• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Een bevestigingsscherm (naar keuze) voor het verwijderen van gebouwen

Het is mij in 5 jaar Elvenar nu 3 x overkomen dat ik - tijdens het opruimen van gebouwen en na het activeren van dat $ dollarteken - op het verkeerde vakje klik en daarmee onbedoeld een gebouw heb vernietigd... :cool: "Dan moet je beter opletten, rodeon :rolleyes:" zou je zeggen... maar soms staat je stad vol met gebouwen die zo dicht bij elkaar staan (en die elkaar - visueel- vaak ook nog overlappen!), dat zo'n fout snel gemaakt is. :eek:

Onze Moderators mogen dat niet zomaar voor je herstellen en daar heb ik begrip voor. ;) Daarom zou het handig zijn als je (net zoals voor het gebruik van diamanten :diamond:) bij je instellingen zelf de mogelijkheid krijgt om met het plaatsen van een vinkje, een functie kan activeren, waardoor - bij het geven van opdrachten om een gebouw te slopen - een schermpje opent, waarin het gebouw wordt benoemd én om bevestiging wordt gevraagd. Bij onoverzichtelijke situaties kun je de functie aanzetten en zo voorkomen dat je per ongeluk het verkeerde vernietigd, bij grote en/of overzichtelijk opruimacties kun je het uitzetten, zodat het niet irriteert… :)

Voordelen:
- je loopt minder risico het verkeerde gebouw te vernietigen of - door het vernietigen van een tegel - je stad gedeeltelijk te deactiveren
- je kunt het naar behoefte zelf aan of uit zetten
- de Moderators zullen minder vaak met support tickets over dit onderwerp worden lastig gevallen

Nadelen:
- behalve wat programmeerwerk, geen :)

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en hoop op jullie steun!
 
Laatst bewerkt:
Steun. Zeker waar het (unieke) gebouwen betreft, is een extra bevestiging wel prettig vergelijkbaar met de uitgifte van diamanten.
Maar ik hoef geen bevestiging voor elk zandpad dat ik opruim.
 
Het is mij in 5 jaar Elvenar nu 3 x overkomen dat ik - tijdens het opruimen van gebouwen en na het activeren van dat $ dollarteken - op het verkeerde vakje klik en daarmee onbedoeld een gebouw heb vernietigd... :cool: "Dan moet je beter opletten, rodeon :rolleyes:" zou je zeggen... maar soms staat je stad vol met gebouwen die zo dicht bij elkaar staan (en die elkaar - visueel- vaak ook nog overlappen!), dat zo'n fout snel gemaakt is. :eek:

Onze Moderators mogen dat niet zomaar voor je herstellen en daar heb ik begrip voor. ;) Daarom zou het handig zijn als je (net zoals voor het gebruik van diamanten :diamond:) bij je instellingen zelf de mogelijkheid krijgt om met het plaatsen van een vinkje, een functie kan activeren, waardoor - bij het geven van opdrachten om een gebouw te slopen - een schermpje opent, waarin het gebouw wordt benoemd én om bevestiging wordt gevraagd. Bij onoverzichtelijke situaties kun je de functie aanzetten en zo voorkomen dat je per ongeluk het verkeerde vernietigd, bij grote en/of overzichtelijk opruimacties kun je het uitzetten, zodat het niet irriteert… :)

Voordelen:
- je loopt minder risico het verkeerde gebouw te vernietigen of - door het vernietigen van een tegel - je stad gedeeltelijk te deactiveren
- je kunt het naar behoefte zelf aan of uit zetten
- de Moderators zullen minder vaak met support tickets over dit onderwerp worden lastig gevallen

Nadelen:
- behalve wat programmeerwerk, geen :)

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en hoop op jullie steun!

1591101272704.png

Wat mis ik? die hebben we toch? (muv wegen), zodra ik slopen selecteer en dit gebouw aanklik open zich dit scherm
 
zover ik weet wel, maar als je 100 gebouwen aan het verwijderen bent dan klik je dit soort berichten op de automaat weg en moet je jezelf echt forceren om dat niet te doen, om foutjes te voorkomen.
 
@CrazyWizard dank voor je reactie… dan zal ik inderdaad wel op de auto-piloot geklikt hebben. Een 2e (extra) bevestiging lijk mij te ver gaan...
maar misschien is het aan- en uit kunnen zetten van die pop-up wel handig???
 
Het is mij in 5 jaar Elvenar nu 3 x overkomen dat ik - tijdens het opruimen van gebouwen en na het activeren van dat $ dollarteken - op het verkeerde vakje klik en daarmee onbedoeld een gebouw heb vernietigd... :cool: "Dan moet je beter opletten, rodeon :rolleyes:" zou je zeggen... maar soms staat je stad vol met gebouwen die zo dicht bij elkaar staan (en die elkaar - visueel- vaak ook nog overlappen!), dat zo'n fout snel gemaakt is. :eek:

Onze Moderators mogen dat niet zomaar voor je herstellen en daar heb ik begrip voor. ;) Daarom zou het handig zijn als je (net zoals voor het gebruik van diamanten :diamond:) bij je instellingen zelf de mogelijkheid krijgt om met het plaatsen van een vinkje, een functie kan activeren, waardoor - bij het geven van opdrachten om een gebouw te slopen - een schermpje opent, waarin het gebouw wordt benoemd én om bevestiging wordt gevraagd. Bij onoverzichtelijke situaties kun je de functie aanzetten en zo voorkomen dat je per ongeluk het verkeerde vernietigd, bij grote en/of overzichtelijk opruimacties kun je het uitzetten, zodat het niet irriteert… :)

Voordelen:
- je loopt minder risico het verkeerde gebouw te vernietigen of - door het vernietigen van een tegel - je stad gedeeltelijk te deactiveren
- je kunt het naar behoefte zelf aan of uit zetten
- de Moderators zullen minder vaak met support tickets over dit onderwerp worden lastig gevallen

Nadelen:
- behalve wat programmeerwerk, geen :)

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en hoop op jullie steun!
Dit is mij toevallig van de week overkomen, (Stormfeniks verwijderd) support aangeschreven,en kreeg netjes antwoord,

"We mogen slechts eenmalig een gebouw terugplaatsen, voor een evolutiegebouw of wonder kunnen wij dit echter alleen doen door een level 1 gebouw terug te geven. alle evoluties of levels gaan hierbij dus permanent verloren."
 
dan zal ik inderdaad wel op de auto-piloot geklikt hebben

Het is inderdaad zaak wakker te blijven. Zo heb ik ooit bij het driftig opruimen van de orks-rommel per ongeluk mijn vechtklooster lvl 4 weggemikt. Was ik wel even ziek van toen ik dat ontdekte. Maar goed, die is wel terug en weer omhoog.

Een feniks is inderdaad een stuk pijnlijker...
 
Bovenaan