• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eldian Sapphire

Ik heb begrepen daht je met de eldianen alleen premium cultuurgebouwen kunt kopen. Maar als ik naar de prijzen kijk die nu bij die gebouwen staan is het me volstrekt onduidelijk hoeveel diamanten 1 eldiaan waard is. Het verschilt per gebouw. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Ik ben op andere forums al waarden tegengekomen van 3, 6 en 10 diamanten. Er lijkt dus gewoon geen logica in te zitten helaas.

Ik vraag me af of hier sprake is van een bug, want ik zou het wel heel vreemd vinden als de eldian geen vast aantal diamanten waard is.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Zinnig is een groot woord maar wat ik gelezen heb op het int. forum komt het hierop neer:

Voor elke tegel van een premium gebouw betaal je 1 tot 10 eldiaanse saffieren.

Logisch dat je dus geen enkel 1 op 1 verband gaat vinden tussen diamanten en de eldiaanse saffieren want wanneer is een tegel 1 of 10 waard.

Maar je kan dus altijd de kosten van het premium gebouw delen door het aantal tegels die het gebouw groot is en dan komt er dus een waarde uit tussen de 1 en de 10.

Wat mij een raadsel is? Waarom wel premium gebouwen voor eldiaanse saffieren maar geen uitbreidingen ?

Bedankt voor die informatie @Moriarte. Dit verduidelijkt tenminste iets, al is er aan het hele systeem dus niets zinnigs :) Howel ik er nu wel een systeem in heb ontdekt.
Het aantal diamanten per tegel loopt op naarmate je vordert in het spel.
Het eerste premiumgebouw kost 3 eldianen per tegel, het tweede 4 per tegel, het derde 6 per tegel, het vierde 8 per tegel en alle gebouwen daarna 10 per tegel.
Zou inderdaad een welkome toevoeging zijn als uitbreidingen ook met die eldianen betaald konden worden.

Ik kan alleen met dia kopen.
Hen ondertussen 31 van die Eldianen, maar kan ze voorlopig nergens aan kwijt.

Zolang je niet voldoende eldianen hebt kun je alleen met diamanten kopen. Ik heb er pas 40, dus ben ook nog lang niet toe aan het kopen van een premiumgebouw met eldianen. Maar het aantal eldianen wat je ervoor nodig hebt wordt wel vermeld bij de info van het gebouw.

Inderdaad alleen de premium cultuurgebouwen. Helaas niet de magische woongebouwen en werkplaatsen of de uitbreidingen ik had liever gewoon het oude aantal diamanten gekregen in de toren in plaats van die 40 eldianen die ik nu heb gekregen.

Nou lees ik dat ze tijdboosters (waar ik dol op ben) verminderen, omdat spelers ze oppotten.
Kunnen we nu aan het oppotten van Eldianen beginnen, want die cultuurgebouwtjes zijn (op een paar na misschien) niet de beste.
Dat boek waar je kunt kiezen uit een magisch gebouw of een blauwdruk vind ik interessanter.

Dat boek waar je kunt kiezen uit een magisch gebouw of een blauwdruk vind ik interessanter.
Die ben ik nog niet tegengekomen, maar ik heb er vorige week ook niet op gelet. Ik zal proberen er deze week op te letten. Als het goed begrijp zou hij in de kist van de eindbaas van de 2e verdieping moeten zitten.
Ben benieuwd hoe groot de kans is om hem te krijgen.
Vreemd genoeg staat deze tome nog niet vermeld bij iDavis.

Ik zag deze aankondiging op het beta forum:
Eerst de originele in het Engels:
Hey everyone,

As you know, since Eldian Sapphires (ES) were recently introduced as part of the Spire of Eternity rewards, you can now use them to purchase or get discounts on Premium Culture Buildings (PCB) which were only available for Diamonds before. Starting tomorrow, however, we will improve this further, by making buildings significantly more accessible across the board! We hope you’ll enjoy these changes, especially if you're on more advanced chapters! Here’s a summary:

Eldian Sapphires & Diamonds

• Each Eldian Sapphire will be worth 15 Diamonds. This will make it much easier to understand PCB costs and ES discounts when purchasing a new building.
    • To make this adjustment, we had to round up some PBC’s Diamonds costs, so they match the ES to Diamonds conversion values (1 to 15). The two cases in which this is more noticeable are the Symphony of the Swamp, which increases by 200 Diamonds (from 2800 to 3000), and the Grab Rap Shroom, which increases by 160 Diamonds (from 1190 to 1350). Most adjustments are in the range of 2-10 Diamonds though, and if you have some ES you might even not notice this change at all. In fact, you might only see the new lower costs.
  • For chapters 1-3 as well as 6 and 7, costs in ES will decrease on average around 40%. For chapters 4 and 5 they will decrease by around 60%. The costs in Diamonds will stay similar for most buildings, as stated above.
  • From chapter 8 on, costs in ES will stay the same but costs in Diamonds will decrease. The reduction starts at around 15% in chapter 8, and goes up to 38% on virtually all PCB, after chapter 10. This means reductions of over 1000, 2000 or 3000 Diamonds in some cases.
  • Since we decreased the ES required to purchase PCB in chapters 1-5, we also lowered the amount of ES received in the chapter chests (chapters 2-5) by 50%.
Refunds:

• Due to this significant reduction in ES costs for the early chapters, we had to rework the refunds of smaller and more accessible PCB to avoid Royal Restoration exploits. So, all PCB until chapter 5 as well as 1x1 PCB of higher chapters will refund you Spell Fragments instead of Royal Restorations. All others remain untouched. You will receive around 44 Spell Fragments per ES when selling these early or small PCB.
With these lower costs, purchasing and replacing PCB for your city throughout your progress to higher chapters will be much easier and accessible – especially if you participate in the Spire of Eternity!

en dan vertaald in het Nederlands:
Hey iedereen,

Zoals jullie weten, kun je sinds de introductie van Eldian Sapphires (ES) als onderdeel van de Spire of Eternity-beloningen, deze gebruiken om Premium Cultuurgebouwen (PCB) te kopen of er korting op te krijgen, die voorheen alleen beschikbaar waren voor Diamanten. Vanaf morgen verbeteren we dit echter nog verder door gebouwen over de hele linie aanzienlijk toegankelijker te maken! We hopen dat je van deze veranderingen zult genieten, vooral als je in de meer gevorderde hoofdstukken zit! Hier is een samenvatting:

Eldian Sapphires & Diamonds

Elke Eldian Sapphire zal 15 Diamanten waard zijn. Hierdoor wordt het veel makkelijker om de PCB-kosten en ES-kortingen te begrijpen als je een nieuw gebouw koopt.
Om deze aanpassing te maken, moesten we de Diamanten kosten van sommige PBC's naar boven afronden, zodat ze overeenkomen met de ES naar Diamanten omrekeningswaarden (1 tot 15). De twee gevallen waarin dit meer opvalt zijn de Symphony of the Swamp, die met 200 Diamanten stijgt (van 2800 naar 3000), en de Grab Rap Shroom, die met 160 Diamanten stijgt (van 1190 naar 1350). De meeste aanpassingen zijn echter tussen de 2-10 Diamanten en als je ES hebt, merk je deze verandering misschien helemaal niet. In feite zie je misschien alleen de nieuwe lagere kosten.
Voor hoofdstukken 1-3 en 6 en 7 zullen de kosten in ES gemiddeld met ongeveer 40% dalen. Voor hoofdstukken 4 en 5 zullen ze met ongeveer 60% dalen. De kosten in Diamanten zullen gelijk blijven voor de meeste gebouwen, zoals hierboven aangegeven.
Vanaf hoofdstuk 8 zullen de kosten in ES gelijk blijven, maar de kosten in Diamonds zullen dalen. De verlaging begint bij ongeveer 15% in hoofdstuk 8 en loopt op tot 38% voor vrijwel alle PCB's na hoofdstuk 10. Dit betekent verlagingen van meer dan 1000, meer dan 60% voor de meeste gebouwen. Dit betekent verminderingen van meer dan 1000, 2000 of 3000 Diamanten in sommige gevallen.
Omdat we de ES die nodig zijn om PCB te kopen in hoofdstuk 1-5 hebben verlaagd, hebben we ook de hoeveelheid ES die je ontvangt in de hoofdstukkisten (hoofdstuk 2-5) met 50% verlaagd.

Terugbetalingen:

Door deze aanzienlijke verlaging van ES kosten voor de vroege hoofdstukken, moesten we de terugbetalingen van kleinere en meer toegankelijke PCB's herwerken om Royal Restoration exploits te voorkomen. Dus alle PCB's tot hoofdstuk 5 en 1x1 PCB's van hogere hoofdstukken zullen je Spreukfragmenten terugbetalen in plaats van Koninklijke Restauraties. Alle andere blijven onaangeroerd. Je ontvangt ongeveer 44 Spreukfragmenten per ES als je deze vroege of kleine PCB's verkoopt.

Met deze lagere kosten wordt het kopen en vervangen van PCB's voor je stad tijdens je voortgang naar hogere hoofdstukken veel gemakkelijker en toegankelijker - vooral als je deelneemt aan de Spire of Eternity!

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Ik zag een vraag op het us forum (https://us.forum.elvenar.com/index....hires-to-convert-to-royal-restorations.38611/)

Wat is het beste gebouw om te kopen met Eldian Sapphires om te converteren naar Royal Restorations
Mening vraagsteller:

Tot nu toe denk ik dat het beste gebouw om te kopen en te verkopen voor RR voor een Elfenstad het heiligdom van Enar is, dat je kunt kopen voor 18 Eldian Sapphires en verkopen voor 2 Royal Restorations voor een omzettingskoers van 1 RR per 9 saffieren.
Reactie van iemand anders:
Voorlopig is dit het beste. Er komt een verandering aan die al in Beta is doorgevoerd (zie hierboven) , waardoor alle premium cultuur uit hoofdstuk 5 en eerder, en ook alle 1x1 premium cultuur in plaats daarvan voor spell shards wordt verkocht. Zodra deze verandering live gaat zal de beste premium cultuur voor RR de 2x1 gebouwen zijn, waarvan de eerste gevonden wordt in het orc hoofdstuk (hoofdstuk 8).

Dit is natuurlijk alleen van belang voor spelers die zitten te springen om RR.
Ik doe voorlopig helemaal niets met de ES, ga er zeker geen kleine PCB’s voor kopen om die meteen weer te verkopen.

Ik doe voorlopig helemaal niets met de ES, ga er zeker geen kleine PCB’s voor kopen om die meteen weer te verkopen.

De vraag bij Elvenar blijft natuurlijk ook altijd hoe vul je het spel in, voor de ene speler is het juist belangrijk om het maximale rendement te halen uit alles wat je kan plaatsen en voor een ander gaat het om het esthetische : hoe ziet je stad eruit?

Zelf heb ik de meeste lol in het spel als ik een middenweg kies tussen wat ik nodig heb en hoe het eruit komt te zien.
Dus in dat opzicht moet ik eerlijk toegeven dat de eldiaanse saffieren wel weer meer mogelijkheid bieden om naar gebouwen te kijken die ik anders nooit zou overwegen. ;)

Bovenaan