 11)
Je loopt vooral tegen dit soort dingen aan als je geen reserve hebt, het is dus belangrijk een reserve op te bouwen. als je eenmaal door de voorraad bent hik je dus steeds wat krijg ik deze week aan en zal de frustratie alleen maar groter worden.

je zal dus iig moeten minderen met je vechtgebouwtjes per week want je gebruikt meer dan er gemiddeld binnenkomen.
 
0.5 dwergen wapenkamer per week
1.5 licht afstand per week
1.5 magnifieke toververmenigvuldiger per week
1 ontkendende eenheden per week
7-8 petfood per week (iets minder tijdens paas/herfst event)


Ik gebruik van iedere soort vechtgebouwen één per toernooi. De dwergenwapenkamer 1 per twee weken en petfood 3 a 4 per week.


Dat is iig meer dan ik volgens mijn prognose haalbaar zou zijn.

Zit ik je berichtje dan verkeerd te lezen? Of jij de mijne? Je geeft toch aan dat je 1,5 per soort inzet? of is dat alles wat je inzet in een toernooi met nog een dwergenwapenkamer erbij? o_O
 
je gebruikt meer dan er gemiddeld binnenkomen.
Je gebruikt - naar mijn idee - iig meer vechtgebouwtjes dan nodig. Ik plaats er als regel elke week (op woensdag aan het eind vd dag) max. 2, als het een toernooi is waar ik veel reli's van wil verzamelen soms 3.. zo heb ik genoeg 'power' om de eerste 3 rondjes van elk toernooi t/m provincie 10 te kunnen vechten (de rest onderhandel ik) en hou wat speling zodat ik op zondagen het begin vd toren goed kan starten :cool: En zo zal iedereen haar of zijn systeem en/of voorkeur hebben ;)
 
Alles valt of staat met hoe hoog je een tijdsprong hebt staan en/of je ook 1 of 2 ijsberen hebt staan.
Ik heb beide en kan dus met 4 voer 2 wapenkamers 2 magisch en 2 lange afstand er 2x toren/toernooi mee spelen.
Ik zet ze altijd in op vrijdagavond en doe er dan mee tot woensdagavond. Heb dan wel voor de vrijdag meer boosters nodig voor de toren dan de zon/maan/dins/woens.
Kan er ook voor kiezen om voor mijn 2 ijsberen 1 voer minder te gebruiken en dan zal ik telkens max 2 uur moeten wachten met volgende ronde toernooi.
 
Je gebruikt - naar mijn idee - iig meer vechtgebouwtjes dan nodig. Ik plaats er als regel elke week (op woensdag aan het eind vd dag) max. 2, als het een toernooi is waar ik veel reli's van wil verzamelen soms 3.. zo heb ik genoeg 'power' om de eerste 3 rondjes van elk toernooi t/m provincie 10 te kunnen vechten (de rest onderhandel ik) en hou wat speling zodat ik op zondagen het begin vd toren goed kan starten :cool: En zo zal iedereen haar of zijn systeem en/of voorkeur hebben ;)
Sorry maar voor 10 provincies heb je geen combat gebouwtjes nodig, dat is zonder van de combat gebouwtjes.
Die gevechten win je ook wel met je ogen dicht als je iets willekeurigs selecteerd ;)
 

Aeva

Chef
Je gebruikt - naar mijn idee - iig meer vechtgebouwtjes dan nodig. Ik plaats er als regel elke week (op woensdag aan het eind vd dag) max. 2, als het een toernooi is waar ik veel reli's van wil verzamelen soms 3.. zo heb ik genoeg 'power' om de eerste 3 rondjes van elk toernooi t/m provincie 10 te kunnen vechten (de rest onderhandel ik) en hou wat speling zodat ik op zondagen het begin vd toren goed kan starten :cool: En zo zal iedereen haar of zijn systeem en/of voorkeur hebben ;)

Echt rodeon... als je geen toernooivechter bent, heb je die gebouwtjes niet nodig. Zelfs niet eentje... Zonde van je CC's in de MA, daar kun je beter iets anders voor 'kopen' als je toch niet verder wilt gaan dan iets meer dan 2000 punten in een toernooi.
 
Statistiek: er is een kans dat je dat ooit gaat begrijpen, maar uitsluitend in de wiskunde les.
Kansberekening werkt anders dan je hoopt en zelf neem je selectief waar. Mensen willen overal patronen in herkennen.
Zowel AdW als CW geven dat hierboven prima aan.
Het standaardvoorbeeld is die middelbare schoolklas met 26 leerlingen. Er is ~50% kans dat er 2 ll. op dezelfde dag jarig zijn.
Nog sterker: mijn dochter, een schoonzus, een oom EN de buurjongen zijn allemaal op dezelfde datum jarig. Ook dat is puur toeval.
Echter!!! Vandaag weer één gewonnen!
Ehm: "weer". Over selectieve waarneming gesproken ...
 
@CrazyWizard: ik snap je opmerking niet. Ik dacht juist te voldoen aan je advies.

Sorry idd niet goed gelezen.

Mijn cijfers zijn momemteel wel op het randje van wat kan. maar met magiers en licht afstand zit je er idd onder.

Je zou dus op termijn langzaam een voorraad moeten opbouwen met die getallen.
Je moet daarvoor wel aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Zorg dat er geen eenmalige gebouwen voorbij komen (evolutie basis gebouwen en de schaakset onderdelen) dit kan je doen door ze of in je inventaris of in je stad te hebben.
  • Zorg dat je geen rotaties mist
  • Zorg ervoor dat als je iets maakt dat die ook binnen diezelfde rotatie is opgehaald, gebruikt desnoods een tijdbooster.
Let erop dat je met je huidige gebruik mogelijk geen dwergenkamers en ontkenende opbouwt hier zal je dus met regelmaat tegen een muur oplopen omdat je niet genoeg reserve hebt om slechte tijden op te vangen.

Een random kan je pas wegfilteren als je voldoende reserve bezit om slechte tijden uit te kunnen zitten tot goede tijden weer aanbreken.
mijn advies is dan ook te werken naar een reserve van tenminste 10 gebouwen van elke soort
 
Bovenaan