• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback het mistige bos-evenement

Dank, Yulia. Net zo mooi als altijd.


Waarom 60 kp kopen als je nog 600+ kp in je inventaris hebt? - [Hollandse huisvader, enzovoort]
Ik klaag niet en heb iets meer dan 600kp in het balkje ;)
1634714492224.png
 
Vind de vraag om petfood te gebruiken veel erger, niet voor mezelf, ik heb genoeg.
En het alternatief (vechten van confrontaties) is zijn beide gewoon #!$@$.

Er zijn genoeg spelers die niet kunnen vechten, en dierenvoer als alternatief? yuck!
Heb 16 opdrachten gedaan nu en moet nu al voor de 2de keer dierenvoer gebruiken. voor in totaal 3 dierenvoer
 
Over deze opdracht is niet nagedacht. Als je in H2 of H3 zit moet je maar net een evogebouw hebben staan om die te kunnen voeren. Met verkennen zit je al gauw op rode provincies en dan word vechten met dat kleine beetje leger wat je hebt wel heel erg lastig en dus vaak niet lukt. Gevolg je kan niet verder in de opdrachten en kan je het wel vergeten om iets leuks te winnen wat je stad verder kan helpen. Dit werkt enorm in de hand dat spelers geneigd zijn om te stoppen met het spel. Maak van die opdracht vecht en win gewoon onderhandel in confrontaties want goederen kunnen ze altijd wel halen.
 

DeletedUser5286

Guest
Dit event frustreert erg. Als dit verbetering moet zijn in mogelijkheden is het niet gelukt. Ik speel alleen nu het spel het event laat ik links liggen want is niet haalbaar voor me.als ik iets kan doe ik het maar alleen al gaat dat gelijk met het spel zelf.
 
Over deze opdracht is niet nagedacht. Als je in H2 of H3 zit moet je maar net een evogebouw hebben staan om die te kunnen voeren. Met verkennen zit je al gauw op rode provincies en dan word vechten met dat kleine beetje leger wat je hebt wel heel erg lastig en dus vaak niet lukt. Gevolg je kan niet verder in de opdrachten en kan je het wel vergeten om iets leuks te winnen wat je stad verder kan helpen. Dit werkt enorm in de hand dat spelers geneigd zijn om te stoppen met het spel. Maak van die opdracht vecht en win gewoon onderhandel in confrontaties want goederen kunnen ze altijd wel halen.
Je kan een dierenvoer verbreken ipv aan een dier voeren als alternatief, daarnast kan je dan vaak nog prima vechten
 
H2 heeft niet eens een academie om voer te maken, dus voor die groep vervalt dat alternatief.

EDIT: In de war met de toren, ik ben onzinnige dingen aan het zeggen, sorry.
 
Ben ook niet fan van de opdracht vereisten eigenlijk. Kopen van kp's, dierenvoer... soms vind ik de volgorde ook vervelend, besteed kp.. en dan koop kp... nu laat ik alles wel staan aan producties die klaar zijn speciaal voor de opdrachten maar vind het ook frustrerend. Weggelaten dat ik me tot nu toe wel red verder.

Hoop dat overwogen kan worden om misschien de event curency anders te laten verdienen dan opdrachten maar wel het verhaal doorverteld kan worden van een event. Van mij part een ingame minigame of missielijst waarbij weggevinkt wordt wat je behaalt aan missie(s) (of mijlpalen)..

Verder vind ik de gebouwen wel oke, veel variaties ook weer aan beloningen.
 

Aeva

Chef
Als je in H2 of H3 zit
Hoofdstuk 1 tm 3 zijn instructiehoofdstukken (info van beta management) en daarom wordt daar geen rekening mee gehouden. Op zichzelf is dat gewoon terecht, want alles in het leven moet je eerst leren. Je gaat ook niet na 1 rijles met een ferrari aan de haal, zeg maar.

Ik ben bijna blut door het moeten kopen van KP,s
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Je kunt kp's met van alles aanschaffen, munten en alle drie je bonusgoederen (T1, 2 3) en een mix wil meestal wel goed gaan. Maar munten is natuurlijk de handigste keuzen omdat je munten zo met een spreuk voldoende aan kunt vullen.

Zoals al eerder gemeld zijn er veel alternatieven voor de alternatieven, zoals verbreken van een dierenvoer ipv op een gebouw gebruiken.
Wel zitten er een paar opdrachtenreeksen met veel van hetzelfde vlak na elkaar, daar zit een verbeterslag in. Gewoon een aantal andere ertussen, dus de volgorde een beetje wijzigen.

En verder: ik vind het een geweldig evenement. Speciaal omdat je moet nadenken hoe je de route zoekt en niet gewoon een beetje dom zit te klikken...
 
Het begin was aardig totdat je bij opdracht 7 komt (Vecht en win 3 ontmoetingen OF gebruik 1 dierenvoeding) Zal je net zien dat er geen dierenvoeding te maken is in de MA en met vechten verlies ik al mijn legers omdat de tegenstander altijd meer soldaten heeft of sterker is. Ik zit dus te wachten totdat er wacht schot in de zaak komt. Mijn score staat op 32.... en nog maar 18 dagen te gaan.... op deze manier ga ik niet veel evoluties winnen. Jammer.
 

Aeva

Chef
Het begin was aardig totdat je bij opdracht 7 komt (Vecht en win 3 ontmoetingen OF gebruik 1 dierenvoeding) Zal je net zien dat er geen dierenvoeding te maken is in de MA en met vechten verlies ik al mijn legers omdat de tegenstander altijd meer soldaten heeft of sterker is. Ik zit dus te wachten totdat er wacht schot in de zaak komt. Mijn score staat op 32.... en nog maar 18 dagen te gaan.... op deze manier ga ik niet veel evoluties winnen. Jammer.
Aangezien je een piepklein beginnersstadje hebt, is dat logisch. Het gaat er dan om dat het spelletje leuk is en dat je wel kijkt waar je komt. En dat zal niet bij het einde zijn. Misschien is het dan handiger om in te zetten op de prijsjes en prijzen die je onderweg tegenkomt.
 
75 opdrachten in 22 dagen is te doen, vooral nu de meeste spelers een lijst hebben met alle opdrachten en dus vooruit kunnen kijken.
Ook spelers in de beginnende hoofdstukken kunnen heel ver komen, waarschijnlijk ook wel tot de finish.
De problemen beginnen pas bij spelers die speciale steden hebben opgezet voor BSA en/of Toernooi, maar dat schijnen vaak 2e en 3e accounts te zijn.
Ook spelers die veel te ver vooruit zijn gegaan op de wereldkaart zullen problemen kunnen ervaren met moeilijke gevechten, maar de meeste OF opdrachten geven daar ook een uitweg.
Tot slot de opmerking over de volgorde van de opdrachten > met name in verband met de koop en geef uit KP opdrachten < natuurlijk moet je ze eerst uitgeven en dan pas kopen; anders zou het wel heel makkelijk zijn (vooral als je weet dat die direct na elkaar gaan komen).|
Zag ook voorbijkomen dat spelers honderden/duizenden KP hebben klaarstaan; ik zou zeggen "dump die in Oude Wonderen van medespelers" :cool:
 
Zag ook voorbijkomen dat spelers honderden/duizenden KP hebben klaarstaan; ik zou zeggen "dump die in Oude Wonderen van medespelers" :cool:
Altijd handig om een voorraadje te hebben.
Voor eindspelers weet je nooit wat komen gaat in een nieuw hoofdstuk en de meesten gaan er vanuit dat er mogelijk een wonder komt om afname unurium te verminderen. Wil je die naar een hoog level brengen kost dat bergen kp. Die heb je dan al mooi in je balk staan. En met het net/0 systeem help je je medespelers daar al vast mee met de beschikbare runen. En 26k kp wat CW liet zien is niet eens genoeg om een wonder als bijv. een simia ineens naar max te brengen al zou die de benodigde runen hebben.
Je stad steeds proberen te optimaliseren is vooruit denken en daar hoort het sparen van specifieke hulpmiddelen ook bij.
 
Als een van die spelers, die al een hele tijd aan het zoeken is bij de eindmuur naar de verborgen poort naar het volgende hoofdstuk, verbruik ik alle normale KP's.
Het laten liggen van de 24 gratis KP's per dag, vind ik zonde.
Maar door lekker mee te doen met meppen in het toernooi, krijg ik per week toch een 135+ OWKP's, die de toename van de gewone KP's niet blokkeren.
Ik kan dus een toekomstig wonder, wat ik graag zou willen gebruiken, gemakkelijk een aantal niveaus omhoog jagen.
En nog handiger is dat ik dan ook weer per dag 24 extra KP's krijg, die ik ook in dat wonder kan blijven stoppen.
Op die manier kan ik per jaar, toch een 8.760 KP extra in een wonder stoppen, wat voor veel nieuwe wonders toch gelijk staat aan ongeveer 16 niveaus.
En dit is een spel van geduld hebben, dus dat wachten voor een jaar vind ik niet erg.
 
Ligt het aan mij of komt het voer in de academie de laatste tijd echt een stuk minder langs?
Is hier wellicht een link voor met dat nieuwe drankje voor de academie te rouleren dat je nu in het even kan bemachtigen?
Lag het aan de beren zoals vorig jaar ook het geval leek?
Of ligt het gewoon aan mij en gebruik ik ineens 3-4x zoveel als normaal? Moet zeggen dat ik dit laatste zeer hard betwijfel....

Meer mensen weinig voer in de academie?
 
Ik denk dat het eerder aan jou licht wat betreft diervoer.
Ik heb net weer 1 binnen gehaald en heb er nu 14 op voorraad liggen.
Wat ik wel doe is diervoer meestal versneld pakken tenzij ik ga slapen als ik het al aan heb staan.
En ik verbruik 2x diervoer per week voor het toernooi en 1x per zeg 7 weken extra voor een evenement zoals het huidige.

Maar ik heb dan ook veel tijd om actief te zijn in het spel zodat ik vaak kan zien wat er in de academie staat ter productie.
 
Ik denk dat het eerder aan jou licht wat betreft diervoer.
Ik heb net weer 1 binnen gehaald en heb er nu 14 op voorraad liggen.
Wat ik wel doe is diervoer meestal versneld pakken tenzij ik ga slapen als ik het al aan heb staan.
En ik verbruik 2x diervoer per week voor het toernooi en 1x per zeg 7 weken extra voor een evenement zoals het huidige.

Maar ik heb dan ook veel tijd om actief te zijn in het spel zodat ik vaak kan zien wat er in de academie staat ter productie.
Doe ik ook Bor, Wil niet dat 'lopend' voer een nieuwe reeks in de wegzit.
Heb lange tijd rond de 20 gestaan, verbruik er minimaal 2 per toernooi voor toernooi en toren, soms 3. Daarnaast 1a 2x voor de bruine beer. .
Het kan zijn dat ik ik er misschien 1 of 2 meer gebruikt heb de afgelopen 2 weken, maar ben ineens afgezakt naar nog 12. Kan dus nog wel vooruit, maar als ik t net als nu echt een hele poos niet voorbij zie komen, dan word ik toch wel wat voorzichtiger nog lol. Ok heb de afgelopen weken wel 2-3 x een ronde gemist, misschien 4-5. Kan het mogelijk dus ook nog aanliggen. Dat er misschien een algortime in zit dat als je iets 1 of 2x niet pakt, dat het dan minder voorbij komt omdat het spel er dan door dat algoritme vanuit gaat dat je er voldoende van hebt.
Hmmz, niet echt zin om dat uit te testen lol.

Meen me te herinneren dat ik vorige jaar met het beer event er ook nauwelijks voorbij zag komen. Dat overkwam deze keer een bes-genoot en bij mij liep t nog redelijk. Nu loopt het bij haar nog steeds niet en inmiddels bij mij dus ook niet. Vandaar dat ik me ook even verwonder.
Maar goed, bij jou Bor loopt t dus nog wel, dan is er dus nog hoop dat t binnenkort wel weer omdraait
 
Bovenaan