• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Handwerken

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Nieuw spelonderdeel: Handwerken!


Beste Elfen en Mensen,

Velen van jullie zullen bekend zijn met het "probleem" van een overvolle inventaris met vele soorten betoveringen, directe effecten en gebouwen. We hebben allemaal wel gebouwen uit evenementen gekregen die nog niet geplaatst zijn. Zou het niet een idee zijn als er een manier was om deze voorwerpen te gebruiken?

Vandaag kondigen we een gloednieuw spelonderdeel aan die je helpt bij het opschonen van je inventaris door voorwerpen te maken die je wél wil hebben in je stad, zoals relikwieën, (andere) gebouwen, kennispunten en meer! Hebben we je interesse? Top, lees verder en leer alles over de nieuwste toevoeging die op 22 november in het spel komt: Handwerken!

Wat zijn handwerken en wat heb ik nodig om handwerken te maken?
Kort samengevat: Handwerken maken het mogelijk om voorwerpen (betoveringen, directe spreuken, gebouwen) uit je inventaris te gebruiken om een nieuw voorwerp te maken. Handwerken zijn gekoppeld aan de magische academie: Je hebt een magische academie nodig om de spreuk te maken waarmee je een handwerk kan maken. Vanaf het begin van het spel hebben we van jullie, als community, feedback gekregen dat de magische academie niet functioneel genoeg was ten opzichte van de hoeveelheid ruimte die het gebouw in je stad innam. We zijn blij om de magische academie waardevoller te maken met deze wijziging!

Hoe werkt het?
Om nieuwe voorwerpen te maken, zijn de volgende stappen vereist:

Stap 1: Verbreken voor toverspreukfragmenten
Via de magische academie of de inventaris kan je vrijwel elk voorwerp dat je hebt opgeslagen verbreken. Je kan uiteraard zelf kiezen welke voorwerpen je wil verbreken. Voor elk voorwerp dat je verbreekt, krijg je toverspreukfragementen. Deze zijn nodig om later nieuwe voorwerpen te maken.

1_inventory.png

Het uitbreiden van je magische academie zorgt ervoor dat je meer toverspreukfragmenten krijgt wanneer je voorwerpen verbreekt uit je inventaris. Deze verhoging is maximaal het dubbele aantal toverspreukfragmenten wanneer je magische academie op level 5 is, in vergelijking tot level 1.

2_MA_bonus.png

Stap 2: De combinerende katalysatorenspreuk
In de magische academie kan je een nieuwe betovering maken: de combinerende katalysatoren. Je hebt deze betovering nodig, samen met de toverspreukfragmenten (zie verbreken hierboven), om nieuwe voorwerpen te maken

3_combining_catalyst.png

Stap 3: Maak een handwerk met een recept
Zodra je de toverspreukfragmenten en combinerende katalysatoren klaar hebt, is het mogelijk om een handwerk te maken vanuit een aantal recepten. Er zijn vijf recepten beschikbaar tegelijkertijd, welke elke 8 uur wisselen. Handwerken maakt het mogelijk om één recept te maken per keer. Je kan de resterende tijd afwachten, of de resterende tijd resetten met diamanten, als je nieuwe recepten wenst.

4_crafting.png

Visioendamp
Elke keer dat je een handwerk maakt krijg je visioendamp. Voor elke 100 visioendamp kan je een mooie, extra beloning krijgen van het mystieke object. De beloning kan bestaan uit handige gebouwen, directe effecten en zelfs diamanten!

Kan ik handwerken maken op zowel de browser, als de mobiele applicatie?
Om handwerken te kunnen maken in de mobiele applicatie, moet je de app bijwerken naar versie 1.67.0 of hoger. Zorg ervoor dat je de app continue bijwerkt om er zeker van te zijn dat je de volledige functionaliteit van dit nieuwe spelonderdeel geïnstalleerd hebt!

We hopen dat je door het maken van handwerken nu toch gebruik kunt maken van de voorwerpen in je inventaris die je liever niet zou hebben, door betere voorwerpen te maken. Laat ons weten wat je van dit nieuwe spelonderdeel vindt in het discussietopic. We zijn benieuwd naar je mening over dit nieuwe spelonderdeel!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Er is lang gewerkt aan een gloednieuw spelonderdeel: Handwerken! Hiermee kan je je niet gebruikte gebouwen verbreken en nieuwe voorwerpen maken. We horen graag jullie feedback hierover.
 
Hoi DonFrank,
Wanneer komt het in de app? Of wordt het daar in fases open gezet?
Groetjes,
MarjoWint
DonFrank zei:
Kan ik handwerken maken op zowel de browser, als de mobiele applicatie?
Om handwerken te kunnen maken in de mobiele applicatie, moet je de app bijwerken naar versie 1.67.0 of hoger. Zorg ervoor dat je de app continue bijwerkt om er zeker van te zijn dat je de volledige functionaliteit van dit nieuwe spelonderdeel geïnstalleerd hebt!

als je nu al versie 1.67 hebt, dan moet je wachten tot donderdag voor je kan beginnen op de app. Heb je voor donderdag nog niet versie 1.67, dan moet je wachten op de nieuwe versie.

Tenminste dat denk ik :)
 
als je nu al versie 1.67 hebt, dan moet je wachten tot donderdag voor je kan beginnen op de app. Heb je voor donderdag nog niet versie 1.67, dan moet je wachten op de nieuwe versie.

Tenminste dat denk ik :)
We zullen zien ik upgrade altijd meteen als de nieuwe versie er is. Ik heb versie 1.67 al. Zal vanavond eens op de pc kijken. Wil wat oude eventgebouwen slopen maar wacht tot crafting er is.
 

DeletedUser2349

Guest
De app-upgrade is altijd pas, op z'n vroegst, de maandag ná de upgrade van donderdag (voor de browser) beschikbaar. Het duurt altijd een paar (werk)dagen voordat de nieuwe download beschikbaar is. Ik kon 1.67.1 zelfs pas gisteren (dinsdag) downloaden.

Het zou mooi (beter) zijn als de app gewoon via de site van Innogames te downloaden is en we niet hoeven te wachten totdat Google-Play de nieuwste versie heeft goedgekeurd en vrijgegeven voor download.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2665

Guest
De app-upgrade is altijd pas, op z'n vroegst, de maandag ná de upgrade van donderdag (voor de browser) beschikbaar. Het duurt altijd een paar (werk)dagen voordat de nieuwe download beschikbaar is. Ik kon 1.67.1 zelfs pas gisteren (dinsdag) downloaden.

Het zou mooi (beter) zijn als de app gewoon via de site van Innogames te downloaden is en we niet hoeven te wachten totdat Google-Play de nieuwste versie heeft goedgekeurd en vrijgegeven voor download.

IK vind het wel fijn dat er eerst even gecheckt wordt of het Android niet in de staart bijt...
 

DeletedUser3012

Guest
De nieuwe functie is er nog steeds niet.
afwachten...
In ieder geval zorgt het voor een spanningsmomentje!:)
 

Deleted User - 370874

Guest
Handwerken is momenteel wat vertraagd maar het zou vooralsnog vandaag nog moeten komen.

Eventjes de spanning verder opbouwen.
 

DeletedUser2975

Guest
Handenarbeid kan beginnen...nu nog uitvinden hoe en/of wat. Heb in ieder geval 1 item uit mijn inventaris kunnen verwijderen., maar hoe het werkt...wie het weet...mag het zeggen.
 

Deleted User - 370874

Guest
Als jullie je stad opnieuw laden dan zou het nu moeten werken, alvast heel veel plezier.
 

DeletedUser2975

Guest
Toch eerst spreuk maken dus je hebt genoeg tijd voor studie ;)

Toch eerst spreuk maken dus je hebt genoeg tijd voor studie ;)
Het was een korte studie ;). Inmiddels al veel spreukenfragmenten verzameld en dat houdt in dat de inventaris ook redelijk is opgeruimd :D. Nu bezig met de groene bolletjes oftewel de katalysator. En dan gaan we met de recepten aan de slag en ze goed laten pruttelen om zoveel mogelijk dampen te krijgen ;).
Het lijkt me een leuke aanvulling in het spel.
 

DeletedUser274

Guest
ik ben wel heeeeeel benieuwd naar een lijstje met de diverse recepten:) En ik neem aan dat ze rouleren, dus dan ook benieuwd of dat inderdaad zo is.
 

DeletedUser2349

Guest
Als je een object uit je inventaris wilt afbreken in fragmenten heb je twee keuzes: "Afbreken" of "Doorgaan". Ik vind de woordkeuze om het te annuleren, nl "Afbreken", verwarrend, omdat je namelijk een object af gaat breken in fragmenten. Als ik, bijvoorbeeld, een opdracht wil weigeren dan staat daar "Annuleren" als ik 'm toch niet wil weigeren. Ik pleit er dan ook voor om de knop "Afbreken" te veranderen in "Annuleren".

Naamloos.png


PS Ook "spell fragments" mag vertaald worden, elders in het spel heet het "toverspreukfragmenten".
 
Ik krijg niet op tijd de combinatieversneller klaar. 1tje doet er 20 uur over. Ik heb nu voor de 3de keer nieuwe recepten en het valt me wel op dat ik steeds meer combinatieversnellers nodig heb wil ik iets kunnen maken. Bij de 1ste recepten varieerde het nog van 1 tot 3. En nu heb ik er al van 4 tot 7 nodig. Dat krijg ik nooit bijgebeend met de combinatieversnellers. Ik heb er nog niet eens 1 klaar. Ik hoop dat er dadelijk toch weer recepten komen waarbij ik minder combinatieversnellers nodig heb. Anders heeft het voor mij geen enkele zin om hier nog iets mee te doen.
 
Bovenaan