• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Halloween evenement

DeletedUser1796

Guest
Ik ben helaas ook vast gelopen, ik heb voor de confrontaties orks nodig en die kan ik pas in het volgende level vrijspelen. Zit nu aan het begin van level 7 en pas in level 8 kan ik deze vrij spelen. Jammer dat de confrontaties van het toernooi niet mee tellen.
Als je pas aan het begin zit dan heb je iets te veel provincies verkend, heb ik het idee.
Ik zelf zit aan het einde van de Feeën en ik heb nog steeds geen Orken nodig voor mijn provincies.
Als ik jou was zou ik toch wat minder gaan verkennen voordat je in andere hoofdstukken ook vast komt te zitten.
 

DeletedUser2226

Guest
Tellen de relikwieën die je aan het einde van het toernooi krijgt, mee voor de opdrachten?
 

DeletedUser862

Guest
Ben ik de enige .... de halloween is niet te doen voor de gevorderde.......veel te veel word er gevraagd, vooral de laatste 2 opdrachten, ik vind serieus dat hier naar gekeken moet worden
 

DeletedUser1796

Guest
Ben ik de enige .... de halloween is niet te doen voor de gevorderde.......veel te veel word er gevraagd, vooral de laatste 2 opdrachten, ik vind serieus dat hier naar gekeken moet worden
zelfs voor de kleintjes is die niet te doen.
 

DeletedUser1132

Guest
bij mij in het bs zijn er verschillende kleinere spelers die het event niet kunnen voltooien wegens de twee laatste opdrachten. Ze geraken ontmoedigd en twijfelen of ze nog verder willen spelen op deze manier. Misschien de volgende keer er toch eens mee rekening houden ?
 

DeletedUser2080

Guest
Ik ben bezig de 448e provincie te verkennen (3 dagen per provincie). Voor de opdrachten moet ik 40 confrontaties doen en dus 5 provincies vrijspelen.
Mijn onderzoeken zijn klaar. Helaas zal ik dit avontuur dus niet kunnen voltooien.
Beetje jammer.


Dat hoor ik van veel vergevorderde spelers in ons BS. Geen van allen kan door het exorbitante aantal verkenningen die nodig zijn dit event afronden. Bizar.
 

DeletedUser2142

Guest
Laat ik nou eens heel erg mijn kont in de krib gooien en wat positiefs schrijven hier.
Is misschien ook wel eens leuk voor de verandering ;).

Ik zou er als spelmaker behoorlijk de pest in krijgen als ik hier alle reacties zou lezen.
Het is aan één stuk negatief.
Het is niet haalbaar, de beloningen zijn waardeloos, ze zeggen meneer tegen me...
Kom op zeg!
Over de topspelers kan ik niet oordelen, daar heb ik geen inzicht in.
Als die zeggen dat ze drie dagen over een provincie doen, dan geloof ik dat graag en daar hebben ze wel een punt.
Maar ik zie ondertussen ook een hoop spelers die (naar mijn mening) met de wolven meehuilen.

In onze broederschap zit ik nu bij de Orks in hoofdstuk VIII. Een aantal zitten in VII, nog een aantal in VI etc.
En niemand heeft er een probleem mee. Sterker, ik moest me een beetje afremmen, omdat ik de eindprijzen pas wou pakken in het hoofdstuk van de Orks.
Maar feitelijk komt het er op neer dat het gros gewoon het evenement kan uitspelen.
Nou moet ik wel zeggen, dat we vanaf dag één gelijk een spoiler voor de spelers neerzetten die ze kunnen gebruiken.
Zowel als download, als online in een spreadsheet.
En we motiveren de spelers ook, we helpen spelers met de opdrachten en we tips en hinten er op los ;).

Om als voorbeeld te geven, de speler ptje.
(let wel, dit is NIET bedoeld als persoonlijk aanval, hou dat in het achterhoofd).
Maar ptje zegt dus dat ze niet een gebouw kan upgraden naar level 20 EN dat de technologie opdrachten zo lang duren.
Dank je de koekoek! Met 8 granietmijnen duurt dat inderdaad ontzettend lang.
Daar had allang een grotere (ervaren) speler op moeten zeggen: Zet er meer neer, want je gaat voor gaas!

Oftewel, niet alles afschuiven op de makers van Elvanar.
Het ligt ook een beetje aan je eigen tacktiek en spelwijze of je het haalt of niet haalt.
En daar kan een broederschap ook zijn steentje in bijdragen.
Kort samengevat voor de tl:dr spelers; niet altijd zo negatief zijn, het is maar een spelletje :)
 

DeletedUser

Guest
@ Connie.S. Leuk verteld en fijn dat je het zo positief wil houden, maar ook ik ga het niet redden.

Ik heb alles in de strijd gegooid om er maar z.s.m doorheen te komen en dan heb ik het over de provincies. Voordat ik in totaal 69 provincies hebt opengemaakt, ben ik 'n eeuwigheid onderweg. Mijn spel is uit, dus ik ook alleen nog uppen en geen technologie openen, dus hup, 'n woonhuis geplaatst en met de speciale effecten er doorheen gedrukt.

Tja je moet snel want er staan opdrachten die veel meer tijd vragen. Nou hoe je het went of keert, dit is niet te doen en vind ik enorm jammer! Juist omdat ik met zovele stil sta in dit spel, afwachtende op het nieuwe gastras, is het toch leuk om via 'n event 'n leuk item binnen te halen.

Helaas ik loop nu tegen de laatste 3 opdrachten en gezien de tijd die ons nog rest, kan ik het schudden. En...ik ben bijna door al mijn effecten heen, dit was geen probleem als ik er nog iets voor terug kreeg.:(

Bedankt Bedenkers van dit event, jullie hebben je aardig verdiept in het spelprobleem waar de spelers tegenaan kunnen lopen....NIET DUS..!!!! )

TIP: lees wat meer de feedback n.a.v. 'n event, er wordt ons gevraagd feedback te geven, dus doe er wat mee.

DESNOODS VERLENGEN JULLIE DIT EVENT MET ÉÉN WEEK....??????
 

DeletedUser2142

Guest
@ Rosegarden:
Daarom zei ik al, voor de echt grote spelers kan ik niet oordelen.
En als ik je zo zie, hoor je daar wel bij ;).
Maar ik zag ook een aantal 'kleine' spelers die mee gingen klagen, en dat bedoelde ik met de wolven meehuilen.

Je hebt helemaal gelijk dat het onhaalbaar is als je 3 dagen over het verkennen van een provincie doet.
Maar dan zie ik liever dat de oplossing in wat anders wordt gezocht dan het evenement met nog een week te verlengen.
Op die manier zijn er weer andere spelers ontevreden.
Ergens zijn er natuurlijk altijd spelers ontevreden, dat hou je altijd.

Dan is het weer dat een evenement in het weekend start wat niet uit uitkomt, start het op maandag dan is het ook niet goed omdat de werkweek begint etc...
En kleinere spelers gaan dat blijkbaar overnemen want die gaan ook al klagen.
Dat was een beetje mijn bezwaar.
Je kan het toch nooit iedereen tevreden stellen, da's iets wat zeker is.
 
@ Rosegarden:
Daarom zei ik al, voor de echt grote spelers kan ik niet oordelen.
En als ik je zo zie, hoor je daar wel bij ;).
Maar ik zag ook een aantal 'kleine' spelers die mee gingen klagen, en dat bedoelde ik met de wolven meehuilen.

Je hebt helemaal gelijk dat het onhaalbaar is als je 3 dagen over het verkennen van een provincie doet.
Maar dan zie ik liever dat de oplossing in wat anders wordt gezocht dan het evenement met nog een week te verlengen.
Op die manier zijn er weer andere spelers ontevreden.
Ergens zijn er natuurlijk altijd spelers ontevreden, dat hou je altijd.

Dan is het weer dat een evenement in het weekend start wat niet uit uitkomt, start het op maandag dan is het ook niet goed omdat de werkweek begint etc...
En kleinere spelers gaan dat blijkbaar overnemen want die gaan ook al klagen.
Dat was een beetje mijn bezwaar.
Je kan het toch nooit iedereen tevreden stellen, da's iets wat zeker is.

Helemaal mee eens dat je het niet voor iedereen zo kan maken dat iedereen tevreden is, lukt de belasting ook niet maar wat mij wel is opgevallen na al die tijd spelen is dat de boel behoorlijk verzwaard is geworden en ik steeds vaker vastloop in de eindfase. Om nu delen van mijn stad af te breken om die extra tijdswinst te maken door extra gebouwen neer te zetten met voorproductie gaat mij echter te ver.
Gevolg dat ik de dus nog alleen maar speel met "ik zie wel weer waar het bootje strand" idee en dat zou volgens mij toch echt anders moeten zijn.
Er is al zo weinig variatie in het spel.
 
Een werkplaats upgraden werkt dus niet voor de opdracht upgrade een gebouw. Net klaar en hij heeft hem niet geteld. Heb ik me daar even kostbare tijd verloren.... Fabrieken of de kazerne upgraden werkt dus wel.

Ik zou graag zien als er weer zo'n opdracht 'upgrade een gebouw' komt, dat er bij staat wat dan onder gebouwen valt, want dat is me iedere keer weer een raadsel.


Edit: het werkt dus wel ... Na een refresh pakt ie hem opeens wel. Blijkbaar bleef het spel toch ergens weer hangen.
 

DeletedUser216

Guest
Beste mensen ik heb niet 4 objecten geüpgraded naar level 5 maar een wordt er maar in mij lijst gezet dit vind ik raar , ik heb volgens mij mijn opdracht voltooid maar het spel doet niet ik kom zo niet verder ik zou graag zien dat er wat aan gedaan wordt ik zou anders op opdracht 30 blijven hangen jammer
 

DeletedUser990

Guest
Hoewel ik het niet verwacht had heb ik het evenement uitgespeeld.
Maar ik heb inderdaad klein hoekje speelveld met alle fabrieken lvl1 staan. straks ook handig als broederschapsavontuur weer start. Nu staan mijn marmerfabrieken nog op 5, maar bij nieuw evenement gaan ze gewoon weer naar 1.
Heb inderdaad bij de 3 laatstse opdrachten betoveringen en tijdwinsten gebruikt.
Duurt mijn oorspronkelijke spel zo iets langer omdat ik minder (faculteiten) gezet heb?
Ja, is dat erg,nee .
Want het is een spel en als het beetje goed gaat loop ik zo aldoor 1 hoofdstuk achter.
Maar klaag ik af en toe omdat het zo langzaam gaat? Ja.
Maar weet dat ik dan anders zou moeten spelen.
 

DeletedUser

Guest
Beste mensen ik heb niet 4 objecten geüpgraded naar level 5 maar een wordt er maar in mij lijst gezet dit vind ik raar , ik heb volgens mij mijn opdracht voltooid maar het spel doet niet ik kom zo niet verder ik zou graag zien dat er wat aan gedaan wordt ik zou anders op opdracht 30 blijven hangen jammer
Peter je kan het beste even support aanschrijven, zij kunnen je verder helpen.
Succes ;)
 
Laat ik nou eens heel erg mijn kont in de krib gooien en wat positiefs schrijven hier.
Is misschien ook wel eens leuk voor de verandering ;).

Ik zou er als spelmaker behoorlijk de pest in krijgen als ik hier alle reacties zou lezen.
Het is aan één stuk negatief.
Het is niet haalbaar, de beloningen zijn waardeloos, ze zeggen meneer tegen me...
Kom op zeg!
Over de topspelers kan ik niet oordelen, daar heb ik geen inzicht in.
Als die zeggen dat ze drie dagen over een provincie doen, dan geloof ik dat graag en daar hebben ze wel een punt.
Maar ik zie ondertussen ook een hoop spelers die (naar mijn mening) met de wolven meehuilen.

In onze broederschap zit ik nu bij de Orks in hoofdstuk VIII. Een aantal zitten in VII, nog een aantal in VI etc.
En niemand heeft er een probleem mee. Sterker, ik moest me een beetje afremmen, omdat ik de eindprijzen pas wou pakken in het hoofdstuk van de Orks.
Maar feitelijk komt het er op neer dat het gros gewoon het evenement kan uitspelen.
Nou moet ik wel zeggen, dat we vanaf dag één gelijk een spoiler voor de spelers neerzetten die ze kunnen gebruiken.
Zowel als download, als online in een spreadsheet.
En we motiveren de spelers ook, we helpen spelers met de opdrachten en we tips en hinten er op los ;).

Om als voorbeeld te geven, de speler ptje.
(let wel, dit is NIET bedoeld als persoonlijk aanval, hou dat in het achterhoofd).
Maar ptje zegt dus dat ze niet een gebouw kan upgraden naar level 20 EN dat de technologie opdrachten zo lang duren.
Dank je de koekoek! Met 8 granietmijnen duurt dat inderdaad ontzettend lang.
Daar had allang een grotere (ervaren) speler op moeten zeggen: Zet er meer neer, want je gaat voor gaas!

Oftewel, niet alles afschuiven op de makers van Elvanar.
Het ligt ook een beetje aan je eigen tacktiek en spelwijze of je het haalt of niet haalt.
En daar kan een broederschap ook zijn steentje in bijdragen.
Kort samengevat voor de tl:dr spelers; niet altijd zo negatief zijn, het is maar een spelletje :)
Fijn dat er ook een positieve noot is, want wat je zegt herken ik wel een klein beetje. Ik heb wel een kritische noot gezet, aangezien mijn verkenner er 75 uur over doet inmiddels, en dan wordt het erg lastig.. Had graag gezien dat er een alternatief geboden werd, want zit ook einde spel dus een onderzoek afronden is er niet bij.
Daarnaast ben je niet verplicht om mee te doen, al vind ik het zelf wel altijd een sport om mee te doen en te zien of het haalbaar is. Ik ben wel blij dat er in ieder geval iets te doen is, want over het algemeen klaagde men dat er niets te doen was, en nu er genoeg te doen is, is het ook weer niet goed. In dat opzicht
geef ik je groot gelijk. Vind het wel jammer dat het volgende hoofdstuk zo lang op zich laat wachten, de voorsprong die je hebt op gebouwd, raak je wel kwijt ;-)
 

DeletedUser868

Guest
Na de spoilers gezien te hebben, ben ik eigenlijk tegen beter weten in aan het evenement begonnen. Voornamelijk om te zien of het misschien toch haalbaar zou zijn (het kriebelt dan toch wel een beetje bij mij), maar ook om te zien waar ik vastloop. Ik vind de evenementen een leuke toevoeging aan het spel, maar de lol gaat er wel een beetje van af als je de prijzen niet kunt winnen.

Ik zal even kort de situatie op mijn account schetsen: op dit moment zit ik in het hoofdstuk van de boselven en de dichtstbijzijnde provincies verkennen duurt voor mij meer dan 50 uur.
Niet heel verbazingwekkend: ook ik loop vast op de confrontaties die voor dit evenement voltooid moeten worden, doordat ik zoveel tijd kwijt ben met verkennen.
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit enigszins ondervangen zou kunnen worden met verschillende tijdsverminderingen... Maar met 3,15 en 30 minuten schiet het niet zoveel op. Persoonlijk zou ik hogere tijdsverminderingen voor dit evenement inzetten als ze zouden worden gegeven. Ik vind het jammer dat je deze mogelijkheid niet krijgt als speler.
De mogelijkheid om bijvoorbeeld kennispunten te kopen (ook al eerder genoemd) in plaats het voltooien van confrontaties was voor mij ook een oplossing voor het probleem geweest. Dan had ik het evenement ook kunnen volbrengen. Het zou mooi zijn als er voor opdrachten met veel confrontaties in de toekomst een alternatief zou zijn.

Tot slot vroeg ik mij af waarom er bij dit evenement voor is gekozen om beide gebouwen pas te geven indien alle opdrachten zijn voltooid. Het was motiverend geweest als je na een deel van de opdrachten al een prijs in de wacht had kunnen slepen.

Nogmaals: ik ben van mening dat de evenementen een leuke toevoeging zijn aan het spel. Ik hoop dat het in ook de toekomst de moeite waard zal zijn om mee te blijven doen :)
 
Bovenaan