• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Verzameling van de Feniks-cultus

Deleted User - 147694

Guest
Als het idd een vertaalbureau was, dan waren ze wel enorm gemakzuchtig, dat ze niet eens de betekenis van koudvuur wisten...

DeletedUser2989

Guest
Op alle fronten is dit voor mij veruit het meest saaie event. De enige reden om de opdrachten te doen is dat ik wat extra kp kan pakken.
Prima dat de spelers die van voorspelbaarheid houden een event naar hun smaak krijgen. Zelfs zonder opdrachtenlijst weet je al wat de volgende opdracht wordt.
Ik hoop echter wel dat voor het volgende event een andere format wordt gekozen en dat Inno, zoals eerder gecommuniceerd, rekening houdt met spelers met diverse speelstijlen.

Ben sinds lange tijd weer actief in events, vuurfeniks voor Winyandor altijd een leuke motivator.
Buitenpost is dan ook geplaatst, mysterieuze kistjes geint en druk aan het door handwerken maar helaas nog geen omvormer gehad.
Nu maar hopen dat het straks allemaal de goede kant opvalt

De opdrachten waren zeer goed te doen, aan de makkelijke kant zelfs, wel commentaar gehoord over de opvolgende goederen / voorraden opdrachten die elkaar opvolgen, die zouden wat meer "gehusselt" mogen worden. de lijst zelf was prima.

Wel heel jammer dat ik precies op het verkeerde moment in het verkeerde hoofdstuk zit (orks) heb nu in een paar dagen een half hoofdstuk moeten forceren, al had ik nog heel veel provincies openstaan dat was jammer.
Orks hoofdstuk is echt z'n net niet hoofdstuk het verschil tussen boselven (dubbele cultuur) en orks is erg groot.

Dat gezegd het lijkt erop dat ik het makkelijk ga halen, nog 2 onderzoeken (wonderen en verkenners) en ik ben een boself, kan dus maximaal gebruik maken van de brandende vijvers. (daarom half hoofdstuk geforceerd) met ronde 5 nog te gaan (22 provincies +1 ronde 2) en 9 provincies komen er nog genoeg KP binnen.

Daarna maar eens ff rustig bijkomen, mijn arme arbeiders draaien overuren die zijn nog maar net bezig van feetjes orks te maken en nu staan de boself upgrades ook al te wachten.

Ik hoop echter wel dat voor het volgende event een andere format wordt gekozen en dat Inno, zoals eerder gecommuniceerd, rekening houdt met spelers met diverse speelstijlen.
Ik veronderstel dat - omdat het nou eenmaal lastig is om de diverse speelstijlen binnen een event te combineren - toekomstige events steeds een andere speelstijl zullen 'bedienen'...

DeletedUser2516

Guest
Ik lees dat de opgave te makkelijk zijn, maar ik loop stuk op opdracht 40.
Volgens de spoiler "voltooi 4 ontmoetingen met vechten of train een groot leger",
mijn echte opdracht luidt "Onderzoek 1 technologie of verzamel 40 visioendampen".
40 visioendampen zijn voor mij niet te doen en 1 technologie kost nog dagen.
Dus makkelijk? voor mij houdt het voorlopig op.

Deleted User - 149888

Guest
Ik hen een vraag over de dagprijs vandaag: Toren van vuur.
Ik heb die staan uit hoofdstuk 14: C 2800 en 13k/u munten/u. Uitbreiden naar hoofdstuk 15: C 3400 en 14.2k munten/u.

Bij de dagprijs staat als info voor hoofdstuk 15: C 3400 en 8.3k munten/u.
Lijkt me wat weinig opbrengst aan munten.

ja, stelt helemaal niets voor idd, heb de prijs vanmorgen gepakt, en idd 26k aan munten (met wat cultuur bonus, anders zou het 25k / 3 uur zijn geweest).

Ik heb dat wel met alle prijzen tot nu toe, alleen maar cultuur/pop gebouwen, en soms wat andere goederen als mana of munten in hoeveelheden wat je in H15 net zo goed kunt laten, druppel van de gloeiende plaat is al weg voor je hem kunt pakken zo ongeveer.

De hoofdprijs van 15kp max / scout gaat in dat hoofdstuk ook nergens over, dus tot nu toe heb ik nog helemaal geen prijs gezien waar ik de eieren wel aan wil spenderen.

Deleted User - 149888

Guest
Ik vind het vreemd dat de oude toren van vuur in H15 14.2k munten /u zou opleveren en deze nieuwe slechts 8.3k munten/u bij dezelfde hoeveelheid cultuur.
De toren is dus afgebrokkeld.

Deleted User - 147694

Guest
Volgens de spoiler "voltooi 4 ontmoetingen met vechten of train een groot leger",
mijn echte opdracht luidt "Onderzoek 1 technologie of verzamel 40 visioendampen".
Gelukkig duurt het event nog wel even...

Ik loop ook op deze vast, gaat me zeker een week of meer kosten. Onderzoek kost me zeker 10 dagen of meer. Visoendamp, met 1 combinatie versneller per dag, kost het me zeker 12 dagen eer ik verder kan naar de volgende opdracht. Vindt deze dus net iets te moeilijk. Of je moet geluk hebben en net bijna een onderzoek af hebben.

Heb ik ook,maar heb geluk,moet nog 21Kp (zit ook nog maar in H IV) en @Tomthegreat hier zijn 2 linken naar de opdrachten: https://elvengems.com/phoenix-2020/quests/

Jammer dat je geen tijdsboosters hebt.
Als je regelmatig versnellers maakt kun je overwegen een keer wat dias (bijv uit de toren) te spenderen aan een academie upgrade. Als je dat doet moet je wel even je relikwie voorraad wat in de gaten houden, academie eet flink reliekwieen als je los gaat met spreuk produktie.

Jammer dat je geen tijdsboosters hebt.
Als je regelmatig versnellers maakt kun je overwegen een keer wat dias (bijv uit de toren) te spenderen aan een academie upgrade. Als je dat doet moet je wel even je relikwie voorraad wat in de gaten houden, academie eet flink reliekwieen als je los gaat met spreuk produktie.
Academie update kost 500 diamanten. Wens ik op dit moment niet te spenderen. Blijkbaar willen de makers van het spel maar een ding, dat ik zoveel mogelijk diamanten koop zodat ik verder kan met het evenement.

Ik heb een voorraadje combinatieversnellers en fragmenten gespaard. Dit gaan we vaker tegenkomen dus bij de meeste evenementen handig.

Zal ook mijn eens mijn duit in het zakje voor de feedback geven.
Ik ben op Arendyll door hoofdstuk 15 heen en zal dus in een andere situatie zitten dan velen die nog niet zo ver zijn.
Opdrachten zijn goed te doen. Ben nu op de helft. Die scout of onderzoek vs visioensdamp zijn wel een hobbeltje. Scout duurt 70 uur en onderzoeken zijn er niet. Dan is het mazzel hebben met wat redelijke dingen in de academie en niet eindeloos 3 per 3-4 uur te moeten doen. Voor de rest werk ik er gestaag doorheen. Waarbij het wel een groot voordeel is een massa ruimte te hebben om extra T1 en werkplaatsjes bij te zetten.

De prijzen zijn helaas niet om over naar huis te schrijven. De nieuwe feniks zal handig kunnen zijn als je elke week de toren 3 x omhoog gaat en veel onderhandelt, omdat je dan flink munten en voorraden nodig hebt. Maar over het algemeen zijn munten en voorraden nou niet echt een probleem. Een zak voer, die 5 relikwien kost, spenderen voor max 14 kp, terwijl het effect maar 24 uur is op een scout van 70 uur, is me echt minstens 1 brug te ver.

Op Winyandor zal dit anders liggen, omdat scouts nog niet zo lang duren en je er veel meer doet. Mits je die nieuwe feniks op behoorlijk level kunt krijgen.

De dagprijzen zijn teleurstellend. Ik snap wel dat er in het verleden wat al te veel wensputten werden gescoord en dat die balans weer wat terug moet, maar dit gaat wel weer erg ver de andere kant op. Qua volk zijn er maar 2 die wat meer per m2 geven dan een woonhuis lvl 35 en die zijn een stuk slechter dan wat ik van events uit het verleden nog heb staan of in de kelder heb liggen. Niet direct een probleem met 20K volk beschikbaar en nog 35K in de kelder. Cultuur is waar ik nu ben sowieso geen probleem meer. Gebouwen die zaden produceren geven een stuk minder dan festivalkraam bij het handwerken dus kun je beter daar op wachten. Mana is ook niet meer een probleem en wat er staat is beter dan wat nu langskomt. Kortom, ik heb echt geen idee op welke dag ik eens aan die kistjes zou kunnen gaan draaien. Kunnen we in de laatste 3 dagen alsjeblieft 1 keer de 30KP instants krijgen? Dat we niet aan het eind al dat luchtextract voor niets verzameld blijken te hebben.

Op Winyandor ben ik in dwergen en ligt het iets anders. Daar zijn alle gebouwen met bevolking slechter dan een woonhuis. Enige voordeel is dat ze snel neer te zetten zijn en je dan de tijd hebt huizen te upgraden tot die aan max zijn en dan kunnen die prijzen weer de prullebak in. Wel fijn is daar dat prijzen die cultuur geven een stuk beter zijn dan wat ik kan plaatsen uit het bouwmenu. Dus ga ik daar voor.

Dat omwisselen van artefacten is een verrassing. Ik heb vorig jaar alle overgebleven rommel verbroken om beetje overzicht in mijn inventaris te houden dus tja.... typisch geval van jammer. lol.

Wel heel fijn dat we weer gewoon een vaste lijst opdrachten hebben en 3 kistjes ipv onbeperkte loterij!

Bovenaan