• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback aanpassing oude evenementsgebouwen

DeletedUser3012

Guest
Momenteel kunnen wij nog niets concreets meedelen over de compensatiegebouwen en wanneer (of hoelaat) dit precies gebeurt. Zoals jullie hebben gelezen was het streven dinsdag. Wij kunnen aangeven dat er aan gewerkt wordt om deze gebouwen zsm uit te delen aan iedere spelers, vermoedelijk is de technische kant om deze gebouwen uit te delen toch niet optijd, wij zijn jullie niet vergeten. Onze excuses hiervoor, we moeten wederom om geduld vragen.

ze zijn er!
 

DeletedUser3012

Guest
Vonk, nog steeds een ijsbergtrol van de halflingen in je inventaris staan?
 
Hier ben ik niet helemaal van overtuigt,
een blauwdruk (straks restauratiespreuk) halen is veel makkelijker dan mensen denken.
Echter heel veel spelers hebben er nooit voor gespeeld, waarom zou je namelijk spelen voor een ding dat je toch niet kan gebruiken als niet dia speler.

Natuurlijk is het elke week halen niet voor elke middelgrote gilde weggelegd. maar spelers die heel graag hun event gebouwen behouden en dus willen upgraden zonder dia's te betalen als die bij elkaar komen dan kunnen er veel meer gilden ontstaan die met enige regelmaat een blauwdruk gaan halen.
Het allerbelangrijkste in het halen van een blauwdruk is dat iedereen in de gilde meedoet en dan ook echt iedereen, geen slackers, zeker voor gilden die geen overschot aan punten hebben zoals wijzelf.
Boekrol is een toernooi om bv te vermijden, maar bv het staaltoernooi is een heel stuk makkelijker. door je als gilde op 2-3 wat makkelijker toernooien te focussen heb je de tijd om samen wat troepen en goederen te sparen en er voor te gaan. en als je het dan haalt is de overwinning zoet.

Mocht er behoefte zijn wil ik wel weer ff in het verleden duiken om te kijken wat de makkelijke toernooien zijn en welke niet te doen zijn.
Ik wil graag weten welke iets gemakkelijker zijn? :)
 

DeletedUser

Guest
Ik wil graag weten welke iets gemakkelijker zijn? :)

Voor mensen en Elven beide zijn Staal, Kristal en Zijde het beste te doen
Voor Elven ook Hout, maar ik dacht dat deze voor mensen iets lastiger was.

Hout kun je gelijk uitproberen vanavond, en dat valt ook mooi met het BSA als je BS daar aan meedoet donderdag. Dan kun je uit het toernooi ook veel spreukjes halen ;)
 
Voor mensen en Elven beide zijn Staal, Kristal en Zijde het beste te doen
Voor Elven ook Hout, maar ik dacht dat deze voor mensen iets lastiger was.

Hout kun je gelijk uitproberen vanavond, en dat valt ook mooi met het BSA als je BS daar aan meedoet donderdag. Dan kun je uit het toernooi ook veel spreukjes halen ;)
Merciekes @Didi, nu staan we te pronken op de 8 ste plaats, maar als het volgende weer relics en orks gaat kosten moet ik deze weer passen anders gaan onze kleintjes eraan met die avonturen :)
 
Ik wil graag weten welke iets gemakkelijker zijn? :)

Hoi Teddy,

Als je moet beginnen is zijn staal en zijde en elixer de makkelijkste provincies om te doen voor zowel mensen als elven.
Een provincie waar slechts 1 van de 2 sterk is zoals bv elven in het huidige toernooi, en mensen niet zorgt ervoor dat teveel spelers zullen afhaken.

Ik zou je willen aanraden er 1 met je gilde uit te kiezen in een complete cyclus van 9 weken en dat eerst te proberen, van daaruit probeer je het uit te bouwen naar vaker.
Geef je gilde de tijd om hun goederen en troepen opnieuw aan te vullen.
Succes is de beste motivatie, dus neem de tijd zodat je succesvol kan zijn.

Vaak zijn de eerste 2-3 rondes nog wel te vechten op de automaat voor de meeste spelers, maar bereid je voor de rest allemaal te moeten af kopen.
Ook de 7-8-9+ provincies moet in de eerste ronden door veel spelers worden afgekocht.

Nog wat adviezen.
- Spaar goederen, staal toernooi vraagt voornamelijk(niet exclusief) om staal, boekrollen en toverstof, zijde toernooi om hout,zijde en edelsteen en elixer om marmer, kristal en elixer
tijdens het toernooi heeft iedereen zowel in als buiten je gilde deze goederen hard nodig en is het lastig om aan deze goederen te komen, ben dit voor en zorg in de weken ervoor voor een extra grote voorraad van de belangrijkste goederen die je nodig hebt tijdens dat toernooi

-Support de kleinste:
1 van de makkelijkste manieren om aan veel punten te komen is om de allerkleinste wat te voeren met goederen door de grootste spelers.
Waar een grote speler voor 1 gevecht wel 10-30k tier1+10-30k tier2+10-30k tier3 moet betalen kan 1 kleine speler hier wel 12, 13 of 14 provincies een heel toernooi mee doen.
Het kan dus zeer voordelig zijn om wat goederen aan de kleine spelers te schenken om zo het totaalresultaat te verbeteren.

-zorg dat iedereen maar dan ook echt iedereen meedoet
Kijk in je planning niet alleen wanneer het makkelijkste toernooi is maar ook wanneer alle spelers beschikbaar zijn, zeker nu rond vakantietijd.
Je hebt als wat minder ervaren kleinere gilde echt iedereen nodig.

- iets meer dan 8x5
Het is leuk als spelers 6 ronden kunnen of willen doen, maar voor de meesten is 1 ronde per dag wel het maximum.
8 provincies 5 ronden is is genoeg voor 10 kistjes als alle 25 spelers dit halen. je zal echter zien dat het voorkomt dat niet iedereen dit ook gaat halen, door bv niet voldoende provincies onderzocht, hamers op, goederen op, vechten lukt niet meer ect.

De eerste 2 ronden zijn een stuk makkelijker en geven op provincies 9+ in ronde 2 ook nog eens 5kp per provincie.
Probeer dan ook in te zetten om met bv 12 provincies te beginnen. zodra het te duur/moeilijk wordt zak je spelers terug naar de gewenste 8. mocht iemand dan niet die 8 provincies halen dan heb je wat reserve punten om toch het einddoel te halen.

-Zorg voor plezier
Zorg dat de spelers het leuk blijven vinden, spelers die toernooi niet veel aan vinden zullen het leuk vinden om een keer mee te doen gevoed door het gezamelijke resultaat.
Luister goed naar je medeleden en zorg ervoor dat ze niet toernooimoe worden.

Alvast heel veel success gewenst.

-CW
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
ik heb ook de een magisch woongebouw bij inventaris staan en ken hem niet plaatsen spel loopt vast en herstart balen
 

DeletedUser3012

Guest
Als je moet beginnen is zijn staal en zijde en edelsteen de makkelijkste provincies om te doen voor zowel mensen als elven.

Oh, @CrazyWizard vertel mij dan maar hoe je in godsnaam zo makkelijk edelstenen doet met basiseenheden. Persoonlijk vind ik hout, zijde en elixer de makkelijkste, want bij hout en elixer zet ik gewoon 5 golems in en dat red ik wel. Edelstenen en marmer is het zelfde, waarbij ik vaak een combinatie gebruik van banshees en tovenaressen, of dryades in hun eentje, als er teveel zware melee in zit. Nu moet je weten, dat je als beginnende elf niet echt veel kunt met de tovenares. Dus als ik duid op de beginnende speler, denk ik toch echt dat edelstenen en marmer niet echt het makkelijkste is. In zijde heb je wel gelijk. Dat is een makkelijke en leuk genoeg mijn productiebonus. Maar edelstenen en marmer lukte mij niet voordat ik de banshee kreeg, en in latere levels haak ik alsnog af. met priesters is dit natuurlijk appeltje ei, maar die heb ik niet. Ik hoop dus dat de bloesemtovenaar een beetje opluchting bied. Nou persoonlijk ben ik even vergeten welke eenheden er in een staalprovincie zitten, maar die zijn geloof ik ook wel makkelijk. Dus ik ben het niet volledig eens met edelstenen, want als edelsteen zo makkelijk is, is marmer dat ook, en dat zei je dan weer net niet.

Magicalbean
 

DeletedUser1427

Guest
ik heb ook de een magisch woongebouw bij inventaris staan en ken hem niet plaatsen spel loopt vast en herstart balen

De magische woongebouw heeft cultuur nodig om geplaatst te kunnen worden, bij te weinig cultuur kan het gebouw niet geplaatst worden en resulteert dat het spel opnieuw moet laden.
 
Hoi Teddy,

Als je moet beginnen is zijn staal en zijde en edelsteen de makkelijkste provincies om te doen voor zowel mensen als elven.
Een provincie waar slechts 1 van de 2 sterk is zoals bv elven in het huidige toernooi, en mensen niet zorgt ervoor dat teveel spelers zullen afhaken.

Ik zou je willen aanraden er 1 met je gilde uit te kiezen in een complete cyclus van 9 weken en dat eerst te proberen, van daaruit probeer je het uit te bouwen naar vaker.
Geef je gilde de tijd om hun goederen en troepen opnieuw aan te vullen.
Succes is de beste motivatie, dus neem de tijd zodat je succesvol kan zijn.

Vaak zijn de eerste 2-3 rondes nog wel te vechten op de automaat voor de meeste spelers, maar bereid je voor de rest allemaal te moeten af kopen.
Ook de 7-8-9+ provincies moet in de eerste ronden door veel spelers worden afgekocht.

Nog wat adviezen.
- Spaar goederen, staal toernooi vraagt voornamelijk(niet exclusief) om staal, boekrollen en toverstof, zijde en edelsteen toernooi om hout,zijde en edelsteen.
tijdens het toernooi heeft iedereen zowel in als buiten je gilde deze goederen hard nodig en is het lastig om aan deze goederen te komen, ben dit voor en zorg in de weken ervoor voor een extra grote voorraad van de belangrijkste goederen die je nodig hebt tijdens dat toernooi

-Support de kleinste:
1 van de makkelijkste manieren om aan veel punten te komen is om de allerkleinste wat te voeren met goederen door de grootste spelers.
Waar een grote speler voor 1 gevecht wel 10-30k tier1+10-30k tier2+10-30k tier3 moet betalen kan 1 kleine speler hier wel 12, 13 of 14 provincies een heel toernooi mee doen.
Het kan dus zeer voordelig zijn om wat goederen aan de kleine spelers te schenken om zo het totaalresultaat te verbeteren.

-zorg dat iedereen maar dan ook echt iedereen meedoet
Kijk in je planning niet alleen wanneer het makkelijkste toernooi is maar ook wanneer alle spelers beschikbaar zijn, zeker nu rond vakantietijd.
Je hebt als wat minder ervaren kleinere gilde echt iedereen nodig.

- iets meer dan 8x5
Het is leuk als spelers 6 ronden kunnen of willen doen, maar voor de meesten is 1 ronde per dag wel het maximum.
8 provincies 5 ronden is is genoeg voor 10 kistjes als alle 25 spelers dit halen. je zal echter zien dat het voorkomt dat niet iedereen dit ook gaat halen, door bv niet voldoende provincies onderzocht, hamers op, goederen op, vechten lukt niet meer ect.

De eerste 2 ronden zijn een stuk makkelijker en geven op provincies 9+ in ronde 2 ook nog eens 5kp per provincie.
Probeer dan ook in te zetten om met bv 12 provincies te beginnen. zodra het te duur/moeilijk wordt zak je spelers terug naar de gewenste 8. mocht iemand dan niet die 8 provincies halen dan heb je wat reserve punten om toch het einddoel te halen.

-Zorg voor plezier
Zorg dat de spelers het leuk blijven vinden, spelers die toernooi niet veel aan vinden zullen het leuk vinden om een keer mee te doen gevoed door het gezamelijke resultaat.
Luister goed naar je medeleden en zorg ervoor dat ze niet toernooimoe worden.

Alvast heel veel success gewenst.

-CW
Dankjewel voor je adviezen, ik ga het voorleggen in onze bs!
 
@Lionell hier crashte het spel na het bekijken van het magisch woongebouw in inventaris, zonder poging het te zetten.
Het aantal inwoners lijkt inderdaad een compensatie, alleen moet je ook rekenen dat zo'n extra woongebouw ook plaats kost natuurlijk...
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell hier crashte het spel na het bekijken van het magisch woongebouw in inventaris, zonder poging het te zetten.
Het aantal inwoners lijkt inderdaad een compensatie, alleen moet je ook rekenen dat zo'n extra woongebouw ook plaats kost natuurlijk...

Je kunt de tooltip tevoorschijn halen als dit gebouw nog in de inventaris staat, daar kan jij de waarde zien, zodra je dit gebouw aanklikt en je hebt onvoldoende stoffen (in dit geval cultuur) treedt er een fout op, dit resulteert in het herladen van het spel.

Hierbij laten wij ook weten dat de fenikscultus gebouw recentelijk is toegevoegd in de inventaris als je voldoet aan de voorwaarde die in de Balansaanpassingen oude evenementgebouwen is meegedeeld.
 

DeletedUser1427

Guest
De BS van één van mijn kleine accounts had map 3 bereikt maar wij hebben geen fenikscultus gebouw gekregen. :(

We kunnen adviseren om met dat spelaccount een support ticket aan te maken en het probleem te benoemen.
 
Map 3 was bereikt, geen extra Feniksgebouw te zien,support ticket aangemaakt.

Voor het magische woongebouw: ik had inderdaad de tooltip met het cijfer bekeken, en heb meer dan genoeg cultuur. De crash was blijkbaar eenmalig, mogelijk een time out. Wanneer ik ga bouwen later zie ik nog wel of het normaal loopt of niet.
 
Laatst bewerkt:
Oh, @CrazyWizard vertel mij dan maar hoe je in godsnaam zo makkelijk edelstenen doet met basiseenheden. Persoonlijk vind ik hout, zijde en elixer de makkelijkste, want bij hout en elixer zet ik gewoon 5 golems in en dat red ik wel. Edelstenen en marmer is het zelfde, waarbij ik vaak een combinatie gebruik van banshees en tovenaressen, of dryades in hun eentje, als er teveel zware melee in zit. Nu moet je weten, dat je als beginnende elf niet echt veel kunt met de tovenares. Dus als ik duid op de beginnende speler, denk ik toch echt dat edelstenen en marmer niet echt het makkelijkste is. In zijde heb je wel gelijk. Dat is een makkelijke en leuk genoeg mijn productiebonus. Maar edelstenen en marmer lukte mij niet voordat ik de banshee kreeg, en in latere levels haak ik alsnog af. met priesters is dit natuurlijk appeltje ei, maar die heb ik niet. Ik hoop dus dat de bloesemtovenaar een beetje opluchting bied. Nou persoonlijk ben ik even vergeten welke eenheden er in een staalprovincie zitten, maar die zijn geloof ik ook wel makkelijk. Dus ik ben het niet volledig eens met edelstenen, want als edelsteen zo makkelijk is, is marmer dat ook, en dat zei je dan weer net niet.

Magicalbean

Gisteren ff snel over de eenheden gekeken en inderdaad niet goed opgelet.
Elixer is inderdaad de paladijn / treant provincie niet edelsteen.

Zal het even aanpassen
@MercifulTerry zie aangepaste post
 

DeletedUser

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan