• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Crosshandel

DeletedUser286

Guest
Bijzonder frustrerend is het om nu ook al structureel de handelsbox voor spirituele goederen al voor 75% vol te zien staan met crosshandel. Alsof de meeste spelers met 1, hooguit 2 niet-bonusfabrieken over tonnen aan spirituele goederen beschikken. Een kleine vooruitgang vind ik dat er een scheiding aangebracht kan worden in welke handel je zoekt, maar nadat er algemeen en massaal crosshandel bij de normale gs werd geplaatst en gevraagd, is dit verschijnsel nu dus ook massaal bij de T4, T5 en T6 goederen te zien. Jammer dat deze ontwikkeling zo is gegroeid. Ik hoop dat hier ook iets voor wordt bedacht om alleen binnen dezelfde tier te kunnen handelen. Ik lees hier regelmatig dat er alleen binnen dezelfde tier wordt gehandeld, maar in de handel komt dat aandeel spelers steeds meer in de verdrukking.
Daarnaast constateer ik dat mijn afgenomen handel soms niet veel later tegen woekerwinsten van 150% weer wordt doorverhandeld.
Affijn, ik moest even mijn frustratie kwijt op deze bij ons mooie zondagmiddag.
 

DeletedUser2989

Guest
@Muddywaters, helemaal met je eens. Het onderwerp is al meermalen uitgebreid aan bod geweest bij het topic 'oneerlijke handel.

Het enige wat we kunnen doen is consequent geen handel afnemen van mensen die ook crosstier handel en/of 1 ster handel aanbieden. Er is zoveel handel dat ik het niet van iedereen weet maar ik kijk de laatste dagen eerst door de lijst heen van datgene wat ik nodig heb en neem geen handel af van mensen die ook crosstier handel aanbieden. Daarmee geef ik zoveel mogelijk support aan mensen die alleen 2 ster zelfde tier handel aanbieden en hoop ik mensen die crosstier handelen te ontmoedigen. Maar ik ben wel met je eens dat het vechten tegen de bierkaai lijkt. De berekeningen van Inno mbt crosstier kloppen niet en dat zal bij hen bekend zijn. Het probleem wordt alleen opgelost als Inno de berekeningen aanpast. Wij krijgen dat als spelers niet voor elkaar, omdat het plaatsen van nul ster en 1 ster en crosstier handel binnen de huidige spelregels valt.
 
Het is heel simpel.
Als nu eens iedereen geen crosshandel meer gaat afnemen dan komen al die spelers er vanzelf wel een keer achter dat ook plaatsen totaal geen zin heeft.
Helaas hebben de meeste spelers altijd haast en hebben niet het geduld om te wachten op de normale biedingen.
Leest denk ik 3/4 van alle spelers het forum amper.
En denken de meeste het is volgens Inno eerlijk dus wat loopt ieder nu te zeuren.

In onze BS word dus ook helemaal niet aan cross gedaan ongeacht welke goederen.
Word het wel gedaan krijgen ze een waarschuwing en bij 3x is het gewoon einde verhaal en mogen ze een andere BS zoeken.
Het is in al die tijd dus ook nog maar 2x gebeurd dat ik om die reden een speler heb moeten verwijderen.
 

DeletedUser286

Guest
Het is heel simpel.
Als nu eens iedereen geen crosshandel meer gaat afnemen dan komen al die spelers er vanzelf wel een keer achter dat ook plaatsen totaal geen zin heeft.
Helaas hebben de meeste spelers altijd haast en hebben niet het geduld om te wachten op de normale biedingen.
Leest denk ik 3/4 van alle spelers het forum amper.
En denken de meeste het is volgens Inno eerlijk dus wat loopt ieder nu te zeuren.

In onze BS word dus ook helemaal niet aan cross gedaan ongeacht welke goederen.
Word het wel gedaan krijgen ze een waarschuwing en bij 3x is het gewoon einde verhaal en mogen ze een andere BS zoeken.
Het is in al die tijd dus ook nog maar 2x gebeurd dat ik om die reden een speler heb moeten verwijderen.
Precies. Bij ons niet anders. Maar de BS is nog niet in staat aan alle vraag te voldoen, zeker niet aan die van de eindspelers. Met je eens dat velen het forum niet lezen. Jammer dat een aantal BS-leiders er of stelselmatig aan meedoet, of niemand durft te kicken.
 
Het is een illusie om te denken dat we er ooit vanaf komen, er zullen altijd spelers zijn die het toch proberen of per ongeluk doen.
Dat is verder niet erg, gewoon links laten liggen.

Het probleem met Elvenar is echter dat de makers een "1:4 is eerlijk" concept opdringen. Daarmee legaliseren ze de cross in die verhouding. De spelers weten donders goed dat de verhouding niet klopt, en pakken dus de goedkoopste variant voor hun, ie van hoge naar lage tier. Omdat het "eerlijk" is, gebeurt dit in grote getale, en krijg je dus de huidige ontwrichte markt.

Zo lang de makers vasthouden aan het huidige "eerlijk" concept, is elk gevecht hierover volledig kansloos.

Volgens mij zijn er drie mogelijke opties om er vanf te komen
- Schaf cross als concept geheel af. Alleen handelen binnen dezelfde tier. Het forceert dat spelers hun produktie in balans moeten houden, wat je ook als extra uitdaging kunt beschouwen.
- Doe geen uitspraken wat wel of niet eerlijk is, laat de markt het bepalen. Vroeg of laat zal er server-breed consensus over gaan ontstaan, en het probleem lost zichzelf op.
- De laatste en moeilijkste optie, verander de verhoudingen zodat ze echt eerlijk worden. De problemen hier zijn
a) de goede verhouding bepalen (het is al 1 keer misgegaan), en
b) de verhouding vasthouden in het spel. Geen spel veranderingen introduceren die een goed duurder of goedkoper maken. Dit is waarschijnlijk het laastigste, voeg een leuk goederen gebouw toe in een event, en de verhoudig is al scheef.
 

DeletedUser2578

Guest
Het is weer een ramp op de marktruil met spirituele goederen. Ben al dagen lang op Maansteen aan het wachten. Op dit moment 212 pagina's vraag naar Maansteen en 1 aanbieding van Maansteen van 0 ster. Er was meer aanbod van maansteen maar bijna alles was 1 of 0 ster en crosshandel. Ik heb geweigerd om hiermee te ruilen maar ja nu is er helemaal niks meer. Op deze manier wordt het moeilijk om het onderzoek atelier vrij te spelen en neer te zetten:confused: Zijn er mss spelers die met Maansteen kunnen helpen?
 

DeletedUser2578

Guest
Het is weer een ramp op de marktruil met spirituele goederen. Ben al dagen lang op Maansteen aan het wachten. Op dit moment 212 pagina's vraag naar Maansteen en 1 aanbieding van Maansteen van 0 ster. Er was meer aanbod van maansteen maar bijna alles was 1 of 0 ster en crosshandel. Ik heb geweigerd om hiermee te ruilen maar ja nu is er helemaal niks meer. Op deze manier wordt het moeilijk om het onderzoek atelier vrij te spelen en neer te zetten:confused: Zijn er mss spelers die met Maansteen kunnen helpen?
Middels heeft een genereus speler met Maansteen geholpen, dank!:cool:
 
Het is weer een ramp op de marktruil met spirituele goederen. Ben al dagen lang op Maansteen aan het wachten. Op dit moment 212 pagina's vraag naar Maansteen en 1 aanbieding van Maansteen van 0 ster. Er was meer aanbod van maansteen maar bijna alles was 1 of 0 ster en crosshandel. Ik heb geweigerd om hiermee te ruilen maar ja nu is er helemaal niks meer. Op deze manier wordt het moeilijk om het onderzoek atelier vrij te spelen en neer te zetten:confused: Zijn er mss spelers die met Maansteen kunnen helpen?

Daarom doe ik ze andersom: fabriek, landbouw, atelier tegen de opdrachten in (die toch achter elkaar zitten). Als iedereen random 1 vd 3 als eerste kiest, wordt de vraag naar goederen verdeeld ipv dat iedereen hetzelfde nodig heeft, zijn ze makkelijker te ruilen en kunnen we met zijn allen beter vooruit.
 
Daarom doe ik ze andersom: fabriek, landbouw, atelier tegen de opdrachten in (die toch achter elkaar zitten). Als iedereen random 1 vd 3 als eerste kiest, wordt de vraag naar goederen verdeeld ipv dat iedereen hetzelfde nodig heeft, zijn ze makkelijker te ruilen en kunnen we met zijn allen beter vooruit.
goed plan, ware het niet dat het moeilijk te voorspellen is. terwijl jij met je eerste rasfabriek bezig bent, kan een ander al aan zijn 3de bezig zijn waardoor je opnieuw dezelfde goederen vraagt.

Ik vraag trouwens al enkele dagen maansteen 10k voor platina, en die worden gewoon vrij snel aanvaard. Misschien is het een kwestie van grote aantallen te vragen aangezien die bovenaan komen ipv 10 keer kleintjes? Een goede gilde zou ook moeten werken, aangezien het logisch is dat wanneer je trades aanvaard je eerst die aanvaard van gildeleden en dan pas de onbekenden op de kaart?
 
Ik ben een stille protestactie gestart op beide werelden. In mijn stadsnaam staat nu: STOP CROSSTIER.

Een wat extremere vorm heb ik ook overwogen maar voor nu nog niet gedaan. Dat is BOYCOT ..... en dan iedere week wisselend de namen van de grootste marktverpesters.

Ik zou zeggen doe allemaal mee en laat van je horen!!
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben een stille protestactie gestart op beide werelden. In mijn stadsnaam staat nu: STOP CROSSTIER.
Ik zou zeggen doe allemaal mee en laat van je horen!!
Ik doe ook met je mee! Goede actie, het is nodig om iets te laten horen!
 
Ik ben bang dat het toch niet te stoppen is, de ene helft vindt het eerlijke handel en de andere niet. Zo lang Elvenar het zelf toe laat zal het niet te stoppen zijn. Ik krijg het zelfs in mijn BS-en niet voor elkaar en ben de discussies gestopt.
 

DeletedUser2989

Guest
Ik begrijp de frustratie en het idee voor een actie helemaal, maar ik ben er voorstander van om problemen bij de oorzaak aan te pakken. Ik vermoed dat op dit moment honderden spelers gefrustreerd zijn qua marktgebeuren. Ik zie ook ook enorm veel mensen crosstier handel aanbieden.
Ik zou graag van Inno horen of er plannen zijn om het aan te pakken, per wanneer en in welke vorm. Inno lijkt op dit moment de zwijgende derde.......
Bij de markt speelt het fenomeen; als er een schaap over de dam is, volgen er meerdere.
In mijn BS hebben we de afspraak om alleen zelfde tier 2 ster handel aan te bieden. Spelers die dat weigeren, kunnen niet in onze Bs blijven. Er zijn er al enkele opgestapt om die reden.
 
Ik ben bang dat het toch niet te stoppen is, de ene helft vindt het eerlijke handel en de andere niet. Zo lang Elvenar het zelf toe laat zal het niet te stoppen zijn. Ik krijg het zelfs in mijn BS-en niet voor elkaar en ben de discussies gestopt.
Onze aarts gooit je er dan gewoon uit na waarschuwing zeer effectief. :)
 

DeletedUser2989

Guest
Ik was nieuwsgierig of dit probleem nou alleen bij de gewiekste Nederlanders speelt of ook elders op de wereld. Op het internationale forum las ik dat daar dezelfde problemen zijn, nu ook grote ellende met maansteen. Een speler meldt dat hij support om hulp heeft ingeschakeld. Het antwoord van support was: er is geen probleem. Hmmmmm.
Als ik zoiets lees dan wordt mijn protestbereidheid getriggerd. Ik denk dan b.v. aan het overladen van support met noodkreten.
 
Ik was nieuwsgierig of dit probleem nou alleen bij de gewiekste Nederlanders speelt of ook elders op de wereld. Op het internationale forum las ik dat daar dezelfde problemen zijn, nu ook grote ellende met maansteen. Een speler meldt dat hij support om hulp heeft ingeschakeld. Het antwoord van support was: er is geen probleem. Hmmmmm.
Als ik zoiets lees dan wordt mijn protestbereidheid getriggerd. Ik denk dan b.v. aan het overladen van support met noodkreten.
Om te beginnen is het citeren van support nooit toegestaan... verder is het overladen van support (goedwillende vrijwilligers die ons proberen bij te staan) niet wenselijk... want wat gebeurt en dan nog met andere hulpvragen? Ook is het absoluut niet de juiste weg... Inno is de spelmaker, niet de moderators!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan