• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.92

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.92


Op donderdag 14 november zullen we onze werelden naar spelversie 1.92 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • Filters voor verboden woorden in namen en chatberichten, zijn nu ook toegepast op privéberichten. Mochten er woorden zijn die nog niet toegevoegd zijn aan de lijst met verboden woorden, neem dan contact op met de supportdienst.
  • We zijn verder gegaan met het verbeteren van de gebruikersweergave met wijzigingen in gebruikersinteracties. Sommige van deze weergave-wijzigingen zullen in het begin slechts beschikbaar zijn voor een klein aantal spelers, terwijl we hun technische prestaties grondig testen. Hun activering staat los van de update.

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Inventaris - Wanneer je het laatste voorwerp verbreekt, werd de verbrekenknop verborgen bij alle voorwerpen, totdat het scherm herladen werd. Dit is niet meer het geval.
  • Handwerken - Het aantal toverspreukfragmenten is niet meer gedeeltelijk onzichtbaar wanneer je meer dan 100.000 toverspreukfragmenten hebt. Er komt nu 100K te staan.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
Privéberichten
Privéberichten komen eraan op de mobiele app!
mobilepm.png


  • Stel berichten op naar andere spelers, groepen spelers of je volledige broederschap
  • Ontvang berichten van andere spelers en reageer erop
  • De berichtinhoud kan gekopieerd worden door te drukken op het bericht en te kiezen voor "Kopieer bericht"
  • Het rapporteren van berichten is mogelijk, maar let op: Hiermee plaats je de speler direct op je persoonlijke blokkeerlijst.
Let op: De berichten worden beschikbaar zodra versie 1.92 voor iedereen beschikbaar is in de stores.


Opgeloste problemen

  • Wereldkaart - De provincie die verkend werd, werd soms niet correct weergeven, waardoor er een lege plek ontstond totdat het spel herladen werd. Verkenners hebben nu een traceerbaken meegekregen waardoor ze niet meer op deze manier kunnen verbergen waar ze zijn.
  • Kazerne - Verkeerde aantallen eenheden werden soms weergegeven in de wachtrij van de kazerne, wanneer het oude wonder "Samia Sapiens" in je stad stond. De juiste eenheden werden wel geproduceerd, maar het weergaveprobleem is nu opgelost.
  • Gebouwenmenu - Een probleem opgelost met missende afbeeldingen voor wegen wanneer je de tutorial speelde.
  • Wereldkaart - Spelers die hoofdstuk 15 - De Elvenar bereikt hebben, hebben nu de juiste weergave van de stad op de wereldkaart, in plaats van dat het leek alsof het een nieuwe speler was.

Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Het is zover: De berichtenfunctionaliteit is bijna beschikbaar in de app! Let op: Het kan langer duren voordat dit onderdeel beschikbaar is, doordat hiervoor de nieuwe versie voor iedereen beschikbaar moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat de chatfilters op nl uitstonden. dat we besloten hadden dat we allemaal volwassen genoeg zijn om geen probleem te hebben met eens een vuil woord aangezien de chat functie vrij beperkt is en je altijd de vuilbek uit je BS kan verwijderen als je je aangevallen voelt.

of gaat die nu terug aangezet worden? kunnen geen receptjes met spinazi (nazi) meer delen enzo? en kunnen we nu ook niet meer spreken over een inverstering (tering)?

mail op app kijk ik naar uit!
 

DeletedUser3012

Guest
of gaat die nu terug aangezet worden? kunnen geen receptjes met spinazi (nazi) meer delen enzo?
Nou ja, dat zal voor mij toch geen probleem zijn. Ik lust toch geen spinazie :p
En anders zeg je gewoon spinasi, dat begrijpt iedereen wel.
En over die investering, je kunt altijd overwegen investuberculose te zeggen, als je dan echt netjes wil zijn
 
Belroth schreef op 26. okt 2017:
"Met ingang van vandaag is de censuur op de chat tijdelijk opgeheven. Waarom tijdelijk zullen jullie denken? Het is de verantwoordelijkheid van elk BS lid om netjes met de chat om te gaan. Mochten wij heel veel support tickets ontvangen, waarin er wordt geklaagd over het taalgebruik in de chat, dan kunnen we beslissen de censuur weer actief te maken. Dus ga er verantwoord mee om, en respecteer elkaar tijdens het chatgebeuren"
(bron: 'Suggesties en Ideeën' - Archief - "Weg met de censuur in BS chat")

Als ik @DonFrank goed begrijp, wordt dit in update 1.92 nu dus weer ongedaan gemaakt?
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 147694

Guest
Tja, Negeren, was ook een censuurwoord.

Sommige games hebben een auto-censuur aanstaan, vooral op games waar ze 1 gedeelde chat hebben waar iedereen in zijn moedertaal kan schrijven en dat het dan automatisch (soort van) vertaald kon worden. Dan worden normale NL of EN woorden bijvoorbeeld ook gecensureerd voor een deel van het woord omdat die in 1 of andere taal als belediging of als scheldwoord gezien worden.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Goed punt, de filter voor verboden chatwoorden is op dit moment leeg, dus zal die ook voor de berichten leeg zijn.

Overigens is het prima mogelijk om het woord "nazi" losstaand te verbieden, waardoor combinaties blijven staan (spinazie bijvoorbeeld). Voor nu zullen er geen verboden woorden zijn voor zowel privéberichten als chatberichten.
 

DeletedUser2989

Guest
Ik ben hier nu zo'n 2 jaar. Heb 2 keer scheldmail gehad na verwijdering van iemand uit de BS. Als iemand mij de huid vol wil schelden, gaat dat ook met censuur wel lukken. Om nou alle spelers censuur op te leggen omdat misschien 1 op de 1000 zich niet weet te beheersen vind ik nogal ver gaan. Bs uitzetten en mailblokkade lijkt me effectiever.
 

DeletedUser2989

Guest
Dank voor de toelichting, Don Frank. Wat mij betreft, blijft dat filter gewoon leeg.
 

DeletedUser3012

Guest
Heb 2 keer scheldmail gehad na verwijdering van iemand uit de BS.
Waarom dan iemand verwijderen?
Wat had die speler verkeerd gedaan? Ben zelf een keer uit een broederschap gesodemietert omdat ik blijkbaar opeens te jong was om er in te zitten, terwijl ze me nota-bene zelf hadden uitgenodigd. Bleek achteraf dat het grootste deel van de BS (inclusief de aartsmagier, volgensmij) hier niets van af wist. Hele broederschap viel uit elkaar daarna, en ja, toen heb ik ook een scheldmail gestuurd.
Dat was achteraf niet erg handig, maarja, achteraf kun je niets meer terugdraaien. Wil alleen zeggen dat ik het sturen van scheldmails na een onduidelijke verwijdering uit een BS in zekere zin wel begrijp. Ik zou het alleen nooit nog een keer doen, want ik werk aan mijn sociale vaardigheden :p
Vraag me alleen af waarom je die personen hebt verwijderd. Ik weet dat dit niet hetgeen was dat je wilde aanduiden in je bericht, maar was toch benieuwd.
 

DeletedUser2989

Guest
@Bean,zoalsjijhet beschrijft, gebeurt het bij ons niet. Er is altijd eerst overleg met een speler. In alle eerlijkheid kan ik me de details niet herinneren, maar het draait eigenlijk altijd om; niet willen samenwerken, lak hebben aan de keuzes die de BS gemaakt heeft en duidelijk op onze infosite staan en/of alle vormen van communicatie bewust negeren ( gaat niet om appspelers).
 
Waarom dan iemand verwijderen?
Wat had die speler verkeerd gedaan? Ben zelf een keer uit een broederschap gesodemietert omdat ik blijkbaar opeens te jong was om er in te zitten, terwijl ze me nota-bene zelf hadden uitgenodigd. Bleek achteraf dat het grootste deel van de BS (inclusief de aartsmagier, volgensmij) hier niets van af wist. Hele broederschap viel uit elkaar daarna, en ja, toen heb ik ook een scheldmail gestuurd.
Dat was achteraf niet erg handig, maarja, achteraf kun je niets meer terugdraaien. Wil alleen zeggen dat ik het sturen van scheldmails na een onduidelijke verwijdering uit een BS in zekere zin wel begrijp. Ik zou het alleen nooit nog een keer doen, want ik werk aan mijn sociale vaardigheden :p
Vraag me alleen af waarom je die personen hebt verwijderd. Ik weet dat dit niet hetgeen was dat je wilde aanduiden in je bericht, maar was toch benieuwd.

de jeugd ook van tegenwoordig ( BIG BIG BIG GRIN) :cool: :cool: :cool: :cool:
 

DeletedUser2665

Guest
Goed punt, de filter voor verboden chatwoorden is op dit moment leeg, dus zal die ook voor de berichten leeg zijn.

Overigens is het prima mogelijk om het woord "nazi" losstaand te verbieden, waardoor combinaties blijven staan (spinazie bijvoorbeeld). Voor nu zullen er geen verboden woorden zijn voor zowel privéberichten als chatberichten.

Fijn, ik kreeg uitslag van die ***** te pas en vooral te onpas.
 
Goed punt, de filter voor verboden chatwoorden is op dit moment leeg, dus zal die ook voor de berichten leeg zijn
Met de update wordt een niet-werkend (want leeg) filter wat ooit voor chat is gemaakt, voortaan ook toegepast op de prive-berichten… Eigenlijk verandert er dus niets…???
 
Bovenaan