• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opgelost [ONYX-32947] Flikkerende gebouw onderdelen

Spelversie: 1.90.2 maar was ook al in eerdere versies
Spelwereld: __ Arendyll
Browser + versie: __ Chrome Versie 77.0.3865.120 (Officiële build) (64-bits)
Flash of HTML5: __ HTML5
Flash Speler versie: __
Besturingssysteem: __ Windows 10
Schermresolutie: __ 1680x1050
Spelersnaam: __ Buizerd
Mensen of Elfen: __ Elf

Reproduceerbaarheid: _2_/5 (1/5 = eenmaal voorgekomen; 2/5 = gebeurt willekeurig; 3/5 = gebeurt regelmatig; 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd; 5/5 = gebeurt altijd)

Titel van de Opdracht: __ (indien van toepassing)

Huidige Situatie:
Af en toe staan sommige gebouwen te flikkeren. Kunnen heel verschillende gebouwen zijn zowel standaard gebouwen als van events. In de flikkeringen komen allerlei onderdelen uit het spel sterk vergroot snel achter elkaar langs. Naar de kaart en terug naar de stad helpt niet. Uit- en inloggen is enige oplossing.

Lijkt geheel random op te treden. Soms een week niet dan weer meermaals per dag.

Screenshots van de bug:
(voeg er zoveel toe als je nodig hebt)
Flikkeringen 1.jpg
Flikkeringen 2.jpg
Flikkeringen 3.jpg
 
Browser af en toe afsluiten en opnieuw starten (teneinde cache te legen) al geprobeerd? Of misschien een (te) klein werkgeheugen? Of schakel eens terug naar Flash (ipv HTML5)...
 
Cache leeg ik sowieso wel regelmatig. Heb 4GB ram al sinds ik met dit spel begonnen ben dus dat is niet veranderd. Toch ontstond dit flikkeren een tijd geleden. Maar het komt zo random wel/niet dat ik er niet echt een patroon in kan ontdekken.
Terug naar Flash kan niet. Heb nu beeldkwaliteit van hoog naar normaal gezet. Eens kijken of dat iets uitmaakt.
Dank voor het meedenken.
 
Dank voor het meedenken.
Graag gedaan... overigens is 4GB niet overdreven veel... en het spel is in de loop der tijd meer gaan vergen, is niet te vergelijken met het Elvenar van 1,5 jaar terug... probeer anders een support ticket? Misschien hebben die een suggestie!
 
Het lijkt er op dat beeldkwaliteit normaal de oplossing was. Ik heb althans tot nu toe geen flikkerende gebouwen meer gezien.
 
Wat bij mij betrouwbaar reproduceert:
- Ga naar eigen stad
- Stad settings: lage kwaliteit (geen animaties)
- Ga naar een andere stad
- Stad settings: normale kwaliteit (wel animaties)
- Wacht tot alles beweegt
- Ga terug naar eigen stad
Screenshot_20191108_064328.png

- Stad settings: lage kwaliteit (geen animaties)
- Alles is weer zoals het zou moeten zijn

Browser firefox, in html5

Albert

PS Dit werkt ook andersom, dus animaties uitzetten in een andere stad en dan terug gaan.
 
Nou ze zijn af en toe weer terug dus ik zal tip van Albert eens proberen.
Wat ik me ook bedacht: ik zie die flikkerende gebouwen alleen in mijn eigen stad. Kan me niet herinneren ze ooit bij iemand anders gezien te hebben. Hebben jullie ook die ervaring?
 

DeletedUser2578

Guest
Nou ze zijn af en toe weer terug dus ik zal tip van Albert eens proberen. Wat ik me ook bedacht: ik zie die flikkerende gebouwen alleen in mijn eigen stad. Kan me niet herinneren ze ooit bij iemand anders gezien te hebben. Hebben jullie ook die ervaring?
Een tijd geleden is het weleens voorgekomen dat ik in een andere stad ook flikkerende gebouwen heb gezien.
 
Toen ik de beeldkwaliteit op laag zette stopte het meteen. Ik zie eigenlijk geen verschil in mijn stad dus laat ik het maar even zo staan in de hoop dat dit de oplossing blijkt te zijn.
 

DeletedUser2578

Guest
Toen ik de beeldkwaliteit op laag zette stopte het meteen. Ik zie eigenlijk geen verschil in mijn stad dus laat ik het maar even zo staan in de hoop dat dit de oplossing blijkt te zijn.
Ik zal het dan ook eens uitproberen, dank voor de tip! :)
 
Toen ik de beeldkwaliteit op laag zette stopte het meteen. Ik zie eigenlijk geen verschil in mijn stad dus laat ik het maar even zo staan in de hoop dat dit de oplossing blijkt te zijn.
Het grootste verschil is dat je geen animaties meer hebt, in ieder geval op de pc. Bij "hoog" heb je dan ook nog wat wonderen tegen de berg in de achtergrond er bij.
Er is ook nog iets met "atmosferische effecten", maar vond die mist maar niets, dus heb ik onmiddellijk uitgezet.
 
Alles stond inderdaad stil. Ik heb het nu weer terug op normaal gezet en atmosferische effecten uit. Kijken wat er nu gebeurt.
 
Ik heb dit vorige week ook een keer gehad op Gouden Afgrond en de daarachter staande mana-producerende gewonnen cultuur, in Firefox.
 
Bovenaan