• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

DeletedUser1592

Guest
Met verbazing heb ik zitten lezen hoe dingen kunnen worden opgehitst. Moderators, Admins zouden zelf een BS oprichten om de kluit te belazeren. Nou neem maar van mij aan dat als Elvenar Teamleden zichzelf niet aan regels houden, ze binnen de kortste keren geen teamlid meer zijn. Mijn reactie komt wat laat, omdat ik naast Elvenar gewoon een baan heb. Lionell geniet van een lang weekend in centerparcs, en is morgen pas weer aanwezig. Maar goed.... Hebben moderators of wie dan ook zelf een BS of meerdere accounts? Nope! Verdienen moderators zoveel diamanten dat ze alles kunnen vrijkopen? Nee hoor geenszins! Zorgen moderators ervoor dat spelers diamanten gaan kopen? Nou nee, we hebben wel wat beters te doen, waaronder te trachten spelers die vragen hebben zo goed mogelijk proberen te helpen Niet meer, en niet minder.
 

DeletedUser

Guest
Dank je Crazywizard, pff Het was was hier een gekkenboel op de chat en in de mails, vorige keer ook al, maar toen waren we niet voorbereid en werden we desondanks ook nog zeventiende.
Dit keer heb ik de spelers van onze BS kunnen motiveren om hun nederzettingen te slopen en riep ik 2 week geleden al dat we het konden winnen met een goed plan en dat is gelukt, het ging ons niet zozeer om de boosters of gebouwen, maar om de eer om 1e te zijn.
We hebben ontzettend veel plezier gehad met zijn allen en spelvreugde staat bij ons hoog in het vaandel.
We hebben met liefde voor het spel en een goede teamspirit het voor elkaar gebokst en met zen allen hard gewerkt en veel geklikt :)

En het laatste uur enorm zitten nagelbijten tussen het klikkerdeklikkie door ;)
 

DeletedUser1140

Guest
ik snap niet waar het goud vandaan komt om die werkplaatsen en fabrieken mee aan de gang te houden. Alleen uit BH brengt dat x24 toch ook geen uitzonderlijke hoge inkomsten om de boel draaiende te houden

Erg simpel..
De meeste grotere spelers hebben een 2e of 3e account. Dit si toegestaan om meerdere accounts te hebben.
Na aanleiding van een discussie vorig jaar met iemand van support was dit het antwoord,
Je mag meerdere accounts hebben, zolang men de accounts niet gebruikt om 1 specifiek account te boosten.
hier valt dus bijv onder alle goederen overhevelen naar een andere account om zo sneller to groeien dus alleen 2 sterren handel.

Wat dus bij DROOMOORD het geval was is dat die 6 kleine accounts dus een 2e account is van de leden van de BS.
om dus optimaal te profiteren hebben ze alle gebouwen verkocht ruimte gecreerd en alles vol werkplaatsten en lvl 1 fabrieke gezet.
Nu dus uw vraag hoe komen ze aan het goud en voorraad, nou doordat die accounts al in hogere hoofdstukken zitten krijgen zij
voor het geven van BH 10K+ munten per gegegeven BH binnen en doordat ze verder gevorderd zijn al hebben ze dus al een hoop provoncies
vrij gespeeld en halen ze zo dus met gemak 500k+ binnen aan munten per dag + ontvangen bh op stadhuis is met gemak 750k-1000k munten per dag
wat ze kunnen verdienen zonder huizen. omdat ze dus een bestande stad afbreken krijgen ze munten en voorraaden terug voor gebouwen die ze verkopen dus ze beginnen na het leeg maken van d stad al met een volla zak munten en voorraaden.
Ik heb dit zelfde ook gedaan met mijn 2e account heb dan alleen de huizen niet verkocht. en desondanks ik 144 werkplaatsen had staan zijn we nog maar 40ste geworden ofzo en zijn er nog niets mee op geschoten, sterker ben eeuwen bezig alles terug te bouwen.
Nu wat betreft of dit pushen is of niet kan van 2 kanten gezien worden.
1. het is gewoon slim van de spelers die het verzonnen hebben, want je benadeelt jezelf omdat je je hele stad sloopt en maanden kost weer op te bouwen
Daarnaast boost je geen individuele speler of jezelf dus pushen is hier ipc geen sprake van.
2. Je boost wel een gehele broederschap in een broederschap event en haalt hierdoor als enige voordeel de BS exp punten prijs biinnen want andere voordelen heeft het niet voor de BS. op dit vlak kun je wel zeggen het is pushen maar dan nog maals dit kan iedereen doen met teveel tijd op handen.
 
wat doen jullie allemaal moeilijk over het geen inwoners hebben, wat maakt dat eigenlijk uit.
zonder inwoners kan je geen extra gebouwen bij plaatsen en ook niks upgraden (behalve huizen), dus je huizen weg doen is enkel jezelf belemmeren.

Wat maakt dat nu uit dat die enkele accounts geen huizen hebben, door die huizen weg te doen hebben ze echt geen extra voordeel gekregen op een of andere manier. Of ik zie het toch echt niet.

Die beetje lege ruimte die die accounts nu hebben, dat wil de speler misschien gebruiken om wat 'coin art' te plaatsen, of misschien vond hij die huizen gewoon lelijk? Hoe dan ook ik zie niet waar jullie je druk in maken.

Het feit dat er zo'n accoutns gemaakt worden enkel voor de avonturen/toernooien, daar zie ik wel problemen.
 
Laatst bewerkt:
In versie 2 van de broederschaps avonturen zitten 3 nieuwe badges :

Bekijk bijlage 2954

Toverstaf badge = 1 magische productie spreuk + hoeveelheid hout ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

Magisch drankje badge = 1 betoverd geschenk spreuk + hoeveelheid elixer ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

Heksenhoed badge = 1 betoverde voorraden spreuk + zijde ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit ) en toverstof ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

Heel mooi gedaan maaaaaaaaar ..........

Vorig broederschap hebben we met 10 spelers de gemakkelijkste route van het hele avontuur gedaan in 5 dagen
Met deze nieuwe uitvinding moet je al met minimum 19 heel actieve leden zijn om de 3 delen binnen de tijd af te werken wat bij ons onmogelijk is.
Via de gemakkelijkste route moet j in totaal 114 van deze nieuwe spullen hebben met betoveringen uit de magische aca van 1 per dag: dit komt neer op 114 stuks delen door 5 dagen maakt 23 zeer actieve leden om af te werken

Dit halen we niet en is dus dubbel zo moeilijk gemaakt voor kleine en medium broederschappen.

Bedankt Elvenar, maar onze BS staat er sceptisch tegen over,
 
Communicatie en teamwork met je gildeleden is het toverwoord in de broederschaps avonturen Griffi

Zelfs met de goden erbij niet meer haalbaar: min 23 zeer actieve leden nodig, en we zijn maar met 20 die niet allemaal even actief zijn. Dus jou opmerking is hier niet op zijn plaats hoor
Vorige BSA volledig gedaan met 10 spelers, en met dit nieuw element worden kleine en medium BS afgestraft
 
Strijdplan ligt hier
1. excell file met overzicht heel avontuur
2. berekeningen van aantal leden nodig voor haalbaarheid liggen hier: 23 leden
3 vorig BSA einde behaald met 10 spelers, volgens strijdplan en berekeningen nu 23 spelers nodig

conclusie;
- meer dan verdubbeling van moeilijkheidsgraad
- Niet meer haalbaar voor kleine en medium BS

* Als je wil laat ik een plan maken door een professionele architect om jou te overtuigen, maar begrijp niet dat je de waarheid niet onder ogen wil zien dat door deze moeilijkheidsgraad verdubbeling voor kleine en medium BS niet meer haalbaar is, terwijl dat het wel was bij het vorige avontuur
* Vorig avontuur haalbaar met 10 spelers , dit avontuur haalbaar met 23 spelers
 
Het zou wel jammer zijn als ze de moeilijkheidsgraad van het event zo omhoog hebben gebracht. Wij zijn ook niet zo groot en hebben nog niet eens de laatste kaart voltooid. Zo te horen wordt het nu helemaal een opgave. Aan de andere kant zijn er wel wat veranderingen geweest dus misschien hebben we nu wel meer actieve leden waardoor we toch weer verder komen. We zullen zien.

Ik hoop vooral dat de prijzen wat interessanter zijn gemaakt.
 

DeletedUser

Guest
Hoi allemaal, het BS avontuur is idd pittig geworden, maar het vraagt vooral om een andere aanpak en zou met een goede samenwerking binnen de bs toch nog te doen kunnen zijn.

In versie 2 van de broederschaps avonturen zitten 3 nieuwe badges :

Bekijk bijlage 2954

Toverstaf badge = 1 magische productie spreuk + hoeveelheid hout ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

Magisch drankje badge = 1 betoverd geschenk spreuk + hoeveelheid elixer ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

Heksenhoed badge = 1 betoverde voorraden spreuk + zijde ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

De spreuken die je krijgt uit de toernooien kun je ook gebruiken om één van de nieuwe badges te maken. Zeker als je samenwerkt met je bs-leden via de chat om nog de benodigde goederen erbij te krijgen. In de eerste ronde van het toernooi kun je de "betoverde voorraden" spreuk winnen, in de tweede ronde de "betoverd geschenk" (handjes) spreuk. Wel goed opletten dat de juiste quest daarvoor klaar staat.

De "magische productie" spreuk is lastiger. Ze komen pas in de 5de en 6de ronde van een toernooi dacht ik, plus dat je die pas kunt produceren als je het onderzoek daarvoor hebt afgerond en dat staat pas aan het einde van hoofdstuk III. Die spreuk maken in de Magische Academie kost ook zo'n 20-28 uur (afhankelijk van het lvl van je Magische Academie). Het is daarvoor te hopen dat we die veel via de kistjes met burenhulp binnenkrijgen, dus zet altijd die quests klaar als je burenhulp gaat geven.

Het goede nieuws is verder dat we geen goederen meer hoeven te "betalen".

Wat de prijzen betreft:
Kaart 1: Handelsreiziger I + kp-bundel (2x3kps & 1x5kps)
Kaart 2: Handelsreiziger II + kp-bundel (2x7kps & 1x10kps)
Kaart 3: Handelsreiziger III + kp-bundel (1x15kps & 1x20kps)
De Kp bundel kun je alleen gebruiken om in een Oud Wonder te doneren (van jezelf of van iemand anders)
 
Het is voor de planning wellicht ook handig om te weten dat we bij dit BS-avontuur aanzienlijk meer lange produkties moeten gaan doen; er worden meer standbeelden, smidsgildebadges en kettingen gevraagd dan de vorige keren.

Bovendien zijn er nog steeds 2 quest-icoontjes aan de zijkant die je telkens moet doorklikken, maar er is ook goed nieuws voor mensen met RSI klachten ;) je hoeft namelijk niet meer een extra bevestiging aan te klikken als je een quest weigert dus het is wel overal 1 keer minder klikken.

En er is een extra blokkeersysteem ingebouwd om wisselen van BS-en tijdens het avontuur zoveel mogelijk te voorkomen. Het is nog geen ideaal systeem maar wel al een goed begin in de aanpak van de push-accounts/broederschappen.

Hoofdprijzen voor de top 3 Broederschappen zijn vooralsnog:
1. 15000 punten EN 3x 14 uur tijdsvermindering EN Eldrasil's Dorp
2. 10000 punten EN 2x 14 uur tijdsvermindering EN Eldrasil's Gewijde Zalen
3. 8000 punten EN 1x 14 uur tijdsvermindering EN Sferische Stronk.
 

DeletedUser572

Guest
Dit vindt ik goede prijzen voor het BS avontuur. Niet uber goet maar toch wel nuttig die KP's.

Die top 3 interesseert me niet zo veel en zien er ook wel ok uit. Ook dat is maar een extratje.
 

DeletedUser

Guest
Dit vindt ik goede prijzen voor het BS avontuur. Niet uber goet maar toch wel nuttig die KP's.

Die top 3 interesseert me niet zo veel en zien er ook wel ok uit. Ook dat is maar een extratje.

Ik vind het om eerlijk te zijn waardeloze prijzen, omdat ik die Handelsreiziger altijd prut gevonden heb. Ik had liever weer het mana-hutje gezien.
De kp pakketjes zijn leuk, maar vind het geen vetpot voor zoveel werk.

En zo kunnen meningen flink verschillen ;)
 
zal "helaas" meedoen om mijn Broederschap te wille te zijn en hun de steun te geven om de doelen te halen maar vind de inzet t.o.v de opbrengst net als Didi absoluut matig en amper de moeite om weer zoveel werk te doen dat afleidt van je normale onderhoud en uitbreiding van je stad.
 

DeletedUser2975

Guest
Ik vind het om eerlijk te zijn waardeloze prijzen, omdat ik die Handelsreiziger altijd prut gevonden heb. Ik had liever weer het mana-hutje gezien.
De kp pakketjes zijn leuk, maar vind het geen vetpot voor zoveel werk.

En zo kunnen meningen flink verschillen ;)
Ik ben het helemaal eens met Didi1. Ik ben er deze ochtend eens uitgebreid voor gaan zitten en heb dit onderwerp vanaf het begin eens gelezen. Interessant hoe er verschillend wordt gereageerd .En dat is ook weer het leuke van een forum. Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen :D. Ik zal mijn wens ook eens deponeren.

Een toernooi is pas leuk als iedereen ook volgens dezelfde regels en onder gelijke condities speelt. Zodat niemand het toernooi begint met een voorsprong. De hoofdregel voor deelname aan het toernooi zou moeten zijn, dat je alleen met je echte account , d.w.z. het account waarmee je alle hoofdstukken afwerkt , mag spelen. Dus...geen accounts, speciaal bedoelt voor extra goederen enz. , geen dia's en helemaal geen promotie daarvan.

Ik zou het ook een verbetering vinden als de beloning (dan bedoel ik de inhoud van de kisten) een beetje overeen zou komen met de gedane moeite. De items (hoofdprijzen) voor het a.s. broederschapstoernooi hoef ik niet.maar zou het wel fijn vinden als de prijzen een beetje aangepast worden aan de verschillende hoofdstukken waarin je speelt. Dat houdt in mijn geval in... b.v. de mana hutjes.
Er zullen er allicht weer zijn, die reageren met de kreet..: niet zeuren en een gegeven paard niet in de mond (een paard is een edel dier...dus, geen bek ;)) kijken. Hetzij zo.
 

DeletedUser

Guest
Spreuken hieraan offeren? Denk het niet. En @Didi1
" + hoeveelheid hout ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

+ hoeveelheid elixer ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

+ zijde ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )" klinkt anders wel als goederen betalen in tegenstelling tot je:

De spreuken offer je niet op, want het is "produceren", net zoals de goederen verzamelen is, niet betalen!

Wat ik bedoelde is dat de betaal x goederen van het rode pad uit het vorige avontuur eruit zijn. :)
 

DeletedUser2975

Guest
De spreuken offer je niet op, want het is "produceren", net zoals de goederen verzamelen is, niet betalen!

Wat ik bedoelde is dat de betaal x goederen van het rode pad uit het vorige avontuur eruit zijn. :)
Is het nu dat mensen elkaar niet kunnen....of niet willen begrijpen :(:confused:o_O
 

DeletedUser1427

Guest
Spreuken hieraan offeren? Denk het niet. En @Didi1
" + hoeveelheid hout ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

+ hoeveelheid elixer ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )

+ zijde ( afhankelijk van het hoofdstuk waar je zit )" klinkt anders wel als goederen betalen in tegenstelling tot je:

Laten we wel zeggen dat de betaal opdrachten zoals @Didi1 eruit zijn gehaald. De opdrachten vereist het verkrijgen van een spreuk en een goed (hout - zijde of elixer). Spreuken kunnen overigens gewonnen worden of geproduceerd worden. voor goederen zal het ruilen ervan ook mogen als het verkrijgen van deze goed :) uiteraard zal het aan de spelers zijn om te bekijken hoe ze deze opdrachten gaan voltooien.
 
Bovenaan