• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evaluatie-discussie Herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser

Guest
Dank voor de uitleg, de facultatieve troepen vergrotingen maken het dus niet per se moeilijker, maar wel duurder. Het is mijn conclusie dat een ontwerpfout is in het spel. De troepenupgrades zouden het toernooi niet duurder moeten maken omdat de troepenupgrades de trainingssnelheid niet verhogen.

Geldt dat ook buiten de hoofdstukken? Dat maakt je voorbeeld niet helemaal duidelijk. Bijvoorbeeld ik heb in de eerste 6 hoofdstukken 4 facultatieve troepen onderzoeken gedaan. Maakt dat nog uit voor de kosten van het toernooi zodra ik in hoofdstuk zeven ben?

De troepenomvang upgrade onderzoeken zitten in de boom van de hoofstukken. Dus hoe verder je in de boom zit, hoe meer van deze onderzoeken je gedaan hebt.
Als je de facultatieve onderzoeken hebt overgeslagen blijft het toernooi goedkoper, het maakt verder niet uit in welke hoofdstukken je dat gedaan hebt.
 

DeletedUser

Guest
Dit is al eens gezegd, maar wil 't nog eens benadrukken; Inno doet zijn uiterste best om Elvenar 't nekje om te draaien, in 't algemeen is 't spel veels te traag, zowel in ontwikkeling, als in 't spel.
Een aantal voorbeelden: verkennen van een provincie duurt 76 uur en als beloning krijg je dan een provincie die met vechten niet te doen is (Moeilijk/erg moeilijk), Toernooien zijn niet meer te doen of je moet zoveel goederen gaan produceren, dat je enkel nog goederengebouwen hebt staan. Events volgen elkaar snel op, zonder dat je plek hebt om die gebouwen te plaatsen, kan zo nog wel ff doorgaan.
Daarbij zijn er een aantal spelers die met dubbel/tripple accounts hun OW's vol gooien en dat is schijnbaar 'normaal'
Vraag me dus waarom ik eigenlijk nog speel.

Dat klopt Harry, zoals ik in mijn voorbeeld aangaf heeft het Naalden OW wel degelijk invloed op de trainingssnelheid en geeft dus de mogelijkheid om sneller te kunnen trainen voor de toernooien. Met een zeer hoog level Naalden valt het dan nog steeds bij te houden, waarschijnlijk dan ook met een zeer hoog level van de Torens van Welvaart voor de hamertjes die je nodig hebt voor het trainen.

Een zeer hoog level van de Zalen zal ook zeker helpen om de onderhandelskosten te kunnen blijven opbrengen.
 
@Lussie100 Veel kans dat het is omdat je er afleiding in vindt, slechte gewoonte die voortkomt uit een probleem elders. "Leuk" is het na een tijdje helemaal niet meer. Te traag, claimt te veel van je kostbare levenstijd, en wat levert het op? vooral een flauwe imitatie van een winstgedreven economie waarbij je niet kan winnen, wel stapelen en eventueel af en toe de mecenas uithangen. Gelukkig is er geen milieu dat je om zeep kan helpen, behalve dan het echte via serververbruik...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Hallo Allemaal,
Dank je wel voor jullie feedback tot nu toe :)
Nu het BS Avontuur voorbij is, en we daar een van de lastige toernooien voor moesten bespelen, leek het mij tijd om dit topic weer een upje te geven.
Ik heb in mijn eerste post een tussenevaluatie gepost met de resultaten tot nu.
[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/evaluatie-discussie-herontwerp-gevechtssysteem.4755/"]Evaluatie-discussie Herontwerp gevechtssysteem[/URL]

Maar meer feedback en reacties zijn natuurlijk nog altijd zeer welkom ;)
 

DeletedUser

Guest
Topwerk Didi!
Eén belangrijke suggestie mis ik trouwens wel - of is die zo voor de hand liggend dat we er met z'n allen nog niet aan gedacht hebben?: de trainingstijden verkorten. Liefst in combinatie met een vergroting van de trainingseenheden, zodat je met een gerust hart een paar uurtjes van de computer weg kunt en de kazerne niet al te snel stilvalt.
Als we sneller kunnen trainen, zitten we minder snel met tekorten die misschien wel een week of langer duren om weg te werken, en kunnen we vaker en meer voor vechten kiezen.
 
Topwerk Didi!
Eén belangrijke suggestie mis ik trouwens wel - of is die zo voor de hand liggend dat we er met z'n allen nog niet aan gedacht hebben?: de trainingstijden verkorten. Liefst in combinatie met een vergroting van de trainingseenheden, zodat je met een gerust hart een paar uurtjes van de computer weg kunt en de kazerne niet al te snel stilvalt.
Als we sneller kunnen trainen, zitten we minder snel met tekorten die misschien wel een week of langer duren om weg te werken, en kunnen we vaker en meer voor vechten kiezen.
zit ten dele vervat in het feit dat je 3 militairen gebouwen hebt met elk potentieel 5 trainingsvelden waarvan je er maar 5 mag gebruiken en 10 dus stil staan.
 

DeletedUser

Guest
Topwerk Didi!
Eén belangrijke suggestie mis ik trouwens wel - of is die zo voor de hand liggend dat we er met z'n allen nog niet aan gedacht hebben?: de trainingstijden verkorten. Liefst in combinatie met een vergroting van de trainingseenheden, zodat je met een gerust hart een paar uurtjes van de computer weg kunt en de kazerne niet al te snel stilvalt.
Als we sneller kunnen trainen, zitten we minder snel met tekorten die misschien wel een week of langer duren om weg te werken, en kunnen we vaker en meer voor vechten kiezen.

zit ten dele vervat in het feit dat je 3 militairen gebouwen hebt met elk potentieel 5 trainingsvelden waarvan je er maar 5 mag gebruiken en 10 dus stil staan.

Dat klopt idd. Met de introductie van het nieuwe gevechtssysteem werd de trainingssnelheid korter per eenheid en de troepenomvang (ook in de trainingshokjes) groter. Maar doordat de troepenomvang alsmaar groter en groter wordt, waren we dit gunstige effect eigenlijk snel weer kwijt.

Om het toch weer te verbeteren zijn we nu afhankelijk van Oude Wonderen: Voor een kortere trainingstijd de Naalden en Vliegende Academie. Voor meer leereenheden in de trainingsvakjes Dwergenbolwerk en Sluwe Paddestoel.

Elk militair gebouw een eigen trainingsqueue zou wel kunnen helpen om snel te kunnen trainen voor bijv. een toernooi of provincies (voor een evenement bijv.), maar dat kost je dan wel weer een enorme bak met voorraden (hamertjes)
 
Ik ben aan dit spel begonnen om eens niet te moeten vechten. Maar merkte na een tijdje dat ik dan strop zat met de opdrachten links. Toen heb ik beslist 1 provincie niet te onderhandelen tot mijn legers sterker waren. Daarna kon ik weer verder met de opdrachten links.
Hoe ik ertoe gekomen ben toch te gaan vechten voor het toernooi weet ik niet meer precies. Waarschijnlijk toen tijdens een discussie op onze chat bleek dat we wapenkamers nodig hebben om orcs te trainen.
Voor het toernooi vechten lukt wel, maar ik heb de indruk dat het tegen het einde van een hoofdstuk minder goed lukt. En als ik dan aan die KP wil geraken onderhandel ik dan maar. En nu ik in nieuw hoofdstuk zit lukt het weer iets beter.
Voor provincies vecht ik niet.
En ik vecht enkel automatisch. Handmatig lijkt me veel te tijdrovend.
Deze verslaving is al meer dan tijdrovend genoeg :rolleyes:
Ik heb wel een paar OW's staan om te vechten. Voor snelheid training helpen die zeker voor het vechten weet ik het niet.:confused:
Ik gebruik enkel de kazerne en het oefenterrein. Geen plaats voor huurlingenkamp. En er zijn maar 5 trainingsplaatsen, dus waarom zou ik nog andere soorten soldaten gaan trainen.
Ik zou wel graag meer dan 5 trainingshokjes hebben. Dan kon ik meer soldaten trainen. Nu verlies ik dikwijls halve nacht en soms ook stukje van de dag. Ik heb namelijk ook nog een leven buiten dit verslavende spel;)
 

DeletedUser

Guest
Hallo Allemaal,

Iedereen bedankt voor zijn bijdragen, we gaan nog steeds door met de evaluatie, dus feedback posten kan natuurlijk nog steeds.

Op basis van de informatie die we tot nu toe verzameld hebben, heb ik een beginnetje gemaakt met een paar nieuwe ideeën/suggesties.
Deze kun je hier vinden:

[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/aanpassen-van-gevechtsssyteem-trainingsgebouwen-en-legereenheden.4902/"]Aanpassen van gevechtsssyteem: Trainingsgebouwen en legereenheden[/URL]

[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/voorstel-herontwerp-toernooien.4901/"]Voorstel Herontwerp toernooien[/URL]

[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/aanpassing-vliegende-academie-voor-elvensteden.4903/"]Aanpassing Vliegende Academie voor Elvensteden[/URL]

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, feedback is natuurlijk altijd welkom :D

Wie ook een idee heeft hoe het beter/anders kan, schroom je niet en post je ideeën in het Ideeën en Suggesties subforum ;)
 

DeletedUser2080

Guest
Nou... heb t lang uitgesteld maar daar komt ie :)

- Wat vinden jullie van het ondertussen huidige vechtsysteem en de toernooien. Gaat het goed, matig, slecht?
Slecht. Ik kan al heel lang niet meer vechten in de provincies, maar tegenwoordig worden zelfs de toernooien ondoenlijk. Nu men ook in de events je verplcht tot vechten (relics verkrijgen) word je dus erg arm qua goederen.

- Onderhandel je veel, vecht je veel (autovechten of handmatig) in zowel provincies als toernooien of is het meer een mix van alles?
Ik doe eigenlijk alles auto. Heb het systeem nooit begrepen. toen ik t graag wilde leren...was er vind ike cht te weinig goede info voor handen. Daarbijkomt dat mn poppetjes alle kanten op wapperen terwijl ik wil dat ze de andere kant opgaan. Verder een eeuwige bug met onzichtbare troepen dus toen heb ik het maar opgegeven.

- Vind je dat de Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben, je echt helpen?
nou... nee. alleen de naalden in t begin

- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?
Overkill. Ik gebruik de eenheden uit de kazerne, de hondjes en de bloesem tovenaar. de rest zit werkloos uit hun neus te eten.

- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?
Balen. Mede daardoor worden ze ondoenlijk. soms heb ik overigens ook de indruk dat de OW eerder tegenwicht geven dan hulp.

Overigens, ik meen mij te herinneren dat je bij de toernooien in t begin ook punten voor je ranking kreeg? Misschien dat dit de notoire niet-toernooiers over de streep zou kunnen trekken?

Mijn grootste punt gaat over t feit dat het inmiddels bijna niet meer doenlijk is om mn afgeslachte leger weer bij te trainen voor t volgende toernooi. Ik vind echt dat daar iets aan gedaan moet worden. Gooi die werkloze eenheden eruit, en laat ieder kazerne onderdeel trainen. dan heb ik tenminste weer n leger staan :)
 
- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?
Overkill. Ik gebruik de eenheden uit de kazerne, de hondjes en de bloesem tovenaar. de rest zit werkloos uit hun neus te eten.

Helemaal mee eens. En bovendien heb je dan ook nog plaats nodig om die dingen te plaatsen. Het huurlingenkamp heb ik dus nog niet geplaatst. Zie het nut ervan niet in
 
Dat alle kanten op wapperen van troepen is vooral op auto combat, hoewel de orkstrateeg het ook op manueel soms doet.

Oude Wonderen die troepengrootte verhogen doen de trainingstijden inderdaad toenemen, wat tot op zekere hoogte handig is (je wil de nacht overbruggen> dat zou eigenlijk altijd wel moeten kunnen, dat je er geen nachtrust voor kan/moet offeren, games verslaven makkelijk en dan is zoiets onverantwoord). Het wordt al snel een vertragingseffect want je hebt steeds grotere eenheden nodig en je krijgt die zo dus wel maar de productietijd kan amper verbeterd worden momenteel. Naalden van de Storm een grotere versnelling laten geven zou dit kunnen verhelpen @ ontwikkelteam.

Toernooi geeft alleen rankingpunten aan de "beste" 100 toernooispelers (ten dele ook mensen met te veel diamanten)
 
Ik ben nu in het draken en tovenaars hoofdstuk. En ik begin te ondervinden dat het toernooi stilaan erg moeilijk wordt.:D De 2 eerste provincies lukken nog wel (5dagen) maar de verdere provincies worden tegen het einde niet meer te doen. En afkopen wordt erg duur. :eek:

Om sterkere troepen te hebben zou ik nog de heldensmederij kunnen plaatsen. Maar daar heb ik de ruimte niet voor. Die Campus met fakulteiten neemt wel erg veel plaats in. En bovendien: zou dat echt wel helpen? 106% ipv 100%????

Er moet dus echt wel iets gaan veranderen. In onze broederschap ben ik, denk ik, ongeveer de enige die vecht. En meestal sta ik op kop in de ranking van het toernooi. Dus de anderen vinden de kosten ook te veel.:mad:

(ga voor het volgende broederschapsavontuur geen significante bijdrage kunnen leveren wegens gebrek aan ruimte. Maar dat hoort hier waarschijnlijk niet ;) )
 

DeletedUser237

Guest
Speel ondertussen toch al heel lang en ben begonnen omdat dit een bouwspelletje leek. Dus ik heb wel alles staan en soldatekes ook een deel maar ik gebruik ze niet. Ik onderhandel alles. Heb gewoon een hekel aan vechtspelletjes en ik vind het al behoorlijk spijtig dat dit hier in dit bouwspelletje ook zit.
 
@tekkelke : het bouwen en de fantasy is de aankleding, het is een economiespel: produceren tot je omvalt (en RSI ontwikkelt). Met zelfs een concept van de oude Hanze in een nieuw jasje: de hoeveelheid mana die je verzamelt neemt elke nacht in waarde af, waarmee het meer op het huidige geld lijkt helaas. Bij de Hanze was je geld op het einde van het jaar niks meer waard, kwestie van een ruilmiddel niet op te potten, maar effectief volledig (en hopelijk efficiënt) aan te wenden.
 

DeletedUser2139

Guest
- Wat vinden jullie van het ondertussen huidige vechtsysteem en de toernooien. Gaat het goed, matig, slecht?
Mij bevalt het vechten wel. Ik vind het alleen erg lastig dat het ene toernooi veel moeilijker vecht dan het andere. En persoonlijk vind ik het heel oneerlijk dat je troepenomvang de moeilijkheid van de toernooien bepaald. Laat dat eerder geleidelijk stijgen, per hoofdstuk, of bijvoorbeeld weer iets moeilijker als je 10 onderzoeken afgerond hebt, maar dan met maximaal alles van dat hoofdstuk behalve de verplichte.

- Onderhandel je veel, vecht je veel (autovechten of handmatig) in zowel provincies als toernooien of is het meer een mix van alles?
De provincies vecht ik tot nu toe altijd, hoewel dat zou kunnen gaan minderen nu ik troepenomvang upgrades oversla voor de toernooien. Toernooi combineer ik. De eenvoudigste provincies die ik meestal autofight (hoewel die eigenlijk het leukst zijn om met de hand te doen vaak, maar goed, tijdgebrek). Iets moeilijker vecht ik met de hand, en zodra dat me te lastig wordt, begin ik te handelen.

- Vind je dat de Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben, je echt helpen?
Zeker! Heel hard voel je het niet altijd, maar als je ze voor het eerst bouwt doet het wel wat, en zodra ze verder geupgrade zijn maakt het echt veel uit. Mijn favoriet is zonder twijfel het vechtklooster, aangezien dat àlle eenheden helpt.

- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?
Ik klaag niet :) Alle eenheden hebben hun goede en slechte kanten. Ik snap dat het voor veel mensen veel is, maar ik heb het allemaal uitgebreid uitgespit en er is niet één troep die ik waardeloos vindt, behalve als ze 1 ster hebben terwijl anderen van dezelfde soort op 3 zitten.

- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?
ONEERLIJK. Serieus, zoals hiervoor al gezegd: laat de moeilijkheid afhankelijk zijn van je hoofdstuk, zodat het relatief gezien voor iedereen even makkelijk of moeilijk blijft!
 
Bovenaan