• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: Gebouwen inventaris overzicht

Hello Elvenaren,

Weet iemand of er toevallig in het spel al een optie aanwezig is waarin ik in één opsomming kan zien:
* welke gebouwen ik al in mijn stad heb staan
* hoeveel ik van (w)elk gebouw heb
* welke gebouwen ik nog mis
* welke gebouwen geleerd zijn maar nog niet gebouwd.
Als deze er niet is.... DEV's..... kan die er komen ???

En is er al meer bekend voor wat betreft de mogelijkheid om de hele gebouwde handel in één keer in de opslag te schuiven om vervolgens op het gemak alles opnieuw in te richten?
DAT zou ZEER welkom zijn. Want er IS een grens aan onze behendigheid met schuiven en passen en meten ;-)

Thanks voor de input peeps !!

Missy
 

DeletedUser2114

Guest
Die optie is er helaas niet, zou wel fijn zijn volgens mij, dus misschien kun je het bij suggesties en ideeën zetten ;)
Dingen in de opslag kunnen plaatsen zal waarschijnlijk nooit mogelijk worden in dit spel. Het is juist de uitdaging om met de ruimte die je hebt, je stad te verbouwen :)
 
Dan moeten ze het wel wat bereikbaarder maken, die 'ruimte'.. want als je zoals ik TOTAAL geen interesse of zin hebt in dat EEUWIGE vechten om ruimte te verkrijgen, dan loop je al snel vast.
De kosten en de opbrengst van de gebouwen en de gevechten en de onderhandelingen zijn helemaal niet op elkaar afgestemd, en vaak niet realistisch.
Maar goed, ik zie het wel.. denk niet dat ik lang speel.. teveel beperkingen. o_O
 

DeletedUser990

Guest
Dan moeten ze het wel wat bereikbaarder maken, die 'ruimte'.. want als je zoals ik TOTAAL geen interesse of zin hebt in dat EEUWIGE vechten om ruimte te verkrijgen, dan loop je al snel vast.
De kosten en de opbrengst van de gebouwen en de gevechten en de onderhandelingen zijn helemaal niet op elkaar afgestemd, en vaak niet realistisch.
Maar goed, ik zie het wel.. denk niet dat ik lang speel.. teveel beperkingen. o_O

Het makkelijkst is om tussen de wisseling van gastrassen je gebouwen aan te passen. Dan heb je even een leeg veld waar je wat kwijt kunt. Bedenk dat de huizen later meer bewoners opbrengst is, dus daar heb je er niet zoveel van nodig als in het begin. Ik vecht ook niet maar heb verkenner aldoor bezig en bekijk per provincie wat kan ik afkopen. Dus ben nu met zeker 10 provincies bezig met afkoop. Maar doe 7 gevechten en de 8e pas als ik echt weer provincie nodig heb, dus dan zoek ik even naar degene die bijna klaar zijn.
 

DeletedUser990

Guest
Maar een tijdelijke opslag al is het maar van 10x10 zou erg prettig zijn.
Voor een overzicht wat je hebt gebouwt en welk level maakt werken met cityplanner een stuk makkelijker.
Gebouwen vrijgespeeld in kennisboek, daar plaats ik alleen van die IK intressant vind.
Daar hoef ik geen lijst van, maar welke ik heb ja!
 
Er is al meermaals door de makers aangegeven dat ze geen interesse hebben in een "tijdelijke" opslag. de puzzel is de uitdaging.
Zoals @marjan de 1e al eerder aangaf is wanneer je tussen de rassen inzit het ideale moment om je stad te puzzelen. ook kan je 1 a 2 uitbreidingen sparen in de onderzoeksboom/ wereldmap gevechten om zo wat manoeuvreerruimte te creeren.

http://www.elvenarchitect.com/city/planner/ is een geweldige tool om je te helpen je stad vooruit te plannen en kan een enorme hulp zijn.

Veel puzzelplezier alvast.
 
is wanneer je tussen de rassen inzit het ideale moment om je stad te puzzelen

"Tussen de rassen inzit"... ??????

Geen flauw idee waar jullie het over hebben.

Het is een leuk spel, maar sommige van 'ons' spelen het nog niet zo lang, hebben niet 50 x hetzelfde gebouw staan die de max grondstoffen eruit pompen. Als ik het forum eens een beetje door lees, dan hebben meerdere problemen met uitbreiden, kennispunten-dump omdat de provincie-gevechten gewoon ONHAALBAAR zijn. De eenheden trainen te lang duurt en een gezamelijke teller hebben.
Evenementen beloningen (ALS je die als kleine speler überhaupt al HAALT), zijn vaak onmeunig groot, en een aanslag op de al schaarse ruimte, maar de allerhoogste zet je neer, want die cultuurpunten hè.. die bepalen meer dan je lief is...
En die eeuwige handjes geven aan de buurt krijg ik naarmate mijn landkaart groeit (langzaam, dat wel) ook helemaal het huberkulubus van.. daar ben je zo een 45 minuten mee bezig..

Ik ben na 11 jaar gestopt met World of Warcraft, omdat dat óók alleen maar moord en doodslag werd de hele dag, en als je niet continue bleef vechten, je binnen 3 dagen een grote achterstand had.
Ergens op het forum las ik dat de gevecht-module later in het spel pas is toegevoegd... da's mooi, dan kan het er ook weer uitgehaald worden ;-) Want persoonlijk zie ik het nut er niet van in en heeft weinig toegevoegde waarde aan een
"Stad-bouw-spel"

Just my 2-cents.....no offence intended.
 

DeletedUser

Guest
@MissMissy Vanaf hoofdstuk 6 krijg je elk hoofdstuk een gastras waar je speciale gastrasgebouwen voor moet bouwen. Als je naar het volgende hoofdstuk gaat, moet je die gastrasgebouwen weer afbreken en komt er een nieuw gastras. Tussen die 2 gastrassen heb je daardoor even ruimte om je stad anders in te richten.

Het vechten in de provincies is al vanaf het begin van het spel, de toernooien zijn er pas later bijgekomen.

Hoop dat dit helpt?
 
Vanaf hoofdstuk 6 krijg je elk hoofdstuk een gastras

Aah.. ok.. vandaar dat het mij niets zegt.. ik zit vast op 64/75 en 65/75. Het enige dat ik doe is kennispunten dumpen in oude wonderen en productie draaien om af te kunnen kopen...
Maar evengoed.. dank voor de info.
 
"Tussen de rassen inzit"... ??????



Ik ben na 11 jaar gestopt met World of Warcraft, omdat dat óók alleen maar moord en doodslag werd de hele dag, en als je niet continue bleef vechten, je binnen 3 dagen een grote achterstand had.
Ergens op het forum las ik dat de gevecht-module later in het spel pas is toegevoegd... da's mooi, dan kan het er ook weer uitgehaald worden ;-) Want persoonlijk zie ik het nut er niet van in en heeft weinig toegevoegde waarde aan een
"Stad-bouw-spel"

Just my 2-cents.....no offence intended.

Je kan hier prima rondkomen door je productie van goederen te maximaliseren en alles the onderhandelen ipv vechten. dus ook de pacifist kan goed rondkomen.



Aah.. ok.. vandaar dat het mij niets zegt.. ik zit vast op 64/75 en 65/75. Het enige dat ik doe is kennispunten dumpen in oude wonderen en productie draaien om af te kunnen kopen...
Maar evengoed.. dank voor de info.

Nu kan ik dit niet volgen :S
 
Ik kom niet verder met mijn provincie veroveringen.. waardoor mijn kennisboom stagneert en ik mijn kennispunten daar niet meer kwijt kan. Dus die 'dump' ik als onderzoekspunten in die oude wonderdingen... ZO ZONDE...
Zit vast op het eind van een hoofdstuk.
 
Ja...working on it... hoe verder je komt, hoe meer ze willen hebben voor dat stukkie aarde.. En als je maar 2x per dag productie kan draaien, schiet het niet echt op.
 

DeletedUser990

Guest
Met onderhandelen, probeer zoveel mogelijk de verkenner te laten lopen. Maak provincies vrij.
Kan je kijken waar je wat gevechten kan afkopen.
In de 1e provincie mischien 3 en de 2e 2 of 1 maar alle provincies hebben makkelijke en moeilijke of goedkope en dure gevechten. Hoe meer provincies open des te meer je kan proberen. Marmer vraagt andere goederen dan hout etc.
Zet dan Oude Wonders die mensen of munten geven. Bouw de gevechts OUde Wonders dan niet.
Maar moet je natuurlijk wel in een BS zitten die NIET voor het 10e kistje gaat met toernooien.
Toernooien kan ik maar 6 provincies 4 rondes afkopen, maar dan kan ik niets opwaarderen.
Maar denk erom dat je in een cirkel om je stad heen gaat. Hoe verder hoe duurder en als je alleen maar noord of zuid gaat zit je vlug al heel duur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan