• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Forum: graag wat beschaafdere omgangsvormen hier

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal,
Sorry voor dit topic maar het moet mij even van het hart. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten waarin InnoGames beschuldigd wordt van discriminatie (van kleine spelers), oplichters en geldwolven. Anderzijds wordt er ook door spelers steeds botter en kwetsender op elkaar gereageerd, tot het met het kwetsen van spelers met een handicap (of oogafwijking in dit geval).

Ik vind het de laatste tijd weer erg negatief worden op het forum, en dat is jammer en nergens voor nodig. De moderators moeten momenteel overuren draaien om de boel niet te laten ontploffen. Terwijl onze moderators vrijwilligers zijn die ook spelen! Ik denk dat ze liever een grotere bijdrage aan het avontuur in hun eigen bs hadden willen geven, dan steeds de forumregels handhaven.

We kunnen het niet met elkaar eens zijn; we kunnen een voorgesteld idee niet goed vinden en dus tegenstemmen. Ieder zijn eigen mening, en die wil ik graag respecteren. Maar ik heb geen respect voor spelers die botte of kwetsende uitlatingen doen, of met onterechte verwijten aankomen.

Laten we het hier weer gezelliger maken, met respect voor elkaars mening en zonder oordelen over iemands privézaken. Het forum is en blijft voor mij een belangrijk medium om informatie aan een grote groep spelers te kunnen delen. Maar dit gaat nu verloren onder alle negativiteit.
 

DeletedUser222

Guest
Euhhhm o_O:confused: @Lussie100 die "amen" betekent normaal gezien zoveel als "volledig mee eens, daar kan ik niks aan toevoegen", tenzij het sarcastisch zou zijn, maar mensen met Loesje-spreuken zijn over het algemeen niet sarcastisch :p
Het gaat dus geregeld om misverstanden :D

In mijn omgeving is amen over het algemeen sarcastisch maar hopelijk heb ik me vergist :)
 
Hallo allemaal,
Sorry voor dit topic maar het moet mij even van het hart. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten waarin InnoGames beschuldigd wordt van discriminatie (van kleine spelers), oplichters en geldwolven. Anderzijds wordt er ook door spelers steeds botter en kwetsender op elkaar gereageerd, tot het met het kwetsen van spelers met een handicap (of oogafwijking in dit geval).

Ik vind het de laatste tijd weer erg negatief worden op het forum, en dat is jammer en nergens voor nodig. De moderators moeten momenteel overuren draaien om de boel niet te laten ontploffen. Terwijl onze moderators vrijwilligers zijn die ook spelen! Ik denk dat ze liever een grotere bijdrage aan het avontuur in hun eigen bs hadden willen geven, dan steeds de forumregels handhaven.

We kunnen het niet met elkaar eens zijn; we kunnen een voorgesteld idee niet goed vinden en dus tegenstemmen. Ieder zijn eigen mening, en die wil ik graag respecteren. Maar ik heb geen respect voor spelers die botte of kwetsende uitlatingen doen, of met onterechte verwijten aankomen.

Laten we het hier weer gezelliger maken, met respect voor elkaars mening en zonder oordelen over iemands privézaken. Het forum is en blijft voor mij een belangrijk medium om informatie aan een grote groep spelers te kunnen delen. Maar dit gaat nu verloren onder alle negativiteit.

je bent me voor @didi , ik sluit mij hier volledig bij aan .
zou het niet beter kunnen verwoorden , ik heb ooit gereageerd met een bericht om wat meer positief te zijn , maar kan het nergens terugvinden . had het er graag bijgezet .
nu het forum terug opleeft , laten we dat dan ook zo houden .
 

DeletedUser234

Guest
Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten waarin InnoGames beschuldigd wordt van discriminatie (van kleine spelers), oplichters en geldwolven. Anderzijds wordt er ook door spelers steeds botter en kwetsender op elkaar gereageerd

Ik ben om die reden maanden geleden al van het forum weggegaan, veel negativiteit over het spel, over Inno, over mods en zelfs over forumgebruikers die heel hard hun best deden anderen te helpen. Ik ben blij dat ik zo'n leuk spel gratis kan spelen en ook nog met een hele leuke club mensen.

Ik zie het een beetje positief dat kleine bs in het nadeel zijn: eindelijk een goede reden om die kleine op te splitsen en aan te sluiten bij grotere of fuseren van 2-3 kleine bs. Misschien even niet leuk, maar uiteindelijk volgens mij wel beter. Maar ik zit in grote bs, dus heb eigenlijk geen recht van spreken, misschien piepte ik anders als ik zelf in kleine bs zat.

tot het met het kwetsen van spelers met een handicap (of oogafwijking in dit geval).

Ja het voelt inderdaad ergens wel als een belediging als mensen denken dat ik als kleurenblinde niet vaardig genoeg ben om zelf met mijn handicap om te gaan. Maar ik voel me niet gekwetst, ik snap ook wel dat men het goed bedoeld en het uit onwetendheid zegt. Al viel ik van mijn stoel van verbazing toen ik het topic las.

Maar in het geval van bs toernooi met 3 kleuren en 3 duidelijke routes, lukt het prima om goed te communiceren. Ik heb complexere situaties meegemaakt en je vind altijd wel een oplossing.

Ik ervaar 'amen' ook als een totale aansluiting op voorgaande spreker en niet als iets sarcastisch.

Ook dat is een reden geweest om te stoppen, sommigen willen anderen ook niet begrijpen. Ik heb nooit iets geschreven waarmee ik iemand wilde kwetsen, maar misschien heb ook ik het wel onbedoeld gedaan. Andersom ook, ik reageer ergens op zoals ik het lees, maar misschien heeft de schrijver het helemaal niet bedoeld zoals ik lees.

Het blijft lastig en daarom denk ik dat ik me verder weer lekker bij lezen ga houden, want ik wil niemand kwetsen of beledigen, ook niet onbedoeld. :)

Peace!
 

DeletedUser

Guest
@Billy77 Het idee om in het spel rekening te houden met mensen die kleurenblind zijn, is mede ontstaan doordat in een bs waarin iemand kleurenblind is, de communicatie flink aangepast moest worden. Het was dus niet uit onwetendheid ontstaan, en zeker niet dat spelers die een handicap of oogafwijking hebben zich niet zouden kunnen aanpassen.

Het was vooral bedoeld naar de ontwikkelaars toe, dat het beter zou zijn om hier met het ontwerp al rekening mee te houden. Natuurlijk kan iemand aan zijn/haar bs-leden vragen om de communicatie over kleurtjes aan te passen, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Ik heb zelf 3 jaar met krukken rondgelopen. Ik kon mij goed redden en aanpassen aan situaties. Maar ik vond het wel zeer vervelend om aan anderen te moeten vragen zich aan te passen aan mij, als er opeens iets veranderde. En misschien dat ik daardoor ook wat overgevoelig reageer op dit onderwerp. Ik heb veel botte en kwetsende reacties over mij heen gekregen toen.
 
Hallo allemaal,
Sorry voor dit topic maar het moet mij even van het hart. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten waarin InnoGames beschuldigd wordt van discriminatie (van kleine spelers), oplichters en geldwolven. Anderzijds wordt er ook door spelers steeds botter en kwetsender op elkaar gereageerd, tot het met het kwetsen van spelers met een handicap (of oogafwijking in dit geval).

Ik vind het de laatste tijd weer erg negatief worden op het forum, en dat is jammer en nergens voor nodig. De moderators moeten momenteel overuren draaien om de boel niet te laten ontploffen. Terwijl onze moderators vrijwilligers zijn die ook spelen! Ik denk dat ze liever een grotere bijdrage aan het avontuur in hun eigen bs hadden willen geven, dan steeds de forumregels handhaven.

We kunnen het niet met elkaar eens zijn; we kunnen een voorgesteld idee niet goed vinden en dus tegenstemmen. Ieder zijn eigen mening, en die wil ik graag respecteren. Maar ik heb geen respect voor spelers die botte of kwetsende uitlatingen doen, of met onterechte verwijten aankomen.

Laten we het hier weer gezelliger maken, met respect voor elkaars mening en zonder oordelen over iemands privézaken. Het forum is en blijft voor mij een belangrijk medium om informatie aan een grote groep spelers te kunnen delen. Maar dit gaat nu verloren onder alle negativiteit.

De mods doen hun best, alle respect daarvoor. Zij kunnen ook maar roeien met de riemen die ze hebben. Het grootste probleem volgens mij is de gebrekkige communicatie vanuit innogames naar de mods (en dus het forum) toe. Blijkbaar wordt die feedback van slechte communicatie niet doorgespeeld, of negeren ze het daar maar gewoon. Nogthans, ze hebben wel extra notificatieschermen enzo gemaakt ingame, maar als daar natuurlijk geen info of maar halve onduidelijke info op komt, dan hebben we er ook niks aan. (Ik persoonlijk lees die posthoorntjes eigenlijk nooit, aangezien het forum alle info geeft)
 

DeletedUser1120

Guest
Hallo allemaal,
Sorry voor dit topic maar het moet mij even van het hart. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten waarin InnoGames beschuldigd wordt van discriminatie (van kleine spelers), oplichters en geldwolven. Anderzijds wordt er ook door spelers steeds botter en kwetsender op elkaar gereageerd, tot het met het kwetsen van spelers met een handicap (of oogafwijking in dit geval).

Ik vind het de laatste tijd weer erg negatief worden op het forum, en dat is jammer en nergens voor nodig. De moderators moeten momenteel overuren draaien om de boel niet te laten ontploffen. Terwijl onze moderators vrijwilligers zijn die ook spelen! Ik denk dat ze liever een grotere bijdrage aan het avontuur in hun eigen bs hadden willen geven, dan steeds de forumregels handhaven.

We kunnen het niet met elkaar eens zijn; we kunnen een voorgesteld idee niet goed vinden en dus tegenstemmen. Ieder zijn eigen mening, en die wil ik graag respecteren. Maar ik heb geen respect voor spelers die botte of kwetsende uitlatingen doen, of met onterechte verwijten aankomen.

Laten we het hier weer gezelliger maken, met respect voor elkaars mening en zonder oordelen over iemands privézaken. Het forum is en blijft voor mij een belangrijk medium om informatie aan een grote groep spelers te kunnen delen. Maar dit gaat nu verloren onder alle negativiteit.
Goed dat je dit doet, zelf heb ik ook beperking, en daardoor durf minder op forum te schrijven, mensen zien niet wie er aan de andere kant van de comp zitten, ook als je niet goed kan typen, of je krijg opmerking gebruik dan translater. taalverbeteraar lol ook dan wet ik niet of ik het goed schrijf, het is voor smige mensen al heel veel moed om te proberen te schrijven . en het aardig zijn na elkaar KOST niks, fijn dat je dze topick maak,
 

DeletedUser1120

Guest
De mods doen hun best, alle respect daarvoor. Zij kunnen ook maar roeien met de riemen die ze hebben. Het grootste probleem volgens mij is de gebrekkige communicatie vanuit innogames naar de mods (en dus het forum) toe. Blijkbaar wordt die feedback van slechte communicatie niet doorgespeeld, of negeren ze het daar maar gewoon. Nogthans, ze hebben wel extra notificatieschermen enzo gemaakt ingame, maar als daar natuurlijk geen info of maar halve onduidelijke info op komt, dan hebben we er ook niks aan. (Ik persoonlijk lees die posthoorntjes eigenlijk nooit, aangezien het forum alle info geeft)
sluit me bij je aan
 

DeletedUser1427

Guest
De mods doen hun best, alle respect daarvoor. Zij kunnen ook maar roeien met de riemen die ze hebben. Het grootste probleem volgens mij is de gebrekkige communicatie vanuit innogames naar de mods (en dus het forum) toe. Blijkbaar wordt die feedback van slechte communicatie niet doorgespeeld, of negeren ze het daar maar gewoon. Nogthans, ze hebben wel extra notificatieschermen enzo gemaakt ingame, maar als daar natuurlijk geen info of maar halve onduidelijke info op komt, dan hebben we er ook niks aan. (Ik persoonlijk lees die posthoorntjes eigenlijk nooit, aangezien het forum alle info geeft)

Gelukkig dat je het forum dan toch als een informatief platform ziet. Het posthoorntje is natuurlijk een extra verwijzing naar het forum toe ook al met beperkte informatie dat er een officieel bericht staat op het forum. Toch bedankt voor deze feedback!

Goed dat je dit doet, zelf heb ik ook beperking, en daardoor durf minder op forum te schrijven, mensen zien niet wie er aan de andere kant van de comp zitten, ook als je niet goed kan typen, of je krijg opmerking gebruik dan translater. taalverbeteraar lol ook dan wet ik niet of ik het goed schrijf, het is voor smige mensen al heel veel moed om te proberen te schrijven . en het aardig zijn na elkaar KOST niks, fijn dat je dze topick maak,

Wij waarderen uiteraard de feedback van alle spelers, ook van spelers die wellicht minder in het typen zijn. Toch ook bedankt dat jij hier jouw verhaal geplaatst hebt ook! Wij horen graag wanneer je weer tegen dit probleem aanloopt, de omgang met elkaar op een respectvolle wijze vinden wij dan ook erg belangrijk.
 
Bovenaan