• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Carnaval

1 setgebouw van een set lijkt me erg nuitteloos. Wat als een speler later is begonnen (na dit event), of als hij/zij 2 setgebouwen mist?

Gegeven het feit dat ze andere sets er ook niet ingestopt hebben (behalve 1 set die je verder nergens anders kunt verkrijgen), gok ik dat het korte termijn antwoord iig nee zal zijn, of in inno-stijl, doodse stilte.

Ik verzamel tijdens een event gewoon wat ik kan, wn na afloop kijk ik wat ik heb. Als het maar rommel is omdat het niet nuttig genoeg is (bijv wegens incompleetheid), dan is het voer voor de academie shredder en maak ik er nuttige fragmenten van.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb 1x 100 snoepjes en nog twee of drie keer 10 gewonnen, de rest kwam steeds met de voor mij onderhand gehate muntenregen. Heb wel steeds de 100 munten kisten geselecteerd, maar dat geeft maar een kans van 10 % (1 op de tien)....
Ik kies standaard de kist met de hoogste kans op de dagprijs en als er 2 even hoog zijn, dan ga ik voor tijdsboosters of portaalwinst.
Oja en vergeet alle snoepjes die je nog kan rapen niet mee te tellen!

Hebben jullie mijn post https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/feedback-carnaval.6962/page-2#post-68733 wel gezien ? Daar staat wat statistisch de beste kist is als je voor de dagprijzen wil gaan (Candies per Daily) of voor de set (Candies per Flag), dat is dus meestal niet die kist waar je 100 snoepjes mee kan krijgen of die met de hoogste kans. Heb daarin ook de impact van het wel/niet oprapen van de snoepjes rondom je stad meegenomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Jawel wel gezien én gelezen, maar ik ben niet zo vd statistieken en berekenend spelen, ik go with the flow meestal en doe waar ik zin in heb op dat moment en ik kom er ook wel....of niet, maar dat vind ik persoonlijk ook niet erg. Voor mij is de fun belangrijker en ik snap dat het voor een ander fun is om alles te berekenen en te plannen, maar voor mij geeft dat stress. Ieder zijn manier. :)
 

DeletedUser2578

Guest
Ik heb zonet van het Carnavalsevent de set neergezet. De set bestaat uit 5 gebouwen waarmee je verschillende grondstoffen krijgt. De hoeveelheid is afhankelijk van welke hoofdstuk je bent. In mijn geval krijg ik per 24 uur 64K Mana! 18K edelstenen, 12K elixer en toverstof, 6000 goddelijke zaden en 100K voorraden, behoorlijk wat cultuur en per 24 uur 5 KP's. Had niet verwacht dat het zoveel zou geven! Het neemt wel wat ruimte in beslag maar ik ben er erg blij mee:), is dus de moeite waard een aanrader! Voor wie wil weten hoe de set eruit ziet kan even in mijn stad kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2665

Guest
Ik heb zonet van het Carnavalsevent de set neergezet. De set bestaat uit 5 gebouwen waarmee je verschillende grondstoffen krijgt. De hoeveelheid is afhankelijk van welke hoofdstuk je bent. In mijn geval krijg ik per 24 uur 64K Mana! 18K edelstenen, 12K elixer en toverstof, 6000 goddelijke zaden en 100K voorraden, behoorlijk wat cultuur en per 24 uur 5 KP's. Had niet verwacht dat het zoveel zou geven! Het neemt wel wat ruimte in beslag maar ik ben er erg blij mee:), is dus de moeite waard een aanrader! Voor wie wil weten hoe de set eruit ziet kan even in mijn stad kijken.
Het levert ruimte op! Gezien de mana opbrengst heb ik daar toch een handjevol druivenboerderijen voor kunnen inleveren.
 

DeletedUser2578

Guest
Het levert ruimte op! Gezien de mana opbrengst heb ik daar toch een handjevol druivenboerderijen voor kunnen inleveren.

En hierdoor levert het ook idd. ruimte op! Geweldig toch, tot nu toe vind ik deze set één van de beste eventprijzen! :) Ik zal binnenkort ook de gewone mana gebouwen esoterische bibliotheken verwijderen want ze leveren in vergelijking met de set niet veel op en zal dan de set naar een nieuwe plek verhuizen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik gebruik de set voornamelijk als booster voor mijn Manaproductie, dat ik mijn Treurwilgen weggedaan heb is alleen maar omdat ik die vervangen heb door Esotherische bibliotheken en ook de ruimte die ze in beslag namen nodig had voor mijn Halflingen-gastrasgebouwen.
 
Ik zal de set niet compleet krijgen, tenzij er nog VEEL geluk bij komt kijken, maar zie dat een incomplete set ook veel kan opleveren zoals één Rune PLUS één kennispunt.
Dat is een hele verbetering bij vorige set's die eigenlijk niets waard waren als ze niet compleet waren.
GOED GEDAAN INNO. :D:D:D:D jullie verdienen een compliment. ;):cool::p:D
 
Leuk event. De quests waren voor mij goed haalbaar.
Ik heb eindelijk een volledige set binnen en er zijn nog wat dagopdrachten.
Uitstekende prijs, en ook bij de gokjes valt nu echt wat te kiezen Ik ging voor portaal en tijdbonussen.
De dagprijzen zijn ook mooi en ook daarin valt echt wat te kiezen. (om voor te gokken).
Ik heb deze keer zelden extra vlaggetjes gewonnen, maar ben door het rapen en zorgvuldig kiezen toch aan de set gekomen.
Heel haalbaar, niet te makkelijk, en vooral veel keuze. Mijn complimenten.
 
Het was fijn spelen ben ook redelijk gemakkelijk door de opdrachten geraakt, juist de 32 relics dat was nogal stressy, maar voor de rest heel blij mee, heb alle opdrachten gedaan met 1 dag over, ook veel gebouwen kunnen binnenhalen, de snoepjes werden ook met gulle hand rond gestrooid, al bij al een prettig evenement
 

Deleted User - 124539

Guest
Ook ik vond het een top-event! Doordat ik niet genoeg actief kon zijn heb ik wel niet de set te pakken kunnen krijgen, maar ik zit warmpjes in de goederen, dus dat maakt niet zoveel uit. Zeker als ik bij andere spelers wel kan kijken hoe het er uit ziet!

Ik vind het wel raar dat gebouwen die ik al enkele hoofdstukken geleden heb gewonnen nog altijd krachtiger zijn dan sommige van de gebouwen van nu, en ze zijn exact even groot.
Hoe komt dit?
 
Ook ik vond het een top-event! Doordat ik niet genoeg actief kon zijn heb ik wel niet de set te pakken kunnen krijgen, maar ik zit warmpjes in de goederen, dus dat maakt niet zoveel uit. Zeker als ik bij andere spelers wel kan kijken hoe het er uit ziet!

Ik vind het wel raar dat gebouwen die ik al enkele hoofdstukken geleden heb gewonnen nog altijd krachtiger zijn dan sommige van de gebouwen van nu, en ze zijn exact even groot.
Hoe komt dit?

Kan je een voorbeeld geven? want enkele hoofdstukken lijkt me wel erg veel van het goede.
Klinkt als appels met peren vergelijken.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik heb zonet van het Carnavalsevent de set neergezet. De set bestaat uit 5 gebouwen waarmee je verschillende grondstoffen krijgt. De hoeveelheid is afhankelijk van welke hoofdstuk je bent. In mijn geval krijg ik per 24 uur 64K Mana! 18K edelstenen, 12K elixer en toverstof, 6000 goddelijke zaden en 100K voorraden, behoorlijk wat cultuur en per 24 uur 5 KP's. Had niet verwacht dat het zoveel zou geven! Het neemt wel wat ruimte in beslag maar ik ben er erg blij mee:), is dus de moeite waard een aanrader! Voor wie wil weten hoe de set eruit ziet kan even in mijn stad kijken.

Even een correctie: ik dacht omdat het 5 gebouwen zijn dat je 5 Kp's krijgt maar het zijn 2 KP's en 1 scherf:)
 
Ik vind het wel raar dat gebouwen die ik al enkele hoofdstukken geleden heb gewonnen nog altijd krachtiger zijn dan sommige van de gebouwen van nu, en ze zijn exact even groot.
Hoe komt dit?

Weet je zeker dat dat voor het totale gebouw geldt? Sommige gebouwen bieden een combinatie van voordelen en het kan voorkomen dat de ene bij het oude gebouw meer is maar daar compenseert de toename in het andere voordeel dan voor.

Zo heb ik een festivalkraam op halfling niveau die me 980 cultuur geeft en 1020 zaden per 12 uur (85/u).
De even grote (maar kwartslag gedraaide) droomprinspraalwagen van vandaag geeft in het amuni-hoofdstuk:
3100 cultuur 2000 zaden/24 uur (83/u).

De totale zaadproductie is iets minder, maar hij geeft wel veel meer cultuur.

Ik weet niet of de praalwagen een vroegoogst optie heeft zoals de festivalkraam (na 6 uur). Maar dat kan ook nog een meetellende factor zijn.

Dit soort verschillen komen ook binnen een evenement en hoofdstuk voor. Zo waren er dit evenement meerdere 3x3 cultuurgebouwen te winnen. De ene gaf 8000 cultuur en een ander 7600. Er is dus sowieso een kleine variatie in wat gebouwen opleveren.
 
Daarnaast heb je zeker bij hybridegebouwen (combi van inwoners+ iets anders) sowieso veel verschillende hoeveelheden.
Als er meer inwoners in zitten, krijg je een veel lagere score op andere gebieden.
Maar we hebben wel een paar erg leuke gehad in het verleden die echt hoge cultuur of mana gaven.
Meestal enkelvoudige gebouwen. Die hou je dan lang.
 

Deleted User - 124539

Guest
:eek: Ooops, ik heb me vergist ik heb van huidig hoofdstuk naar paar hoofdstukken geleden gekeken, dus is redelijk normaal dat het veel meer oplevert per vakje. :confused:
 

DeletedUser234

Guest
Ik kies standaard de kist met de hoogste kans op de dagprijs en als er 2 even hoog zijn, dan ga ik voor tijdsboosters of portaalwinst.

Hebben jullie mijn post https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/feedback-carnaval.6962/page-2#post-68733 wel gezien ? Daar staat wat statistisch de beste kist is als je voor de dagprijzen wil gaan (Candies per Daily) of voor de set (Candies per Flag), dat is dus meestal niet die kist waar je 100 snoepjes mee kan krijgen of die met de hoogste kans. Heb daarin ook de impact van het wel/niet oprapen van de snoepjes rondom je stad meegenomen.

Jawel wel gezien én gelezen, maar ik ben niet zo vd statistieken en berekenend spelen, ik go with the flow meestal en doe waar ik zin in heb op dat moment en ik kom er ook wel....of niet, maar dat vind ik persoonlijk ook niet erg. Voor mij is de fun belangrijker en ik snap dat het voor een ander fun is om alles te berekenen en te plannen, maar voor mij geeft dat stress. Ieder zijn manier. :)

Ik vind dat ik het zonder enige berekening en door gewoon te doen waar ik zin in had, het toch best goed gedaan heb:

setprijzen: alle 5!!!
dagprijzen: 7x elfen praalwagen, 3x droomprins praalwagen, 1x bloemen praalwagen, 1x ork praalwagen en 1x boomomheining
daarnaast: 2x een en al reuzenrad, 2x monument van oude kennis, 1x rijdende bibliotheek en 1x wensput

en wie weet wat ik in de laatste uren nog win :)

Ik vind het heeeeel veeeel prijzen en ik ben er in ieder geval heel blij mee, want het event was al fun, nu dubbelfun!

Thanks voor een leuk carnaval event.
 
Bovenaan