• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Spelupdate 1.171

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.171



Op donderdag 16 maart zullen we onze werelden naar spelversie 1.171 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • We hebben een probleem opgelost waardoor de Aartsmagiërs geen broederschapsleden konden promoveren, degraderen of uit hun broederschap schoppen als ze vol waren.
  • Je kan nu nog meer uitzoomen om je stad van bovenaf te bekijken!
  • We hebben een bug opgelost die gevonden is in onze Beta-server, waarbij spelers zonder legitieme reden meerdere Diamond-beloningen ontvingen.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • We hebben gecorrigeerd hoe het oeroude belofte-gebouw verscheen in het setoverzicht-venster, aangezien het eruitzag als een 5x5 set in plaats van 6x6 set.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een bericht in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback!
 
We hebben een bug opgelost die gevonden is in onze Beta-server, waarbij spelers zonder legitieme reden meerdere Diamond-beloningen ontvingen.
Hoe spijtig is dit, leuke voor wie het kreeg. ;)
 
Hoe spijtig is dit, leuke voor wie het kreeg.
Het was niet leuk.. want de diamanten werden op beta - zonder aankondiging of verantwoording - een week later weer afgepakt, waarbij in sommige gevallen - als ik de berichten op beta mag geloven - fouten zijn gemaakt en ook terecht verkregen diamanten werden teruggeboekt. Verder werden de moderators uitgemaakt voor alles wat lelijk was én vervolgens door de dev's opgezadeld met het probleem en het weer rechtbreien van de ellende. Het heeft in elk geval veel ergernis, irritatie en wantrouwen onder beta-spelers losgemaakt...
 
Oeps idd niet leuk, zeker als ze zuur verdiende dia's ook afnemen. Ik zou denken, eigen schuld dikke bult, en laten houden. Was jullie echt gegund. Schelden is ook niet nodig, want we weten allemaal dat dit hogerop beslist wordt. Spijtig dat dit gebeurd is.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dit soort bugs zijn absoluut niet leuk. Diamanten vertegenwoordigen een waarde in echt geld en worden daarom ook als zodanig behandeld. Onterecht gekregen zal er dus altijd voor zorgen dat ze ook weer afgenomen worden. Het is daarom goed dat deze bug niet op de livewerelden terecht is gekomen, want dan hadden we hier een hoop ontevreden spelers.

In de basis werden te torenbeloningen 8x uitgekeerd in plaats van 1x. De fout die aan onze kant vervolgens is gemaakt is dat dat volledig teruggedraaid is bij sommige spelers, dus 8x in plaats van 7x (want spelers hadden het wel 1x moeten ontvangen). Er waren ook meldingen dat er gekochte diamanten teruggenomen waren, maar dat was na onderzoek niet het geval. Enkel de verkregen torendiamanten werden teruggenomen en de spelers waarbij dat 8x is gedaan in plaats van 7x hebben ondertussen het juiste aantal diamanten alsnog ontvangen.

Het eindresultaat is dus dat de spelers gekregen hebben waar ze recht op hadden, maar ik snap heel goed dat spelers hierdoor geïrriteerd zijn geraakt.
 
Het eindresultaat is dus dat de spelers gekregen hebben waar ze recht op hadden, maar ik snap heel goed dat spelers hierdoor geïrriteerd zijn geraakt.
Het was met name de manier waarop de correctie plaats vond (zonder bericht vooraf of duidelijke uitleg en zonder de mogelijkheid voor de betrokkenen om a. hun kant te bewijzen en b. te controleren wat INNO precies had gedaan) wat tot de meeste irritatie leidde.. Ook beschikken Elvenar spelers niet over een goed en up-to-date overzicht van alle transacties die diamanten betreffen. Dat schijnt in andere INNO games wel het geval te zijn?!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ook beschikken Elvenar spelers niet over een goed en up-to-date overzicht van alle transacties die diamanten betreffen. Dat schijnt in andere INNO games wel het geval te zijn?!
Ik weet dat het bij Grepolis ook niet aanwezig is, maar ik kan me best voorstellen dat spellen die de mogelijkheid hebben om premium te "doneren" aan een andere speler wel een log hebben.

Het is in ieder geval altijd mogelijk de log bij de support op te vragen.

Het was met name de manier waarop de correctie plaats vond (zonder bericht vooraf of duidelijke uitleg en zonder de mogelijkheid voor de betrokkenen om a. hun kant te bewijzen en b. te controleren wat INNO precies had gedaan)
InnoGames is te groot om de ontwikkelaars te laten communiceren met de spelers en het probleem heeft te veel gevolgen wanneer er niet snel ingegrepen wordt. Die schakels ertussen zorgen ervoor dat de communicatie hierin achteraf komt (en die is er weldegelijk geweest). Verder kan iedereen controleren wat er is gedaan door een log op te vragen via de supportdienst, maar die publiceren we niet op een openbaar forum voor iedereen.
 
Dit soort bugs zijn absoluut niet leuk. Diamanten vertegenwoordigen een waarde in echt geld en worden daarom ook als zodanig behandeld. Onterecht gekregen zal er dus altijd voor zorgen dat ze ook weer afgenomen worden. Het is daarom goed dat deze bug niet op de livewerelden terecht is gekomen, want dan hadden we hier een hoop ontevreden spelers.

In de basis werden te torenbeloningen 8x uitgekeerd in plaats van 1x. De fout die aan onze kant vervolgens is gemaakt is dat dat volledig teruggedraaid is bij sommige spelers, dus 8x in plaats van 7x (want spelers hadden het wel 1x moeten ontvangen). Er waren ook meldingen dat er gekochte diamanten teruggenomen waren, maar dat was na onderzoek niet het geval. Enkel de verkregen torendiamanten werden teruggenomen en de spelers waarbij dat 8x is gedaan in plaats van 7x hebben ondertussen het juiste aantal diamanten alsnog ontvangen.

Het eindresultaat is dus dat de spelers gekregen hebben waar ze recht op hadden, maar ik snap heel goed dat spelers hierdoor geïrriteerd zijn geraakt.
dat is niet de volledige waarheid.
De fix heeft alle diamanten die een speler gekregen had sinds de bug was geintroduceert en die het label gratis diamanten had, terug weggedaan. Dus aangekochte diamanten werden niet weggenomen, maar wel alle diamanten uit toren, uit wensputten/geesten, uit vakwerk, enz....
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
dat is niet de volledige waarheid.
De fix heeft alle diamanten die een speler gekregen had sinds de bug was geintroduceert en die het label gratis diamanten had, terug weggedaan. Dus aangekochte diamanten werden niet weggenomen, maar wel alle diamanten uit toren, uit wensputten/geesten, uit vakwerk, enz....
Dat blijkt na onderzoek niet zo te zijn. Alle diamanten met type "game_free" en subtype "spire spire_end" zijn in een bepaalde tijdspanne van de accounts afgehaald. Dat zijn dus enkel de diamanten die verkregen zijn uit de eindbeloningen van de toren. Hier was verwarring over, omdat er spelers waren die het tegendeel beweerde, terwijl de logs aangaven dat dat niet waar was.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik moet mijn vorige berichten rectificeren. De informatie waarop ik dat gebaseerd had, is achterhaald en ik ben zojuist door een collega op de hoogte gesteld dat er weldegelijk situaties waren waarin er andere gratis verkregen diamanten afgenomen waren. Dat had niet mogen gebeuren, maar het is uiteindelijk wel rechtgezet waar nodig.
 
Een excuus (o.a. aan @Wonder nar ) lijkt op zijn paats...
Dat staat er toch min of meer? zo lees ik het toch. Ik hoef niet expliciet vermeld te worden.
Ik speel ook maar door wat ik weet uit beta. En DonFrank kan alleen maar reageren met de info die hij krijgt vanuit inno.
Dus wat mij betreft is hier niks mis gebeurd.
 
Bovenaan