• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Burenhulp op weekdag-basis

Zou bij burenhulp de over-en-weer beloning (hamertjes) ook op dag-basis bepaald kunnen worden?

Daarmee bedoel ik: als een buurspeler mij burenhulp geeft op maandag tussen 00.00 en 23.59u dan bekom ik hamertjes (voorraden) (en evt. munten) indien ik op dinsdag tussen 00.00 en 23.59u hulp terug geef. Dit betekent dat er niet zozeer minder dan 23u moet zitten tussen de hulp over-en-weer, maar dat dit op basis van de weekdag (vandaag/gisteren) bepaald wordt.

Die tijdsperiode van 00.00...23.59 hoeft niet CET* of CEST te zijn, het mag uiteraard ook GMT of nog anders zijn, zoals 04.00...03.59u, het tijdstip van 10% verval.
* (CET=MET= Midden-Europese Tijd; CEST=MEZT= Midden-Europese Zomertijd; UTCGMT= Greenwich Mean Time, ofwel de Londense tijd. )

Motivatie: Niet iedere dag kan ik stipt op dezelfde tijd burenhulp geven. Voor anderen geldt dat ook, of ze geven dit juist wel op nagenoeg dezelfde tijd. Hierdoor loopt je medespeler of jezelf) soms hamertjes mis, omdat niet wordt voldaan aan "minder dan 23u".
Inspiratie: het afgelopen evenement kreeg je ook per dag een inlogbonus.


Of is dit idee al eens geopperd?
 

DeletedUser2454

Guest
Misschien zou er dan wel meer burenhulp gegeven worden want dit is nogal bedroevend weinig is mijn ervaring.
 
Zou bij burenhulp de over-en-weer beloning (hamertjes) ook op dag-basis bepaald kunnen worden?
Ongetwijfeld kan dat, maar ben er nog niet van overtuigd dat het helpt.

Je kiest als voorbeeld nu een leuk tijdstip waarop je geen Elvenar speelt, en dan werkt het voor jou. Andere spelers gebruiken een ander tijdstip. Als je als speler nu net rondom je 'dag-overgang' BH geeft, heb je een veel groter probleem. Als je dan te vroeg of te laat bent geldt dat ineens voor alle buren, en niet een paar.
Dit gaat geheid gebeuren. Inno zal 1 tijdstip gebruiken over de hele wereld. Er zijn dan dus ook spelers die dat tijdstip in de middag of avond hebben. Voor ons zou bijv 16.00 CET ongelukkig kunnen zijn. Als jij rondom 16.00 uur gewoonlijk BH geeft (soms ervoor, soms erachter, net hoe het uitkomt), heb je dan dus een veel groter probleem, en je kunt er niet omheen, want het tijdstip ligt vast.

Ik vind zelf de 23 uur prettiger dan 24 uur zoals ik in andere spellen heb gehad. Met 23 uur kun je wat schuiven zonder problemen, en als je een keer echt te laat bent kun je dat weer corrigeren door elke dag een 1/2 uur 'achteruit' te lopen met het BH tijdstip tot je weer bij je normale tijdstip bent. Met 24 uur kun je nooit achteruit, alleen maar vooruit. Op een gegeven moment heb je dan geen andere keuze meer dan een dag overslaan.
Dat lijkt me minder fijn dan een paar keer alleen munten krijgen.

Misschien zou er dan wel meer burenhulp gegeven worden want dit is nogal bedroevend weinig is mijn ervaring.
Dat ligt waarschijnlijk vooral aan hoeveel aktieve buren je hebt.
Verder is het zo dat je op een gegeven moment voldoende WP en huizen hebt staan, en je BH beloningen niet meer echt nodig hebt. Dan wordt het veelal een last in plaats van een lust, en zie je dat de hoeveelheid BH afneemt.

Wat de plaats op de keert betreft, je kunt niet veel meer doen dan "toestaan verhuizen" aanzetten in je settings en geduld hebben.

De meeste BH komt vaak van je broeders en zusters in je BS.
Als dat het probleem is, en je in een klein BS zit of de BH in het BS loopt niet zo goed, dan kun je eens aankaarten, of gaan zoeken naar een ander BS die dat beter geregeld heeft.
 
Je kunt de burenhulp zelf rekken, wanneer iemand jou burenhulp geeft wacht dan tenminste een halve dag om degene burenhulp te geven.
Als je dit gelijk doe, dan heeft het geen nut voor de volgende dag.
Want dan zijn ze allebei te laat voor de extra hamertjes.
Hoe langer je het uitstelt hoe meer kans je heb om het beste rendement.
 
Kennelijk heb ik dit idee niet helder genoeg gepresenteerd.
Ergens op maandag geeft mijn buurspeler hulp aan mij, ooit een keer op dinsdag geef ik hulp terug. De ene dag kan daar 1 uur tussen zitten, de andere dag 47 uur. Dan heb je geen limiet van 23 of 24 uur.
De overgang van "maandag" op "dinsdag" kun je prima laten samenvallen met het tijdstip van 10% verval; bij ons 04.00 uur.
Mijn ervaring is dat er dan weinig spelers actief zijn. Dat vakkundig programmeren moeten ze in Hamburg aankunnen, zelfs per tijdzone.
En Albert, bedankt voor het meedenken; de tips & tricks waren mij al bekend.

Verder ben ik een gelukkige speler en heb geen echte problemen met hamertjes/munten, BS of buren.
Heb overvloedig 'betoveringen' , 'meevallers' en geduld. Alleen cultuur op 150% red ik niet zonder burenhulp.
Binnen het BS is het dagelijks 20+ gouden handjes, bij de 280 buren is het 20~25 maal hoofdprijs, maar wisselend waar.
Wel ga ik halverwege de kaart 6 keer bij de groothandel langs. Ben ook al twee keer verhuisd naar een nog betere buurt.
Dagelijks bij al je buren langs gaan levert soms verrassende contactmomenten op.

Vind het gewoon jammer dat je soms wat mist wat je zo makkelijk mee had kunnen krijgen.
Mijn verzoek zou hopelijk andere spelers kunnen motiveren om toch wel burenhulp te geven, want het is nooit te laat.
 
Dat vakkundig programmeren moeten ze in Hamburg aankunnen, zelfs per tijdzone.
Zal vast kunnen, maar doen ze niet. Wereldwijd gebruiken ze overal dezelfde tijd voor alles, voor zover ik weet. Zelfs met zomer en wintertijd houden ze geen rekening.
Ooit wel eens opgevallen dat het toernooi een uur verschuift tijdens die overgangen?
(Hoewel, afgelopen October was wellicht de laatste keer :) )
 
We dwalen af. Ooit is de 10% overgeslagen omdat ze in de vorige maart-nacht 2* 10% hadden gedaan.
Het tijdstip van de overgang maandag-dinsdag kun je uiteraard aan Inno overlaten. Ze weten bij de de evenementen en de reset van de groothandel prima wanneer het plaatselijk 24.00 u is, zowel in de zomer als de winter.
Essentie van mijn idee blijft om die "persé binnen 23 uur" los te laten.
 
Bovenaan