• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

Misschien zoekfunctie invoeren in inventaris? Of op z'n minst filters van cult, bevolking, productie (munten, voorraden, goederen, orks, mana, zaden).
Ja, goed idee.

Wat ik ook fijn zou vinden: als je in de inventaris het level van de gebouwen kunt zien. Ik zet alles wat ik al dan niet tijdelijk nodig heb in de inventaris. Maar moet altijd uitzoeken hoe hoog het level ook alweer was (van fabrieken en huizen). Tenzij ik ergens overheen kijk?
 
Maar moet altijd uitzoeken hoe hoog het level ook alweer was
Ik speel alleen op een PC en weet dus niet wat de app weergeeft, maar ik kan in mijn Inventaris bij elk item zien in welk hoofdstuk het verkregen is, linksboven staat namelijk de 'vlag' die bij het hoofstuk hoort...
 
Ik speel alleen op een PC en weet dus niet wat de app weergeeft, maar ik kan in mijn Inventaris bij elk item zien in welk hoofdstuk het verkregen is, linksboven staat namelijk de 'vlag' die bij het hoofstuk hoort...

Ook op de PC wordt dit niet weergegeven, je moet idd plaatjes vergelijken op de wiki
Zeg maar welk huis welk level is?
1595147585532.png


Dus een level indicatie zou wel prettig zijn.
Voor de rest zoekfunctie beetje overbodig muv reguliere gebouwen is alles al netjes gesorteerd op hoofdstuk en staan hoofdstukloze gebouwen op het einde. voor de rest is het aan jouw om het netjes te houden of het voor lief nemen.
 

DeletedUser2578

Guest
een level indicatie zou wel prettig zijn.
lvl indicatie zou idd. prettig zijn.
linksboven staat namelijk de 'vlag' die bij het hoofstuk hoort
Linksboven is idd. een vlag maar er wordt niet altijd direct in cijfers aangegeven bij welke hoofdstuk het hoort. Je moet dan uitzoeken bij welk hoofdstuk het vlagetje hoort. Dat neemt tijd in beslag, hierdoor is het onhandig.
Misschien zoekfunctie invoeren in inventaris? Of op z'n minst filters van cult, bevolking, productie (munten, voorraden, goederen, orks, mana, zaden).
Goed idee @super builder45 ! We hebben nu de teleporteren spreuken waardoor de pagina's van de inventaris toeneemt, het wordt chaotisch. Niet alle informatie is bij elk gebouw direct zichtbaar, een zoekfunctie zal handig zijn. Filters zullen nog sneller werken; je zet bijv. de filter op bevolking en in 1x verschijnen alle gebouwen met bevolking, erg handig. Eigenlijk ben ik meer voor filters of bij oproepingen zelf een indeling per topic van gebouwen zodat het in één oogopslag meteen duidelijk is om welk gebouw het gaat.

@super builder45 , stel je idee bij suggesties voor! wie weet wordt het door Elvenar opgepakt:)
 
yup magische huizen hebben namelijk wel een hoofdstuk, reguliere huizen, werkplaatsen, wapenkamers en fabrieken niet.
Reguliere huizen en werkplaatsen en ook wapenkamers en fabrieken hebben natuurlijk ook een link met een hoofdstuk, namelijk het hoofdstuk waar je de volgende upgrade(s) vrijspeelt, maar ik begrijp waarom Inno dat niet vermeld… overigens zou ik zelf geen voorstander zijn van nog een filter.
 

Deleted User - 124539

Guest
nog een filter.
Hoezo, nóg een filter? Alles staat weliswaar per hoofdstuk, maar als je op zoek bent naar dat ene gebouw, dat je een paar hoofdstukken geleden kreeg, en toen niet nuttig was, maar nu wel, moet je eerst een heleboel pagina's terug bladeren voor je het vindt...
Of als je bepaalde stats nodig hebt, maar niet direct weet welk gebouw je nodig hebt, kun je eenvoudigweg bv. de twee filters opzetten van "cultuur" en "bevolking", en dan krijg je alle gebouwen die cultuur én bevolking leveren. Toch een pak handiger dan heel je inventaris doorzoeken, en van elk gebouw apart kijken wat het levert!
Ik zal het voorstellen bij suggesties en ideeën, en dan zullen we zien of er nog spelers zijn die ook zoiets willen.
 
Hoezo, nóg een filter? Alles staat weliswaar per hoofdstuk, maar als je op zoek bent naar dat ene gebouw, dat je een paar hoofdstukken geleden kreeg, en toen niet nuttig was, maar nu wel, moet je eerst een heleboel pagina's terug bladeren voor je het vindt...
Of als je bepaalde stats nodig hebt, maar niet direct weet welk gebouw je nodig hebt, kun je eenvoudigweg bv. de twee filters opzetten van "cultuur" en "bevolking", en dan krijg je alle gebouwen die cultuur én bevolking leveren. Toch een pak handiger dan heel je inventaris doorzoeken, en van elk gebouw apart kijken wat het levert!
Ik zal het voorstellen bij suggesties en ideeën, en dan zullen we zien of er nog spelers zijn die ook zoiets willen.

Een sterren- crossfilter bij de handelaar hebben we in 5 jaar niet voor elkaar gekregen, een 100x zo gecompliceerde filter in je inventaris?
Ik ga niet eens de moeite doen lol
 
Level aangeven is al eerder opgeworpen. Dat zou inderdaad erg handig zijn. Een fabriek kan in een hoofdstuk 4 levels hebben dus zegt het symbool niet alles. Bovendien is het nu superonhandig.
Zoekfunctie zou ook fijn zijn. Het wordt per hoofdstuk ingedeeld wat niet altijd handig is. Zo heb ik vechtversterkers uit verschillende hoofdstukken die nu overal verspreid staan. Dan is het dus lastig te overzien. Bij die dingen maakt het niet uit uit wel hoofdstuk ze zijn. Ze geven altijd 25% of 50% meer.
 
Hoezo gecompliceerd? je klikt op een filter en het verschijnt! Ik snap niet waat daar moeilijk aan is!
Het gebruik van een filter is niet moeilijk inderdaad, CW bedoelt echter het implementeren ervan. Als jij op een knopje drukt verwacht je dat er een selectie gemaakt wordt. Iemand moet programma code gaan schrijven die de selectie werkelijk uitrekent, het moet getest worden, er moet een wiki pagina geschreven worden....

Dat allemaal is lastig te regelen. Inno gebruikt die tijd die er voor nodig is veel liever voor iets meer interessants dan een knopje op de inventaris.
 

DeletedUser2578

Guest
Het gebruik van een filter is niet moeilijk inderdaad, CW bedoelt echter het implementeren ervan.
Dus technisch gezien is het lastig. Spelers kunnen aangeven waar ze tegen aan lopen, een voorstel doen en verder is het aan Inno of ze het oppakken, of ze iets mee willen doen.
 
Dus technisch gezien is het lastig.
Technisch valt het wel mee, al heb je er wel een aantal nieuwe rekenstappen in zitten. Zo heb je bijv de gehele verzameling ergens ook als die maar gedeeltelijk getoond wordt.

Het is vooral tijd (=geld) vrijmaken voor dit soort dingen, een ontwikkelaar kost X euro per uur voor een Y aantal dagen, en dan heb je er nog wat andere mensen omheen, en dan zit je zomaar op een flink bedrag in euros. Datzelfde bedrag aan iets echt nieuws uitgeven heeft veel meer publiciteits waarde. Je kunt geen reclame filmpje maken over "nieuw selectie knopje in de inventaris voor als je teveel rommel hebt", maar wel "nieuw soort event met dubbele winkans" (of wat voor nieuws ze dan ook verzinnen).

verder is het aan Inno of ze het oppakken, of ze iets mee willen doen
Ja, en CW schat die kans zo laag in dat het niet eens de moeite loont om het te proberen. Ik denk dat dat wel klopt, eerlijk gezegd.
 
Technisch valt het wel mee, al heb je er wel een aantal nieuwe rekenstappen in zitten. Zo heb je bijv de gehele verzameling ergens ook als die maar gedeeltelijk getoond wordt.

Het is vooral tijd (=geld) vrijmaken voor dit soort dingen, een ontwikkelaar kost X euro per uur voor een Y aantal dagen, en dan heb je er nog wat andere mensen omheen, en dan zit je zomaar op een flink bedrag in euros. Datzelfde bedrag aan iets echt nieuws uitgeven heeft veel meer publiciteits waarde. Je kunt geen reclame filmpje maken over "nieuw selectie knopje in de inventaris voor als je teveel rommel hebt", maar wel "nieuw soort event met dubbele winkans" (of wat voor nieuws ze dan ook verzinnen).

Ja, en CW schat die kans zo laag in dat het niet eens de moeite loont om het te proberen. Ik denk dat dat wel klopt, eerlijk gezegd.

We hebben de afgelopen jaren best wel wat QoL "verbeteringen" gezien, dus in dat opzicht is het niet onmogelijk.
In dit geval acht ik de kans inderdaad op 0.000000000000000000000000000001% (en je mag er best nog wat nullen tussenvoegen) dat ze er ook maar iets mee zullen doen, zo zou bijvoorbeeld de hele UI opnieuw moeten worden gemaakt in zowel browser als app.
Daarnaast is het een toevoeging die misschien 3x per jaar per speler zou worden gebruikt, dat is gewoon te weinig om het te verantwoorden.
 

DeletedUser2578

Guest
Het is vooral tijd (=geld) vrijmaken voor dit soort dingen, een ontwikkelaar kost X euro per uur voor een Y aantal dagen, en dan heb je er nog wat andere mensen omheen, en dan zit je zomaar op een flink bedrag in euros. Datzelfde bedrag aan iets echt nieuws uitgeven heeft veel meer publiciteits waarde.
Ik begrijp dat een verandering Inno geld kost maar Inno vraagt zelf aan de spelers om feedback, ideeën over het spel, etc. Wat Inno verder ermee doet is het aan Inno zelf.
Daarnaast is het een toevoeging die misschien 3x per jaar per speler zou worden gebruikt, dat is gewoon te weinig om het te verantwoorden.
Er zijn regelmatig events waarmee we veel gebouwen winnen. Gebouwen worden opgeslagen omdat er tijdelijk geen ruimte voor is maar ook omdat veel spelers deze gebouwen voor fragmenten gebruiken. Daarnaast is het nu mogelijk om je fabrieken, wp's etc. te teleporteren om ze daarna weer in je stad terug te zetten. Er is dus veel verkeer gaande, de inventaris wordt regelmatig gebruikt. Hierdoor denk ik dat een filter/zoekoptie een toegevoegde waarde zal zijn en dat veel spelers hiermee blij zullen zijn.
 

Deleted User - 124539

Guest
We hebben de afgelopen jaren best wel wat QoL "verbeteringen" gezien, dus in dat opzicht is het niet onmogelijk.
In dit geval acht ik de kans inderdaad op 0.000000000000000000000000000001% (en je mag er best nog wat nullen tussenvoegen) dat ze er ook maar iets mee zullen doen, zo zou bijvoorbeeld de hele UI opnieuw moeten worden gemaakt in zowel browser als app.
Daarnaast is het een toevoeging die misschien 3x per jaar per speler zou worden gebruikt, dat is gewoon te weinig om het te verantwoorden.
Wie niet waagt, wie niet wint! Als we het niet proberen, dan is de kans nog kleiner. En met elke speler meer die een ja-vote geeft, wordt de kans groter. De kans die je geeft lijkt me sowieso al wat overdreven, maar ik snap dat dat is om je standpunt duidelijker te maken.
En zoals @SparklyElf al zei, we hebben redelijk veel events, komen regelmatig gebouwen in je inventaris bij. Elke keer als er een event is, kijk ik eens in mijn inventaris, én als ik naar een volgend hoofdstuk ga, of ruimte krijg, of iets meer van cultuur of bevolking nodig heb, kijk ik in mijn inventaris. Dat is een pak meer dan 3x per jaar! Er zullen weliswaar een heleboel spelers zijn, die minder dan mij kijken, maar er zullen ook een heleboel spelers zijn die meer dan mij kijken, en een heleboel die evenveel kijken! En als er op een klein forum zoals dit al direct 3 reacties komen dat een zoekfunctie wel handig zijn, vraag ik me af hoeveel er dat zullen zijn wereldwijd... Ik denk dat het wel degelijk te verantwoorden valt.

Edit: ik zie nu zonet dat er in het topic bij ideeën en suggesties meer dan 3 reacties als staan, en de enige reactie daar die tegen is, is die van @rodeon , maar zonder argumenten waarom niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje over het hoofdstuk "Ambassade" ik ben op dit moment bezig met opdracht 52 "Bouw stadhuis level 36" duurt 3 dagen. maar vervolgens krijg ik geen volgend opdracht wat met dit hoofdstuk te maken heeft, opdracht 53 bijvoorbeeld,(Wapenkamer level 36) ik heb wel 2 weigerbare opdrachten, zie ik iets over het hoofd? :oops:

De twee opdrachtgevers links in beeld,geven geen opdrachten over het hoofdstuk Ambassade.

Zijn er nog meer spelers met deze vraag?
 

Bijlagen

  • 2020-07-24.png
    2020-07-24.png
    82,3 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Bovenaan