• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.78

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.78



Op donderdag 2 mei zullen we onze wereld naar spelversie 1.78 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Balansaanpassingen


  • We hebben enkele aanpassingen gemaakt in de resultaten van orks voor wapenkamers van niveau 32 en 33. Daarnaast hebben we aanpassingen gemaakt aan de bevolking die woongebouwen van niveau 20 geven. Deze aanpassingen maken we omdat de gebouwen niet in één lijn stonden tegenover andere gebouwen, op basis van de grootte van het gebouw. Deze aanpassingen zorgen ervoor dat je sneller orks kunt maken en woongebouwen van niveau 20 meer bevolking geven. Andere niveaus blijven ongewijzigd.
    • Wapenkamer niveau 32 (Elven en Mensen)
      • Een partij orks (optie 1): 810 orks→ 1100 orks (kosten: 26000 voorraden → 35000 voorraden)
      • Orksclan (optie 2): 1180 orks → 1600 orks (kosten: 38000 voorraden → 51000 voorraden)
      • Horde orks (optie 3): 1730 orks → 2350 orks (kosten: 55000 voorraden → 75000 voorraden)
      • Leger van orks (optie 4): 2500 orks → 3400 orks (kosten: 80000 voorraden → 110000 voorraden)
    • Wapenkamer niveau 33 (Elven en Mensen)
      • Een partij orks (optie 1): 870 orks → 1200 orks (kosten: 28000 voorraden → 38500 voorraden)
      • Orksclan (optie 2): 1280 orks → 1750 orks (kosten: 41000 voorraden → 56000 voorraden)
      • Horde orks (optie 3): 1870 orks → 2600 orks (kosten: 60000 voorraden → 83000 voorraden)
      • Leger van orks (optie 4): 2700 orcs → 3700 orks (kosten: 87000 voorraden → 120000 voorraden)
    • Woongebouwen niveau 20 (Elven en Mensen)
      • Bevolking 750 → 850

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Gebouwen - Het is nu mogelijk om een koninklijke restauratiespreuk die je via een handwerk gemaakt hebt direct in te zetten, zonder dat je eerst de inventaris hoeft te openen of het spel moet herladen.
  • Stad - Een probleem opgelost waarbij het verplaatsen en uitbreiden van het huurlingenkamp ervoor kon zorgen dat de achtergrond verdween en blauw werd.
  • Dieren - De grootte van de gebouwafbeelding bij het "Verkoop gebouw" scherm aangepast zodat het erop past.
  • Dieren - Het is niet meer nodig om je inventaris of het spel te herladen om een feniksartefact te gebruiken om je feniksen te evolueren.
  • Constructen - Producties in D000-b "Kern" geven nu de juiste gebooste goederen weer, ook voor andere goederen in de wachtrij.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • We zijn verder gegaan met het verbeteren van de gebruikersweergave met een aantal kleine aanpassingen. Sommige van deze aanpassingen zijn in eerste instantie enkel voor een klein gedeelte van de spelers beschikbaar, zodat we de technische prestaties kunnen meten.
  • Gebouwen - De zichtbaarheid en leesbaarheid van de productie van directe effecten aangepast zodat het makkelijker is om te zien welk direct effect er geproduceerd wordt en hoe lang dat duurt.
instantdetail.png

  • Dieren - Je feniksen blijven nu bewegen nadat je ze geëvolueerd hebt, in plaats van stil te staan.
  • Handwerken - De teller bij je visioendamp werd niet bijgewerkt na het gebruiken van een recept. De teller blijft nu altijd de juiste waarde weergeven voor het volgende mystieke object.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

We hebben weer balansaanpassingen! We horen graag jullie feedback op deze update.
 
Laatst bewerkt:
Klasse was echt op deze update aan het wachten. eindelijk een propere ork productie in de wapenkamers.
Al had ik graag gezien dat deze echt eens flink verbeterd worden zodat ook het produceren van deze eenheden reeel mogelijk wordt.

Je kan simpelweg niet genoeg orks aanvoeren om je oefenterrein bezig te houden. 100k orks kan je er in het slechtste geval 2 dagen je oefenterrein mee bezig houden, terwijl het een lange tijd kost om deze te produceren.
 
Als je huizen al hoger hebt ge upt dan level 20 krijg je dan evengoed 100 inwoners erbij per woning of is dat alleen als je vanaf morgen na de update huizen upt naar level 20?
 
Ik lees het als volgt: Vanaf morgen krijg je, als je een huis hebt op level 20, of brengt naar level 20, er 30 bevolking extra bij per huis op level 20 ( https://en.wiki.elvenar.com/index.php?title=Residence#Residence_Humans zegt nu 70, en dat worden er volgens de aankondiging 100). Huizen onder level 20 of boven level 20 blijven hetzelfde, wat dus neerkomt dat uppen van 20 naar 21 weer 30 minder bevolking extra oplevert, dus voor mensen 120 extra ipv 150 extra wat we nu krijgen.
 
yup is gewoon een correctie voor een verkeerde berekening uit het verleden.
Beide huizen waren £^$*( in het verleden. level 21 is toen gecorrigeerd en level 20 is niets mee gedaan.

Bij de correctie voor de wapenkamers (in de oude/huidige situatie ging/gaat de orkproductie per vakje omlaag ipv omhoog!) heeft iemand ook bedacht gelijk die oude fout meteen op te lossen.

Vond het een positieve verrassing dat deze correctie mee werd genomen, niet verwacht dat dat ooit nog zou gebeuren.
 

DeletedUser2239

Guest
Ik lees het als volgt: Vanaf morgen krijg je, als je een huis hebt op level 20, of brengt naar level 20, er 30 bevolking extra bij per huis op level 20 ( https://en.wiki.elvenar.com/index.php?title=Residence#Residence_Humans zegt nu 70, en dat worden er volgens de aankondiging 100). Huizen onder level 20 of boven level 20 blijven hetzelfde, wat dus neerkomt dat uppen van 20 naar 21 weer 30 minder bevolking extra oplevert, dus voor mensen 120 extra ipv 150 extra wat we nu krijgen.

Nee i.p.v. 70 erbij krijg je er 170 bij. Totaal inwoners gaat van 680 naar 850

De stap tussen huizen level 20 (850 inwoners) en level 21 (900 inwoners) is nu wel erg klein
zeker als je het vergelijkt met de stap van 19 naar 20 voor elfen (van 550 naar 850 inwoners)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar haal je die 680 vandaan?

680 is het aantal inwoners als mens op level 19. De upgrade naar level 20 gaf eerst 750 inwoners en nu 850.
De notatie in de aankondiging vergelijkt oud en nieuw van level 20.

De stap tussen huizen level 20 (850 inwoners) en level 21 (900 inwoners) is nu wel erg klein
zeker als je het vergelijkt met de stap van 19 naar 20 voor elfen (van 550 naar 850 inwoners)

Die grote stap bij de elfen komt door de grote oppervlakte-toename van de elfenhuizen hier, van 2x4 naar 4x3, dus 50% extra oppervlak.
Bij de mensen is de verandering van oppervlak veel kleiner, van 5x2 naar 4x3, dus maar 20% extra oppervlak.
Op level 20 zijn de elfen- en mensenhuizen dus voor het eerst in lange tijd weer even groot. En hebben dus ook evenveel inwoners.
 
Kun je zien in het spel. Het staat onder de balk die naar 26 loopt bij het starten van het spel, en als je met de rechtermuisknop op de stad klikt krijg je een menu met als 1e entry de versie. Bij mij: "v1.78.4-(67cee56) (2019-05-02 10:09)", dus ja, is al beschikbaar.
 

DeletedUser2239

Guest
Is de update vandaag al geweest? Ik zie nog niet dat mijn inwoners aantal omhoog is gegaan.

Je ziet het alleen als je woongebouwen level 20 hebt. Vanaf level 21 (en onder level 20) blijft alles hetzelfde
Ik denk niet dat jij nog huizen level 20 hebt :)
 
Heb even gekeken op de wiki ( https://en.wiki.elvenar.com/index.php?title=Residence#Residence_Elves ) en het klopt inderdaad, elven upgrade geeft veel meer dan de mensen upgrade.

Spelupdate beschrijving lijkt dus een foutje te bevatten.

Nee hoor, de beschrijving klopt precies. Zowel als mens als als elf gaf level 20 eerst 750 inwoners en nu 850. Dus 750 -> 850.
In de beschrijving wordt logischerwijs niets gezegd over de (verschillende) inwonersaantallen op level 19, want die veranderen niet.
 
Wonder nar en Willem. Omdat als er vanaf level 20 100 inwoners erbij komen dan zou je daar boven toch ook 100 per woning erbij moeten krijgen. Ik heb de huizen al verder ge upt dan 20 inderdaad. Mijn vraag is dan word het na level 20 weer lager dan en blijft het aantal hetzelfde dan als je ze ge upt hebt tot level 32?
 
Omdat als er vanaf level 20 100 inwoners erbij komen dan zou je daar boven toch ook 100 per woning erbij moeten krijgen. Ik heb de huizen al verder ge upt dan 20 inderdaad. Mijn vraag is dan word het na level 20 weer lager dan en blijft het aantal hetzelfde dan als je ze ge upt hebt tot level 32?

Helaas @zeepaardje , dit is alleen een wijziging van het aantal inwoners van een level 20 huis zelf, niet vanaf level 20.
Je merkt het dus alleen als je level 20 huizen hebt of als je een huis upt naar level 20.
 

DeletedUser234

Guest
LET OP, dit is een voorbeeld, geen feitelijke getallen:

Heel simpel uitgelegd, krijg je per level bijv 100 inwoners erbij, maar er zat een fout in, waardoor je bij level 20 er 150 bij kreeg en bij level 21 maar 50, gemiddeld wel evenveel maar toch. In het verleden hebben ze wel level 21 aangepast terug naar 100, maar niet level 20 naar 100, dát hebben ze nu wel aangepast.

Eigenlijk gewoon een balansaanpassing tussen de levels, alleen merkbaar als je nu huizen hebt van level 20, maar per saldo veranderd er uiteindelijk niks.

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd.
 
doodzonde dat er tijd en moeite wordt besteed aan die dierenvoeding en de evolutie van de feniks

enige juiste oplossing is om dierenvoeding totaal te verwijderen
gebouwen voegen niets toe zijn veel te groot en te laag in waarden en dat voor tijdelijke effecten waar kleinere spelers niets van merken

is een major valkuil voor beginnende spelers die weten nog helemaal niet dat je produktieboost krijgt vanuit relikwien en zullen dus gewoon de MA gaan gebruiken
=====
superslecht evenement en ik hoop van harte dat dit niet verder doorgezet wordt want ik erger me er verschrikkelijk aan en als deze lijn wel wordt doorgezet zal het zeer waarschijnlijk het einde van het spel zijn
=====
wapenkamers aanpassing oki maar nog steeds te weinig orks
 
doodzonde dat er tijd en moeite wordt besteed aan die dierenvoeding en de evolutie van de feniks

enige juiste oplossing is om dierenvoeding totaal te verwijderen
gebouwen voegen niets toe zijn veel te groot en te laag in waarden en dat voor tijdelijke effecten waar kleinere spelers niets van merken

is een major valkuil voor beginnende spelers die weten nog helemaal niet dat je produktieboost krijgt vanuit relikwien en zullen dus gewoon de MA gaan gebruiken
=====
superslecht evenement en ik hoop van harte dat dit niet verder doorgezet wordt want ik erger me er verschrikkelijk aan en als deze lijn wel wordt doorgezet zal het zeer waarschijnlijk het einde van het spel zijn
=====
wapenkamers aanpassing oki maar nog steeds te weinig orks

Poets die kras eens van die langspeelplaat,
Je valt een beetje in herhaling

Het is ondertussen wel duidelijk dat je het maar niets vind, maar vele anderen zijn er wel blij mee.
 
Bovenaan