• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

Arbeidershut voor mens en elf gelijk in opvallende kleur!

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 74 85,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 13 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    87
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Beste Elvenar- spelers en Elvenar- team,

Dit is 'n aanvulling n.a.v het antwoord van Lionell waarin hij aangeeft met 'n idee te komen voor 'n nieuwe arbeidershut.


Ik kan het verhaal lang maken, maar denk niet dat dit nodig is n.a.v wat ik hier gelezen hebt. We hebben allemaal 'n mening hoe de arbeidershut er evt. zou kunnen aanzien om verbetering te krijgen bij het "zien" van de hut.

Hieronder 'n leuk voorbeeld hoe ik het zou zien waarbij de arbeidershut zowel voor mens al Elf te gebruiken is.

Als voorbeeld ook 'n afbeelding van mijn stad waarin je de arbeidershut ziet staan.

Graag jullie mening, c.q aanvulling n.a.v mijn idee, is dit 'n leuke arbeidershut die jullie graag zouden zien in jullie stad..??? ;)
Arbeidershut.png
dubbel.jpg


_________________________________________________________________
EERSTE BERICHT:

Beste Elvenar- spelers en Elvenar- team,

Ik denk niet dat ik de enige ben in dit spel, maar hoe vaak ik niet 'n eindeloze zoektocht heb naar die arbeidershut..? :mad:
Dramatisch gewoon, want sommige betrouwbare spelers wil ik graag het juiste handje geven.

Cultuur is totaal geen probleem, maar die arbeidershut is toch echt 'n drama als ik die moet zoeken tussen al die cultuurobjecten etc.
Is er geen oplossing om die arbeidershut voor mens en elf gelijk te maken en in 'n opvallende kleur te maken..?

Er zit veel blauw in het spel en nu is de hut bij de elf rood, die met wat moeite nog is te vinden, maar als je die hut bij de mens moet zoek dan heb ik echt 'n probleem. Soms blijft hij 'n tijdje op zijn plek staan en weet ik wel, maar als er geschoven moet worden gaat ook die hut op 'n andere plek en hoe vaak de spelers ook hun best doen om hem in zicht te houden, dit lukt niet altijd, dus kan er geen aanpassing gemaakt worden....misschien 'n vlag erboven....:D dat is 'n geintje natuurlijk, maar ben benieuwd of er meer spelers zijn die zich even 'n slag in de ronde zoeken om die hut te vinden.

Brand maar los met jullie ideeën of.......;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
LOL Nu ben ik het alweer niet met je eens, ik doe het er niet om hoor rose, maar wij verschillen blijkbaar nou eenmaal soms van mening. Maar ik ben het er wel mee eens dat die dingen vaak niet te vinden zijn.

Ik zou niet willen dat mens en elf arbeidershut hetzelfde wordt, want vanaf hoofdstuk met gastras, zie ik daaraan of ik met een elf of mens te maken heb.

Als mensen hulp willen op de arbeidershut, moeten ze hem gewoon naast hun stadhuis zetten en anders pech. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat de speler zelf ook wel wat moeite mag doen en hoeveel moeite is het nou om die hut ff te verplaatsen om te krijgen wat je wil?

Idee: stuur groepspb met de tip: wil je hulp op A, zet hem dan naast S
 

DeletedUser

Guest
Beste Billy,

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, gelukkig zijn we allemaal anders hé, zou zo saai worden dan :p

Maar in het begin zit je inderdaad met mens en elf apart, maar als je bij de tovenaars en draken bent, is er toch 'n samensmelting dus geen verschil meer! De hut zou eender kunnen worden, ook eens 'n nieuwe verandering toch..:)

En dacht je nu echt dat we niet gedacht hebben aan 'n afspraak zet je hut naast het stadhuis..????.... met wat spelinzicht zou je kunnen weten dat het niet "altijd" werkt, dit heb ik zelf ook geprobeerd, maar gebeurt toch dat de hut ergens anders belande.

Dus jou idee werkt absoluut "niet" in de praktijk, hoe graag de spelers hieraan ook mee willen werken !!!

Jammer Billy, we hebben zeker veel scenario's bedacht, zo ook de jouwe...:D
 
Waarom niet er een soort ivoren toren van maken of magierstoren, zou perfect passen in de huidige steden.

ik heb geen probleem om deze juist gelijk te maken in grootte, het zou een onrechtvaardigheid van aantal vakjes voor verplichte gebouwen een klein beetje rechtzetten.

Als je momenteel telt in de gebouwen die nu verschillen van grootte tussen mens en elf dan kom je bij:

elf: arbeidershut 3x3, academie 5x5, trader 4x3 dus totaal: 46 vakjes
mens: arbeidershut 3x2, academie 5x4, trader 4x4 dus totaal: 42 vakjes

Dus mensen hebben momenteel 4 minder vakjes nodig als ze alle verplichte gebouwen zetten, en het wordt alleen maar erger, in volgend ras komt een lvl 2 trader waardoor die ook gelijk is in grootte tussen beide rassen: dus dan wordt het verschil 8 vakjes minder nodig als mens.
 

DeletedUser

Guest
Hoi, hoi,

Leuk dat er toch positief gereageerd wordt :)

@ Aiki, we houden het maar op oud roze als je het dan toch benoemd...ik gaf maar even de makkelijkste kleur aan, veel noemen hem rood, dus vandaar.:p

@ GrazyWizard, helemaal met je eens, tijd voor de sloopkogel, wij hebben al zoveel moeten breken en opbouwen, dus die hut laten we aan 'n ander over :D

Waarom niet er een soort ivoren toren van maken of magierstoren, zou perfect passen in de huidige steden.

ik heb geen probleem om deze juist gelijk te maken in grootte, het zou een onrechtvaardigheid van aantal vakjes voor verplichte gebouwen een klein beetje rechtzetten.

Als je momenteel telt in de gebouwen die nu verschillen van grootte tussen mens en elf dan kom je bij:

elf: arbeidershut 3x3, academie 5x5, trader 4x3 dus totaal: 46 vakjes
mens: arbeidershut 3x2, academie 5x4, trader 4x4 dus totaal: 42 vakjes

Dus mensen hebben momenteel 4 minder vakjes nodig als ze alle verplichte gebouwen zetten, en het wordt alleen maar erger, in volgend ras komt een lvl 2 trader waardoor die ook gelijk is in grootte tussen beide rassen: dus dan wordt het verschil 8 vakjes minder nodig als mens.
Kersepitje, helemaal mee eens en 'n geweldig idee om er iets moois van te maken zoals 'n Magiërstoren, zou geweldig mooi staan :):):)
 

DeletedUser234

Guest
Maar in het begin zit je inderdaad met mens en elf apart, maar als je bij de tovenaars en draken bent, is er toch 'n samensmelting dus geen verschil meer!

Jawel het vechten is nog verschillend en dan is het fijn om te zien wie elf en mens zijn, dus graag dat verschil als het niet in de arbeidershut is, wel ergens anders nog zichtbaar laten zijn. :D

En dacht je nu echt dat we niet gedacht hebben aan 'n afspraak zet je hut naast het stadhuis..????.... met wat spelinzicht zou je kunnen weten dat het niet "altijd" werkt, dit heb ik zelf ook geprobeerd, maar gebeurt toch dat de hut ergens anders belande.

Dus jou idee werkt absoluut "niet" in de praktijk, hoe graag de spelers hieraan ook mee willen werken !!!

Bij ons wel, dus het kán wel in de praktijk. Er zijn er altijd die kiezen om het anders te doen, maar iedereen is vrij in zijn keuzes. :oops:

Wordt gewoon tijd voor een renovatie van het burenhulp systeem algemeen. denk niet dat het kleurtje echt iets gaat uitmaken.

Amen :p
 

DeletedUser2080

Guest
Jawel het vechten is nog verschillend en dan is het fijn om te zien wie elf en mens zijn, dus graag dat verschil als het niet in de arbeidershut is, wel ergens anders nog zichtbaar laten zijn. :D

Je kunt het verschil tussen gestart mens of elf zien bij de profielfoto in t spel. mens heeft n berekopje onderaan, elfjes hebben prachtig sierlijke takken ;) (yep me is elf)
 

DeletedUser

Guest
Jawel het vechten is nog verschillend en dan is het fijn om te zien wie elf en mens zijn, dus graag dat verschil als het niet in de arbeidershut is, wel ergens anders nog zichtbaar laten zijn. :D

Billy wat heeft het vechten nu te maken met de arbeidershut..? Je kaart nu iets heel anders aan naar mijn mening, we hebben puur over de arbeidershut die wel even 'n ander tintje kan gebruiken en heeft niets met mens of elf te maken, we hebben het hier over arbeiders en hun verblijf!:)

Bij ons wel, dus het kán wel in de praktijk. Er zijn er altijd die kiezen om het anders te doen, maar iedereen is vrij in zijn keuzes. :oops:
Amen :p

Gefeliciteerd....:D Heel fijn dat het bij jullie wel werkt, Hallelujah..... .:rolleyes: Praise the Lord...:p
 

DeletedUser234

Guest
Je kunt het verschil tussen gestart mens of elf zien bij de profielfoto in t spel. mens heeft n berekopje onderaan, elfjes hebben prachtig sierlijke takken ;) (yep me is elf)

Dankjewel @Stellina dat is nuttig om te weten. Dan maakt het me niet meer uit of mens en elf dezelfde hut krijgen.

Billy wat heeft het vechten nu te maken met de arbeidershut..? Je kaart nu iets heel anders aan naar mijn mening, we hebben puur over de arbeidershut die wel even 'n ander tintje kan gebruiken en heeft niets met mens of elf te maken, we hebben het hier over arbeiders en hun verblijf!:)

Je zei in je eerste post toch:

Is er geen oplossing om die arbeidershut voor mens en elf gelijk te maken en in 'n opvallende kleur te maken..?

Het ging mij om het gelijk maken en vechten was mijn argument waarom, dus gewoon on topic.

Als je me quote, moet je me wel goed quoten, want nu trek je mijn amen die helemaal niet onder die zin stond, maar onder een quote van CW, uit zijn verband.
Gefeliciteerd....:D Heel fijn dat het bij jullie wel werkt, Hallelujah..... .:rolleyes: Praise the Lord...:p

Je kunt wel zo cynisch doen, maar jij beweerd dat het in de praktijk absoluut niet werkt, ik geef alleen aan dat het wel kàn werken. Dan hebben de lezers weer een goed beeld van de werkelijkheid, bij de 1 werkt het wel en bij de ander werkt het niet, ligt maar net aan de mensen.
 

DeletedUser

Guest
Bij ons wel, dus het kán wel in de praktijk. Er zijn er altijd die kiezen om het anders te doen, maar iedereen is vrij in zijn keuzes. :oops:
Amen :p
Billy dat is nu aangepast, sorry CW even foutje in mijn quote. :rolleyes:

Jij geeft aan > je hoeft nu niet cynisch te doen, maar wie start hier met Amen....en daar sloot ik op mijn manier even met 'n aansluitend tekstje af.

Maar goed Billy, laten we niet als 2 kemphanen tegenover elkaar gaan staat, dit is niet de bedoeling van 'n discussie die op 'n normale manier kan draaien. Ik heb mijn mening, jij de jouwe en ergens proberen we beide ons standpunt duidelijk te maken, maar moet wel in de juiste harmonie gaan want zo is dit geen fijn onderwerp meer om te lezen...toch...:D.

Bij Stellina stel je je mening al bij, dus dat is fijn om te weten en inderdaad het is niet de bedoeling de profielfoto te veranderen, al moet ik zeggen dat bij de tovenaars en draken enkele plaatjes al hetzelfde worden, dus hoe je het wend of keert, die samensmelting is niet alleen in de gebouwen, maar ook in de profielfoto's.

Voor mij gaat het hier alleen om de vraag > kan die arbeidershut niet opvallender gemaakt worden en dan vind ik het voorstel van kersepitje > Waarom niet er een soort ivoren toren van maken of magiërstoren, zou perfect passen in de huidige steden. 'n geweldig voorstel!

Dus beste Billy, hand erop...? ;)
 
Als mensen hulp willen op de arbeidershut, moeten ze hem gewoon naast hun stadhuis zetten en anders pech. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind dat de speler zelf ook wel wat moeite mag doen en hoeveel moeite is het nou om die hut ff te verplaatsen om te krijgen wat je wil?

Helemaal mee eens. Als ik hulp wil op mn hut weet ik altijd weer een plekje te vinden bij het stadhuis.
 

DeletedUser2114

Guest
Zou het niet leuk en handig zijn als de arbeidershut met je stad meegroeit? Dus, net als je stad op de wereldkaart, dat de arbeidershut ook elk hoofdstuk veranderd. Is handiger voor de burenhulp, want dan valt hij meer op omdat hij groter is en het zou mooier zijn vind ik. Vooral bij de tovenaars past die arbeidershut écht niet meer bij de rest.
 

DeletedUser1427

Guest
Een andere weergave van de arbeidershut lijkt mij ook nuttig, zoals voorgaande reacties al gezegd is valt dit gebouw weg momenteel bij de huidige gebouwen van het hoofdstuk:Tovenaren & draken hoofdstuk. Ik ben het er niet mee eens om de gebouwen van mens en elf hetzelfde te maken, vind het juist leuk om hier wat verschil in te zien. Wat ook mooi meegenomen is, dat de arbeidershut niet aan een weg hoeft te zitten waardoor deze wel goed te plaatsen is vind ik. Er zou naar mijn mening hier best wat aan veranderd kunnen worden :) (met het gebouw of met de manier waarop burenhulp wordt gegeven).
 

DeletedUser

Guest
Een andere weergave van de arbeidershut lijkt mij ook nuttig, zoals voorgaande reacties al gezegd is valt dit gebouw weg momenteel bij de huidige gebouwen van het hoofdstuk:Tovenaren & draken hoofdstuk. Ik ben het er niet mee eens om de gebouwen van mens en elf hetzelfde te maken, vind het juist leuk om hier wat verschil in te zien. Wat ook mooi meegenomen is, dat de arbeidershut niet aan een weg hoeft te zitten waardoor deze wel goed te plaatsen is vind ik. Er zou naar mijn mening hier best wat aan veranderd kunnen worden :) (met het gebouw of met de manier waarop burenhulp wordt gegeven).
Beste Lionell en uiteraard alle andere spelers die hier hun positieve mening in geven,

SUPER, ik vind dit echt 'n punt waar men serieus eens met de neus in moet duiken :D als spelers loop je dagelijks vele malen tegen dit probleempje aan, je moet vaak echt zoeken en heus als men aangeeft plaats hem naast je stadhuis....ik heb het diverse keren geprobeerd, maar was vaak voor korte duur omdat andere gebouwen toch de meeste voorkeur hadden daar naast te staan.

De rosse, de groene en blauwe zijn echt uit de tijd m.n bij de gevorderde spelers, dus hopelijk....of eerlijk gezegd.....beste ontwikkelaars, met alle respect, jullie hebben zeker je uiterste best gedaan in het creëren van deze arbeidershut, maar klaar is klaar voor jullie, maar voor de spelers is het 'n dagelijks dramaatje aan het worden, dus....kijk eens serieus naar dit verzoek, veel spelers zullen jullie heel dankbaar zijn.:) ;)
 

DeletedUser7

Guest
Oké, het probleem is dus dat de arbeidershut niet opvalt. Opvallende kleur alleen zal niet helpen, want het valt nog steeds weg achter hoge gebouwen. Mensen willen ook niet dat hij voor mensen en elfen gelijk is. Wie heeft hier de oplossing voor? Hoe gaan we dit zo makkelijk mogelijk fixen?
 

DeletedUser

Guest
Oké, het probleem is dus dat de arbeidershut niet opvalt. Opvallende kleur alleen zal niet helpen, want het valt nog steeds weg achter hoge gebouwen. Mensen willen ook niet dat hij voor mensen en elfen gelijk is. Wie heeft hier de oplossing voor? Hoe gaan we dit zo makkelijk mogelijk fixen?
Beste Lord Jirre,

Er zijn wel wat mogelijkheden geopperd hier, b.v. hogere gebouwen, dus mee laten groeien met je stad of als dat te bewerkelijk is, toch even aan iets moderns denken iets wat aansluit in de nieuwe wereld van de tovenaars en draken etc. ;)
 
Oké, het probleem is dus dat de arbeidershut niet opvalt. Opvallende kleur alleen zal niet helpen, want het valt nog steeds weg achter hoge gebouwen. Mensen willen ook niet dat hij voor mensen en elfen gelijk is. Wie heeft hier de oplossing voor? Hoe gaan we dit zo makkelijk mogelijk fixen?

Zoals eerder voorgesteld, maak er een soort magiërsToren van: een heel hoog spits gebouw. Desnoods kan je er nog een pinkerlichtje opzetten zodat de overvliegende draken niet tegen vliegen. (of als dat te modern is, je kan er ook zo'n straal opzetten die naar het oneindige gaat zoals bij lord of the rings In Minas Morgul)
Optioneel kan je dan misschien zorgen dat je het lichtje/straal kan aan of uit zetten, om aan te duiden dat je daar graag buff wil. (en het lichtje gaat dan automatisch uit als hij vol is)

Nog een optie is: als je bv cultuur buff wil en je plaatst spreuk op het cultuurgebouw dat je wil, dan gaat dat cultuurgebouw snel gebuffed worden. Als je optioneel op alle gebouwen die een buff kunnen krijgen zo'n spreukachtig effect kan plaatsen die de speler kan aan/uitzetten. Dat zou enorm schelen.
Het effect van zo'n buff kan je namelijk zien voordat de stad geladen is, dus kan je veel sneller buffen op het juiste gebouw.
 
Bovenaan