• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.105

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.105



Op donderdag 28 mei zullen we onze werelden naar spelversie 1.105 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • Oude wonderen hebben nu 5 extra levels en kunnen worden geüpgraded naar een maximum level van 35. De enige uitzondering is het heiligdom (mensen) en het vechtklooster (elfen) - deze oude wonderen blijven op het maximale niveau van 30.
    • Hoewel de effecten van niet alle oude wonderen in dezelfde mate toenemen als bij eerdere uitbreidingen, neemt bij elk nieuw niveau minstens één van de effecten van het gebouw toe.
    • Net als bij eerdere uitbreidingen, voegt elk nieuw niveau extra ranglijstpunten toe terwijl het oude wonder in je stad blijft.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Wereldkaart - Het is niet meer mogelijk om een provincie te verkennen wanneer de aangrenzende provincie nog niet voltooid was.
  • Onderzoek - Informatieschermen (tooltips) in de onderzoeksboom openen nu zelfverzekerder wanneer je er met de muis overheen beweegt
  • Broederschapsavonturen - De knop voor de opdrachten is niet meer groen wanneer er geen badges zijn om te verzamelen.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Navigatie - Navigeren tussen je stad, onderzoek en wereldkaart is nu een stuk makkelijker. In plaats van telkens terug te moeten naar je stad, kan je nu de onderzoeksboom sluiten en keer je terug naar het laatste scherm waar je in zat.
    v1105_research_button_s.png


  • Meivieringen - Vertalingen toegevoegd voor de "Claim" knop bij de mijlpalen
  • Meivieringen - De knop voor de mijlpalen past nu in elke taal
  • Meivieringen - Een probleem opgelost waarbij enkele opdrachtvereisten slechts gedeeltelijk zichtbaar waren
  • Meivieringen - Mijlpalen overlappen niet meer met de opdrachtvereisten
  • Meivieringen - De animatie voor levenskracht is geoptimaliseerd, waardoor het een stuk sneller start. Je kan de animatie overslaan zodra de communicatie met de server voltooid is.
  • Registratie - In enkele gevallen kon de registratie niet voltooid worden, omdat het spel een naam registreerde die al in gebruik was.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over deze update.
 
Ben zeer blij met de app update.
Die extra knopppen zijn meer dan welkom, zit altijd te tobben met het switchen tussen de kennisboom en het toernooi.

Die extra wonderlevels snijden aan 2 kanten, maar een enkeling wordt erdoor echt veel beter en is de moeite waard.
Gezien wonderlevels de toren moeilijker maken en je bij een hele hoop wonderen er niet echt iets voor terugkrijgt.

Had eerlijk gezelgd ook gehoop dat het nog een paar maanden zou duren zodat ik eerst al me huidige wonderen naar 30 zou kunnen brengen voordat ik aan het traject 35 zou beginnen, helaas mocht het niet baten.

Voor de toren hebben we voor nu een oplossing gevonden zodat we voorlopig weer door kunnen, maar het wordt wel steeds moeilijker en je moet er steeds creatiever door worden.
 
Updates met foutjes die verdwijnen is altijd fijn en de app-spelers zullen vast blij zijn met de extra (nog niet vertaalde) knopjes… maar 2 knopjes om terug te keren naar je stad is misschien wel wat (te)veel van het goede? :rolleyes:
 
Betere pop-ups in het onderzoekscherm is welkom, was altijd wat gehannes.

Misschien dat de kisten van de geesten in de toren ook wat beter aan de vloer vastgemaakt kunnen worden? In mijn ervaring moet je zonder de muis te bewegen op de (ondergrond van een) kist in een gang klikken, om een confrontatie te beginnen. Een heel kleine beweging tijdens indrukken van de muis knop is genoeg om het te doen mislukken.
 

Deleted User - 124539

Guest
Updates met foutjes die verdwijnen is altijd fijn en de app-spelers zullen vast blij zijn met de extra (nog niet vertaalde) knopjes… maar 2 knopjes om terug te keren naar je stad is misschien wel wat (te)veel van het goede? :rolleyes:
Voor het geval je het nog niet doorhad: dat zijn 2 verschillende screenshots, één vanuit de wereldkaart, en één vanuit de onderzoeksboom. Doordat de shots echter vlak naast elkaar in het bericht staan, lijkt het nu op één screenshot. Er is dus echter wel degelijk maar 1 knop telkens om naar je stad terug te keren!
Ik ben, als app-speler daar overigens heel blij mee.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik kon bij 2 level 30 Gouden afgronden de runencirkel doen, vragen ze voor de upgrade 150k Maansteen, Platina, Elfboomsap en 265k Orcs.

Beetje treurig dat ze dit doen, je bent nu verplicht om minstens bij de Constructen te zijn om de OW verder te kunnen upgraden...
 
Ik kon bij 2 level 30 Gouden afgronden de runencirkel doen, vragen ze voor de upgrade 150k Maansteen, Platina, Elfboomsap en 265k Orcs.

Beetje treurig dat ze dit doen, je bent nu verplicht om minstens bij de Constructen te zijn om de OW verder te kunnen upgraden...

Ik zit hier al vast op een orkstekort, pijnlijk hierdoor kan me sluwe niet in de up.

Op zich niet vreemd, 31+ zijn geen hele beste levels algemeen, bv voor afgrond levert deze enkel muntjes op en geen inwoners.
31+ muv. een enkel wonder zijn wel echt late late late game opties.
En natuurlijk horen hoge level wonderen late game te zijn en zou je er meer dan 1 goede beschikbaar moeten hebben.

Ik denk dat het dikgearceerde ding eigenlijk alles zegt.
Het klinkt als accounts die of bewust in een laag hoofdstuk zijn gehouden of accounts die erbij bestaan en daardoor niet echt ontwikkelen,
inloggen, kp in wonder dumpen en klaar. weinig andere activiteiten.
Beide opties zijn natuurlijk geen standaardaccount.
 

Deleted User - 147694

Guest
De ene is mijn hoofdaccount, de andere niet.

Maar dat zou vind ik geen verschil moeten maken, waardeoordelen vind ik zo onnodig.
 
Elk level van een wonder telt mee in de toren, daarnaast zou het zo maar kunnen dat ze in de toekomst nog iets introduceren met een vergelijkbaar manier van opbouw kwa moeilijkheid.
Gezien level 31+ relatief gezien niets oplevert maar dingen wel moeilijk maakt vind ik het wel een propere barriere, het past ook in wat ze al een paar hoofdstukken doen met de wonderen. door goederen te vragen die niet altijd even makkelijk bij elkaar zijn te krijgen.
De laatste 5 levels vragen namelijk ook om vele miljoenen mana en bakken met zaden.
Het is echt een end-game ding voor als je niets beters meer te doen hebt.

Ik zie dan ook weinig noodzaak waarom je het wel zou kunnen als je in een totaal andere fase van het spel zit. er zijn dan belangrijkere dingen om te doen.
 
Eindelijk de OW's boven lvl 30. Toch jammer dat Het Heigdom /Vechtklooster niet geupgrade kan worden. Er is vast wel een manier om er voor te zorgen dat er hogere levels bereikt kunnen worden zonder dat het balans in de game niet schever gaat worden dan dat nu het geval is.
 

Deleted User - 124539

Guest
Eindelijk de OW's boven lvl 30. Toch jammer dat Het Heigdom /Vechtklooster niet geupgrade kan worden. Er is vast wel een manier om er voor te zorgen dat er hogere levels bereikt kunnen worden zonder dat het balans in de game niet schever gaat worden dan dat nu het geval is.
Die manier is, dat één van de bonussen die het OW levert, niet omhoog gaat, en daar zijn we ook niet erg blij mee...
 
Bovenaan