• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evenement: spoiler 'Feniks cultus 2018' opdrachten en beloningen.

DeletedUser1796

Guest
Nou de opdrachten zijn dus het zelfde als vorig jaar er is maar 1 verschil de opdrachten van spreuken zijn veranderd naar alle T1 fabrieken producties.
Wel een beetje jammer had de volgorde veranderd en had de spreuken er in gelaten.
en de kp's zijn weer eerst uitgeven en dan kopen :( hier zijn al zoveel reacties op geweest maar nog geen verandering :(
 

DeletedUser3381

Guest
Wel een beetje jammer dat ik nu al zie dat ik vast ga lopen op de opdrachten ‘verken een provincie’.... zit aan het begin van hoofdstuk 3 en heb voorlopig niet de mogelijkheid om nieuwe provincies te verkennen en de gebouwen upgrades zijn ook niet mogelijk....
 

DeletedUser

Guest
Wel een beetje jammer dat ik nu al zie dat ik vast ga lopen op de opdrachten ‘verken een provincie’.... zit aan het begin van hoofdstuk 3 en heb voorlopig niet de mogelijkheid om nieuwe provincies te verkennen en de gebouwen upgrades zijn ook niet mogelijk....
Waarom zou je geen provincies kunnen verkennen ? Mocht je een complete ring al helemaal verkend hebben en dus niks meer vrij hebben dan kan je met een hoofdstuk 3 account een provincie makkelijk vrijspelen via onderhandelen, kost bijna niks en daarna kan je zo weer een nieuwe provincie verkennen.
 

DeletedUser3381

Guest
Waarom zou je geen provincies kunnen verkennen ? Mocht je een complete ring al helemaal verkend hebben en dus niks meer vrij hebben dan kan je met een hoofdstuk 3 account een provincie makkelijk vrijspelen via onderhandelen, kost bijna niks en daarna kan je zo weer een nieuwe provincie verkennen.

Ik heb op dit moment 3 t2 fabrieken met een productie van 54 per 3 uur (dus max 783 per dag als ik 3 x een 3-uurs productie en 1 keer een 9-uurs productie start) en geen ruimte en bevolking om nieuwe te bouwen of de huidige te upgraden. 1 provincie onderhandelen kost ongeveer 1300 t2 goederen. Dat kost mij dus ongeveer 2 dagen productie? Tot zover goedkoop. Vechten is geen optie aangezien de tegenstander bijna 3 keer zoveel troepen heeft. De enige manier om het dus wel tijdig te redden is als een hogere speler mij wat goederen zal sponsoren... Ik vind het dan ook jammer dat de opdracht mij niet de keuze biedt.
 

DeletedUser2142

Guest
Ik wil niets afdoen aan het werk wat yamar in het werkschema heeft gestoken, maar naar mijn mening hebben spelers meer aan een 'gewone' spoiler dan een heel schema wat ze moeten volgen.
Zo kwam ik bij opdracht 37 tegen:
'verzamel 20 Relikwieën <> burenhulp + provincie + toernooi (zaterdag na 19 uur).'
Nogmaals, ik vind het heel erg tof, maar naar mijn mening willen zijn er ook spelers die gewoon zelf hun plan trekken.
Dus heb ik zelf maar een spoiler in elkaar gezet.
Samengeraapt uit de lijst van gamersgemsofknowledge, yamar en de verrijzenis van verleden jaar :).
Het mooie daaraan is, dat ik altijd kan zeggen: Ja, maar de fout zit DAAR!
En die kan dan weer wijzen naar de volgende, en die weer naar de volgende.
Tegen de tijd dat het vingerwijzen klaar is, is Pasen voorbij en de eitjes op :D.

Enfin, spoiler zonder hints:


001 Produceer 1 keer dranken (5 minuten)
002 Produceer 2 keer Eenvoudig Gereedschap (15 min)
003 Verzamel 20 cultuur
004 Verzamel 10 inwoners
005 Geef 1 kennispunt uit
006 Verplaats een gebouw
007 Verhoog 2 gebouwen naar level 2 of hoger
008 Verzamel een klein aantal munten
009 Verzamel een kleine hoeveelheid voorraden
010 Produceer 5 keer Brood ( 1 uur)
011 Produceer 8 keer Eenvoudig Gereedschap (15 min)
012 Produceer 3 keer Mand met Boodschappen (9 uur)
013 Produceer 25 keer dranken (5 minuten)
014 Onderzoek 1 tech. OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
015 Geef 5 kennispunten uit
016 Accepteer 5 handels aanbiedingen EN plaats 1 aanbieding
017 Verzamel 16 Relikwieën
018 Voltooi 12 ontmoetingen OF koop 12 kennispunten
019 Train een machtig aantal eenheden
020 Produceer 4 keer T1 bonusfabriek van 3 uur
021 Produceer 3 keer T1 bonusfabriek van 9 uur
022 Produceer 2 keer T1 bonusfabriek van 24 uur
023 Verken 1 provincie OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
024 Verzamel een redelijk aantal munten
025 Verzamel een redelijke hoeveelheid voorraden
026 Train een machtig aantal eenheden
027 Produceer 1 keer ALLE T1 fabrieken van 3 uur
028 Verzamel een kleine hoeveelheid Marmer
029 Verzamel een kleine hoeveelheid Staal
030 Verzamel een kleine hoeveelheid Hout
031 Produceer 1 keer T1 bonusfabriek van 48 uur
032 Produceer 5 keer T1 bonusfabriek van 3 uur
033 Geef 7 kennispunten uit
034 Produceer 20 keer Eenvoudig Gereedschap (15 min)
035 Produceer 2 keer Gereedschapskist (24 uur)
036 Produceer 1 keer ALLE T1 fabrieken van 9 uur
037 Verzamel 20 Relikwieën
038 Voltooi 14 ontmoetingen OF koop 14 kennispunten
039 Train 120 gevechtseenheden
040 Produceer 6 keer T1 bonusfabriek van 3 uur
041 Produceer 5 keer T1 bonusfabriek van 9 uur
042 Produceer 3 keer T1 bonusfabriek van 24 uur
043 Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
044 Verzamel een kleine hoeveelheid Kristal
045 Verzamel een kleine hoeveelheid Boekrollen
046 Verzamel een kleine hoeveelheid Zijde
047 Verhoog 3 gebouwen naar level 3 of hoger
048 Verzamel een redelijk aantal munten
049 Verzamel een redelijke hoeveelheid voorraden
050 Produceer 8 keer Brood (1 uur)
051 Produceer 25 keer Eenvoudige Gereedschappen (15 minuten)
052 Produceer 5 keer een Mand met Boodschappen (9 uur)
053 Produceer 35 keer dranken (5 minuten)
054 Onderzoek 1 tech. OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
055 Geef 10 kennispunten uit
056 Koop 8 kennispunten
057 Produceer 2 keer ALLE T1 fabrieken van 3 uur
058 Verzamel een redelijke hoeveelheid Marmer
059 Verzamel een redelijke hoeveelheid Staal
060 Verzamel een redelijke hoeveelheid Hout
061 Produceer 3 keer T1 bonusfabriek van 48 uur
062 Produceer 15 keer T1 bonusfabriek van 3 uur
063 Geef 13 kennispunten uit
064 Produceer 50 keer Eenvoudige Gereedschappen (15 minuten)
065 Produceer 5 keer Gereedschapskist (24 uur)
066 Produceer 2 keer ALLE T1 fabrieken van 9 uur
067 Verhoog 4 gebouwen naar level 4 of hoger
068 Verzamel een grote hoeveelheid munten
069 Verzamel een grote hoeveelheid voorraden
070 Produceer 12 keer Brood ( 1 uur)
071 Produceer 70 keer Eenvoudig Gereedschap (15 min)
072 Produceer 8 keer een Mand met Boodschappen (9 uur)
073 Produceer 60 keer dranken (5 minuten)
074 Onderzoek 2 tech. OF upgrade 2 gebouwen naar level 12 of hoger
075 Geef 20 Kennispunten uit
076 Koop 16 Kennispunten
077 Verzamel 32 Relikwieën
078 Voltooi 20 ontmoetingen OF koop 20 Kennispunten
079 Train een machtig aantal eenheden
080 Produceer 9 keer T1 bonusfabriek van 3 uur
081 Produceer 7 keer T1 bonusfabriek van 9 uur
082 Produceer 5 keer T1 bonusfabriek van 24 uur
083 Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
084 Verzamel een redelijke hoeveelheid Kristal
085 Verzamel een redelijke hoeveelheid Boekrollen
086 Verzamel een redelijke hoeveelheid Zijde



Als ik toch bezig ben.
Voor mijn eigen Broederschap maak ik altijd de spoiler aan in een Word bestand.
De ervaring is dat de meeste spelers dat best prettig vinden.
Dan kunnen ze hun eigen plan trekken en meestal pakt dat goed uit.
En ook dat wil ik best graag delen, als Innogames maar niet gaat zeuren dat ik hier en daar wel eens een plaatje pik :).

https://heksenketel.weebly.com/downloads.html

Hoop dat de spelers er wat aan hebben.

Edit:
Even de hoeveelheid leger aangepast, daar klopte dus geen jota van!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
I...... Ik vind het dan ook jammer dat de opdracht mij niet de keuze biedt.

Het is inderdaad een probleem voor de wat kleinere spelers dat ze geen keuze hebben bij sommige opdrachten. Het zou fijn zijn als er een optie zou komen om een opdracht te weigeren of over te slaan ( net zoals bij de normale opdrachten ) desnoods afkopen met wat goederen.
 

DeletedUser2142

Guest
Het is inderdaad een probleem voor de wat kleinere spelers dat ze geen keuze hebben bij sommige opdrachten. Het zou fijn zijn als er een optie zou komen om een opdracht te weigeren of over te slaan ( net zoals bij de normale opdrachten ) desnoods afkopen met wat goederen.
Sorry dat ik het zeg, maar ik word soms een beetje moe van spelers die bij voorbaat al gaan roepen 'dat ze het niet gaan halen'.
Het hele evenement is nog niet eens begonnen en nu al is het klagen en peeuwen!
Ik speel dit spel nu ongeveer een jaar en alleen het eeste evenement heb ik niet gehaald.
Maar toen snapte ik er ook nog geen snars van.
Daarna was het prima te doen.

Hetzelfde was met het laatste BSA.
Ook daar las ik dat het 'onmogelijk' was. Hebben we ook kunnen afronden met nog meer dan 24 uur op de klok.
En dat terwijl we niet eens zo'n grote broederschap zijn.
Je kan wel van tevoren gaan roepen dat je het niet gaat halen, maar met zo'n instelling haal je het inderdaad niet.
Toch zie ik dat elk evenement door zowel de grote als de kleine spelers in onze broederscahp de eindstreep halen.

Wat moet het dan worden?
100 keer de opdracht: Maak 5 keer dranken van 5 minuten?"
Kom op zeg, er moet wel een beetje uitdaging in zitten.
Er staat 25 dagen voor en het is nog geen maandag.
Ik weet niet of ik me hier boos over moet maken of verdrietig van moet worden :).
 
@Connie S
Uitdaging prima, helemaal voor. Het moet niet te makkelijk worden !
Maar op BETA kwam ik het probleem tegen dat ik op het eind van hoofdstuk 2 zat ( ja, inderdaad net begonnen ) en te snel was gegaan. Ik had alle technologieën gedaan en moest nog zo'n 6 provincies doen voordat ik de schatkist kon openen. En daar was opdracht
14. ontwikkel 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12
, kwam vast te zitten !!

In zo'n situatie is het echt balen >> vooral voor de beginnende speler << en zakt de moed je in de schoenen.

Dus zeuren is één, maar een lans breken voor de kleine(-re) speler is twee.
 

DeletedUser2142

Guest
En hoe lang doe je op het einde van hoofdstuk 2 over een provincie?
 
@Connie S
Ik wil hier niet een welles/nietes gedoe van maken. Ik vind dit een mooi spel en ik ben ook niet aan het kagen hoor; ik speel voor mijn plezier en heb er veel lol in. Maar ik zie zo en dan wel enkele knelpunten in de opdrachten ( hoe kun je een upgrade naar level 12 doen als je nog maar in hoofdstuk 2 of 3 zit ) die vooral voor de kleinere spelers frustrerend kunnen zijn.
( net zoals het verkennen voor de grote spelers >> dat probleem is opgelost door bij een verkenning altijd een OF opdracht te maken )

en om op je vraag terug te komen > het heeft me op BETA 2 dagen gelost om alle provincies vechtend en kopend door te komen en daardoor zit ik nu vast op
17. verzamel 16 Relikwieën

18. voltooi 12 ontmoetingen OF koop 12 kennispunten

Het idee van het halen van alle opdrachten op BETA heb ik al laten varen. En mijn advies aan de kleinere spelers hier is dan ook > zie gewoon hoever je komt en heb kijk niet naar de spelers boven je in de ranglijst. maak gewoon een leuke stad met de prijzen die je wel kan winnen. :D
 
Laatst bewerkt:
ik ben al heel dankbaar voor de werkschema's net zoals vorig evenement was dit echt een aanwinst. Dankjewel voor sharing
 

DeletedUser3381

Guest
Sorry dat ik het zeg, maar ik word soms een beetje moe van spelers die bij voorbaat al gaan roepen 'dat ze het niet gaan halen'.
Het hele evenement is nog niet eens begonnen en nu al is het klagen en peeuwen!

Het is geen kwestie van klagen en peeuwen, en ik ben het zeker met je eens dat er uitdaging in moet zitten, maar ik denk dat de ontwikkelaars van dit spel zeker nog verbeteringen aan kunnen brengen in de opdrachten. Zowel hogere als lagere spelers zullen altijd tegen problemen aan blijven lopen, hoe de opdrachten ook zouden zijn, maar het zou zeker leuk zijn als de opdrachten afhankelijk zouden zijn van hoe ver je bent in het spel. Dan is het én voor iedereen haalbaar én heeft iedereen een leuke uitdaging.
 

DeletedUser2665

Guest
Als ik toch bezig ben.
Voor mijn eigen Broederschap maak ik altijd de spoiler aan in een Word bestand.
De ervaring is dat de meeste spelers dat best prettig vinden.
Dan kunnen ze hun eigen plan trekken en meestal pakt dat goed uit.
En ook dat wil ik best graag delen, als Innogames maar niet gaat zeuren dat ik hier en daar wel eens een plaatje pik :).

https://heksenketel.weebly.com/downloads.html

Hoop dat de spelers er wat aan hebben.

Geweldig, Connie. Dank voor het delen :)
 
@Connie S
Uitdaging prima, helemaal voor. Het moet niet te makkelijk worden !
Maar op BETA kwam ik het probleem tegen dat ik op het eind van hoofdstuk 2 zat ( ja, inderdaad net begonnen ) en te snel was gegaan. Ik had alle technologieën gedaan en moest nog zo'n 6 provincies doen voordat ik de schatkist kon openen. En daar was opdracht
14. ontwikkel 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12
, kwam vast te zitten !!

In zo'n situatie is het echt balen >> vooral voor de beginnende speler << en zakt de moed je in de schoenen.

Dus zeuren is één, maar een lans breken voor de kleine(-re) speler is twee.
De kleinere spelers en ook de wat grotere spelers in onze broederschap zijn heel blij met jou schema bedankt hiervoor
 

DeletedUser2142

Guest
@yamar
@Ingrid88;

Toch zie ik nog steeds het probleem niet zo.
Laten we wel wezen, dat dit evenement eraan komt is al een week bekend en iedereen kan zich daarop dan al voorbereiden.
En het evenement zelf duurt ook 25 dagen, ruim de tijd dus.
Er zijn namelijk ook genoeg opdrachten die iedereen met twee vingers in de neus kan doen.

Als ik nou even kijk naar jullie 'bezwaren'.
(Dit is trouwens niet op de persoon bedoeld, maar omdat jullie zelf aankomen met deze voorbeelden).
Zo kwam yamar vast te zitten aan het einde van hoofdstuk 2, maar geeft zelf al aan dat hij te snel is gegaan. En nog 6 provincies moet doen voor hoofdstuk 3.
Maar 6 provincies zijn juist als beginnende speler zo gedaan.
En Ingrid88 zit met het probleem dat ze geen provincies meer kan vrijspelen.
Lijkt me dan toch eens tijd worden om ze niet alleen te verkennen, maar eerder vrij te spelen.
Of even aan een grote speler binnen de broederschap om wat GS sponsering, da's het voordeel van een BS.

Zelf heb ik nu het geluk dat ik nog wat huizen kan verhogen.
Technologieën hier vrijspelen is nu helemaal een ramp, dus die moet ik wel via verkennen doen.
Maar ja, dat duurt weer 40 uur per stuk.
Zou ik alles met verkennen doen, ben ik 200 uur kwijt, ofwel ruim 8 dagen.
Zo heeft iedereen speler wel zijn eigen knelpunten.
Alleen is het aan de speler om dat op te lossen en niet aan Innogames.
Zeker niet door de optie te geven om opdrachten te weigeren of dat af te kopen.
Zal je zien dat dan weer spelers gaan klagen dat Innogames ze dwingt om goederen te kopen met diamanten en dat ze alleen maar voor het geld gaan.
Iedereen tevreden stellen lukt toch niet
 

DeletedUser2142

Guest
Bedankt connie wat een mooie site heb je gemaakt zo erg handig

Dank je.
Maar moet wel zeggen dat het meer uit nood geboren is :).
Voor het uiterlijk van het spel krijgt Elvenar van mij een dikke 10!
Kan je gewoon naar blijven kijken, die details die erin zitten.
Het enige nadeel is dat je soms gebouwen moet verkopen om plek te maken voor wat anders.
Vind ik soms echt gewoon zonde.
Ook de Wiki pagina van Elevenar is gewoon ontzettend goed.

Maar de manier van communicatie binnen het spel houdt nog wel te wensen over.
En gezien de ontwikkelingen binnen het spel, zag ik daar geen verandering in komen.
Nou is de ingame chat een hele handige functe, al had ik liever gelijk toegang tot de IRC server.
Het is nu heel erg vluchtig.
En de ingame mail werkt ook wel, maar die heeft als grootste nadeel dat je geen clickable links kan neerzetten.

Dus als je plaatjes, tips en vooral links wil delen, loopt je tegen problemen aan.
Nu hadden we eerst een Facebook pagina, maar dat werkte niet echt.
Niet iedereen zit op facebook en ik was ook niet van plan om spelers te dwingen.
Dus een externe pagina leek mij de beste oplossing.
Voordeel vind ik dat spelers dan maar één link maar één keer hoeven op te zoeken (en op te slaan) en vervolgens daarop alles kunnen terug vinden.

Vooral tijdens een BSA is het nogal chaotisch, dus gebruiken we om dat een beetje in goede banen te leiden een google.doc geval.
Maar ja, die heeft een link die langer is dan het oude testament :).
Nou heb ik die pagina even verborgen, maar er staat op onze pagina dan de link die de spelers gelijk naar de sheet brengt en ze hoeven het alleen maar even in te vullen. (zie plaatje, is natuurlijk nu weer leeg).

2u76omd.jpg[

2u76omd.jpg

En voordat ik ik helemaal offtopic raak (ik kan soms zo klessebesse :D ) wou ik dit ermee aangeven.
Spelers klagen naar mijn mening best veel hier op het forum.
Soms terecht, maar ook vaak onterecht in mijn ogen.
Tuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar niet alles hoeft Innogames op te lossen.
Vaak kunnen spelers ook zelf werken aan een oplossing.
Het hoeft niet allemaal op een zilveren schaaltje te worden aangedragen.
 
Geen klacht, maar een verbeterpunt !

Het eerste set-gebouw ( de vuurtoren ) is al te winnen op de 2e dag. Veel punten kun je dan nog niet bij-elkaar gespeeld hebben, dus zullen er velen zijn die maximaal 4 pogingen kunnen doen. 4 x een kans van 25 % blijft 4 x een kans van 25 % > dus nog altijd geen garantie, voor sommige spelers zal het missen van de vuurtoren al het mislukken van het hele avontuur betekenen.

Ik zou voor willen stellen dat bij de set-gebouw-dagen de winkans stapsgewijs omhoog gaat. de 1e keer 25 %, de tweede keer 50 %, de derde keer 75 % en bij de vierde keer een 100 % kans dat je het set-gebouw wint. De extra kans-procenten kunnen verhoudingswijs bij de andere prijzen weggehaald worden.

Een tweede optie is om een set-gebouw vaker aan te bieden, zoals dat gebeurd bij een andere INNO game (heb ik hier op het Forum gelezen).

Een derde optie is om de laatste dag alle set-gebouwen nog 1 x aan te bieden tegen bijvoorbeeld 560 punten (per stuk).

Zo kunnen de set-gebouw-spelers tot het eind proberen hun avontuur mooi af te sluiten.

Geen zilveren schaaltje, maar een gouden kans :D
 

DeletedUser

Guest
Het eerste set-gebouw ( de vuurtoren ) is al te winnen op de 2e dag. Veel punten kun je dan nog niet bij-elkaar gespeeld hebben, dus zullen er velen zijn die maximaal 4 pogingen kunnen doen. 4 x een kans van 25 % blijft 4 x een kans van 25 % > dus nog altijd geen garantie, voor sommige spelers zal het missen van de vuurtoren al het mislukken van het hele avontuur betekenen.

@yamar We hebben in totaal 5 verschillende setgebouwen in dit evenement, maar je krijgt de maximale bonus al met 4 setgebouwen. Dus 1tje missen is zeker niet mislukken van evenement ;)
Als je voor de volledige set wilt gaan, zul je ook zeker gebruik moeten maken van de dubbele verendagen, anders red je de laatste hoofdprijs niet.

Maar de setgebouwen als stand-alone geven al een leuke cultuur en populatie, de bonussen zijn daarentegen maar minimaaltjes (goederen, munten, hamertjes), dus ik zou mij niet al te druk maken over het compleet krijgen van de setgebouwen. Als je het evenement uitspeelt heb je iig al de eerste 2 hoofdprijzen, de rest is dan mooi meegenomen.
Dus, gewoon lekker spelen en hopen op leuke dagprijsjes, geen stress, geen frustratie en zeker niet na dag 2 al roepen dat het mislukt is :D
 
Bovenaan