• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Crosshandel

Cross tier handel komt steeds weer en weer op, omdat het een irritant issue is. Ondanks dat herhaaldelijk is uitgelegd, dat het oneerlijk is, blijven een hoop spelers het proberen. En moeten we dus pagina's rommel voorbij om te komen bij wat relevant en eerlijk is. Het is te simpel om dat als overdreven af te doen. Ik denk dat het simpel op te lossen is. Voeg naast de keuze mogelijkheden BS, standaard of spiri een 4e vakje toe: alleen handel binnen dezelfde tier. Dan zie je dus bovenaan *** handel binnen dezelfde tier en daarna de **. Minder kom je nooit. Althans niet met opzet. Daarnaast mag de functie dat de lijst verspringt, omdat je niet genoeg hebt er van mij wel uit. Dat verspringen leidt er alleen maar toe, dat ik per ongeluk klik op een handel die ik niet wil. Als ik niet genoeg heb, kan het sowieso niet dus hoeft die handel niet direct naar 200 bladzijden verderop te springen. Voorbeeld: ik zie 4 handeltjes van 5000 die ik wil. Na 2 verspringt de hele lijst omdat er 40 bladzijden daarvoor een grote handel staat, die ik dan niet meer kan doen en waar ik allang voorbij was omdat ik die niet wil en daardoor is er opeens een handel die ik niet wil op dezelfde plaats en moet ik bladzijden terug bladeren om die handeltjes waar ik mee bezig was terug te vinden. Niet handig, voegt niks toe. Te grote handel gewoon zwart maken zonder ze te laten verspringen ajb.
 

DeletedUser3597

Guest
Daarnaast mag de functie dat de lijst verspringt, omdat je niet genoeg hebt er van mij wel uit. Dat verspringen leidt er alleen maar toe, dat ik per ongeluk klik op een handel die ik niet wil. Als ik niet genoeg heb, kan het sowieso niet dus hoeft die handel niet direct naar 200 bladzijden verderop te springen. Voorbeeld: ik zie 4 handeltjes van 5000 die ik wil. Na 2 verspringt de hele lijst omdat er 40 bladzijden daarvoor een grote handel staat, die ik dan niet meer kan doen en waar ik allang voorbij was omdat ik die niet wil en daardoor is er opeens een handel die ik niet wil op dezelfde plaats en moet ik bladzijden terug bladeren om die handeltjes waar ik mee bezig was terug te vinden. Niet handig, voegt niks toe. Te grote handel gewoon zwart maken zonder ze te laten verspringen ajb.

Met dit stukje van je post helemaal eens! En er mag wat mij betreft idd ook een filter komen om crosstier eruit te filteren en eventueel een ander vakje om 1 sterrenhandel eruit te filteren.
 
Gewoon blijven volhouden om cross-tier te weren.
Ook met dit soort topics Inno er constant op blijven wijzen dat we die hele cross-tier meer dan beu zijn.
En Inno mag uitleggen wat die wil, we willen het gewoon niet meer.
En spelers die keer op keer oneerlijke handel plaatsen ofwel 1 of 0 ster moeten zich al helemaal kapot schamen en zijn het in mijn ogen niet eens waard om aan dit spel deel te nemen. Je moet toch echt wel een blad voor ogen hebben om bijv. 40k maansteen te vragen tegen 10k elvensap.
Het is nog steeds jammer dat niet ieder dit soort handel massaal negeert.
 
Gewoon blijven volhouden om cross-tier te weren.
Ook met dit soort topics Inno er constant op blijven wijzen dat we die hele cross-tier meer dan beu zijn.
En Inno mag uitleggen wat die wil, we willen het gewoon niet meer.
En spelers die keer op keer oneerlijke handel plaatsen ofwel 1 of 0 ster moeten zich al helemaal kapot schamen en zijn het in mijn ogen niet eens waard om aan dit spel deel te nemen. Je moet toch echt wel een blad voor ogen hebben om bijv. 40k maansteen te vragen tegen 10k elvensap.
Het is nog steeds jammer dat niet ieder dit soort handel massaal negeert.
ik vermoed dat die 10k vs 40k er niet lang zal staan. Ik denk dat dit een handel is om een andere speler aan wat maansteen te helpen.
Je kan zeggen dat is pushing, maar dat vind ik niet, ik vind het eerlijk gezegd slim spelen.
ipv met 10 spelers 10 dagen te sparen om genoeg maansteen te hebben, kan je op die manier 1 speler tegelijk aan maansteen helpen, als die klaar is, is het aan de volgende. Zo vermijd je de 10% verlies elke nacht
 
ik vermoed dat die 10k vs 40k er niet lang zal staan. Ik denk dat dit een handel is om een andere speler aan wat maansteen te helpen.
Je kan zeggen dat is pushing, maar dat vind ik niet, ik vind het eerlijk gezegd slim spelen.
ipv met 10 spelers 10 dagen te sparen om genoeg maansteen te hebben, kan je op die manier 1 speler tegelijk aan maansteen helpen, als die klaar is, is het aan de volgende. Zo vermijd je de 10% verlies elke nacht
Nou als ik mijn muis er boven houd en zie dat het er al 2 dagen staat heeft dat niks meer met slim spelen te maken maar puur winstbejag. En nu is 10/40 even een extreem geval maar ik zie weet ik niet hoeveel 10/15 of 10/20.
En van een aantal spelers neem ik zelfs al helemaal niets meer af al krijg ik het gratis.
En die 10% verlies elke nacht blijf je behouden, ook in het handelshuis word die 10% gepakt.
 
scheve handel met een beperkte tijd van bv 5 minuten automatisch laten verdwijnen .
op die manier stoppen ze dan ( hopelijk ) vanzelf met het plaatsen van die handel .
Dan hebben de scheef-handelaren datzelfde recht ook, zou je graag willen dat je handel na 5 minuten weer verwijderd wordt?
 
Heerlijk om hier af en toe toch een 'voice of reason' te lezen...
hah, ik weet niet als je hiermee nu ironisch bent of niet. =)
Ik kan avast zeggen dat ik vanmorgen 4 trades opgezet
En die 10% verlies elke nacht blijf je behouden, ook in het handelshuis word die 10% gepakt.
jazeker maar als die 1 speler die van iedereen de handel krijgt zijn onderzoek/gebouw kan afronden, dan moet hij geen 10% verlies doen. Ook de 9 dagen erna wanneer hij zijn goederen teruggeeft aan de anderen, heeft hij geen 10% verlies.
 

DeletedUser2578

Guest
scheve handel met een beperkte tijd van bv 5 minuten automatisch laten verdwijnen .
op die manier stoppen ze dan ( hopelijk ) vanzelf met het plaatsen van die handel .
Goed idee! Laten we er 1 minuut van maken! ;)
 
Ook ik ergerde me er aan maar sedert ik gebruik maak van de filter is het aantal pagina's veel minder en zie je toch al die crosstier niet
Je vult gewoon bij de selektievakjes van vraag en aanbod 2 goederen in van dezelfde tier.
Als je bvb op zoek bent naar Zeep vul bij vraag zeep in en bij aanbod eerst eens paddo's en daarna bismut, dan heb je toch het perfecte overzicht voor zover ik weet
 

DeletedUser2454

Guest
Goedemorgen allemaal,

Dit topic met grote aandacht gelezen omdat cross trade mij ook nogal ergert. Het is echter niet zo dat je al die handel die je niet wilt zien ook moet zien. Er is een box die je kunt aanvinken in het handelaar menu zodat je alleen de handel ziet die jij wilt handelen. Helaas door cross trade nogal eens niet voorradig dus maar even wachten.
Om de spelregels te veranderen vind ik nogal ver gaan omdat ik vind dat het prima is zoals het is, ondanks dat er soms te weinig voorraden in het handelshuis aanwezig zijn.
Ook met de spirituele goederen zal het wel goed komen als er meer spelers deze gaan verhandelen. Ik heb al eens vier dagen op een van die goederen moeten wachten; niet leuk, maar dat hoort bij het spel.
In dit spel moet je geen haast hebben, zoals we allemaal weten, dus als we met elkaar deze handel blijven negeren zal het wel minder gaan voorkomen.

Fijne dag en groetjes
 
Bovenaan