• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: Bonus fabrieken of ook andere fabrieken

DeletedUser232

Guest
Goedemorgen,

Ik ben even benieuwd hoe jullie dat doen met productie. Hebben jullie je je gefocussed op de bonusproductie of hebben jullie van alle fabrieken wat staan. Ikzelf heb me vooral gefocussed op mijn bonusproducties en heb geen andere fabrieken staan. Ik produceer een overvloed aan marmer en kristal met 8 marmerfabrieken en 6 kristalfabrieken. Binnen mijn broederschap ben ik echter de enige die het zo aanpakt. De rest heeft bv 3x staal 3x hout en 3x marmer. Met als gevolg dat er nimmer handel op gang kan komen en niemand een overvloed aan hout of staal produceert om te verhandelen. Daardoor loop ik een beetje vast.

Ik dacht zelf dat het beter is om op je bonusproductie te richten, dan kun je in verhouding veel meer produceren. Maar ja misschien ga ik dan toch maar wat houtfabrieken neer zetten want steeds met de groothandelaar handelen is op den duur ook niet leuk meer. Ik heb al in de broederschap gevraagd of anderen ook willen richten op de bonusproductie om zo voor elkaar veel meer goederen te produceren. Ik neig er naar om een broederschap te zoeken waar handel wel van de grond is gekomen.

Hoe lossen jullie dit op?
Wat heeft de voorkeur
Focussen op bonusproductie ?
of
Van alle goederen wat produceren?

Ik ben benieuwd
 

DeletedUser

Guest
Ik persoonlijk heb me alleen gefocust op de bonus producten. Uiteindelijk zal je daar zoveel van produceren dat zelfs de groothandelaarskosten niet zo veel zijn.
Maar in mijn ogen is het wel belangrijk dat een goed aantal mensen in de broederschap voornamelijk hun bonus goederen produceren, en een paar die van alles wat hebben zodat er onderling goed gehandeld kan worden. Want als jij kan ruilen met een bs lid dan zal je altijd een betere hoeveelheid goederen krijgen dan als je het zelf maakt of moet ruilen met de groothandelaar.
 

DeletedUser232

Guest
Dank judge.

Daar loop ik nu net tegen aan. De rest in de broederschap is vooral bezig van alles wat te produceren, en daardoor kan ik dus niet handelen.
Dat zorgt ervoor dat ik te veel met groothandelaar moet handelen. Ik ben de enige die dagelijks de handelaar vol gooit met overschot maar de medebroederschap kan er niks mee omdat ze zelf geen overschotten produceren

Als het door gaat ga ik op zoek naar een broederschap waar handel wel van de grond is gekomen.
Want ik loop vast op simpele hout productie
 

DeletedUser

Guest
Aye het is vervelend als dat gebeurd, hopelijk kan het worden verholpen als andere mensen in je bs ook wat meer gaan produceren van hun eigen bonus, want dat is een van de weinige dingen waarom broederschappen nu zo goed zijn. De eerlijke handel met mensen die ver van je weg liggen ;)
 

DeletedUser39

Guest
Technisch gezien is het vele malen beter om je op je bonus goed te richten. Met 5 fabrieken van je bonus goed produceer je vele malen meer dan met 9 fabrieken (3 van ieder).
Dit bespaart je ook nog enorm veel kosten en ruimte!!! vandaar dat men in je bs niet echt slim is. Ik zou ze aansporen door met echt goede argumenten te komen om aan te passen naar alleen bonusgoed.

1. Ruimte, je hebt gewoon veel meer ruimte over!!
2. Alleen bonus goed is effectiever dan van alles wat. Stel je produceert met 1 bonus staalfabriek 100 staal, en met eenzelfde lvl houtfabriek maar 30 hout, kun je die 100 staal gewoon verruilen voor 100 hout.
Ik heb namelijk 2 staalfabrieken wat mijn bonus is. Daarnaast nogmaals 2 staalfabrieken om dat staal te verhandelen voor marmer en hout. Werkt vele malen beter dan dat je daarvoor 3 hout en 3 marmer fabrieken bouwt.
3. Veel minder cultuur!! Door zoveel fabrieken te bouwen heb je veel meer cultuur nodig. Cultuur geeft je een bonus waarmee je nog meer van je bonus goed kan produceren. Zelfs meer geld inkomsten en productie!!
4. Handel gaat vele malen makkelijker als je snel ergens iets van nodig hebt als iedereen dit handhaaft. Men met hout vraagt naar marmer en staal. Marmer vraagt naar staal en hout en staal zal naar marmer en hout vragen. Aangezien ze dit zelf niet kunnen produceren zijn ze 100% afhankelijk van handel dus er zal continu vraag zijn waardoor je zo goed als op ieder moment kunt handelen en je nooit wat tekort komt.

Zou ze dit even laten lezen misschien dat ze tot inkeer komen om zich beetje aan te passen. Kost echt niet veel werk dan beetje ombouwen. Moet zeker lukken aangezien je al je niet bonusfabrieken kunt verkopen!! :p
 

DeletedUser121

Guest
Ik had al een aantal andere gebouwen ook staan omdat voor de broederschap er was, er nauwelijks te handelen was in mijn buurt,
ik heb ze nog laten staan omdat ik de ruimte (nog) niet nodig heb
 

DeletedUser160

Guest
Ik focus nu puur op bonus. Gelukkig zit ik in een broederschap met veel handel en zijn mijn boekrollen erg gewild :)
 

DeletedUser

Guest
Op lange termijn kan je een bonus halen van 400%, en dan wordt de groothandelaar zelfs goedkoper dan niet-bonusgoederen te produceren. Dus je kan best enkel fabrieken zetten van je bonusgoederen, en de andere goederen eventueel kopen bij de groothandelaar als je ze niet vindt op de markt.
 
Bovenaan