• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evenementgebouwen: Zo werkt het , alles over de wintergebouwenset!

DeletedUser1592

Guest
Omdat helaas niet iedereen nieuwsbrieven schijnen te ontvangen, door uiteenlopende redenen plaats ik de tekst van de nieuwsbrief die vandaag is verzonden met uitleg over de wintergebouwenset hier op het forum.

In het winterevenement wacht je tot 8 januari een nieuwe uitdaging, waarbij je een volledige set van bij elkaar horende gebouwen kunt samenstellen. We leggen uit hoe je dat doet en waar je de verschillende onderdelen kunt vinden.


Waar zijn de setonderdelen?

oxwintercontent1140x130_1512032121_1512032121.jpg

Het bevroren orkportaal

De hoeksteen van je set is het orkportaal. Als je het orkportaal met een weg verbindt, zal het orks produceren en dienstdoen als verbindingselement voor de setgebouwen.

oxwintercontent2140x130_1511793725_1511793725.jpg


De ijshand


Misschien is het maar beter dat we alleen de hand van deze reus kunnen zien. De overblijfselen leveren in ieder geval schattige kleine ijsberen en cultuur voor je stad op. Houd bevroren sleutels bij de hand om het gebouw op zaterdag 9 december als exclusieve dagbeloning te winnen.

oxwintercontent3140x130_1511793731_1511793731.jpg


De ijsbergtrol

De overwinterende gletsjerreus is de tweede hoofdprijs van het evenement en kan met ijskronen worden vrijgespeeld. Niet alleen de afmetingen van het gebouw zijn gigantisch, ook de cultuurbonus is enorm!

oxwintercontent4140x130_1511793756_1511793756.jpg


De winterfontein

De winterfontein is het kleinste setgebouw met een oppervlakte van 2x3 velden. Hij produceert waardevolle mana voor je stad. Houd op 22 december je ogen open om de winterfontein als een exclusieve dagbeloning te winnen!


Eén bonus, twee bonussen, drie bonussen...

Door de setgebouwen naast elkaar te plaatsen speel je extra bonussen vrij. Profiteer optimaal van de set door alle vier de onderdelen op de juiste manier naast elkaar te plaatsen.
oxwintersetcontent280x220_1511793626_1511793626.jpg


Perfecte stadsplanning

De volledige set past in een gebied van 7x7 velden en levert de maximale productiehoeveelheid en alle bonussen op. Alleen het orkportaal moet met een weg zijn verbonden.

Heb je nog vragen?

Meer informatie over de setgebouwen en tips vind je van medespelers op het forum en uiteraard kun je altijd contact met support opnemen, als je ergens niet uitkomt.
 

DeletedUser1796

Guest
Jammer dat je de afbeeldingen niet kan kopiëren in de broederschapsmail
 
Op facebook merkt iemand op dat het bevroren orkportaal voorraden (hamertjes) zal leveren in plaats van orks, bij iedereen die nog niet in het ork hoofdstuk zit of verder.
 
Wat heb ik nodig om de eerste linkbonus te ontvangen van de ijbergtrol ?
En moet je sowieso het bevroren orkportaal plaatsen om de ijsbergtrol te kunnen plaatsen ?
fbcfaa7e88.jpg
 

DeletedUser274

Guest
weet iemand waar je dat orkportaal vandaan haalt? Zie het niet staan bij de rewards zoals bekend tot nu toe, of de grote prijzen.
Dan wss bij de dagprijzen die nog niet bekend zijn?...
 

DeletedUser2975

Guest
weet iemand waar je dat orkportaal vandaan haalt? Zie het niet staan bij de rewards zoals bekend tot nu toe, of de grote prijzen.
Dan wss bij de dagprijzen die nog niet bekend zijn?...
Nomnom, het bevroren orkportaal is een dagprijs...komt later in het spel. Gewoon de dagprijzen goed in de gaten houden.
 
Wat zijn de juiste afmetingen van de 4 "gebouwen" en plaats. Ik kom niet op een vierkant wat ik zo achterhaal op het forum.
 

DeletedUser

Guest
Dat alleen het Orkportaal met een weg verbonden moet zijn klopt niet volgens mij.
Ik heb in mijn beta-stadje nu 3 setgebouwen staan, die met elkaar gekoppeld zijn. Alleen de Hand staat aan de weg, het Orkportaal is nog niet voorbij gekomen.
Toch heb ik voor 1 gebouw al de 2de setbonus omdat die met de andere 2 verbonden is.
Zover ik begrepen heb hoeft er maar 1 van de 4 gebouwen aan een weg te staan, en het maakt niet uit welke
 

DeletedUser1592

Guest
Dat alleen het Orkportaal met een weg verbonden moet zijn klopt niet volgens mij.
Ik heb in mijn beta-stadje nu 3 setgebouwen staan, die met elkaar gekoppeld zijn. Alleen de Hand staat aan de weg, het Orkportaal is nog niet voorbij gekomen.
Toch heb ik voor 1 gebouw al de 2de setbonus omdat die met de andere 2 verbonden is.
Zover ik begrepen heb hoeft er maar 1 van de 4 gebouwen aan een weg te staan, en het maakt niet uit welke
Het aan de weg verbonden moeten zijn is alleen van toepassing op het orkportaal, anders werkt hij niet. Voor de andere drie gebouwen is dit geen must.
 
denk dat er hier een hopeloze fout gemaakt wordt tussen de set-gebouwen en de Gastras-gebouwen. Dat dit mogelijk de oorzaak heeft door bij de vertaling 2x dezelfde naam te geven.
Niet handig dus
 

DeletedUser1592

Guest
denk dat er hier een hopeloze fout gemaakt wordt tussen de set-gebouwen en de Gastras-gebouwen. Dat dit mogelijk de oorzaak heeft door bij de vertaling 2x dezelfde naam te geven.
Niet handig dus
Nee hoor, is geen vertaalfout. Het betreft hier een Bevroren Orkportaal.
 

DeletedUser2975

Guest
@Beldroth
oke daar is de nuance dank maar dat werd niet overal bijgeschreven dacht ik en zonder dat bevroren erbij wordt het wel lastig om te weten over welk portaal we het hebben
Iemand die zich regelmatig op het forum bevindt, had toch kunnen weten dat het een bevroren portaal betreft :rolleyes:;). Bovendien wordt het ook genoemd bij de uitleg van het plaatsen van de items. Kan me voorstellen dat je in de verdere discussies/uitleg het bijvoeglijk naamwoord dan achterwege laat :). En om het helemaal vanzelfsprekend te maken...: het is een winterevent en in deze periode kan een en ander bevriezen ;).
 

DeletedUser

Guest
Het aan de weg verbonden moeten zijn is alleen van toepassing op het orkportaal, anders werkt hij niet. Voor de andere drie gebouwen is dit geen must.

Op de beta heb ik nu alle 4 de setgebouwen en de fontein dubbel.
Ik heb ze zodanig aan elkaar gekoppeld dat ik het maximale uit de mana-fonteinen kon halen.
1 mana fontein heeft de 3de bonus, de andere de 2de
De IJsbergtrol heeft ook de 3de bonus
Zowel de IJshand en het bevoren Orkportaal beide 2de bonus.

setbuildings end.jpg


@Beldroth zoals je ziet is het bevoren Orkportaal niet aan een weg verbonden, maar het werkt toch gelukkig :D
 

DeletedUser1939

Guest
Ik heb nu alle 4 de setgebouwen, maar klopt het dat je nooit bij alle 4 de max bonus haalt?
 
Bovenaan