• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Dreigend tekort aan fluweel

Met de introductie van de Toren maansteen set, ondertussen al enige tijd terug, kregen alle spelers de mogelijkheid om op onbeperkte schaal boekenrollen te produceren. Het enige wat je moet doen is de toren spelen, en de eindeloze boekenrol en de Toren bibliotheek die je wint plaatsen in je stad.

Ondertussen gebeurt dit op grote schaal. Ikzelf heb 6 biebs staan (en nog 2 in opslag), en ik ben geen uitzondering.
Tevens zie je dat de markt overspoeld wordt door boekenrol. Er staat nooit vraag naar boekenrol, alleen maar aanbod.

Het effect hiervan is dat het leven van de spelers van boekenrol als T2 moeilijk tot onmogelijk wordt. Ze raken hun T2 aan de straatstenen niet meer kwijt, en kunnen dus geen kristal en en zijde meer bemachtigen. Zonder de andere T2 goederen is het spel vrijwel onspeelbaar.
Kortom, spelers met boekenrol als T2 zitten volledig klem, geven het spel op, en gaan weg.

Geen (nieuwe) T2 spelers met boekenrol betekent geen nieuwe aanwas meer van Fluweel producenten, de T5 van de boekenrol spelers.

Dus wat we nu aan overschot hebben in de Boekenrollen wat 1/3 van de spelers raakt, komt morgen als een boemerang weer terug als Fluweel tekort wat dan de andere 2/3 van de spelers raakt. Die andere 2/3 komt dus net zo vast te zitten als de boekenrol spelers nu.

Dit komende T5 probleem is niet snel op te lossen, want nieuwe T5 fluweel spelers kun je niet snel uit een hoge hoed toveren.

Kortom, PLEASE fix de maansteenset gebouwen, of heel veel spelers gaan opgeven door teveel Boekenrol op de markt en geen Fluweel op de markt.
 
hier is een eenvoudige oplossing voor;) :eek:. Zelf is mijn T2 ook boekenrol, ze zouden in mijn maanbib dit kunnen omzetten naar fluweel/kristal.
Het is hetzelfde met de maanpoort mijn T3 is kosmisch bismut en krijg kosmisch bismut.
 
Als we zouden krijgen wat we niet zelf produceren, is het probleem opgelost. soms eenvoudig in uitleg, maar of het technisch mogelijk is? ;)
 
Laatst bewerkt:
Met de introductie van de Toren maansteen set, ondertussen al enige tijd terug, kregen alle spelers de mogelijkheid om op onbeperkte schaal boekenrollen te produceren. Het enige wat je moet doen is de toren spelen, en de eindeloze boekenrol en de Toren bibliotheek die je wint plaatsen in je stad.

Ondertussen gebeurt dit op grote schaal. Ikzelf heb 6 biebs staan (en nog 2 in opslag), en ik ben geen uitzondering.
Tevens zie je dat de markt overspoeld wordt door boekenrol. Er staat nooit vraag naar boekenrol, alleen maar aanbod.

Het effect hiervan is dat het leven van de spelers van boekenrol als T2 moeilijk tot onmogelijk wordt. Ze raken hun T2 aan de straatstenen niet meer kwijt, en kunnen dus geen kristal en en zijde meer bemachtigen. Zonder de andere T2 goederen is het spel vrijwel onspeelbaar.
Kortom, spelers met boekenrol als T2 zitten volledig klem, geven het spel op, en gaan weg.

Geen (nieuwe) T2 spelers met boekenrol betekent geen nieuwe aanwas meer van Fluweel producenten, de T5 van de boekenrol spelers.

Dus wat we nu aan overschot hebben in de Boekenrollen wat 1/3 van de spelers raakt, komt morgen als een boemerang weer terug als Fluweel tekort wat dan de andere 2/3 van de spelers raakt. Die andere 2/3 komt dus net zo vast te zitten als de boekenrol spelers nu.

Dit komende T5 probleem is niet snel op te lossen, want nieuwe T5 fluweel spelers kun je niet snel uit een hoge hoed toveren.

Kortom, PLEASE fix de maansteenset gebouwen, of heel veel spelers gaan opgeven door teveel Boekenrol op de markt en geen Fluweel op de markt.

Ik ben het geheel met je eens op boekrol niveau. 33% van de nieuwe spelers is bij voorbaat al gedoemd te falen idd, iig op een wereld als winyandor,
Zeker op jonge werelden die gestart zijn na de introductie van de toren. op oude werelden zijn nog behoorlijk veel veteranen actief waardoor iig voor nieuwe spelers dit effect beperkter is gezien er altijd wel een grote speler wil helpen.

Fluweel zie ik (nog) geen issues, al zou het mij niet verbazen als dit evt tevoorschijn komt op bv winyandor.
Ik ben al langer voorstander van de toren om te vormen tot een bonus +1 set.
Misschien niet helemaal correct kwa lore, maar zou wel alle problemen oplossen.

Helaas lijkt men daar vooralsnog niet aan te willen, gezien dit probleem al een jaar wordt aangegeven op de diverse fora en afgewezen.
 
Dit lijkt me eerder een suggestie en geen bug.


Heb met al mijn accounts samen er nog niet eens zoveel. :(

Hoeft ook niet om toch een groot probleem te zijn, op winyandor ben ik maar gestopt, deels door de verandering van toernooien, en deels door de boekrol bonus die het een erg onplezierige ervaring maakte om te handelen, ik weiger deel te nemen in een race naar de bodem met wie de beste 3* aanbieding aanbied en op 2 sterren was de handel mondjesmaat te noemen. niet genoeg om een stad in leven te houden zonder te bedelen bij gildeleden die al miljoenen boekrollen hadden om anderen te helpen.

Alleen mini CW leeft er nog, en die maakt precies gebruik van de torenbieb set omdat die veel effectiever is dan boekrolfabrieken plaatsen.
En ja boekrolfabriek of boekroleventgebouw, gelukkig leeft dat account op een handjevol goederen per week en ben ik een kleintje en dan lukt het nog net met boekrollen.

Indirect lost het stoppen van speler het probleem deels op, maar of stoppende spelers nu de juiste manier is om het probleem te minimaliseren vraag ik me sterk af.
 
Zoals ik vroegen bibs kreeg, krijg ik nu magische huizen. Ook een mooi inkomen voor....
Zonder mooie prijzen spelen we niet, maar als iedereen stopt omdat op deze manier de fun eruit is.
 
ik herken dit. ik heb boekrol als bonus maar kan bijna niet handelen in T2. spel stagneert, als dit zo blijft dan stop ik met elvenar
 
Met de introductie van de Toren maansteen set, ondertussen al enige tijd terug, kregen alle spelers de mogelijkheid om op onbeperkte schaal boekenrollen te produceren. Het enige wat je moet doen is de toren spelen, en de eindeloze boekenrol en de Toren bibliotheek die je wint plaatsen in je stad.

Ondertussen gebeurt dit op grote schaal. Ikzelf heb 6 biebs staan (en nog 2 in opslag), en ik ben geen uitzondering.
Tevens zie je dat de markt overspoeld wordt door boekenrol. Er staat nooit vraag naar boekenrol, alleen maar aanbod.

Het effect hiervan is dat het leven van de spelers van boekenrol als T2 moeilijk tot onmogelijk wordt. Ze raken hun T2 aan de straatstenen niet meer kwijt, en kunnen dus geen kristal en en zijde meer bemachtigen. Zonder de andere T2 goederen is het spel vrijwel onspeelbaar.
Kortom, spelers met boekenrol als T2 zitten volledig klem, geven het spel op, en gaan weg.

Geen (nieuwe) T2 spelers met boekenrol betekent geen nieuwe aanwas meer van Fluweel producenten, de T5 van de boekenrol spelers.

Dus wat we nu aan overschot hebben in de Boekenrollen wat 1/3 van de spelers raakt, komt morgen als een boemerang weer terug als Fluweel tekort wat dan de andere 2/3 van de spelers raakt. Die andere 2/3 komt dus net zo vast te zitten als de boekenrol spelers nu.

Dit komende T5 probleem is niet snel op te lossen, want nieuwe T5 fluweel spelers kun je niet snel uit een hoge hoed toveren.

Kortom, PLEASE fix de maansteenset gebouwen, of heel veel spelers gaan opgeven door teveel Boekenrol op de markt en geen Fluweel op de markt.
 
zouden je dit willen verplaatsen naar sugestie en i
Met de introductie van de Toren maansteen set, ondertussen al enige tijd terug, kregen alle spelers de mogelijkheid om op onbeperkte schaal boekenrollen te produceren. Het enige wat je moet doen is de toren spelen, en de eindeloze boekenrol en de Toren bibliotheek die je wint plaatsen in je stad.

Ondertussen gebeurt dit op grote schaal. Ikzelf heb 6 biebs staan (en nog 2 in opslag), en ik ben geen uitzondering.
Tevens zie je dat de markt overspoeld wordt door boekenrol. Er staat nooit vraag naar boekenrol, alleen maar aanbod.

Het effect hiervan is dat het leven van de spelers van boekenrol als T2 moeilijk tot onmogelijk wordt. Ze raken hun T2 aan de straatstenen niet meer kwijt, en kunnen dus geen kristal en en zijde meer bemachtigen. Zonder de andere T2 goederen is het spel vrijwel onspeelbaar.
Kortom, spelers met boekenrol als T2 zitten volledig klem, geven het spel op, en gaan weg.

Geen (nieuwe) T2 spelers met boekenrol betekent geen nieuwe aanwas meer van Fluweel producenten, de T5 van de boekenrol spelers.

Dus wat we nu aan overschot hebben in de Boekenrollen wat 1/3 van de spelers raakt, komt morgen als een boemerang weer terug als Fluweel tekort wat dan de andere 2/3 van de spelers raakt. Die andere 2/3 komt dus net zo vast te zitten als de boekenrol spelers nu.

Dit komende T5 probleem is niet snel op te lossen, want nieuwe T5 fluweel spelers kun je niet snel uit een hoge hoed toveren.

Kortom, PLEASE fix de maansteenset gebouwen, of heel veel spelers gaan opgeven door teveel Boekenrol op de markt en geen Fluweel op de markt.
 
zou je dit willen verplaatsen naar suggestie en ideeen, binnen onze BS is zijde schaars en op de markt is er ook niets te verkrijgen. Mischien kunnen we zo verder geraken


 
Huh?
Zijde is T2 (kristal, boekenrollen, en zijde)
Fluweel is niet Zijde, het komt uit de T5 (obsidiaan, inkt, en fluweel)
Je krijgt T5 pas verderop in het spel bij hoofdstuk 13.

Ik beschouw een probleem wat nu 1/3 van de spelers raakt, en overmorgen de andere 2/3 als een probleem wat niet voor zou moeten komen.

Suggesties zijn mijns inziens met name voor verbeteringen die niet rampzalig zijn als ze niet doorgaan.

Overigens kan ik niets verplaatsen zelfs als ik dat zou willen.
Maar het staat je vrij om zelf een suggestie/idee te plaatsen op het forum.
 
Bovenaan