• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback HTML5

Voordeel : in HTML5-mode draait Elvenar weer in mijn Firefox. In flash stopte hij altijd halverwege met laden.

Nadelen: De HTML5-versie neemt, in elke browser, enorme hoeveelheden geheugen in, NOG meer dan de flash-versie. Bovendien en dat is een groter probleem, het gebruikte geheugen loopt enorm op gedurende het spel. Dit betekent dat er ergens een geheugenlek zit waardoor het op dit moment onwerkbaar is. Als je het een kwartiertje bezig bent, zit hij zo over de 2Gig.

Terug naar de flash-versie voor mij
 

DeletedUser1294

Guest
Ik ben alweer terug naar flash.
Beeld haperde af en toe en laden van een andere pagina (wereldkaart en onderzoekscherm) ging schokkerig en traag. Op flash heb ik dat probleem nooit gehad.
 

DeletedUser2247

Guest
Mijn eerste indruk van Html5 was goed, liep lekker soepel.
De tweede dag werd al snel minder, kortom: ben weer terug bij Flash.
 
Crasht frequent, en ik geraak soms niet meer in de toernooigevechten, het liep vast.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2349

Guest
Volgens mij is het beter, voor de spelervaring, om voorlopig nog maar terug te vallen op Flash. Ik wacht de volgende spelupdate af of er verbeteringen komen met HTML5.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben alweer terug naar flash. Beeld haperde af en toe en laden van een andere pagina (wereldkaart en onderzoekscherm) ging schokkerig en traag. Op flash heb ik dat probleem nooit gehad.

Ik had er ook last van en ben ook terug naar flash. Met HTML5 was bij mij het onderzoekscherm en de wereldkaart niet meer zichtbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net HTML versie geprobeerd. Scherm leek meer contrast te hebben (=duidelijker). Onderzoeksboom was gewoon zichtbaar, maar alles werd wel erg traag. Bij het tikken van een berichtje verschenen de letters een paar seconde vertraagd op het scherm. Ik ga ook weer terug.
 
Wat voegt de functie HTML5 uberhaupt toe, voordat ik het ga uitproberen, heeft het voordelen?
;)

Flash stopt ermee in 2020, dat betekent dat bv je chrome/ff browser niet meer in staat is flash af te spelen.
Je ziet het nu al met de "flash" waarschuwing elke keer als je het spel opstart (tenzij dat heb uitgezet) in chrome en firefox.

Elvenar moet dus wel overstappen naar HTML5 om de zaak draaiende te houden.
Het is dus niet een kwestie van wat is het voordeel?, maar een noodzaak om het spel in leven te houden.
In de aankomende 24 maanden zal je ook steeds meer acties zien zoals nu de popup van de browsers om het je steeds moeilijker te maken flash te gebruiken.
Zo worden website bouwers verplicht om hun website flash vrij te maken voor het definitieve einde valt.

Als je het uitprobeert zal je problemen en fouten tegenkomen die als je die meld, de programmeurs dan kunnen oplossen.
 
Flash stopt ermee in 2020, dat betekent dat bv je chrome/ff browser niet meer in staat is flash af te spelen.
Je ziet het nu al met de "flash" waarschuwing elke keer als je het spel opstart (tenzij dat heb uitgezet) in chrome en firefox.

Elvenar moet dus wel overstappen naar HTML5 om de zaak draaiende te houden.
Het is dus niet een kwestie van wat is het voordeel?, maar een noodzaak om het spel in leven te houden.
In de aankomende 24 maanden zal je ook steeds meer acties zien zoals nu de popup van de browsers om het je steeds moeilijker te maken flash te gebruiken.
Zo worden website bouwers verplicht om hun website flash vrij te maken voor het definitieve einde valt.

Als je het uitprobeert zal je problemen en fouten tegenkomen die als je die meld, de programmeurs dan kunnen oplossen.
Ik heb hem momenteel aangezet, ik heb I.E. maar heb nog geen "Flash"waarschuwing gekregen in deze browser, maar momenteel ervaar ik geen probleem, ook niet nu ik de functie heb aangezet, hopelijk heb ik geluk en blijft dat zo, want ik heb alle andere browser al geprobeerd in het verleden en die gaven wel problemen.
 
Voor mij is het grootste probleem bij aanzetten html dat ik de site dan niet meer in Puffin kan bekijken op mijn mobiel. Heb niet altijd beschikking over pc. Kan dus de nieuwe versie niet aanzetten want dan werkt het niet meer. Kan dan ook de mail niet meer lezen.
 
Flash stopt ermee in 2020, dat betekent dat bv je chrome/ff browser niet meer in staat is flash af te spelen.
Je ziet het nu al met de "flash" waarschuwing elke keer als je het spel opstart (tenzij dat heb uitgezet) in chrome en firefox.

Elvenar moet dus wel overstappen naar HTML5 om de zaak draaiende te houden.
Het is dus niet een kwestie van wat is het voordeel?, maar een noodzaak om het spel in leven te houden.
In de aankomende 24 maanden zal je ook steeds meer acties zien zoals nu de popup van de browsers om het je steeds moeilijker te maken flash te gebruiken.
Zo worden website bouwers verplicht om hun website flash vrij te maken voor het definitieve einde valt.

Als je het uitprobeert zal je problemen en fouten tegenkomen die als je die meld, de programmeurs dan kunnen oplossen.
Hoi, Ik heb operabrowser nu geinstalleerd en de functie HTML 5 aangezet, ik zie nog niet echt een verschil, of is er ook geen verschil te zien?
 
Hoi, Ik heb operabrowser nu geinstalleerd en de functie HTML 5 aangezet, ik zie nog niet echt een verschil, of is er ook geen verschil te zien?
ik ben niet zeker dat Opera al ondersteund wordt, ik weet van Chrome en Firefox, maar de rest wordt denk ik nog niet ondersteund
 

DeletedUser2349

Guest
Hoi, Ik heb operabrowser nu geinstalleerd en de functie HTML 5 aangezet, ik zie nog niet echt een verschil, of is er ook geen verschil te zien?
In principe zou er geen verschil moeten zijn, Elvenar is Elvenar. Het eerste, in het oog springende detail, is een verschil in de font (cijfers en letters zijn kleiner van formaat en ietsjes dikker).
 
In principe zou er geen verschil moeten zijn, Elvenar is Elvenar. Het eerste, in het oog springende detail, is een verschil in de font (cijfers en letters zijn kleiner van formaat en ietsjes dikker).
Aha...dat klopt, dan weet ik dat ik de juiste heb! thx,
 
Voordeel : in HTML5-mode draait Elvenar weer in mijn Firefox. In flash stopte hij altijd halverwege met laden.

Nadelen: De HTML5-versie neemt, in elke browser, enorme hoeveelheden geheugen in, NOG meer dan de flash-versie. Bovendien en dat is een groter probleem, het gebruikte geheugen loopt enorm op gedurende het spel. Dit betekent dat er ergens een geheugenlek zit waardoor het op dit moment onwerkbaar is. Als je het een kwartiertje bezig bent, zit hij zo over de 2Gig.

Terug naar de flash-versie voor mij
Inderdaad, dat probleem heb ik ook, pagina moet telkens opnieuw laden ivm onvoldoende geheugen,
 
Voordeel : in HTML5-mode draait Elvenar weer in mijn Firefox. In flash stopte hij altijd halverwege met laden.

Nadelen: De HTML5-versie neemt, in elke browser, enorme hoeveelheden geheugen in, NOG meer dan de flash-versie. Bovendien en dat is een groter probleem, het gebruikte geheugen loopt enorm op gedurende het spel. Dit betekent dat er ergens een geheugenlek zit waardoor het op dit moment onwerkbaar is. Als je het een kwartiertje bezig bent, zit hij zo over de 2Gig.

Terug naar de flash-versie voor mij
ENORM veel geheugen! hij moet telkens opnieuw laden, (Opera) ik ga ook nog maar ff door op flash tot er verbetering is,
 
Bovenaan