• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Beta Evenement: broederschap avontuur !

Dit is eerder een soort van "Innogames-pleister" die veel te klein is voor een grote gapende wond. Dat veranderd nog steeds niets aan mijn mening dat dit het spelletje er niet leuker op maakt. En dus blijf ik bij m'n standpunt en oproep tot boycot.

Wij hadden een besluit genomen in onze BS: We doen niet mee, ook al komen ze af met veel te kleine pleisterjes voor een open beenbreuk. We wachten met zijn allen rustig het volgend paas-event af.
 
Bedenk wel dat elke route punten heeft waar relikwieën in gestort moeten worden. Ik hoop voor jullie dat de prijs dat waard is. o_O

Dat weet ik, en hebben we binnen de BS ook goed over nagedacht. Er zijn een aantal toernooi spelers met een flinke voorraad reli's zodat de kleinere spelers ontzien kunnen worden. Ik speel ook op Beta dus ben sowieso wel voorbereid en kan mijn BS ook van de nodige info voorzien :)
 
sorry hoor maar ik vind de beloning die men kan winnen totaal niet in verhouding met wat je moet leveren. Ik denk er hard over om gewoon niet mee te doen. Ik laat de andere leden van mijn BS beslissen en alleen voor hun zou ik meedoen.
 
En dit is precies de gedachte van Inno die hier achter zit, de trouw aan je BS, daarom kunnen ze vragen wat ze willen.
Nou je mag dat best helpen kanaliseren, we zijn nu net geen echte kudde dieren. Afhankelijk van je BS en je doelstelling kan je al dan niet beslissen mee te doen maar denk er wel over na voordat je begint en dat je niet investeert in iets wat je niet af gaat krijgen of wat minder opbrengt dan gewoon je spel vervolgen. Want als je halverwege moet stoppen is het jammer van de inspanning de goederen producties die erin verdwenen zijn en eventuele Orkjes en relikwieën.
 
Vind vanaf het begin de beloning van de avonturen extreem karig. zeker voor alles dat niet eerste wordt.
Als je kijkt wat je erin stopt en eruit haalt dan is dat niet echt heel positief.

De eerste keer was natuurlijk wel leuk, voornamelijk omdat het nieuw was.
Als je als gilde denkt we gaan een keer voor de eerste plek, dan is dat natuurlijk ook heel leuk, maar als je dan bv het niet haalt ben je er ook wel redelijk klaar mee. 1 booster, een paar absolute flutgebouwen(bv handelaarsgildes) voor heeel veel werk, goederen ect.

We hebben teveel events, daardoor is er al een enorm gebouw overschot en ook daardoor voelt een event gebouwtje niet echt als een prijs.
Ik heb echter zo 1-2-3 ook niet een oplossing wat dan wel de moeite waard zou zijn.

50 dia's voor de eerste map, 100 voor de 2de map 200 voor de derde map? dat zou een motivatie kunnen zijn, maar of Innogames dat zou willen ivm hun verdienmodel ik heb geen idee.
Het zou ook een teaser kunnen zijn om meer spelers meer vertrouwd te maken met dia's net als dat we er 200 krijgen per hoofdstuk.

en nog wat verdwaalde dia's op de ranking. geeft ook die wat waarde.
 

DeletedUser2578

Guest
Vind vanaf het begin de beloning van de avonturen extreem karig. zeker voor alles dat niet eerste wordt.
Als je kijkt wat je erin stopt en eruit haalt dan is dat niet echt heel positief.

50 dia's voor de eerste map, 100 voor de 2de map 200 voor de derde map? dat zou een motivatie kunnen zijn, maar of Innogames dat zou willen ivm hun verdienmodel ik heb geen idee.
Het zou ook een teaser kunnen zijn om meer spelers meer vertrouwd te maken met dia's net als dat we er 200 krijgen per hoofdstuk.

Ik ben het met je eens dat de beloning karig is, het kan zeker beter voor de moeite van ieder speler en een heel BS doet en ook om de motivatie van de spelers te vergroten om door te gaan! Het is duidelijk dat de opzet van het avontuur en delen van het hele spel degelijk wel met een verdienmodel te maken heeft, je kan dat bijna niet los van elkaar zien. Als je met dia's diamanten bedoeld dan zou dat zeker een mooie beloning zijn, maar ik zie het niet gebeuren want ze willen juist diamanten verkopen.
 
Ik ben het met je eens dat de beloning karig is, het kan zeker beter voor de moeite van ieder speler en een heel BS doet en ook om de motivatie van de spelers te vergroten om door te gaan! Het is duidelijk dat de opzet van het avontuur en delen van het hele spel degelijk wel met een verdienmodel te maken heeft, je kan dat bijna niet los van elkaar zien. Als je met dia's diamanten bedoeld dan zou dat zeker een mooie beloning zijn, maar ik zie het niet gebeuren want ze willen juist diamanten verkopen.

Vergis je niet, je kan ook geld verdienen door het weg te geven, het doel is om spelers gewend te maken aan diamanten zodat ze die kopen. ook geef je net te weinig weg om het bruikbaar te maken waardoor je een beetje bijkoopt. de kunst is de perfecte balans te vinden.
 
Vind vanaf het begin de beloning van de avonturen extreem karig. zeker voor alles dat niet eerste wordt.
Als je kijkt wat je erin stopt en eruit haalt dan is dat niet echt heel positief.

De eerste keer was natuurlijk wel leuk, voornamelijk omdat het nieuw was.
Als je als gilde denkt we gaan een keer voor de eerste plek, dan is dat natuurlijk ook heel leuk, maar als je dan bv het niet haalt ben je er ook wel redelijk klaar mee. 1 booster, een paar absolute flutgebouwen(bv handelaarsgildes) voor heeel veel werk, goederen ect.

We hebben teveel events, daardoor is er al een enorm gebouw overschot en ook daardoor voelt een event gebouwtje niet echt als een prijs.
Ik heb echter zo 1-2-3 ook niet een oplossing wat dan wel de moeite waard zou zijn.

50 dia's voor de eerste map, 100 voor de 2de map 200 voor de derde map? dat zou een motivatie kunnen zijn, maar of Innogames dat zou willen ivm hun verdienmodel ik heb geen idee.
Het zou ook een teaser kunnen zijn om meer spelers meer vertrouwd te maken met dia's net als dat we er 200 krijgen per hoofdstuk.

en nog wat verdwaalde dia's op de ranking. geeft ook die wat waarde.

ben het er mee eens met CrazyWizard.
Het loont zich zo niet... te veel moeite, te veel goederen, te weinig tijd en dat voor een paar prijzen die je eigenlijk niet eens kunt plaatsen.
Ik heb nog zoveel gebouwen van andere events, weet niet waar ik die allemaal moet zetten.

Dias zouden een goede motivatie zijn, maar dat zullen ze gegarandeerd niet doen.
Ach en tijdsboosters.. die zijn ook altijd welkom...
 

DeletedUser2578

Guest
Vergis je niet, je kan ook geld verdienen door het weg te geven, het doel is om spelers gewend te maken aan diamanten zodat ze die kopen. ook geef je net te weinig weg om het bruikbaar te maken waardoor je een beetje bijkoopt. de kunst is de perfecte balans te vinden.

Dat klopt Wizard, deels gebruikt Innogames deze methode al bij het uitspelen van een hoofdstuk, maar dat begint pas bij een bepaalde hoofdstuk. Veel starters die niet geïnteresseerd zijn in het spel stoppen eerder en krijgen dus deze diamanten niet. Maar als er met een BSA massaal wordt gespeeld en Innogames geeft ieder speler 350 diamanten weg waar blijft hun winst dan? Dat wordt onvoordelig voor Innogames. Ik denk dat ze er zo naar kijken. En om nog een stap verder te gaan ze bouwen de BSA's zo in dat er wel door spelers gekocht gaat worden, dat is een onderdeel van hun winstmodel....
Maar goed dit is maar een visie, hoe het precies in elkaar zit weet alleen Innogames zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de laatste Q&A sessie op facebook waren ze toch aan het hinten dat er iets aan komt die diamanten oplevert, misschien is het wel een mogelijkheid dus dat er diamanten in het avontuur komen zitten.

ik zag op beta ook een voorstel om aan elke checkpunt op de avonturenmap een reward te hangen. Dat lijkt me ook wel een goed idee, geef die boostertjes enzo op een checkpoint, en als mapreward een gebouwtje.

Ook een blauwdruk als mogelijke eindreward van map 3 mag een optie worden (dan is het vergelijkbaar met toernooi eindreward) met de voorwaarde dat ze dan eerst die blauwdrukken eens afwerken...
 

DeletedUser1427

Guest
Beste allemaal,

Wij hebben berichten verplaatst die vanaf het moment dat het avontuur is gestart verplaatst naar de officiele feedback topic: broederschapsavontuur. Wij adviseren zolang dit avontuur lopende is om de feedback op dat topic achter te laten. Dit topic staat tijdelijk op slot, zodra het avontuur voorbij is kan dit topic weer geopend worden. Zo kunnen wij de feedback van dit avontuur ook verzamelen via één topic.
 

DeletedUser3113

Guest
Inmiddels is het Broederschap avonturen evenement volledig tot zijn einde gekomen. Vandaar dat we dit topic weer geopend hebben. We horen graag de feedback over de BA.

Groet,
Duvessa
 

DeletedUser990

Guest
Feedback geven over dit BS avontuur. Is al veel over geschreven maar, pijn in mijn pols nog niet helemaal over van het vele geklik.16x om 2x dezelfde Quest te voldoen.
In verband met grote aantallen was het wel nodig veel dezelfde opdrachten tegelijk te maken.
De stress of je aldoor wel het juiste aanklikt, want opletten op wat moet er tegelijk verzameld worden en heb ik wel de juiste opdracht staan. Jammer als te vlug klikt.
Mijn feedback is nee in deze vorm doe ik echt niet meer mee te veel opdrachten in te grote hoeveelheden.
 
Mijn feed back is nog veel simpeler, iedereen is blij dat we niet hieraan hebben deelgenomen. Elk aanstaand BA zullen we in de toekomst overslaan als er niet wezenlijks iets in veranderd. Betere prijzen voor alle inspanning zou er een van zijn maar ook minder kostelijk aan product dat je keihard nodig hebt om je normale spellijn vast te houden. Dat is geen avontuur dat is een uitputtingsslag zonder prettig eindgevoel.
Nu na zoveel keer al zo vaak negatief beoordeeld te zijn geworden zal helaas het kwartje toch niet vallen en kunnen we na het eieren rapen ons de borst weer nat maken om weer hiermee geconfronteerd te worden is helaas mijn verwachting.
 
Onze BS heeft er wel aan meegedaan en omdat zovelen er niet aan meegedaan hebben kregen we zowaar nog een plaatsje in de top 100 en een prijs van een booster van 30 minuten.:):)
Volgende keer ( Mei waarschijnlijk ) gaan we er weer vol tegenaan en zullen dan ongetwijfeld een extra prijs van een booster van 45 minuten begeren :cool:

Nu al bezig met de voorbereidingen van het paas/lente/fenix avontuur (vakantie word weer nix dit jaar :p) , ben benieuw hoeveel kritiek daar op komt ( te makkelijk / te moeilijk / te slechte beloningen / te goede beloningen ).
Ik zal met veel plezier een schemaatje maken voor de kleine(-re) medespeler zodat die er ook het maximale uit kan halen. :D
 
Onze BS heeft er wel aan meegedaan en omdat zovelen er niet aan meegedaan hebben kregen we zowaar nog een plaatsje in de top 100 en een prijs van een booster van 30 minuten.:):)
Volgende keer ( Mei waarschijnlijk ) gaan we er weer vol tegenaan en zullen dan ongetwijfeld een extra prijs van een booster van 45 minuten begeren :cool:

Nu al bezig met de voorbereidingen van het paas/lente/fenix avontuur (vakantie word weer nix dit jaar :p) , ben benieuw hoeveel kritiek daar op komt ( te makkelijk / te moeilijk / te slechte beloningen / te goede beloningen ).
Ik zal met veel plezier een schemaatje maken voor de kleine(-re) medespeler zodat die er ook het maximale uit kan halen. :D
terecht voor de kleinere spelers, die hebben er in het algemeen ook meer baat bij en kunnen dus een duwtje in de rug best gebruiken.
 
We hebben een beginner BS met grotendeels app spelers, en ong 5 PC spelers, die het avontuur kunnen spelen. Grootste speler zit in hoofdstuk 5.
De vorige keer was het uiterst gezellig, maar helaas maar 5 dagen, en had het totaal geen zin om voor de laatste 2 dagen nog aan ronde 2 te beginnen. De handelsreiziger was een leuke prijs vond ik (in tegenstelling tot de mening op het forum), het ding doet inderdaad niet zo veel, maar mijns inziens was het ook meer het samen werken aan het avontuur wat het leuk maakte, en de prijs was niet zo belangrijk. Op zich was het goed te doen, en niet moeilijk. Goed te doen zelfs voor 5 leden van een BS (voor 1 ronde).

In het avontuur nu: 105000 goederen / 5 is 26K goederen. Ikzelf zit in hoofdstuk 4, en doe een 5K goederen / dag, zodat ik na een week wel over de dip heen ben. Kleinere leden van ons 5-tal handelen in de orde van een 1-2K / dag. Dat gaat ze dus 2 weken kosten. 3x30 relikwieen over 5 personen wordt je ook niet blij van, we hebben 1 lid die op 500% bonus zit van een goed, de rest zit er onder.
Ronde 2 en 3 heb ik niet eens bekeken, anders dan dat de benodigdheden nog idioter worden.

Daartegenover staat dan 30KP voor wonderen, een paar uur tijdsbooster, en nog voorraad-meevaller. Hoewel een aantal leden wel een wonder hebben, is het volpompen van wonderen nog niet aan de orde, KPs in onderzoek drukken is veel nuttiger. Die 30KP prijs is dus voor ons vrijwel nutteloos, een booster voor een paar uur is eenvoudig op te lossen door een uurtje of wat iets anders te doen, en 1x 15% voorraden is zinloos als je teveel werkplaatsen hebt, en een druppel op een hete plaat als je te weinig hebt.
Daar komt dan nog bij dat we het orks pad al zowiezo niet eens konden kiezen, want niemand is nog zo ver.

Kortom, een hele zware opgave voor een kleine groep BSers, en vrij weining nuttigs als tegenprestatie van een week (of 2 weken voor de kleinere spelers) goederen dip, en kwijtraken van 25 relikwieen. We hebben teveel niet-PC spelers in het BS, en zijn niet ver genoeg om hier zinnig aan mee te doen. Derhalve hebben we er maar van afgezien, en hebben een aantal leden flink wat marmer bonus reliekwieen gescoord in het toernooi van vorige week.



Mijns inziens zit het probleem van dit avontuur dat het teveel wil. Als je de rondes bekijkt zijn het ongeveer kopie-en van elkaar met een vermenigvuldigingsfactor er overheen. Lekker makkelijk om te ontwerpen, maar of het nu een goed idee is voor de boven en onderkant van de spelers???
 
Bovenaan