• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.68

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.68



Beste Elfen en Mensen,

Op donderdag 29 november zullen we onze wereld naar spelversie 1.68 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • We hebben de laadschermen tussen de verschillende onderdelen van het spel verbeterd in HTML5: je ziet niet langer een visualisatie van je stad, onderzoeken of de wereldkaart, maar een laadbalk. Buiten de visuele aanpassing, zorgt dit er ook voor dat bepaalde onderdelen sneller laden. In de Flash versie zien we geen veranderingen op het gebied van de laadtijd, dus daar zie je nog altijd de visualisaties.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Handwerken - Indicatie met het hoofdstuk toegevoegd voor verschillende gebouwen in de inventaris.
  • Broederschapsavonturen - De Gedenkplek van de helden liet een 0-seconden tijd zien tot het verliep, terwijl het in de inventaris stond, ondanks dat het geen gebouw is met een beperkte tijd.
  • Productie - De tijd bij producties werd niet altijd direct zichtbaar.
  • Onderzoek - We hebben een probleem opgelost waarbij het mogelijk was om meer kennispunten in een onderzoek te steken dan maximaal van je gevraagd werd, waardoor je geen verdere onderzoeken meer kon verrichten.
  • Handelsgebouw - Soms werden de filters niet doorgevoerd in het resultaat.
  • Wereldkaart - We hebben een probleem opgelost waarbij er een stad werd bezocht als je op een specifiek gebied op de knop om de tijd voor het ontdekken van een provincie klikte.
  • HTML5 - Weergave van tooltips verbeterd om ervoor te zorgen dat deze niet worden weergegeven als je een menu opent via een muisklik voordat ze zijn geladen.
  • HTML5 - Lege rij verwijderd in het overzicht van runenscherven
  • HTML5 - Probleem opgelost waarbij wegen in bepaalde situaties niet geplaatst konden worden.
  • HTML5 - De knop om een gebouw uit te breiden werd soms geblokkeerd wanneer je een uitbreiding net gestart had op een ander gebouw.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt apart van de browserversie uitgegeven.
  • Animaties - Animaties toegevoegd aan de handelspost. Pas op voor de hommels!
  • Beperkte tijd gebouwen - De animaties van de gebouwen met een beperkte tijd stoppen nu zodra het effect verlopen is, om aan te geven dat het mogelijk is dat het beter is om het gebouw te verkopen om ruimte te hebben voor gebouwen met een betere bonus.
  • Handwerken - Informatieknop weggehaald zonder functie die op een plek stond waar deze niet zou moeten staan.
  • Handwerken - Tijdens het verbreken in de inventaris leek het erop dat de voorwerpen aanklikbaar waren in plaats van verbreekbaar. Dit is nu voor de duidelijkheid aangepast.
  • Handwerken - De knop om de tijd te versnellen met een direct effect is nu niet meer zichtbaar wanneer je geen tijdsboost hebt.
  • Handwerken - De knop om de help-pagina te openen wordt nu correct weergegeven.
  • Handwerken - De tekst om het mystieke object die je krijgt zodra je 100 visioendamp hebt verzameld op te halen, is nu gecentreerd.
  • Broederschapsavonturen - We hebben het makkelijker gemaakt om op de blauwe routepunten te klikken, omdat deze dicht bij elkaar lagen.
  • Broederschapsavonturen - Twee opdrachtgevers waren verdwenen en de juiste afbeeldingen staan nu weer op de juiste plek.
  • Opdrachten - Wanneer je twee of meer opdrachten hebt, dan zorgt het openen van één opdracht er niet meer voor dat alle opdrachten als gelezen worden gemarkeerd.
  • Werkplaatsen - Rode visuele effecten op het productiescherm die verkeerd stonden zijn weggehaald.
  • Wereldkaart - De positie van de relikwieënconfrontaties is aangepast zodat ze netjes uitgelijnd zijn wanneer je niet alle goederenproductiebonussen hebt ontgrendeld.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We hebben niet stilgezeten, een hele lijst met aanpassingen komt er donderdag aan! Laat hier al je feedback over deze update achter.
 
We hebben niet stilgezeten, een hele lijst met aanpassingen komt er donderdag aan! Laat hier al je feedback over deze update achter.
Ben door update app mijn directe effecten kwijt. En kan bij toernooi niet meer zien hoeveel kisten gedaan zijn en wat de punten stand is. Wordt dit gauw verholpen
 

DeletedUser3867

Guest
sinds een paar dagen moet ik elke keer dat ik het spel begin opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Is er iets veranderd bij 1.68 die dat veroorzaakt?
 

DeletedUser3847

Guest
sinds een paar dagen moet ik elke keer dat ik het spel begin opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Is er iets veranderd bij 1.68 die dat veroorzaakt?
Speel je het spel via je browser of via de app? Als je via de browser speelt dan kun je rechts bovenin je naam en wachtwoord invullen en daarna "onthoud mij" aanvinken. Als je cookies op je pc hebt uitgeschakeld dan zul je inderdaad steeds opnieuw je gegevens moeten invullen.
 
Sinds de update heb ik steeds het volgende:
Screenshot_20181129_183701.png


Dat "Venster sluiten" komt elke keer als ik een scherm dicht doe door op de "X" rechtsboven te klikken.
In ieder geval bij het marktscherm, kazerne scherm, en fabriek productie scherm.

EDIT En ik keer terug naar Elvenar, zie de "sessie is verlopen", herlaad het scherm, en het lijkt opgelost met de nieuwe update "v1.68.3-(deb49a7) (2018-11-30 09:23)".
 

DeletedUser3847

Guest
Sinds de update heb ik steeds het volgende:
Bekijk bijlage 3584

Dat "Venster sluiten" komt elke keer als ik een scherm dicht doe door op de "X" rechtsboven te klikken.
In ieder geval bij het marktscherm, kazerne scherm, en fabriek productie scherm.

EDIT En ik keer terug naar Elvenar, zie de "sessie is verlopen", herlaad het scherm, en het lijkt opgelost met de nieuwe update "v1.68.3-(deb49a7) (2018-11-30 09:23)".
Venster sluiten zie ik idd ook verschijnen, maar zodra je je cursor verplaatst verdwijnt het weer. Althans bij mij dan :)
 
Speel je het spel via je browser of via de app? Als je via de browser speelt dan kun je rechts bovenin je naam en wachtwoord invullen en daarna "onthoud mij" aanvinken. Als je cookies op je pc hebt uitgeschakeld dan zul je inderdaad steeds opnieuw je gegevens moeten invullen.

Ook bij mij vergeet Elvenar mij elke keer bij afsluiten van de browser, sinds woensdagmiddag of donderdag.
Cookies en vinkje staan aan.
Gebeurd op 2 verschillende computers, de een onder Windows8, de ander onder Windows10 en bij alle browsers die ik hier heb: Chrome, Edge en IE.
Andere websites, waaronder FoE, onthouden wel gewoon mijn gegevens.

Dus ik denk dat er toch ergens iets gewijzigd is en niet ten goede.

PS Aanvulling: 2 accounts, beide met dit probleem, allebei met Flash.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3847

Guest
Ook bij mij vergeet Elvenar mij elke keer bij afsluiten van de browser, sinds woensdagmiddag of donderdag.
Cookies en vinkje staan aan.
Gebeurd op 2 verschillende computers, de een onder Windows8, de ander onder Windows10 en bij alle browsers die ik hier heb: Chrome, Edge en IE.
Andere websites, waaronder FoE, onthouden wel gewoon mijn gegevens.

Dus ik denk dat er toch ergens iets gewijzigd is en niet ten goede.
Vreemd, ik gebruik ook Chrome en Windows 10 maar heb nergens last van.
 
Ik speel uitsluitend PC, gebruik afwisselend Firefox en Edge (met HMTL5) en heb precies hetzelfde probleem... moet nu (elke keer nadat mijn browser is afgesloten geweest) dat vinkje 'onthou mij' opnieuw zetten… rarara?
 
heb je al geprobeerd chrome te resetten?

Lijkt er op dat je ergens een popup hebt aangeklikt of een setting hebt veranderd waardoor die het niet meer onthoud.
Dit heb ik helaas ook al eens gehad, heb toen een nieuwe sessie aangemaakt in chrome en toen was het opgelost.
 
heb je al geprobeerd chrome te resetten?

Lijkt er op dat je ergens een popup hebt aangeklikt of een setting hebt veranderd waardoor die het niet meer onthoud.
Dit heb ik helaas ook al eens gehad, heb toen een nieuwe sessie aangemaakt in chrome en toen was het opgelost.

Opvallend advies, @Jan Glorieus geeft niet aan welke browser hij gebruikt, bij mij gebeurt het op 2 PC's en 3 browsers (waaronder Chrome) en @rodeon meldt 2 verschillende browsers, allebei niet Chrome.
Dan speelt er volgens mij toch iets meer dan 1 pop-up of setting.

Aanvulling: het speelt ook in allebei mijn steden/accounts (dat is de reden waarom ik 2 verschillende browsers gebruik per computer). Dus het lijkt mij ook niet een account-setting van Elvenar die ik persoonlijk gewijzigd zou hebben zonder het te merken.
 
Bovenaan