• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eenheden: eenheden elven beter dan eenheden mensen.

DeletedUser472

Guest
hallo ik merk enorm dat elven troepen beter zijn dan mensen troepen

zoals de eerste troepen bijlkrijgers en zwaardansers zwaardanser zijn goed tegen steenlings waar juist niet 1 van de andere van mensen goed tegen zijn bijlkrijgers zijn goed tegen lichte eenden maar ja daar heb je paladijn voor dat geld niet voor steenlings bij elven

boogschutter zijn ongeveer gelijk

treant en paladijn zijn ongeveer gelijk

dodenbezweerder en priester dodenbezweerders hebben tegen alles aanval bonus of defens bonus terwijl priester tegen lichte eenheden al een andere troepen heeft 2 zelfs . en tegen zware melee zijn ze ook flut

dan heb je nog cerberus en golem allebei de enige waar je de andere ras niet hebt

cerberus zijn alleen fijn tegen lange afstand eenheden en korte afstand eenheden maar tevens kan je dat ook doen met golem en ook nog zijn golems fijn tegen ridders waar geen andere mens leger goed tegen is

ik vind dus dat elven leger stukke sterker is dan mensen leger
 
In het begin van het spel zijn de mensenlegers superieur.
Het hebben van cerberus is echt een geweldig iets.

Kom je verder in het spel dan is de tovenares zo belachelijk goed, vanaf golem II + treant II + toveneres, lijken de mensen enorme loosers.

het verschil is simpel te verklaren.
Bij mensen doen de troepen meer schade, maar elke klap die ze krijgen doet ook hen maximaal zeer.

echter bij elven is het de andere kant op, ze doen wat minder schade, maar veel units worden compleet immuun of er dicht tegenaan.
hierdoor blijven hun units maximaal slaan terwijl de verliezen zeer beperkt zijn tov. de mensen.

Toen ik met het spel begon vond ik het mensenleger echt veel beter, het is echter de immuniteit van de elven die het gigantische verschil maakt. aka tovenares vs priester.
 

DeletedUser472

Guest
precies tovenaar zijn super goed priesters durf ik niet meer te gebruiken alleen paladijn cerberus zijn fijn maar ja elven troepen kunnen die ook overtreffen

ik hoop dat bij de volgende ras de priester echt een grote boost krijgt en de tovenar wat minder (want die 2 komen zo wie zo volgend ras)

is het niet een idee om een 6 soort troep te introduceren bij mensen en elven zoals misschien kanoniers toevoegen bij mensen of zo of een nieuwe soort troep waar door het een beetje eerlijker is zoals voor mensen dus een steenling en voor mensen en dan eeen extra voor elven van weet ik veel boog of zo

Edit door Goryn. Posts samengevoegd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66

Guest
Elven troepen zijn niet beter dan mensen troepen, deze discussie is al meerdere keren gevoerd. Je hebt voor beide een andere strategie nodig. Bijlkrijgers zijn superieur aan zwaarddansers tegen lichte melee met hun extra bonus. Kruisboogschutters van mensen zijn zeer goed tegen zware melee zoals ridders en treants. De elven boogschutter heeft een bonus tegen korte afstand, dus is iets beter tegen bandieten en boogschutters. De paladijnen zijn superieur aan de treants aangezien die een bereik van 2 hebben, dus kan de vijand nooit direct terugslaan. Ook hebben ze een hogere bonus tegen lichte melee, plus een bonus tegen zware melee, iets wat treants niet hebben. Die hebben wel weer een betere verdediging tegen lichte melee. Cerberus is goed tegen zware afstand en korte afstand, ideaal voor kannoniers, die ze vaak in 1 beurt kunnen bereiken. Golem is goed tegen zware melee, maar door hun bereik van 3 kunnen ze vaak niet uit het bereik van de vijand blijven. De tovenares is de enige elfen eenheid die superieur is aan de priester. Tegen kannoniers en korte afstand zijn ze immuun, de priester heeft wel het beste bereik van alle eenheden, maar richten verder weinig schade aan.
 

DeletedUser472

Guest
je zegt het zelf alle zijn even goed (volgens jouw)behalve tovenaars en priesters dus je zegt zelf dat elven beter zijn alleen dat priesters het verste bereik hebben alleen ze geven tegen zware melee amper schade en ze komen toch redelijk snel bij je en kan amper lopen met ze
 
Elven troepen zijn niet beter dan mensen troepen, deze discussie is al meerdere keren gevoerd. Je hebt voor beide een andere strategie nodig. Bijlkrijgers zijn superieur aan zwaarddansers tegen lichte melee met hun extra bonus. Kruisboogschutters van mensen zijn zeer goed tegen zware melee zoals ridders en treants. De elven boogschutter heeft een bonus tegen korte afstand, dus is iets beter tegen bandieten en boogschutters. De paladijnen zijn superieur aan de treants aangezien die een bereik van 2 hebben, dus kan de vijand nooit direct terugslaan. Ook hebben ze een hogere bonus tegen lichte melee, plus een bonus tegen zware melee, iets wat treants niet hebben. Die hebben wel weer een betere verdediging tegen lichte melee. Cerberus is goed tegen zware afstand en korte afstand, ideaal voor kannoniers, die ze vaak in 1 beurt kunnen bereiken. Golem is goed tegen zware melee, maar door hun bereik van 3 kunnen ze vaak niet uit het bereik van de vijand blijven. De tovenares is de enige elfen eenheid die superieur is aan de priester. Tegen kannoniers en korte afstand zijn ze immuun, de priester heeft wel het beste bereik van alle eenheden, maar richten verder weinig schade aan.

het gaat er niet om waar ze goed tegen zijn.

beide legers hebben hun sterke kanten als zwakke kanten, zoals eerder verwoord het mensenleger is in het begin van het spelletje superieur.
je maakt nu echt 1 op 1 vergelijkingen vergeten dat je troepen dus ook kan combineren.

Ik speel regelmatig gevechten uit met 0 en dan bedoel ik o verliezen.
zo niet dan zijn mijn verliezen zeer klein.

dit is met het mensenleger wat verder in het spel onmogelijk
de tovenares is echt een soort van goddelijke troep die je andere troepen enorm sterk laat worden.

probeer maar eens voor de grap met mensen 2 troepen golems II en 3 troepen orcs te bevechten.
Dat gaat je gewoon niet lukken.

met 5 tovernaressen II en wat verliezen lukt me dit dus wel (mits het terrein meezit)

golem, treant, tovenares kunnen allen immuun tegen troepen worden, daarnaast kan de tovenares schade beperken als dit niet mogelijk is.

Paladijn II 30% immuun tegen lichte melee (40% als versie 3)
Cerberus II 80% korte afstand + 40% lange afstand (hp slechts 21)

om even te vergelijken hoe sterk immuniteit is: (en de tovenares met 70%!!!! aanvalsreductie)

800 orks vallen mij aan.
treant + tovenares(beschermd neergezet): schade treant 0! (+- 2 treanten als de tovenares haar werk niet heeft gedaan)
Paladijn II: 800 orcs vallen aan en die doen in de eerste beurt gemiddeld 11 schade per orc.
800*11=8800 schade
8800/0.7(30% reductie)6160 schade
6160/389 = 15.835 dus 15 verliezen

gewicht is gelijk aan golem in mijn geval met 28 units betekent dat dus dat ruim de helft van me unit weg is.
nu is dus ook de helft van me slagkracht van me troep verloren gegaan.

met mijn 80% paladijn bonus tegen lichte melee sla ik nu hard terug, maar de verliezen zijn al geleden.

het voorkomen van schade is altijd beter dan het doen van extra schade, daarom is late game het mensenleger altijd in het nadeel, je moet gewoon meer troepen bouwen dan het elvenleger om te herstellen van de battles.

ook maakt het enkele gevechtscombinaties wel mogelijk voor elven vcoor de simpele reden dat je eerst bij je tegenstander moet komen om uit te halen. Ik heb bv geen idee hoe je golems uit wil schakelen als mens zonder je complete troepen te verliezen in de tegenaanval. want als je de cerberus boos aankijkt valt hij al dood neer.

sinds ik met mensen speel op een andere server is dit wat me het meeste opvalt, ik schakel de tegenstander rap uit maar het kost me wel flink.
 

DeletedUser472

Guest
goryn vertel mij maar wat ik tegen 4 golem ll en 3 orcs moet doen
 
Huilen en afdruipen ;)
Nu moet ik zeggen, tenzij het terrein heel heel heel erg meezit zal ik deze ook onderhandelen.
De orc/golem combinatie is heel vervelend en kan in sommige gevallen met tovenaressen opgelost worden, maar lang niet altijd.(ze moeten in staat zijn de orcs de doden en voldoende troepen overhouden om immuun langzaam de Golem II te slopen

een truc die ik vaak uithaal is meerdere keren starten op de map, tot ik er 1 heb waar de eerste 4 tovenares toepen maximale schade doen op de eerste unit orks en de eerste unit of dood is of een heel eind dood.
als ik tegen 3 units golem II / steenlingen speel mag ik dan niet onder de 3 troepen komen(1 overlevende is genoeg)
anders haal ik het niet.

dit is natuurlijk wel in mijn geval.
Ik zit bijna maar nog niet bij de dwergen en knok tegen troepensterkte van +- 800-900, (+-387-480 bij 4 a 6 troepen)
en mijn eigen troepensterkte is 168.

dit geeft wel meteen aan waarom de tovenares zo belachelijk goed is.
ook omdat hij het dus overleeft tegen een aanval van treanten of bv 300 orcs, omdat de schade met 70% gereduceerd wordt is de troep niet in 1 klap dood.
 

DeletedUser66

Guest
Aangezien ik al bijna een jaar als mens op beta speel, weet ik als geen ander wat ze wel en niet kunnen. Ik vergeet dus niets. Die tl:dr verhalen kun je me dus besparen.

@lord daniel

Dat ligt eraan welke troepen je nu beschikbaar hebt en hoe groot jouw troepen omvang is.
 

DeletedUser

Guest
goryn vertel mij maar wat ik tegen 4 golem ll en 3 orcs moet doen

Die moet je inderdaad onderhandelen. Dat lukt zelfs niet met granieten golems, want de troepen zijn te groot. 3 orcs zijn ook te veel voor de tovenaressen. Zwaardacrobaten zijn goed tegen steenlingen, maar golem II is te sterk.
 
Bovenaan