• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evaluatie-discussie Herontwerp gevechtssysteem

- Wat vinden jullie van het ondertussen huidige vechtsysteem en de toernooien. Gaat het goed, matig, slecht?
*Waardeloos

- Onderhandel je veel, vecht je veel (autovechten of handmatig) in zowel provincies als toernooien of is het meer een mix van alles?
* In het begin van een toernooi probeer ik te vechten (automatisch), daarna koop ik alles af

- Vind je dat de Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben, je echt helpen?
* Omdat het vechten me tegenstaat plaats ik deze niet.


- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?
* Als ik vecht, gebruik ik er maar 5

- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?
* Dit gedeelte v/h spel vind ik veel te zwaar gemaakt om het maar enigzins leuk te vinden.
 

DeletedUser935

Guest
Ik vecht in de toernooien nog wel en dat doe ik op automatisch omdat het veel te omslachtig is om het handmatig te doen (en ik snap het allemaal ook niet zo) Veel te moeilijk is mijn bescheiden mening. Daarbij komt dat het vreselijk lang duurt om weer de troepen aan te vullen, zeker ook te duur. Het vechten zou een stuk leuker zijn wanneer je weer lekker snel een paar eenheden hebt om nogmaals te proberen. Nu vind ik het zonde van mijn grondstoffen en offer ik dus niks op.
Het veroveren van provincies is echt veel te moeilijk (op de kristal na). Deze koop ik bijna allemaal af.
Wat betreft de verschillende eenheden: ik gebruik vooral die uit de kazerne muv heilige priester want die doet bij mij helemaal niks behalve verliezen. Heel soms de cerberus of de darrenberijder maar dat is uitzonderlijk. Ik zit ook vaak te denken om die 2 gebouwen er gewoon uit te knikkeren.
 

DeletedUser2971

Guest
Voor mij geldt wat door velen hierboven ook geschreven is. Het is erg omslachtig om zelf te vechten. Het is erg duur om af te kopen. Het is erg kostbaar om eenheden te trainen dus 'even oefenen' van gevechten is er niet bij.
Bij toernooien vecht ik nog wel. Dan kun je, zeker in het begin, nog wel winnen (ligt ook wel aan het type toernooi trouwens). Maar al snel wordt ook dat erg moeilijk en moet ik afkopen.
De provincies koop ik allemaal af omdat ik daar echt helemaal niets meer kan winnen.
Gelukkig speel ik dit spel vooral voor het bouwen maar bij die toernooien is het toch wel leuk om fanatiek mee te doen omdat de beloningen wel fijn zijn.
 

DeletedUser2917

Guest
Dag allemaal,

Op de hoofdstuk die ik nu ben, merk ik de volgende:
1. Ik heb 10 verschillende troepsoorten, waarvan ik gebruik maar 3-4, de rest is waardeloos
2. Bij de toernooien gaat het vechten wel
3. Provincies kan ik nooit winnen met vechten
4. Ik ben blij met het autovechten knoop, anders kost veel te veel tijd
 

DeletedUser2349

Guest
Het verschil tussen automatisch vechten en handmatig vechten is behoorlijk groot als het gaat om het aantal eenheden wat je ermee verliest. Afhankelijk van het gevecht kan dit zelfs 2x zoveel verliezen geven t.o.v. handmatig vechten. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het tactisch en strategisch vermogen van de speler zelf; maar het automatisch vechten is derhalve slecht dat men hierdoor behoorlijk veel eenheden nodeloos verliest.
Automatisch vechten houdt geen rekening met:
  • het ontwijken van bepaalde eenheden
  • de volgorde waarmee de tegenstanders worden uitgeschakeld
  • locatie v/d eigen eenheden, waardoor ze elkaar soms behoorlijk in de weg lopen/staan en bepaalde troepen tijdens een gevecht niets kunnen doen omdat ze buiten bereik en/of geïsoleerd staan
Het handmatig vechten gaat veel te traag, ook met de "versnellings-knop" op [ >>> ] (standje 3), waardoor handmatig vechten een behoorlijk tijdverslindend klusje is.

Provincies zijn sowieso veel te kostbaar om te vechten, behalve de eerste paar ringen als je net begint met een account: moeilijkheidskleuren blauw en groen. De verliezen zijn dusdanig, dat je óf geen toernooi kunt spelen of geen provincies kunt bevechten. Waardoor mijn standaard tactiek is om de provincies af te kopen en voor de toernooien pas af te kopen als de verliezen te hoog worden; of gewoon te stoppen bij een bepaalde provincie.

Ik sta volledig achter het concept om elk militair opleidingscentrum (kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp) z'n eigen wachtrij / trainingsfaciliteiten te geven. Zodat in alle drie de gebouwen simultaan getraind kan worden.
Dat bepaalde eenheden overbodig zijn is tot op zekere hoogte ook afhankelijk of je een mensen- of een elfenstad hebt. De golem is bijvoorbeeld een hele sterke lange afstandseenheid en behoeft nauwelijks vervanging terwijl voor mensen de priester bijvoorbeeld een hele sterke magische eenheid is. Waardoor de bloesemtovenaar een waardevolle toevoeging is voor elfen en de orkstrateeg is dat voor de mensen. Het is dus heel persoonlijk of bepaalde eenheden overbodig zijn of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Elune
Dank voor wat je schrijft, dat is dus precies de reden waarom ik niet handmatig vecht, ik heb niet het geduld om al die gevechten in toernooien handmatig te doen omdat er een raar verschijnsel is waaraan ik dagelijks verplicht acte de présence moet geven, ook wel het echte leven genoemd.
Zou het vechten minder troepen verslindend zijn en goed bij te sloffen zijn met trainen ervan en minder tijd consumerend dan zal ik weer gaan vechten, nu dus afkopen en daar de bottle neck van hoe lang de voorraad rijkt.
 

DeletedUser1751

Guest
Wat vinden jullie van het ondertussen huidige vechtsysteem en de toernooien. Gaat het goed, matig, slecht?
Vrij slecht. Als ik vecht, dan is het enkel met de troepen van de kazerne. De andere troepen gebruik ik niet, aangezien die niet 3sterren hebben en dus duidelijk zwakker dan de tegenstander, die wel alles op max heeft. (ik keek zojuist ter bevestiging en zie dat de hondjes ook 3 sterren hebben. Dit geeft aan hoe weinig ik geinteresseerd ben in vechten)

- Onderhandel je veel, vecht je veel (autovechten of handmatig) in zowel provincies als toernooien of is het meer een mix van alles?
In provincies onderhandel ik vrijwel alles. Als er 1 of 2 troepen zijn bij de tegenstander, dan doe ik het nog wel eens met vechten (automatisch). Voor het toernooi gebruik in de eerste paar provincies de eerste en tweede ronde (sterren) nog mijn leger. daarna, wanneer ik verlies, schakel ik over op onderhandelen. Vechten doe ik trouwens altijd (zowel toernooi, als provincie) automatisch, ik het namelijk geen geduld voor het handmatig vechten.

- Vind je dat de Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben, je echt helpen?
Ik heb sinds kort het heiligdom staan. Merk hier nog vrij weinig verschil. Dit is (volgens mij) het enige gevechtsgebouw dat op alle troepen effect heeft. Vandaar dat ik het toch maar geplaatst heb. De andere vecht-ow doe ik geen moeite voor, omdat ik daarvoor te weinig vecht.

- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?
Ik gebruik enkel de eenheden van de kazerne. Zeer zelden gebruik ik de boogschutters en zwaarddansers, maar de laatste tijd neem ik die toch ook iets vaker mee. De anderen gebruik ik niet omdat die maar 2/3 sterren hebben of zelfs maar 1/3 sterren. Die worden (denk ik, heb er maar een klein beetje ervaring mee) finaal ingemaakt. Als er in het nieuwe hoofdstuk van de elementalen meerdere troepen op 3 sterren komen, dan zal ik wellicht iets meer wisselen. Maar het is vooralsnog compleet nutteloos mijn inziens. (Ik heb 2 wapenkamers, en alle drie gevechtsgebouwen op maximale level)

- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?
Ik steek te weinig moeite in het uitpluizen van het vechtsysteem. Dat het met grote troepenomvang moeilijker is, is mij dus niet opgevallen. (met uitzondering dat in hoofdstuk 3 vechten in het toernooi beduidend makkelijker is dan in de verdere hoofdstukken. Dus wat dat betreft zal het wel kloppen, maar de link met grootte van troepenomvang had ik zelf niet direct gelegd. Ik ging er eerder vanuit dat het kwam omdat je stad/onderzoek in een verder stadium was en dus meer moeite kon doen voor het vechten. Aangezien je daarvoor de mogelijkheden hebt om het te compenseren (je krijgt meer grondstoffen/legers per uur in een hoger level).


Dat is het wel zo'n beetje. Voordat dit nieuwe systeem er was vocht ik weinig. Toen het werd geintroduceerd vocht ik helemaal niet meer. Een half jaartje later (toen er verbeteringen zijn gedaan?) vecht ik wederom weinig. Of het net zoveel is als voorheen of minder kan ik zo niet zeggen.
 

DeletedUser1517

Guest
hoi iedereen,

Ik heb mijn provincies zo uitgebreid dat ik nu overal op zeer moeilijk sta..dat maakt het onmogelijk om te winnen en ik heb al lang geleden gestopt met te proberen...ik koop dus alles af...waardoor ik eigenlijk ook mijn kazerne ed niet meer upte . bijkomend zijn er nu zoveel verschillende ventjes dat ik door het bos de bomen niet meer zie en ook niet meer probeer...jammer maar het zij zo.
 

DeletedUser3236

Guest
- Wat vinden jullie van het ondertussen huidige vechtsysteem en de toernooien. Gaat het goed, matig, slecht?
Tot nu toe gaat het wel prima. Maar ik ben pas bij de dwergen. Ook is het me nog niet gelukt op in de top 100 te komen met een toernooi.
Als ik de voorgaande post lees gaat het nog wel een probleem worden in latere hoofdstukken of als ik echt een goede toernooi score wil.

Het zou wel fijn zijn als je zou kunnen kiezen langer te trainen in de kazerne, op ongeveer eenzelfde manier als in een werkplaats, waar je kan kiezen tussen een lang product maar weinig voorraden per minuut of een kort product maar veel voorraden per minuut.

Of anders een groter effect van de wapenkamers en of meer slots in de kazerne.

- Onderhandel je veel, vecht je veel (autovechten of handmatig) in zowel provincies als toernooien of is het meer een mix van alles?
Ik scout niet vooruit, doe alleen provincies scouten die ik nodig heb om het volgende hoofdstuk te ontsluiten. Ik ben gestopt met vechten in provincies omdat ik de troepen nodig heb voor de toernooien. Indien nodig zou ik ze kunnen vechten, want de meeste provincies zijn groen en geel.

In toernooien probeer ik zo veel mogelijk autovechten te gebruiken. Dit werkt goed zo lang je maar 1 type eenheid inzet.
Lukt autovechten niet dan kies ik voor handmatig als ik denk dat een combinatie van verschillende eenheden het wel zal lukken en anders koop ik af.
Soms koop ik bijna alles af omdat vechten veel langer duurt en ik niet altijd tijd heb.

- Vind je dat de Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben, je echt helpen?
Ik weet het niet zeker. De bonus training snelheid van naalden van de storm maakt wel iets uit maar, het is niet te zien of de extra levenspunten van het vechtklooster echt effect hebben. Toen ik naalden van de storm neerzette leken de dryaden het opeens wel iets beter te doen.

- We hebben ondertussen 15 verschillende legereenheden, wat vind je daarvan? Gebruik je ze allemaal zodra je ze onderzocht hebt?

Tot nu toe heb ik er nog maar 8 onderzocht, en gebruik ik ze allemaal. Afhankelijk van de tegenstander is er toch wel verschil tussen de eenheden. Soms hangt de keuze ook af van de huidige trainingssnelheid. Op dit moment gebruik ik vooral de kazerne, omdat de training snelheid daarvan hoger is. Zodra ik mijn oefenterrein kan upgraden ga ik dat weer meer gebruiken.



- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?

Ik vind dit niet leuk, en dit is ook gelijk de reden dat ik de moeite heb genomen om te reageren. Tot vandaag wist ik niet dat een grotere troepenomvang de toernooien moeilijker maakt.

Ik snap wel dat de toernooien steeds moeilijker moeten worden naarmate je verder komt maar dit is niet een goede manier. Bovendien wordt het niet duidelijk gemaakt in het spel dat je een keuze moet maken tussen makkelijkere gevechten in de provincies of makkelijkere gevechten in de toernooien.
Als ik dat wel had geweten had ik misschien niet alle upgrades troepenomvang onderzocht.


Daarbij komt nog dat het geen goede indicatie is hoe sterk een speler is. Het zou veel logischer zijn als de moeilijkheid van de toernooien afhangt van een combinatie van het aantal vakjes dat je stad groot is en in welk hoofdstuk je bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1612

Guest
* Huidige systeem van vechten lukt niet meer. in het begin dat ik speelde kon ik nog provincies winnen. dat is nu echt onmogelijk geworden.
Toernooien lukken met autovechten nog nipt in de eerste rondes. Jammer.
* Ik ben niet zo'n strateeg dus ik ga enkel in toernooien in de eerst rondes autovechten. Nadien enkel afkopen. In de provincies enkel afkopen.
Dat geeft heel veel voorraadproblemen waardoor het spel niet vooruit gaat.
* De Oude Wonderen die met het vechten of trainen te maken hebben zijn er bij mij zowat allemaal uit omdat hun plaatsinname niet kan opwegen tegenover de hulp die ze geven.
* Ik heb de 3 kazenes, maar gebruik enkel de poppetjes met 3 sterren. dat zijn bij mij alle types in de grote kazerne en de hondjes. al de rest is waardeloos tegen tegenstanders met meer sterren.
* Ik heb ook een probleem met het feit dat, zelfs als je niet vecht de lat steeds hoger komt te liggen voor afkopen. Je moet de upgrades in de tree doorlopen, zin of niet en daardoor wordt de last groter.

Dit spel is ook al lang geen stedenbouwspel meer, maar een keurslijf van regeltjes en opdrachtjes die je moet volgen. Het spelplezier gaat verder en verder de dieperik in.
 

DeletedUser2929

Guest
Ik speel elvenar sinds 9 november 2017

Kazerne 15

4 wapenkamers 15

Legerkamp Kazerne: Bijlkrijger 2, Kruisboogschutter 2, Priester, Paladijn 2 en de Mortier.

Oefenterrein: Cerberus 2, Dryade en de Banshee.

Naalden v/d storm level 2.

Ik vecht, na een of twee maal verliezen of als ik geen troepen meer heb, koop ik ze af. Dat is meestal het geval.

De toernooien Level 1 vechtend soms afkopen, level 2 vechtend zo lang ik troepen heb vaker afkopen, level 3 vechtend zo lang ik troepen heb bijna altijd afkopen, level 4 vechtend zo lang ik troepen heb maar altijd afkopen.

Ik gebruik combinaties van troepen kazerne en oefenterrein, hangt ervan af welke vijandelijke troepen er tegenover staan.

De trainingstijd van de troepen is veel te lang krijg het leger niet aangevuld waardoor je moet afkopen.

De kosten van het afkopen zijn veel te hoog als je niet uitkijkt heb je geen leger en geen voorraden meer.

De opbrengsten aan het eind van het toernooi zijn mager.

Een hooguit twee toernooien per maand zijn meer dan genoeg.
 

DeletedUser2917

Guest
Het verschil tussen automatisch vechten en handmatig vechten is behoorlijk groot als het gaat om het aantal eenheden wat je ermee verliest. Afhankelijk van het gevecht kan dit zelfs 2x zoveel verliezen geven t.o.v. handmatig vechten. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het tactisch en strategisch vermogen van de speler zelf; maar het automatisch vechten is derhalve slecht dat men hierdoor behoorlijk veel eenheden nodeloos verliest.
Automatisch vechten houdt geen rekening met:
  • het ontwijken van bepaalde eenheden
  • de volgorde waarmee de tegenstanders worden uitgeschakeld
  • locatie v/d eigen eenheden, waardoor ze elkaar soms behoorlijk in de weg lopen/staan en bepaalde troepen tijdens een gevecht niets kunnen doen omdat ze buiten bereik en/of geïsoleerd staan
Het handmatig vechten gaat veel te traag, ook met de "versnellings-knop" op [ >>> ] (standje 3), waardoor handmatig vechten een behoorlijk tijdverslindend klusje is.

Provincies zijn sowieso veel te kostbaar om te vechten, behalve de eerste paar ringen als je net begint met een account: moeilijkheidskleuren blauw en groen. De verliezen zijn dusdanig, dat je óf geen toernooi kunt spelen of geen provincies kunt bevechten. Waardoor mijn standaard tactiek is om de provincies af te kopen en voor de toernooien pas af te kopen als de verliezen te hoog worden; of gewoon te stoppen bij een bepaalde provincie.

Ik sta volledig achter het concept om elk militair opleidingscentrum (kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp) z'n eigen wachtrij / trainingsfaciliteiten te geven. Zodat in alle drie de gebouwen simultaan getraind kan worden.
Dat bepaalde eenheden overbodig zijn is tot op zekere hoogte ook afhankelijk of je een mensen- of een elfenstad hebt. De golem is bijvoorbeeld een hele sterke lange afstandseenheid en behoeft nauwelijks vervanging terwijl voor mensen de priester bijvoorbeeld een hele sterke magische eenheid is. Waardoor de bloesemtovenaar een waardevolle toevoeging is voor elfen en de orkstrateeg is dat voor de mensen. Het is dus heel persoonlijk of bepaalde eenheden overbodig zijn of niet.



@Elune,
Waarschijnlijk heb je gelijk over het automatisch vechten. Ik heb geen tijd en zin om te controleren. Maar als ik dagelijks minstens 4x8 handmatige gevechten moet doen (in toernooien), ik zie dat ik niks anders doe dan spelen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Dus de autovechten mag blijven, alhoeveel dat soms minder gunstig uitkomt (moet niet te veel zijn dan).
 
@Celtic marble : Priester is goed tegen zware infanterie-eenheden (ork-generaals bijvoorbeeld), als je ervoor kan zorgen dat die niet tot bij de priester geraken.
Cerberus is dan weer goed tegen vijandelijke priesters en (andere) tovenaars.
 

DeletedUser2021

Guest
het auto vechten is troepen verslindend , het handmatig vechten is tijd rovend ( 15 -20 min per provincie in een toernooi ) daarmee ben je al snel een 2 uur bezig om een 8 provincies mee af te werken .

wat de troepen betreft , elk heeft zijn specificaties , eens je die goed begrepen hebt zijn de verliezen nog aanvaardbaar bij manueel vechten .
ook de combinatie uit de 3 kazernes zijn allen hiervoor nodig , gezien de extra's die sommige troepen als voordeel hebben
voorbeeld , golm tegen orkstrateeg zetten 3 aanval 3 voor beiden , de golm is beter tegen zwaarddansers en boogschutters , de ork dan weer tegen de dryade en jager + heeft een hoger kil marge tegen alle vormen van tovenaars( essen ) en heeft het voordeel dat hij zelf terugslaat als de troepen binnen bereik gelegen zijn , maar is zelf wel iets zwakker wat zijn levens betreft .

de cerberus is veruit de beste eenheid tegen alle tovenaars en boogjes , zelfs tegen enkele van de zwaarste troepen staat die goed zijn mannetje in verhouding met sommige andere troepen .

de zwaardjes zijn zeer goed om te gebruiken als valstrik of voor jacht op boogjes te maken zodat je ze in 1 richting kan uitdrijven , hiervoor gebruik ik volgens de combinatie van tegenstanders ook de jagers ( 4 passen boogschutter) die een voordeel hebben van een extra pas die ze kunnen zetten en zo sneller plaats kunnen ruimen .

wat de OW's betreft ,
alle hebben hun voordeel , al is het verschil tussen de onderlinge levels zeer gering , om dat verschil echt op te merken moet men al goed de gemiddelde schade die ze doen kennen tijdens de gevechten .
elk level hierin dat de aanvalskracht versterkt lever maar een gemiddelde op van een 6 tal extra kills , hetzelfde geld trouwens ook voor elk lvl van de troepen zelf al is dit een 10 extra kills meeropbrengst .

de toernooien ;
bij het begin heb ik steeds gemiddeld 4 à 5 eenheden ( enkel gezien een 1670 st / eenheid ) van elke soort die ik het meest gebruik staan , van de anderen , 2 à 3 eenheden .
in de meeste gevallen volstaat dit om 8 provincies mee af te werken , al doe ik er van de lvl's 9 -13 meestal ook de 2-3 eerste provincies bij , afkopen doe ik dan ook amper , meestal een 5 à 7 tal gevechten , verder op in het toernooi en wat mij al meermaals is opgevallen , het magische getal 7 is dat hier ook , de 7de provincie is zelfs zwaarder / moeilijker dan de 9de om te voltooien .
mijn gemiddelde verliezen bedragen een 4 eenheden per volledig toernooi / eenheid , wat dan weer enigszins gecompenseerd wordt met de continue aanmaak van de belangrijkste troepen volgens die er voor het toernooi nodig zijn .
de enige reden dat ik steeds maar een 4-5 eenheden ter beschikking heb voor elk toernooi is dat ik wekelijks nog 2-3 provincies op de wereldkaart afwerk wat ook de benodigde troepen kost
 

DeletedUser

Guest

- Wat vind je ervan dat de onderzoeken voor troepenomvang een groot effect hebben op de moeilijkheidsgraad van de toernooien (= veel grotere troepen en veel grotere onderhandelingskosten hoe meer je van deze onderzoeken voltooid hebt)?

Ik vind dit niet leuk, en dit is ook gelijk de reden dat ik de moeite heb genomen om te reageren. Tot vandaag wist ik niet dat een grotere troepenomvang de toernooien moeilijker maakt.

Ik snap wel dat de toernooien steeds moeilijker moeten worden naarmate je verder komt maar dit is niet een goede manier. Bovendien wordt het niet duidelijk gemaakt in het spel dat je een keuze moet maken tussen makkelijkere gevechten in de provincies of makkelijkere gevechten in de toernooien.
Als ik dat wel had geweten had ik misschien niet alle upgrades troepenomvang onderzocht.

Daarbij komt nog dat het geen goede indicatie is hoe sterk een speler is. Het zou veel logischer zijn als de moeilijkheid van de toernooien afhangt van een combinatie van het aantal vakjes dat je stad groot is en in welk hoofdstuk je bent.

De moeilijkheidsgraad van de gevechten blijft in principe wel in verhouding, maar ik heb een willekeurig voorbeeld genomen wat het effect van de onderzoeken troepenomvang hopelijk duidelijker maakt;

Hoofdstuk Boselven / Halflingen
standaard troepenomvang 1074 / 2346
Trainingstijd per eenheid (kazerne) 3 sec. / 2 sec.
facultatieve ondezoeken
troepenomvang overgeslagen 4 / 0

Toernooi Provincie 5, ronde 3 (4 vijanden)
Eigen troepenomvang 269 / 587
Vijand troepenomvang 371 / 810
trainingstijd voor
toernooitroep (kazerne): 807 sec. / 1174 sec.
= ±13.5 min. / = ± 19.5 min.
Onderhandelingskosten
T1 650 / 2600
T2 2000 / 1700
T3 0 / 5100
Orken 0 / 36

Ondanks dat het halflingen hoofdstuk een snellere trainingstijd heeft, is het verschil in trainingstijd toch 6 min. langer per toernooi-troepen. Dit is puur en alleen vanwege de onderzoeken troepenomvang upgrade
De onderhandelingskosten voor het halflingenhoofdstuk is aanzienlijk hoger (let vooral op het verschil tussen t3 en orken). Ook dit komt door die troepenomvang onderzoeken.

Conclusie: hoe meer onderzoeken upgrade troepenomvang je doet, hoe langer je voor de toernooien moet trainen en/of hoe meer goederen je moet produceren voor onderhandelen (inclusief orken produceren).

Het effect van de OWs die de trainingstijd versnellen helpt wel wat. Ik heb in het halflingen hoofdstuk mijn naalden op level 11 staan. Daarmee is de trainingstijd 1 sec. per basiseenheid. Voor het voorbeeld zou dat uitkomen op: ±10 min. per toernooitroep. Dat geeft een flinke winst in trainingstijd, maar heeft wel veel kps, relikwieën en goederen gekost op zover te uppen.

Echter het OW heeft geen invloed op de onderhandelingskosten, die blijven hetzelfde.
Ondanks dat het halflingenhoofdstuk een hogere goederenproductie heeft voor t2 en t3, is het onderhandelen percentueel gezien aanzienlijk duurder dan voor het boselvenhoofdstuk (die 4 troepenomvang onderzoeken heeft overgeslagen)

Productie per pabriek per 3 uur (max 700% bonus OWs niet meegerekend)
T1 2320 / 2320 percentage onderhandelskosten 28% / 112%
T2 1976 / 2672 percentage onderhandelskosten 101% / 64%
T3 1976 / 3216 percentage onderhandelskosten 0% / 158.5%

En dan heb ik de populatie/cultuur voor fabrieken en kosten voor goederenproductie nog niet eens meegerekend
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Conclusie: hoe meer onderzoeken upgrade troepenomvang je doet, hoe langer je voor de toernooien moet trainen en/of hoe meer goederen je moet produceren voor onderhandelen (inclusief orken produceren).

Naar aanleiding van deze topic wil ik wel eens mijn vaststellingen uit het verleden delen ivm troepengrootte onderzocht vs troepenkost toernooi / type caterkosten. Dit is niet volledig want ik heb er nooit echt aantallen van goederen bijgezet, enkel type van goederen nodig. Maar heb aangevuld voor elementalen hoofdstuk wat ik al weet.

Bekijk bijlage 2968

conclusie tussen minimum en maximum troepengrootte zit al een verschil van 1000 (dit is een verschil van ongeveer 50 toernooi troepengrootte), ikzelf zit nu al op een troepengrootte die hoger is dan de minimum troepengrootte in elementals, en ik moet het hoofdstuk nog beginnen :)

ik schat dat de max troepengrootte een toernooi troepengrootte van ongeveer 140 zal hebben (aangezien 1000 ongeveer gelijk is aan 50) en ikzelf zal eindigen op ongeveer 125. maar ik heb die niet ingevuld aangezien ik dat nog niet weet.




ter verduidelijking toernooi troepengrootte van 91 wil zeggen dat je op provincie 1 91 troepen x5 kan inzetten, in provincies 2 is dat dan 2x91 X5 troepen
provincie 10 is dan 10*91*5.

vergelijk je minimum met maximum troepengrootte, dan kost alles onderzoeken je 5*50 meer troepen voor provincie 1, 5*50+2*5*50 als je 2 provincies doet.
... (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10)*50*5 = 13750 als je 10 provincies doet.

als je n provincies doet: is dat n*(n+1)/2 * 50 *5 extra troepen nodig bij inzet.

natuurlijk verlies je niet al die troepen telkens, maar je verlies procentueel meer. Bij maximum troepengrootte in elementalen hoofdstuk is je inzet 55% hoger dan bij minimum troepengrootte. De verliezen zullen dan ook wel 55% hoger liggen veronderstel ik.

en dat natuurlijk allemaal voor hetzelfde aantal punten

Ik hoop dus dat ik ooit optionele troepengrootte onderzoeken kan ongedaan maken, en ik heb daar hoop op, aangezien er in de gamefiles een gebouw zit genaamd refund_tech (maar geen details wat het doet natuurlijk)
 
upload_2018-2-1_10-32-31.png


bijlage werkte niet in vorige post dus probeer het hier opnieuw
 

DeletedUser3236

Guest
De moeilijkheidsgraad van de gevechten blijft in principe wel in verhouding, maar ik heb een willekeurig voorbeeld genomen wat het effect van de onderzoeken troepenomvang hopelijk duidelijker maakt;

Hoofdstuk Boselven / Halflingen
standaard troepenomvang 1074 / 2346
Trainingstijd per eenheid (kazerne) 3 sec. / 2 sec.
facultatieve ondezoeken
troepenomvang overgeslagen 4 / 0

Toernooi Provincie 5, ronde 3 (4 vijanden)
Eigen troepenomvang 269 / 587
Vijand troepenomvang 371 / 810
trainingstijd voor
toernooitroep (kazerne): 807 sec. / 1174 sec.
= ±13.5 min. / = ± 19.5 min.
Onderhandelingskosten
T1 650 / 2600
T2 2000 / 1700
T3 0 / 5100
Orken 0 / 36

Ondanks dat het halflingen hoofdstuk een snellere trainingstijd heeft, is het verschil in trainingstijd toch 6 min. langer per toernooi-troepen. Dit is puur en alleen vanwege de onderzoeken troepenomvang upgrade
De onderhandelingskosten voor het halflingenhoofdstuk is aanzienlijk hoger (let vooral op het verschil tussen t3 en orken). Ook dit komt door die troepenomvang onderzoeken.

Conclusie: hoe meer onderzoeken upgrade troepenomvang je doet, hoe langer je voor de toernooien moet trainen en/of hoe meer goederen je moet produceren voor onderhandelen (inclusief orken produceren).

Dank voor de uitleg, de facultatieve troepen vergrotingen maken het dus niet per se moeilijker, maar wel duurder. Het is mijn conclusie dat een ontwerpfout is in het spel. De troepenupgrades zouden het toernooi niet duurder moeten maken omdat de troepenupgrades de trainingssnelheid niet verhogen.

Geldt dat ook buiten de hoofdstukken? Dat maakt je voorbeeld niet helemaal duidelijk. Bijvoorbeeld ik heb in de eerste 6 hoofdstukken 4 facultatieve troepen onderzoeken gedaan. Maakt dat nog uit voor de kosten van het toernooi zodra ik in hoofdstuk zeven ben?
 

DeletedUser788

Guest
Dit is al eens gezegd, maar wil 't nog eens benadrukken; Inno doet zijn uiterste best om Elvenar 't nekje om te draaien, in 't algemeen is 't spel veels te traag, zowel in ontwikkeling, als in 't spel.
Een aantal voorbeelden: verkennen van een provincie duurt 76 uur en als beloning krijg je dan een provincie die met vechten niet te doen is (Moeilijk/erg moeilijk), Toernooien zijn niet meer te doen of je moet zoveel goederen gaan produceren, dat je enkel nog goederengebouwen hebt staan. Events volgen elkaar snel op, zonder dat je plek hebt om die gebouwen te plaatsen, kan zo nog wel ff doorgaan.
Daarbij zijn er een aantal spelers die met dubbel/tripple accounts hun OW's vol gooien en dat is schijnbaar 'normaal'
Vraag me dus waarom ik eigenlijk nog speel.
 
Bovenaan