• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

De waarde van Sets

Ik vroeg me af of hier meer spelers zijn die zich verdiepen in de setprijzen en de daadwerkelijke meerwaarde ervan.
Ik probeer het namelijk uit te zoeken en ik lijk nu tot de conclusie te komen dat bv de extra mana die je krijgt als je een 2e setgebouw plaatst, niet opweegt tegen de extra ruimte die het kost om dat 2e gebouw neer te zetten.
De carnavalsset ben ik nu aan het uitwerken en ik heb alle gebouwen (elementalen-level), maar als je ze allemaal neerzet neemt dat 54 vakjes in en dat is best wel veel.
1 gebouw geeft mana van zichzelf: 11.200 per 24 uur, dus 467 per uur, het gebouw is 9 vakjes, dus dat is 52 mana per uur per vakje.

Hij krijgt 4x een mana-setbonus als je alles plaatst, waarmee je in totaal 50.400 mana per 24 uur kunt krijgen, dus 2100 per uur, in totaal 54 vakjes, dus 39 mana per uur per vakje. Dat is dus minder mana per uur per vakje dan wanneer je alleen het mana-producerende gebouw neerzet.
Als je bv 3 van de 5 gebouwen plaatst dan kom ik uit op 45 mana per uur per vakje. Nog steeds minder dan alleen het mana-gebouw zelf.

Ik vind deze conclusie vreemd, want het hele idee van setgebouwen is dat je betere productie krijgt toch? Dus ik vraag me af of ik het wel goed heb gedaan.
Verdiepen meer mensen zich hierin? Of heeft zin om mee te kijken/rekenen?
 

DeletedUser234

Guest
Je rekent nu alleen de mana, maar een set levert natuurlijk veel meer op dan alleen mana.
 
Dat klopt ja. Ik doe dat expres, maar er is inderdaad meer.
Ik heb vooral behoefte aan mana en zaden, vandaar dat ik daar op focus, maar dat zou dan eigenlijk niet eerlijk zijn nee, hmmm...
 

DeletedUser2665

Guest
Ik ben niet zo van het rekenen. Maar het feit dat ik een complete carnavalsset heb staan, betekent onder andere dat ik met een T3 fabriek minder toe kan. Tel je dat ook mee? :)
 

DeletedUser2454

Guest
Zelfs als je alles meerekent vind ik dat de sets geen meerwaarde hebben omdat ze veel teveel ruimte innemen en je beperkt in het ombouwen van je stad indien nodig. En dat is heel dikwijls nodig ;)
 
Het scheelt van set tot set en van strategie tot strategie. Voor mij was de carnavalset minder interessant, maar de winterset heb ik nog staan en zelfs met de restoratiespreuk deels een hoofdstuk geupped. Ze lijken wel beter te zijn dan toen ze geintroduceerd werden.

Om te bepalen of ze beter zijn dan de alternatieve gewone gebouwen kun je uitrekenen hoeveel vakjes je nodig hebt om aan gelijke inwoners te komen met je huizen (of andere alternatieven). Hetzelfde voor cultuur en wat ze meer geven. En daar moet je dan nog van aftrekken wat je terugkrijgt als je bv een fabriek/huis/oid vervangt door deze set. (zelfde geldt voor andere evenementsgebouwen)

Daar staat tegenover dat je de set ook moet zien te krijgen (of iig voldoende). Soms kun je je snoepjes beter besteden aan andere gebouwen waar je zelf meer aan hebt (daarom heb ik geen carnavalset)

En je krijgt natuurlijk geen rankingpunten voor evenementsgebouwen....
 
Voor een set moet je wel ook een beetje out of the box denken. Als je bij een set gaat voor elk gebouw uit de set 1 exemplaar, dan zijn de meeste sets erg slecht, op Shrines of Sun and Moon Set na, denk ik.

Je moet datgene dat je wil, zo veel mogelijk plaatsen met zo weinig mogelijk gebouwen die je niet wil. Winter Market Set bijvoorbeeld die kerstboom levert veel mana, maar als je kan 3 kerstbomen zetten samen met 5 andere gebouwen (met dank aan Soggy die deze layout op beta forum geplaatst had) kan die set je 230k mana per dag opleveren. Dus al je andere manaproductie mag dan zeker weg.


het scheelt van set tot set, en je moet ook een beetje geluk hebben.
Harvest set is bijvoorbeeld een super set voor iedereen die veel kleine gebouwtjes kon combineren met enkele grote gebouwen, en nog 10 keer beter als je bonus toevallig staal is (aangezien je staalbonus betekend dat je meer staal krijgt uit die fabrieken, andere bonussen leveren ook meer op, maar die gebouwtjes zijn kleiner dus minder impact).
Kristal en elixir bonus geven je dan meer waarde aan de Shrines of Sun and Moon Set.
 
Vele spelers rekenen aan sets en hun opbrengst. Je kunt echter op diverse manieren naar een set kijken (alleen mana, alleen mana en zaden, alles bij elkaar met of zonder inwoners die je wel of niet meetelt, etc). Afhankelijk van hoe je kijkt, wat je wel of niet belangrijk vind, en wat je situatie precies is, krijg je vervolgens verschillende antwoorden. Alle antwoorden zijn valide, maar niet allemaal hetzelfde, omdat iedereen andere dingen wel of niet belangrijk vind.

maar als je kan 3 kerstbomen zetten samen met 5 andere gebouwen
5 andere gebouwen? Ik heb 3 kerstbomen met 3 gebouwen en max mana opbrengst. Krijg maar 1 KP per dag, maar dat vind ik niet zo erg.
 
Bovenaan