• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Crosshandel

DeletedUser1294

Guest
Iedereen kent intussen de parasieten in spirituele handel. Zij brengen hun eigen bs in discrediet, maar blijkbaar interesseert dat niemand in die bs.

In je eigen buurt kan je spelers volledig boycotten die vaak cross zetten. Dat doe ik al vanaf het begin. Ook hun eerlijke handel negeer ik volledig.

Wie zich ergert aan cross in zijn/haar eigen bs heeft ook mogelijkheden: Stap op!
 

DeletedUser2989

Guest
Wat ik met bovenstaande wilde aangeven is dat ik soms iets meer communicatie van de moderators wens over wat aangepakt gaat worden door Inno en wat niet. Ik ga ervan uit dat de moderators hierover info hebben of deze kunnen verkrijgen. En als ze het niet weten is ook dat een antwoord, mits dat gecommuniceerd wordt. Voor mij zijn de moderators de tussenpersonen naar Inno toe en alle respect voor alle werk dat ze verzetten. Als de moderators voor ons niet het aanspreekpunt zijn, dan hoor ik graag waar we dan wel terecht kunnen voor vragen over problemen met spelregels.
 

DeletedUser286

Guest
Ik ben bang dat het toch niet te stoppen is, de ene helft vindt het eerlijke handel en de andere niet. Zo lang Elvenar het zelf toe laat zal het niet te stoppen zijn. Ik krijg het zelfs in mijn BS-en niet voor elkaar en ben de discussies gestopt.
Diegenen die het bij ons deden hebben we anders gewoon gekickt en dat blijven we doen ;)
 
Diegenen die het bij ons deden hebben we anders gewoon gekickt en dat blijven we doen ;)
Ik ben verder heel tevreden met de BS en er is een meningsverschil, eerlijke handel, niet eerlijke handel, maar ik vind dat geen reden om iemand uit de groep te doen.
Zo lang iemand het nog als eerlijk ziet en het in het handelshuis mogelijk is, kan ik niemand kicken :(
 
Helemaal met je eens @MarjoWint bij deze heb ik men stadsnaam veranderd door STOP CROSSTIER in men stadsnaam te zetten en roep ik mijn gildeleden ook op om dit te doen.

Dit is één van de redenen waarom ik " the Rings of Power " heb opgegeven en verder ben gegaan met " Knights of Old Anórien " omdat het lastig is om regelgeving binnen een bestaande BS te veranderen omdat 25 leden ook 25 meningen hebben. In de nieuw opgerichte BS hebben we het nu duidelijk omschreven in de omschrijving van de BS en wie het wel doet mag op zoek naar een nieuwe BS.
 
Zo lang iemand het nog als eerlijk ziet en het in het handelshuis mogelijk is, kan ik niemand kicken
Dit lijkt me correct… zolang het volgens de regels van het spel kan en mag, kun je er moeilijk iemand om ontslaan... een BS wat daar eigen regels overheen legt die strenger zijn dan het spel voorschrijft, kan en mag dat natuurlijk... maar dat is - in mijn optiek - dan wel een vorm van 'roomser willen zijn dan de paus'...
 

DeletedUser1294

Guest
Dit lijkt me correct… zolang het volgens de regels van het spel kan en mag, kun je er moeilijk iemand om ontslaan... een BS wat daar eigen regels overheen legt die strenger zijn dan het spel voorschrijft, kan en mag dat natuurlijk... maar dat is - in mijn optiek - dan wel een vorm van 'roomser willen zijn dan de paus'...
Onzin.
We houden gewoon niet van uitbuiting. Als iedereen zijn eigen gs op orde heeft, hoeft niemand zijn tijd en ruimte ter beschikking te stellen om medespelers van lagere grondstoffen te voorzien. Al helemaal niet voor spelers die dat ook nog "eerlijk" vinden, zolang het in hun eigen voordeel is.
 
Wel en niet eens....zelf bied ik geen crosstier aan ..zijn er leden in mijn BS die het wel doen..ja...ga ik ze er om ontslaan...nee...en heel eerlijk in mijn nieuwe BS neem ik ook wel eens crosstier af....ja schiet mij er maar op af...maar als ik bijna 3 dagen zit te wachten op mijn goederen en ik sta daarom stil in mijn onderzoek... dan doe ik dat wel eens tegen mijn principes in...help ik wel eens een BS lid die in hoge nood zit...ja dan neem ik het ook af...en ik ben ook een hypocriet die zegt dat ik wel eens gek wordt van al 20 pagina’s crosstier......en ik denk stiekem dat bijna iedereen dat wel doet...:)
 
Ik heb geen enkel probleem met wat voor handel dan ook als je vantevoren een afnemer hebt geregeld. Dan staat het er een paar tellen op en is het weer weg. Beiden zijn het eens over de prijs-verhouding en niemand heeft er last van.

Waar ik wel een probleem mee heb is als je paginas van die zooi neerzet zonder iets te regelen. Dan staat het er dagen op, en je moet dan elke keer tientallen paginas skippen voor je handel vindt die je wel zoekt.

Met andere woorden, niets tegen cross of wat voor handel dan ook, wel tegen het feit dat ik die troep tegen kom zonder dat ik het weg kan filteren.
 
Met andere woorden, niets tegen cross of wat voor handel dan ook, wel tegen het feit dat ik die troep tegen kom zonder dat ik het weg kan filteren
Helemaal mee eens! 1 ster handel koop ik nooit, 3 ster soms (als het in mijn ogen 'eerlijk' genoeg is)… en een filter zou heel handig zijn!
 
Ik was nieuwsgierig of dit probleem nou alleen bij de gewiekste Nederlanders speelt of ook elders op de wereld. Op het internationale forum las ik dat daar dezelfde problemen zijn, nu ook grote ellende met maansteen. Een speler meldt dat hij support om hulp heeft ingeschakeld. Het antwoord van support was: er is geen probleem. Hmmmmm.
Als ik zoiets lees dan wordt mijn protestbereidheid getriggerd. Ik denk dan b.v. aan het overladen van support met noodkreten.

Even eerlijk zijn, er is een probleem?
Wat is de definitie van een probleem?
Is het onmogelijk voor spelers om het spel te spelen?

Even een paar weekjes terug, waren er toen problemen?
Natuurlijk is het nu zo dat omdat iedereen steeds hetzelfde probeert te doen dat er momenteel steeds 1 goedje erg schaars is en het volgende moment kom je er niet vanaf, maar dit is een "introductie" dingetje. en je komt er wel, duurt alleen ietsje langer dan je mogelijk gehoopt had.
In de eerste dagen van het hoofdstuk was elfboomsap niet aan te slepen en spelers die dat produceerden waren spekkopers en hadden we dezelfde klachten, nu horen we de klachten van de spelers die toen hun geluk niet op konden.
Zodra spelers verder komen in het hoofdstuk en de druk verdeeld is / meer spelers klaar zijn met het hoofdstuk verdwijnt ook het "probleem".

Elvenar gaat natuurlijk langer mee dan de introductietijd van een nieuw hoofdstuk, en op de lange termijn zal het gewoon weer terugvallen op de situatie van voor het nieuwe hoofdstuk.

Als voor cross-tier ik leg het uit, ik weiger het aan te pakken. maar ik ga er geen ruzie om maken.
het is iets waar we universeel veel last van hebben, en dat maar op 1 plek aangepakt kan worden.

@DonFrank heeft al een keer aangegeven dat men er mee bezig is, het enige dat we kunnen doen is hem een por geven om het nogmaals onder de aandacht te brengen in de hoop dat het versneld wordt.

Het enige dat werkt is als inno-games het aanpakt.
mogelijk helpt het als ze zien dat de eerste 522 van de huidige aanbiedingen 3 sterren cross is.
 

DeletedUser2578

Guest
Zodra spelers verder komen in het hoofdstuk en de druk verdeeld is / meer spelers klaar zijn met het hoofdstuk verdwijnt ook het "probleem".
Dan zal dit bijv. voor hfst. 15 pas over een paar maanden gelden want het is een lange hoofdstuk.
 

DeletedUser2989

Guest
Grotendeels eens met bovenstaande analyse van CW. Ik mis 1 punt dat niet met de introductie H15 te maken heeft. Toen ik de constructen nog zeer recent speelde(( aug/sept), was er bijna geen tier T6 te krijgen vanwege 2 redenen. Alle endgamers handelden vrijwel niet en er waren spelers die T6 opkochten en vervolgens 1 ster aanboden cq verhandelden tegen T4/T5. Ik voorzie dus dat het niet soepel kunnen handelen niet wordt opgelost met 'een paar weekjes wachten'. De aankomende spelers gaan dezelfde markthobbels tegenkomen of , als er niks gedaan wordt, zelfs nog erger dan het nu is. Het zullen minder spelers zijn, maar daarmee niet minder belangrijk. De negatieve effecten van crosstier handel gebaseerd op foute berekeningen is zichtbaarder geworden met de intro van H15. Ik zie dit als een structureel iets en daarom noem ik het een probleem en niet als een incidentele hobbel die wel weer uit zichzelf oplost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is weer een ramp op de marktruil met spirituele goederen. Ben al dagen lang op Maansteen aan het wachten. Op dit moment 212 pagina's vraag naar Maansteen en 1 aanbieding van Maansteen van 0 ster. Er was meer aanbod van maansteen maar bijna alles was 1 of 0 ster en crosshandel. Ik heb geweigerd om hiermee te ruilen maar ja nu is er helemaal niks meer. Op deze manier wordt het moeilijk om het onderzoek atelier vrij te spelen en neer te zetten:confused: Zijn er mss spelers die met Maansteen kunnen helpen?
Hier hetzelfde verhaal! tis een ramp!
 
Iedereen kent intussen de parasieten in spirituele handel. Zij brengen hun eigen bs in discrediet, maar blijkbaar interesseert dat niemand in die bs.

In je eigen buurt kan je spelers volledig boycotten die vaak cross zetten. Dat doe ik al vanaf het begin. Ook hun eerlijke handel negeer ik volledig.

Wie zich ergert aan cross in zijn/haar eigen bs heeft ook mogelijkheden: Stap op!

Eerlijk gezegd ik weet totaal niet wie de parasieten zijn. ik kijk gewoon niet naar crosstier dus heb ook geen flauw idee wie het doet.
Aan de andere kant heb ik er ook geen probleem mee dat spelers crosstier zetten. Als niemand ze zou aanvaarden, dan zouden ze ook niet meer gezet worden. Dus als anderen die trades wel ok vinden, dan moeten ze hem maar aannemen. Ik heb dus helemaal geen probleem mee dat anderen die crosstier zetten.

Overigens is de markt vraag en aanbod, net zoals de prijs van goud soms omhoog gaat en soms omlaag, dit hangt gewoon af van de vraag.
 

DeletedUser2665

Guest
Er wordt wat overdreven :)
Het is geen ramp. Het is oponthoud in een spelletje.
 
Bovenaan