• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Carnival set 2019

Goedenavond allemaal,

Misschien raar vraagje, ik zit nu begin hfst 18 en merk dat mana vraag veel is ( net zo als de zaden) en vraag me af of het carnivalset 2019 het nog waard is?

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening hierover zeker omdat de kosten hoog worden.
 
Ik heb die set zelf in het gebruik met mana en zaden op max niveau (H20) en krijg hier voor: Mana 207.000 per dag, zaden 8.400 per dag
of het voor jou de upgrades waard zijn moet je zelf beslissen maar ik doe hem niet weg.
O, ik heb GEEN mana boost op dit soort gebouwen staan.
 
Ik heb die set zelf in het gebruik met mana en zaden op max niveau (H20) en krijg hier voor: Mana 207.000 per dag, zaden 8.400 per dag
of het voor jou de upgrades waard zijn moet je zelf beslissen maar ik doe hem niet weg.
O, ik heb GEEN mana boost op dit soort gebouwen staan.
mana boost? er zijn geen spreuken die mana boosten toch?? of doet de cultuur spreuk ook mana boosten?
 

Aeva

Chef
Ik heb 'm ook al die tijd gehouden, maar niet alles ge-upgrade. Alleen mana en zaad gebouwen.
 
Vuurtoren van goede buurschap geeft mana boost te beginnen met 15% en eindigt op 100%
Dit geld dan alleen als je er de paarse handen spreuk op los laat en die blijft staan voor de duur van die paarse handen spreuk.

Dus dat wonder zou naast de basis 207.000 mana per 24u ook ergens tussen de 238.050 en de 414.000 kunnen geven op H20 niveau

En zelfde als @Aeva heb ik de Drumband en de fontein omhoog gejaagd maar ook de taverne.

[edit]
Ik weet, veel spelers kijken neer op dit wonder omdat de drakenabdij voor instant mana kan zorgen maar bedenk de volgende situatie:
Drakenabdij op level 30 kan voor mij ruim 26k doen per gebruikte spreuk
Vuurtoren op level 30 geeft mij 4 dagen lang 200% mana van een mana producerend gebouw.
Die combinatie maakt het dan wel heel lekker om de paarse handjes te gebruiken in een mana zuigend hoofdstuk.

1 mana-zagerij op H20 kan dan 54.400 zonder spreuk leveren in 2 dagen (108.80 in 4 dagen)
Maar dat wordt met 1x een spreuk toch even een 243.600 over 4 dagen
vergeet de drakenabdij stukje niet er bij te tellen.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
uhmm intressant haha, mja nar level 30 kost ook behoorlijk wat tijd ahah gelukkig hebben we alle tijd met dit spel. Zou inderdaad niet zo gauw de vuurtoren neerzetten. zo zijn er wel meer wonderen die een hoop opleveren als je hem maar levelt en plek hebt. ook dat wordt een probleem hoe verder we komen
 

Aeva

Chef
Het verstandigste om te doen bij sets, evoluerende gebouwen en oude wonderen is om goed te kijken of deze iets toevoegen aan jouw manier van spelen (en dat van je team). Je hoeft niet alles klakkeloos te plaatsen.

Verder is het goed om je te realiseren dat vrijwel alle sets en evoluerende gebouwen beperkt houdbaar zijn. Soms is het heel nuttig om ze voortdurend te upgraden (in elk hoofdstuk) of om een paar onderdelen te upgraden (zoals bij de oude carnavalset). Meestal is het verstandig om een paar hoofdstukken van een set te profiteren en deze dan te vervangen door een nieuwere set. Hetzelfde geldt voor evoluerende gebouwen, waarbij ook nog meeweegt hoeveel levels deze heeft.

Je hebt ook zeker niet elk oud wonder nodig. Maar het maakt voor je keuze wel uit hoe je speelt. Een toernooi- en torenspeler kiest anders dan een strategische handelaar. Een dagelijkse speler kiest anders dan een 'ik kom drie keer in de week even kijken' speler. Alles plaatsen is zinloos en kost heel veel ruimte. Plaatsen en niet upgraden is ook zinloos, dan profiteer je niet van de kracht.
 
totaal mee eens, ik redde het wel altijd met mana en zaden alleen merk ik nu
( en was al bij handelaars van unur) dat vraag mana en zaden extreem worden. nu maakt dat het spel juist intressant maar daardoor ga je wel opties overwegen die in het spel ervoor niet nodig waren ( plaats ik nu wel de vuurtoren of niet en dergelijken) dat maakt het juist zo intressant en moet je toch je stratagie eens overwegen of je het nog red, tuurlijk kost het tijd en energie om wonderen te upgraden maar dat is ook het doel van het spel. als alles snel en soepel zou gaan was er ook geen uitdaging.
 
Bovenaan